ספארי בטנזניה – המלצות ומידע לטיול מוצלח

ספארי בטנזניה – המלצות ומידע לטיול מוצלח

נכתב ע"י: גולן לובנוב

תוכן עניינים

טנזניה היא ללא ספק יעד הספארי העשיר ביותר באפריקה! לפני יציאתכם לטיול ספארי בטנזניה להלן הדברים שחשוב שתדעו. מה הדבר החשוב בספארי בטנזניה? מה לקחת וממה להימנע? צוות מדריכי יעדים ממליץ לכם כיצד להתכונן לספארי בשמורות הטבע של טנזניה.

טנזניה ידועה בשמורות הטבע העצומות שלה, חיות הבר אותן תפגשו בעונת הנדידה או בתקופת ההמלטות לצד מפגש עם שבט המסאי – להלן כל מה שאתם צריכים לדעת על ספארי בטנזניה:

שמורות הטבע של טנזניה

הפארק הלאומי סרנגטי – Serengeti

אם אתם רוצים לצפות בנדידה הגדולה, שבה מיליוני גנו וזברות חוצים את מישורי הסרנגטי בחיפוש אחר שטחי מרעה טריים, שמורת הסרנגטי זה המקום. הפארק הלאומי סרנגטי הוא הפארק המפורסם ביותר באפריקה בשל הריכוז הגדול ביותר של בעלי החיים. השם סרנגטי בא משפת המסאים ומשמעותו מישורים אינסופיים וזה בדיוק הנוף שתחוו בשמורה. שטחה של הסרנגטי הוא כ15,000 קמ”ר והאטרקציה העיקרית היא נדידת הגנו השנתית בחיפוש אחר מקורות מרעה טריים. סרנגטי הוא ביתם של אלפי אריות, נמרים, ברדלסים, צבועים וכמובן תפגשו פה את חמשת הגדולים של אפריקה – באפלו, פיל, קרנף נמר ואריה.

במרחבי הסרנגטי נפגוש סלעי קופיס (סלע קופיס) – קבוצות סלעים הנראים כמו ראשים הבולטים מעל האדמה. אלו הם קבוצות של סלעי גרניט עליהם נמצא בעלי חיים וצמחיה. הודות ליופיים הקסום הם היוו השראה לסרט מלך האריות בו רואים את סימבה עומד על הקופיס. במהלך הספארי, שכשעוברים ליד קופיס תמיד כדאי להתבונן היטב, תמיד יש סיכוי סביר שנראה משהו מעניין: טורפים מטפסים עליהם הרבה פעמים כדי להתבונן למרחקים ולחפש טרף, בעלי חיים, ביניהם טורפים, מגדלים את הצאצאים שלהם בשבועות הראשונים לחייהם בין סדקי הסלע.
מקור השם הוא משפת האפריקנס – ראשים קטנים – kopjes

עונת הנדידה בסרנגטי

בין החודשים יולי לאוקטובר – נפגוש את עדרי הגנו והזברות בצפון שמורת הסרנגטי, באזור נהר המארה והגבול עם קניה, חוצים צפונה בחיפושם אחרי מקורות מים ועשב טרי. בחודשים ינואר עד אפריל – עונת ההמלטות, עדרי הגנו והזברות מגיעים לדרום שמורת הסרנגטי, אל מישורי נדוטו. הטורפים בשמורה מגיעים בעקבות עדרי הגנו. זהו מחזור הנדידה של בעלי החיים בסרנגטי.  בטיול ספארי לטנזניה אנו ממליצים לבקר לפחות 4 ימי ספארי בשמורת הסרנגטי – 2 לילות במרכז הסרנגטי, אזור סרונרה, ועוד 2 לילות בהתאם לחודשי השנה – בעונת הנדידה 2 לילות בצפון השמורה או בתקופת ההמלטות – 2 לילות במישורי נדוטו הנמצאים בדרום הסרנגטי.

נדידת עדרי הגנו, צפון טנזניה
נדידת עדרי הגנו, צפון טנזניה

שמורת נגורונגורו Ngorongoro

מכתש הנגורנגורו, הקלדרה השלמה הגדולה בעולם, משתרעת על שטח של כ 264 קמ”ר. כאשר נרד למכתש הענקי נפגוש שטחי סוואנה רחבים, יערות, אגמי סודה וביצות המהוות בית למגוון רחב של בעלי חיים. במכתש נפגוש זברות ותאואים, בבונים, פילים, פלמינגו, צבועים, ברדלסים, יענים וכמובן את חמשת הגדולים. למעט ג’ירפות, ניתן למצוא את רוב מיני בעלי החיים במכתש הנגורנגורו. אנו ממליצים ללון לפחות לילה אחד באחד מהמלונות באזור מהם נשקף נוף נפלא.

שמורת נגורונגורו, טנזניה
שמורת נגורונגורו, טנזניה

שמורת טרנגירי – Tarangire

שמורת טרנגירי קיבלה את שמה מנהר טרנגירי הזורם במרכז השמורה ומהווה את מקור המחיה לבעלי החיים בשמורה, במיוחד לעדרי הפילים. הפארק הלאומי טרנגירי ידוע בעדרי הפילים הגדולים שבו. זהו גם ביתם של בעלי חיים כמו ג’ירפות, זברות וגם למעלה מ-550 מיני ציפורים. בטרינגירי תפגשו גם מינים של בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה – פיתון, ברדלס, קודו קטן, גרנוק ואחרים. הפארק הלאומי טרנגירי ידוע בעצי הבאובב שבו.  במהלך סוף העונה היבשה תוכלו לפגוש פילים החופרים בורות באפיק הנהר כדי לשתות מהמים התת קרקעיים.

הזמן הטוב ביותר לבקר בשמורת טרנגירי הוא במהלך העונה היבשה – חודשים יוני עד אוקטובר,  כאשר בעלי חיים מתאספים סביב מקור החיים של השמורה, נהר טרנגירי.

שבט המסאי

המסאי הוא שבט של נוודים למחצה, רועים, בעיקר עדרי פרות, אשר חיים בדרום קניה ובצפון טנזניה באזור שמורת הסרנגטי. בטיול לטנזניה נבקר בכפר של שבט המסאי, מניאטה, כפר קטן, מרכז החיים בו נמצא את בתיהם, בית ספר והמקום בו הם משמרים את מסורתם.

שבט המסאי, טנזניה
שבט המסאי, טנזניה

ציוד מומלץ לספארי בטנזניה:

ברכב הספארי יש מקום לאחסון המזוודות – מומלץ לארוז את הציוד בצ’ימידן או מזוודה גמישה בגודל בינוני! מומלץ לא להגיע עם מזוודה קשיחה!

  • כדאי להביא תיק יד/תרמיל קטן לטיסות ולשימוש במהלך היום.
  • נעליים נוחות להליכה.
  • בגד ים לרחצה, יש בריכות שחיה בלודג’ים.
  • לבוש קל ונעים (מכנסיים וחולצות קצרות – לתנאי הספארי), חולצות ומכנסיים ארוכים דקים, מעיל פליז קל לשעות הבוקר או לערבים – ברמת הנגורוגורו קריר בשעות הערב.
  • כובע רחב שוליים, משקפי שמש וקרם הגנה עם מקדם גבוה.
  • ציוד צילום איכותי: מצלמה טובה, כרטיסי זיכרון וסוללות רזרביות.
  • זוג משקפיים רזרבי למרכיבי משקפיים ומשקפי שמש.
  • כלי רחצה, עזרה ראשונה ושניה. היגיינה נשית.
  • מומלץ – משקפת אישית טובה לספארי.
  • עזרה ראשונה – בהתייעצות עם רופא המשפחה או עם מרפאת מטיילים.
  • חיסונים –  יש לפנות ללשכות הבריאות המחוזיות, מרפאות המטיילים או לרופא המשפחה להתייעצות ולקבלת המידע הנחוץ לגבי חיסונים טרם היציאה לטיול לטנזניה.
  • חיסון לקדחת צהובה – יש צורך להציג בכניסה לטנזניה הצגת פנקס חיסונים בינלאומי (צהוב). חיסון לקדחת צהובה נדרש רק במקרה של הגעה ממדינה נגועה. במקרה של קונקשיין דרך אתיופיה ארוך יותר מ-12 שעות באדיס אבבה (או במדינה נגועה אחרת) יבקשו מכם להציג פנקס זה עם החיסון האמור.
  • חומר דוחה יתושים וג’ל מרגיע (אחרי עקיצות). מגבונים לחים, שפתון נגד יובש וקרם לחות.
  • צילום – על מנת לכבד את האנשים והמקום בו הנכם מבקרים, יש לבקש רשות צילום מראש. אין לצלם או לכוון את המצלמה ללא קבלת היתר! הדבר נכון בעיקר כאשר עולה הרצון לצלם רועה בקר, לוחם או כל אדם אחר בלבוש מסורתי מיוחד. ה’אמונה’ אומרת שצילום לוקח חלק מנשמת המצולם, בתמורה לתשלום “סמלי” הכרוך במשא ומתן לפני הצילום, ניתן לפדות נשמה. מומלץ לבקש את סיוע המדריך.

* אין לצלם מקומות בעלי חשיבות צבאית (כולל שדות תעופה, נמלים, תחנות משטרה ומחנות צבא).

מזון ושתיה – הטיול בטנזניה בחלק של הספארי הוא על בסיס פנסיון מלא. בכל בתי המלון והלודג’ים האוכל מגוון ועשיר. המזון תמיד נקי ואין שום מגבלה לאכילת פירות וירקות טריים. ארוחות הערב הן בד”כ בהגשה. ארוחות הצהריים בספארי תהינה ארוזות לפיקניק בשטח או ארוחות חמות בלודג’ים. לרוב, בחדרים בלודג’ים ובמלונות תקבלו בקבוקי מים מינרלים שישמשו אתכם לשתייה ולצחצוח שיניים.

* מי הברז טובים לרחצה בלבד. אנו ממליצים לשתות מים מינרליים בלבד. ניתן לקנות מים מינרליים בחנויות, במלונות ובלודג’ים. במהלך הספארי, יהיו מים מינרליים ברכב.

מטבע – המטבע הטנזני נקרא שילינג טנזני (Tanzanian Shilling). ניתן להחליף כסף בשדה התעופה, בבתי המלון או בלודג’ים. במלונות ניתן לשלם באירו או בדולר אמריקאי. אין צורך להמיר הרבה, שכן אין כמעט היכן להוציא. את העודף תוכלו להמיר בחזרה. חשוב – בטנזניה מקבלים שטרות חדשים בלבד. מומלץ בשטרות קטנים, עד 50 דולר. קניות בשווקים או בחנויות מקומיות ותשלום במסעדות מקומיות יהיו בדרך כלל במזומן.

שעון – בתקופת שעון הקיץ בישראל, השעון הטנזני זהה לזה הישראלי.

חשמל – המתח החשמלי בטנזניה הוא V230 (כמו בישראל) ו-50 הרץ. במדינות אלו 2 סוגי שקעים – סוג  G ו-D. מומלץ להצטייד במתאם אוניברסלי מהארץ.

תקשורת וגלישה סלולארית במהלך הספארי

תקשורת וגלישה סלולרית בטלפונים סלולאריים אפשרית בחלק מהמקומות בהם תטיילו, לעיתים בגלל בעיית קליטה של הרשת הסלולרית לא ניתן ליצור קשר במהלך הספארי. בלודג’ים ובמלונות יש WIFI, בדרך כלל באזור הציבורי (לא תמיד יש בחדרים). כמובן, מי שמעוניין בתקשורת רציפה מוזמן לרכוש מראש חבילת תקשורת המתאימה לצרכיו (לא בכל המקומות יש קליטה).

סלע קופיס, שמורת סרנגטי, טנזניה
סלע קופיס, שמורת סרנגטי, טנזניה

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע מתמחה בטיולי ספארי לטנזניה – צרו קשר לטיול ספארי בלודג’ים מעולים ובהובלת מדריכים מעולים.

טיילו איתנו

ספארי בטנזניה – המלצות ומידע לטיול מוצלח
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת ד”ר אבי שפיר
9 ימים
26.08 -
18.08
ספארי בטנזניה – המלצות ומידע לטיול מוצלח
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר אבי שפיר
9 ימים
ספארי בטנזניה – המלצות ומידע לטיול מוצלח
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר אבי שפיר
9 ימים
ספארי בטנזניה – המלצות ומידע לטיול מוצלח
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

ספארי בטנזניה – המלצות ומידע לטיול מוצלח

מה תרצו לחפש?