טיול שייט גיאוגרפי באיי סיישל

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת אלדד אשד
A81664C0-70A7-4CA7-8A97-E1648598A84C
27/10/24 -
19/10/24
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
9 ימים
טיול שייט גיאוגרפי בשמורות הטבע הנדירות שבאיי גן העדן

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה כדאי לכם לטייל איתנו בטיול שייט באיי סיישל?

בואו לחוות ולגלות את איי סיישל בדרך הטובה ביותר: שייט גיאוגרפי מהנה במגה יאכטה. שייט בין איי גן העדן וביקור בשמורות טבע נדירות, ביערות גשם בני מאות שנים עם מינים ייחודיים של חיות בר ומגוון רחב של ציפורים, דקלי קוקוס האהבה – Coco De Mer, סמלם של איי סיישל המפורסמים בעולם, וגם (איך לא?) שחייה, שנרקול וצפייה בעולם תת ימי מדהים.
השייט ייערך במגה יאכטה פגסוס (44 אורחים בלבד). שייט בכלי שייט קטן מאפשר להגיע לאיים בלתי מיושבים (שמאוד קשה להגיע אליהם בדרך אחרת), לחופים מקסימים, מפרצים חבויים, לגונות ואיי גרניט ואלמוגים. נבקר במאהה, פרלין, האי קוזאן אי הציפורים, האי קוריוז אי הצבים, האי אריד המנוהל ע”י החברה לשימור האי סיישל כשמורת טבע, האי לה-דיג והאי מויין.
טיול שייט גיאוגרפי לחובבי טבע נופים ושמורות, וגם למטיילים שרוצים לחוות את סיישל, לא בחופשת בטן-גב, אלא לחקור ולגלות טיולי טבע בשמורות טבע פראיות עם צבי ים ענקים בני מאות שנים, צפייה בציפורים מרשימות וטיול ביערות טרופיים בלי לוותר על פעילות פנאי של מנוחה, שחייה ושנרקול בחופים היפים בעולם.

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

תל אביב - מאהה, בירת ויקטוריה, סיישל ועלייה ליאכטה שלנו

נטוס מתל אביב דרך אתיופיה לעיר ויקטוריה, בירת מאהה, סיישל.

לאחר הנחיתה, ניסע לנמל ונעלה על המגה יאכטה  שלנו. לאחר הרמת קוקטיל משותפת נפליג לאי סנט אנה. לאחר שחייה מרעננת נעגון ללינת לילה ונאכל ארוחת ערב חגיגית לציון תחילת השייט. (לינה ביאכטה, ארוחת ערב כלולה).

1
מהאי סנט אנה לאי קוריוז

הבוקר נתעורר במגה יאכטה שלנו לרחשי הגלים ולנוף המרהיב של סיישל. היום נשוט לאי קוריוז, אי הצבים, שהוכרז כשמורת טבע ונצא לסיור בו.

האי קוריוז, שוכן כק"מ אחד צפון-מזרחית לפראלין, ואורכו כ-3 ק"מ. שמו המקורי, "איל רוז'" (האי האדום), הוענק לו בשל אדמתו האדומה. היות שהאי הוא חלק מהפארק הימי הוא מוגן בקפידה ורק כמה משפחות חיות בשטחו. כאן גדלים צמחים אנדמיים רבים, ובסיור המודרך נוכל להכיר רבים מהם. בנוסף, גדלים כאן דקלי קוקוס האהבה – Coco De Mer, סמלם של איי סיישל, קינמון, וניל ואננס בר. האי קוריוז מאכלס כ-250 צבי יבשה ענקיים שהובאו אליו מאטול אלדברה בשנות ה-80 ומאז באי פועלת תכנית רבייה של הצבים. בעבר היה קוריוז מושבת מצורעים, שאת שרידי בתיהם ניתן עדיין לראות. באי נמצא גם וילה קולוניאלית גדולה ומשוחזרת המוכרת בשם "בית הרופא" שבה התגורר רופא האי בשנות ה-70 של המאה ה-19. שבילי השמורה מתפתלים ברחבי האי ובעיקר בשטחן של הביצות רחבות הידיים בהן גדלים 8 מיני מנגרובים.

לאחר הסיור נחזור אל החוף לארוחת ברביקיו תחת העצים. אחה"צ נהנה מהחוף ומשנרקול בים. נעגון ללינת לילה.
(לינה ביאכטה, שלוש ארוחות כלולות).

טיול שייט גיאוגרפי באיי סיישל
2
האי קוזאן אי הציפורים

הבוקר נשוט לאי קוזאן, אי הציפורים, ונצא לסיור מודרך באי שהוכרז כשמורת טבע.
האי קוזאן, אי גרניט ששטחו 270 דונם, הפך ב-1968 לשמורת הטבע הראשונה בעולם בבעלות בין-לאומית, עם רכישתו על ידי המועצה הבין-לאומית להגנת הציפורים (International Council for the Protection of Birds, ICBP), שהפכה בימינו לחברת "בירדלייף" (BirdLife). הרכישה נועדה לשמר את אוכלוסיית ציפורי הסבכי האחרונה שנותרה בסיישל. האי הגרניטי הקטן והמיוער, רק כשני ק"מ מהאי פארלין, הוא ביתן של עשרות אלפי ציפורים, חלקן ציפורים נדירות שנמצאות בסכנת הכחדה.
האי, זכה בהגנה נוספת ב-1974, כשהוגדר כ"שמורה מיוחדת" (Special Reserve). חשיבותו נובעת לא רק מהיותו בית גידול לעופות ימיים אנדמיים, אלא גם מכך שאתר הרבייה החשוב ביותר של צב הים הקרני (Hawksbill turtle) במערב האוקיינוס ההודי נמצא בשטחו.
את האי קוזאן מנהל כיום הארגון נייצ'ר סיישל (Nature Seychelles) באמצעות צוות עובדים מקומיים. פעילויות השימור כוללות ניטור של המגוון הביולוגי באי, מחקר וכן החזרה לטבע של מינים בסכנת הכחדה, כגון מין של אדום החזה בשם Seychelles Magpie Robin.
(לינה ביאכטה, שלוש ארוחות כלולות).

טיול שייט גיאוגרפי באיי סיישל
3
האי אריד - האי סנט פייר

באי אריד נוכל לגלות כיצד נראו האיים 250 שנה לפני התיישבות אנושית. אריד מהווה בית גידול לאוכלוסיות עופות הים החשובות ביותר באוקיינוס ההודי עם מינים רבייה רבים יותר מכל אי אחר באיי סיישל. שמונה עשר מינים של ציפורים מקומיות (בהן חמש אנדמיות לסיישל) מתרבים באריד. האי מנוהל כשמורת טבע על ידי החברה לשימור האיים של איי סיישל והתושבים היחידים הם צוות השמורה, כולל מנהל האי, קצין השימור והריינג'רים. האי אריד מארח אלפי עופות ים מתרבים מדי שנה, במיוחד במהלך המונסון הדרום מזרחי וציפורי יבשה המתרבות כל השנה.
נטפס ברגל אל פסגת האי, שממנה נשקף נוף מרהיב על כל הסביבה. אריד הוא האי הצפוני ביותר בקבוצת איי הגרניט בסיישל. אורכו 1.6 ק"מ ורוחבו 600 מטרים. האי אריד ממלא תפקיד חשוב ביותר בשימור החי והצומח בסיישל, הן ביבשה והן בים. דוגמה לכך היא חגורה של 200 מטרים מקו החוף של האי המוגדרת כאזור מוגן.
בצהריים נמשיך אל האי סנט פייר שם נעצור לשחייה ושנרקול, ולקראת שקיעה נעגון באי פרלין, ממנו נמצא מחר לסיור בפרלין. נעגון ללינת לילה.
(לינה ביאכטה, שלוש ארוחות כלולות).

 *הביקור באי אריד תלוי במזג האוויר ובמצב ברוחות. בדרך כלל לא ניתן לבקר בו ממאי עד ספטמבר, אבל הוא עשוי גם להיסגר בהתראה קצרה במהלך סופת רוח. במקרה שלא ניתן יהיה לבקר באריד, נפליג למפרץ Anse Lazio, צפון האי פרלין, הידוע כאחד מהחופים היפים ביותר בעולם.
בכל מקרה תכנית השייט כפופה לשינויים בהתאם לשיקול הדעת של קפטן היאכטה בהתאם  לתנאי מזג אוויר, להנחיות רשויות הנמלים ולנסיבות  נוספות.

טיול שייט גיאוגרפי באיי סיישל
4
פארלין

הבוקר נצא באוטובוס מנמל פארלין וניסע דרך מעבר ההרים הראשי לשמורת הטבע ואלה דה מה (Vallée de Mai). ניסע לאורך החוף, נעבור בכפרי דייגים ציוריים וביער עבות בגווני ירוק מנוגדים. כשנגיע לואלה דה מה, נקודת ההתחלה של הסיור המודרך, נגלה שמורת יער מרהיבה, שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ובה ריכוז עצום של עצי דקל האהבה ("קוקוס הים", Coco de Mer). עץ קוקוס הים, "הקוקו דה מר", הוא בעל הזרעים הגדולים ביותר בממלכת הצומח. משקל האגוז שלו יכול להגיע לעד 40 ק"ג. האגוזים מבשילים על העץ במשך כ - 7 שנים ואז ניתן לאכול אותם במשך 9 חודשים מרגע שנקטפו.
קיימים עצי קוקוס הים נקביים וזכריים: על העצים הנקביים מבשילים לאיטם אגוזי הקוקוס, כאשר כל אגוז כזה נראה כאגן ירכיים של אישה. לעצים הזכריים יש פריחה זכרית שמתנשאת לאורך של כמטר וחצי. הפריחה מושכת אליה אשר מפרים את עץ הקוקוס. לאחר ההפרייה, איבר המין של עץ הקוקוס מתכופף ובסוף מתייבש ונופל.

בשנת 1881 הגיע לאי סיישל הגנרל צ’ארלס גורדון וכשהוא ראה את התופעה, הוא הגיע למסקנה שזהו עץ הדעת המקראי ולאחר שחווה ואדם אכלו ממנו הם הבינו מה הם איברי הרבייה שלהם. לכן רבים קוראים לאיי סיישל - איי גן העדן.
נסייר תחת צמרות דקלי הענק, נצעד ביער בראשית, סיור מיוחד ויוצא דופן. בין צמרות העצים ננסה לחפש את התוכי השחור (Black Parrot), אחת הציפורים הנדירות בעולם, ונאזין לצלילים הגבוהים של שריקתו.
בהמשך נצא מואלה דה מה לחוף קוט ד'ור (Côte d’Or) שנבחר מספר פעמים לאחד החופים היפים בעולם. בחוף יינתן זמן חופשי לשחייה. אחר הצהריים נמשיך בשייט אל האי הסמוך נשחה ונשנרקל, ולקראת שקיעה נפליג אל חופי האי לה דיג ונעגון ללינת הלילה.
(לינה ביאכטה, שלוש ארוחות כלולות).

טיול שייט גיאוגרפי באיי סיישל
5
האי לה-דיג (La Digue)

האי לה דיג הינו האי השליו והציורי ביותר מבין איי סיישל ואורח החיים בו נותר מסורתי. האי שימש אתר צילומים לכמה סרטים ידועים כמו "רובינזון קרוזו" ו"עמנואל". רוב תושבי לה-דיג, כאלפיים אנשים, עובדים במטעי הווניל והקוקוס או מתפרנסים מדייג ומבניית סירות. בעבר התניידו באי באמצעות עגלת שוורים וכיום תושבי המקום משתמשים בעיקר באופניים, היות וקיימת הגבלה על כמות המכוניות הממונעות באי.

ניסע באוטובוס בנסיעה נופית מהנמל אל אחוזת ל'יוניון, בה נוכל לראות את הבית הקריאולי העתיק ואת מפעל הקוקוס: תזכורת כיצד היו החיים באי לפני שנים רבות, בהם החיי היומיום השתמשו בעגלות שוורים. נראה את תנור הקופרה (ציפה מיובשת של פרי הקוקוס), את המטחנה המפיקה שמן קוקוס בדרך מסורתית ואת בית האחוזה הקולוניאלי.
משם נמשיך לחופים המפורסמים של לה דיג, הנחשבים ליפים בעולם, במיוחד Anse Source d'Argent, גן עדן למתרחצים וחלומו של כל צלם. במשך מאות שנים, החולות הלבנים הרכים וסלעי הגרניט הדרמטיים הקסימו את המבקרים באי. נתפעל מתצורות הסלעים הייחודיות, המרשימות ביותר בסיישל, ונסייר בין שבילים נסתרים לאורך החופים המוזהבים העטורים ביערות דקלי קוקוס, ובינות צוקי גרניט המזדקרים אל–על ונוחתים בתלילות היישר למימי האוקיינוס.
אחר הצהריים נפליג לאי מויין, שם נעגון ללינת לילה.
(לינה ביאכטה, שלוש ארוחות כלולות).

טיול שייט גיאוגרפי באיי סיישל
6
האי מויין (Moyenne)

נטייל באי מויין ונבלה בו בשחייה, בשנרקול ובארוחת ברביקיו על החוף.
אחר הצהריים נפליג לויקטוריה, עיר הבירה של איי סיישל, ונאכל ארוחת ערב חגיגית עם הקפטן, מוסיקה חיה וריקודים. נעגון ללינת לילה באי מאהה.
(לינה ביאכטה, שלוש ארוחות כלולות).

טיול שייט גיאוגרפי באיי סיישל
7
יום אחרון במאהה וטיסה חזרה לארץ

לקראת השעה 9:00 ולאחר ארוחת הבוקר, ניפרד מהיאכטה.
נצא באוטובוס לסיור בעיר ויקטוריה ובאי מאהה. נסייר במרכז הבירה הקטנה ביותר בעולם, ויקטוריה. נראה את מבני המשפט, המוזיאון, סניף הדואר, מגדל השעון. נבקר בשוק הססגוני של מאהה בו דוכני דגים טריים, פירות טרופיים וירקות, עשבי תיבול ותבלינים.
בשעות הצהריים ניסע לשדה התעופה ונצא בטיסה דרך אתיופיה חזרה לתל אביב.
(ארוחת בוקר כלולה).
נחיתה בארץ ביום 9.

המחיר נקבע בהתאם לחדר הנבחר ביאכטה.

חדר מקטגוריה B (מחיר לאדם בחדר זוגי): 4,800 יורו לאדם.

  • שדרוג לחדר מקטגוריה A – תוספת של € 210 יורו לאדם.
  • שדרוג לחדר מקטגוריה P – תוספת של € 270 יורו לאדם.
  • המחיר ליחיד בחדר (סינגל) Bהוא € 6,950 יורו.
    המחיר ליחיד בחדר (סינגל)  Aהוא € 7,120 יורו.
  • יש להוסיף מיסי נמל ימיים בסך 395 יורו לאדם.
  • המחיר לפי קבוצה בת 12 מטיילים ומעלה.
  • פנו אלינו לקבלת קובץ עם פרטי היאכטה, החדרים ותמונות של היאכטה והחדרים.
טיול שייט גיאוגרפי באיי סיישל
8
טיול שייט גיאוגרפי באיי סיישל

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

4,800
9 ימים
טיול שייט גיאוגרפי באיי סיישל
נירית גפני
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    חברים שלום, תודה לטיול נפלא, במקום קסום עם אנשים נהדרים ומדריכה מושלמת. אכן היינו בגן עדן, הטבע השופע והבתול, ים וחופים מהאגדות, הספינה ,התאים והתנאים עליה ממש טובים ולהשלמת התמונה הפסטורלית הזאת המדריכה נירית גפני, מדריכה מזן אחר, ידע בלי גבולות, אישיות כובשת, איפתית ואימהית ומוכנה לעשות הכל כדי שכל אחד ואחד יהנה בכל רגע ממה שהוא אוהב.

     

    חיים שלזינגר – שיט סיישל

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    • טיסות בינלאומיות המפורטות במסלול.
    • 7 לילות ביאכטה בחדר כפ”י בחירתכם.
    • סיור במאהה- אחרי השייט.
    • כל סיורי החוף והסיורים שמפורטים בתכנית הטיול.
    • הפלגה לפי התוכנית בהתאם לתא לנבחר ביאכטה.
    • שלוש ארוחות ביום ביאכטה במהלך השייט. חצי פנסיון לפני העלייה לשייט.
    • קפה רגיל (פילטר), תה ומי שתייה ללא עלות בכל שעות היום ביאכטה.
    • כל הכניסות לשמורות הטבע, דמי רישום וטיפול.
    • העברות משדה התעופה לנמל וחזרה.
    • מדריך ישראלי ומדריכים מקומיים.
    • תחבורה וצוות כמפורט במסלול הטיול.
    • מסי נמל ודלק בטיסות בינלאומיות.
    • טיפים לנותני השירותים המקומיים בסיורים היבשתיים.
    • דמי רישום וטיפול

    המחיר אינו כולל:

    • מיסי נמל ימיים בסך 395 יורו לאדם.
    • תשר לצוות היאכטה – המלצה בלבד של כ-15 יורו לאדם ליום.
    • משקאות (למעט המצוינים לעיל תחת “כולל”).
    • הוצאות אישיות של הנוסע, לרבות ביטוח רפואי ומטען; שתייה וארוחות שאינן כלולות; הוצאות בעלות אופי אישי.
    • חיבור Wi-Fi (זמין בתשלום ביאכטה).
    • שינוי במיסי דלק שיחול מיום פרסום הטיול ועד לתאריך כרטוס כרטיסי הטיסה.
    • כל מה שאינו מופיע בסעיף “המחיר כולל”.

    הערות ומידע כללי:

    לתשומת לבכם:

    • קבוצה וצוות: 12-20 מטיילים, הדרכה ישראלית מצוות החברה. מדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
    • התוכנית מתארת את האתרים בהם נבקר, אך לא בהכרח את סדר הביקורים לאורך הימים. תכנית הטיול כפופה לשינויים בהתאם לשיקול הדעת של קפטן היאכטה, של המדריך/כה, ושל החברה. שיקול דעת זה יופעל בהחדרם לתנאי מזג אוויר, להנחיות רשויות הנמלים ולנסיבות יוצאות דופן נוספות.
    • חיסונים – חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות למקום מגוריכם. שימו לב שהיות ואנו טסים דרך אתיופיה, חובה להציג לרשויות סיישל חיסון לקדחת צהובה. מטיילים מעל גיל 60 יכולים להמציא אישור ממרפאת מטיילים שעקב גילם אין צורך בחיסון. על כל מטייל להציג אישור לפני הרשויות עם הנחיתה בסיישל.
    • הנחיות הקורונה בזמן הטיול הן באחריות המדינה בה אנו מטיילים בלבד ובהתאם לנהלים של חברת השייט וחברות התעופה איתם אנו טסים, על המטייל/ת לדעת כי גם חברת יעדים כפופה להנחיות אלו.
    • אשרת כניסה כל הנוסעים הנכנסים לסיישל (כולל ילדים) חייבים למלא טופס בקשה דיגיטלי כל מטייל חייב למלא את הבקשה 10 ימים לפני ההגעה בקישור: https://seychelles.govtas.com/enroll/confirm. הבקשה עולה 10 יורו לאדם ויש להכניס פרטי כרטיס אשראי בעת מילוי הבקשה. האישור מתקבל לאחר 24 שעות מעת הגשת הבקשה.
    • ביטוח נסיעות – באחריות המטיילים לרכוש ביטוח נסיעות מקיף הכולל שייט בסירות זודיאק והתייחסות וכיסוי לנושא הקורונה. חברת יעדים איננה אחראית על הנהלים בשדות התעופה ובמדינות בהם מבקרים ולא תישא בעלויות הכרוכות בהארכת השהייה / מילוי טפסים / סגירת השמיים ו/או כל השלכות אחרות, הקשורות לקורונה בארץ ובעולם. הוצאות אלו יחולו על הנוסעים.
    • תנאי תשלום ודמי ביטול – כמופיע בדף הרישום לטיול. על המטייל לדעת כי לא נוכל להחזיר מקדמות ותשלומים שהועברו לחברת השייט ו/או לסוכן בחו”ל שלא מוחזרים לנו – יש לרכוש ביטוח נסיעות מקיף מיד עם ההרשמה לטיול.
    • על הדרכון להיות בתוקף לחצי שנה לפחות מיום החזרה לישראל, ובתוכו לפחות שני דפים ריקים.
    • טיסות: ע”פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ’ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות החברה והחברה כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
    • לדף תנאים כלליים של חברת יעדים טיולי תרבות וטבע https://yeadimtravel.co.il/general-conditions
    • התמונות להמחשה בלבד, צולמו על ידי טלי גפן ו/ או באדיבות הספק.

    רשימת המלונות לדוגמא:

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול שייט גיאוגרפי באיי סיישל

    מה תרצו לחפש?