טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת ד”ר אבי שפיר
A81664C0-70A7-4CA7-8A97-E1648598A84C
13/07/24 -
30/06/24
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
14 ימים
טיול ספארי ושייט דרך נהר הזמבזי, ממפלי ויקטוריה דרך אגם קריבה שבזימבבואה ועד הפארק הלאומי “מאנה פולס”

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה כדאי לכם לטייל איתנו בטיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה?

טיול ספארי ושייט דרך נהר הזמבזי, ממפלי ויקטוריה דרך אגם קריבה שבזימבבואה, הסכר המלאכותי הגדול ביותר בעולם ועד הפארק הלאומי “מאנה פולס”.

  • ביקור בשמורת צ’ובה שבבוצוואנה.
  • ביקור במפלי ויקטוריה.
  • שלושה ימי שייט באגם קריבה.
  • לינה וטיולי ספארי בפארק הלאומי “מאנה פולס”.
  • שמורת הטבע האוונגה.
  • ביקור בקריבה ובחומת הסכר.

אגם קריבה, בו נשוט, משתרע לאורך 280 ק”מ, והוא יעד אטרקטיבי, עדיין בתולי, מרחבי המים האדירים שלו יוצרים את הגבול בין זימבבואה לבין זמביה וגדותיו הנרחבות והמושכות מהוות בית גידול לאוכלוסיות גדולות של חיות בר. במהלך הטיול נשלב טיולי ספארי ושייט, נלון שלושה לילות באנייה ותשעה לילות בלודג’ים הממוקמים בשמורות טבע.
השייט ייערך באנייה קטנה ואינטימית, המציעה 8-10 תאים ממזוגים הפונים אל נוף האגם. במהלך השייט נשוט בסירות טנדר, סירות קטנות המפליגות עם האונייה הראשית ונועדו לפעילויות, כדי לחקור את מרחבי המים של האגם, לחוות את הנופים המרהיבים, להתרשם  מהעושר של מיני העופות השונים וליהנות מתצפיות אפשריות על חיות הבר.

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

תל אביב- אדיס אבבה- מפלי ויקטוריה (Victoria falls)

נטוס למפלי ויקטוריה דרך יעד ביניים, אדיס אבבה.
מפלי ויקטוריה נחשבים לאחד המראות המופלאים של אפריקה. זרם המים האדיר של נהר הזמבזי נופל מגובה של כ- 100 מטר אל קניון צר בגעש רב. נטייל על גדות הנהר אל מול המפלים המשתרעים לרוחב של 1.6 ק"מ ומכונים "העשן הרועם", היות והמים הנופלים מגבהים שונים המגיעים עד 108 מ' יוצרים ענן נתזים הנראה כעשן.
אחה"צ נצא לטיול בשבילי יער גשם, הצומח תחת קשת נתז המפלים, אל נקודות תצפית רבות ומרהיבות, נלך על גשר מפלי ויקטוריה, שנבנה ב-1905 ונחשב לפלא הנדסי בזמנו.
בערב נצא לארוחה במסעדת "בומה"(Boma) המפורסמת, שתכלול מופע תופים מרתק עם אמנים מקומיים.

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
1
שמורת צ'ובה (Chobe) בוצוואנה

לאחר ארוחת הבוקר, נעלה על האוטובוס לנסיעה בת שעה לקזונגולה ,(Kazungula)מעבר הגבול בין זימבבואה לבין בוצוואנה. בתום הבדיקות הפורמליות בגבול, נצא לנסיעה אל שמורת צ'ובה אל יום פעילות ספארי ושייט חווייתיים בשמורה העצומה. השמורה משתרעת על פני 11,000 קמ"ר והינה שמורה מגוונת ביותר בה מצויים שפע של בעלי חיים, נופי סוואנה, יער, ביצות, חופי נהר ונופים יובשניים תת מדבריים. בנהר צ`ובה מצויים מאות היפופוטמים הרובצים על גדותיו, עופות מים רבים כגון אנפות, כפנים וברווזים, עדרי פילים יורדים לרחוץ במים ולשתות מהם ואנטילופות שונות לאורך חופי הנהר.

בשעות אחר הצהריים המאוחרות נשוב למעבר הגבול קזונגולה, ונעשה את דרכנו חזרה למפלי ויקטוריה. בהגיענו, נסעד ארוחת ערב.

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
2
שמורת הטבע האוונגה Hwange National Park

בשעות הבוקר המאוחרות של יום 4 נעבור לשדה התעופה של מפלי ויקטוריה ונעלה על טיסה קצרה* לשמורת האוונגה, השמורה הגדולה ביותר בזימבבוואה בשטח של כ- 14,600 קמ"ר של טבע פראי. ביומיים הקרובים נבקר בשמורה בה מגוון גדול של למעלה מ- 100 מיני יונקים ויותר מ-400 מיני עופות. נערוך תצפיות על בעלי חיים ברכבי ספארי מיוחדים ונהנה מסיורים וחוויית טבע אמיתית ופעילויות בסמוך לטבע .בשמורה עדרים המונים מאות פרטים של פילים ואוכלי עשב נוספים כמו גנו, קודו ואנטילופות נוספות וכן טורפים כמו אריות, נמרים וגם את הזאבים הטלואים, הציידים הנדירים של אפריקה. נלון בלוד'ג / מחנה אוהלים הממוקם בסמוך לשמורה.

* יובהר כי במידה והטיסה במטוסים קלים לא תתאפשר, ניסע באוטובוס.

 

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
3-4
שמורת הטבע האוונגה- קריבה (Kariba)

הבוקר נשכים מקום ונצא לסיור בוקר בשמורת האוונגה. נחזור ללודג' בזמן לבראנץ' ולאחריו ניסע בשעות הצהריים לשדה התעופה של הוואנגה לטיסה קצרה לקריבה*.

* יובהר כי במידה והטיסה במטוסים קלים לא תתאפשר, ניסע באוטובוס.

לאחר הנחיתה נועבר ללודג שלנו והערב נסעד ארוחת ערב בעודנו צופים לנוף הקסום של האגם בקריבה.

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
5
שייט לסנגווה (Sengwe) ועלייה לאנייה

אחרי ארוחת הבוקר נצא לסיור בבינגה, שיכלול ביקור במוזיאון יוצא דופן המוקדש לבני הטונגה (Tonga), נבקר במעיינות חמים טבעיים, בחוות רבייה של תנינים ובבית ספר מקומי הזוכה לסיוע מבקתות הנופש שעל נהר המאסומו. במידה והסיור יערך מחוץ לשעות הלימודים בבית הספר, נבקר בכפר מקומי של בני הטונגה.

בשעות הצהריים נעלה על האונייה לשייט חוויתי בשלושת בימים הקרובים. ארוחת הצהריים תוגש לנו באנייה כאשר אנו יוצאים לשייט בן כשלוש שעות וחצי. השייט ייקח אותנו לפינות מרוחקות ומבודדות באזור נהר הסנגווה. בהמשך נעלה על סירות טנדר, שמהן נחקור את אזור הנהר המרשים ביופיו. נשוט בין עצי מופאנה (Mopane) השקועים במים ונפגוש תנינים, היפופוטמים וחיות בר נוספות. לעת ערב, בשעה שנספוג את השקט והשלווה המקיפים אותנו, נתפנק עם ארוחת ערב.

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
6
שייט לג'נג'ה (Jenje)

בתום ארוחת הבוקר, נוסיף לחקור את גדת האומה ונתנסה בדיג. נוכל ללכוד בחכותינו דגי אברומה או אף את דג הנמר האגדי, שאזור זה מפורסם בו. נשוב לאונייה ונסעד ארוחת צהריים בעת שנשוט במורד האגם אל אזור ג'נג'ה שבפארק הלאומי מטוסדונה.

הפארק הלאומי מטוסדונה (Matusadona) מתגאה בשילוב ייחודי בין טבע פראי, בתולי וסלעי לבין מימי האגם הנפגשים בקצהו.  הפארק נודע באוכלוסיית הפילים הגדולה שלו, המוצאת את מזונה בגדות האגם.

נעגון במפרצון מבודד. את שעות אחר הצהריים נבלה בביקור בקואופרטיב דיג של בני הטונגה, המוכר בשם "קינגס קאמפ" (Kings Camp).

חטיפים ומשקאות יוגשו לעת ערב לסיום מרגיע של היום שעבר עלינו. בהמשך, נשוב לארוחת ערב באוניה.

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
7
שייט לאגן אומה (Ume)

האונייה תצא לדרכה מעט לפני עלות השחר ותתחיל בשייט בן 13 שעות במרחביו הגדולים של אגן סנגווה ודרך מצרי קוטה קוטה (Kota Kota). ארוחות הבוקר והצהריים יוגשו על הסיפון. במהלך השייט נצפה בנופים המרהיבים בשעה שנגמע כמחצית מרוחבו המרשים של אגם קריבה רחב הידיים, הנהנה משמים צבעוניים ונופים מרהיבים. במהלך השייט ננסה לשמוע את קולו החזק והפתאומי של הקלאו אדום הפנים (Ground Hornbill), ולאתר את הינשופים הדגים ממין Pel’s Fishing Owl. נקווה לשמוע את קריאתו המפורסמת של העיטם הקולני (African Fish Eagle) מהדהדת מכל עבר. ליעדנו נגיע בשעות אחר הצהריים.
בהגיענו, נעלה על סירות טנדר ונצא לחקור את גדת האומה, את הערוצים ואת המפרצים הסמוכים הגדושים באוכלוסיות של היפופוטמים ותנינים. נשוט בין יערות העצים המאובנים השקועים במים, שהם אחד ממאפייניו הייחודיים של אגם קריבה. לעת שקיעה ניהנה מהזדמנויות פז לצילום של חיות הבר. לאחר מכן, נשוב לארוחת ערב על סיפון האונייה.

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
8
מאנה פולס ספארי לודג' (Manapools Safari Lodge)

היום צפוי לנו בוקר רגוע ושלו עם ארוחת בוקר נינוחה, שאחריה ניפרד מהאנייה, נעלה על אוטובוס וניסע כשעתיים בדרך העוברת בספארי ובמרחבי הטבע בשתי גדותיו של מורד הזמבזי. כשנגיע ל Chirundu נעלה על סירה לשייט על נהר הזמבזי בן כשעתיים וחצי לאתר מאנה פולס.
האתר מאנה פולס מציע חוויית טבע ייחודית, שבה בעלי החיים שבאזור חופשיים לשוטט בשטחי הלודג בכל שעות היום והלילה. בין שעת הדמדומים לזריחה, האורחים חייבים להסתובב עם ליווי חמוש בכל שטחי הלודג' בו הם שוהים.
לאחר שנתארגן בלודג', ניפגש על גדות הנהר בשעות הערב לפעילות ותצפיות ספארי בשטח השמורה. ארוחת הערב תוגש בשובנו למחנה.

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
9
הפארק הלאומי "מאנה פולס" (Mana Pools).

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום של סיורי ספארי ברחבי הפארק, שעליו הכריז אונסק"ו כאתר מורשת עולמית. בפארק שפע של חיות בר, בהם פילים, אנטילופות ואם יתמזל מזלנו אולי אף נוכל לפגוש באריות ונמרים.

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
10
הפארק הלאומי "מאנה פולס"- אתר בקתות הספארי פמוזינדה (Pamuzinda Safari Lodge)

לאחר ארוחת בוקר ניפרד מהלודג ונצא לשייט של כשעתיים וחצי על נהר הזמבזי עד כשנגיע ל Chirundu. לאחר השייט נעלה על אוטובוס לכיוון ריבה בה נסעד ארוחת צהריים.

לאחר ארוחת הצהריים ניסע לשדה התעופה של קריבה וממנו נטוס בטיסה קצרה* אל שדה התעופה של הארארה. לאחר הנחיתה נועבר אל אתר לודג' פמוזינדה.

*יובהר כי במידה והטיסה במטוסים קלים לא תתאפשר, ניסע באוטובוס ללודג פמוזינדה .

לודג' פמוזינדה משתרע על פני כ-52 קמ"ר של שמורת טבע פרטית ובתולית בתחום העיירה סלוס (Selous), הקרויה על שמו של החלוץ, מגלה הארצות, הצייד ופעיל השימור הבריטי המפורסם, פרדריק קורטני סלוס. אחת מחוותיו המקוריות של סלוס שוכנת עדיין בשטח הלודג'. אף שהאתר אינו מגודר ומאפשר לחיות הבר לשוטט בשטחו, האורחים רשאים לטייל בו ללא ליווי. עם זאת, ישנם תנינים בנהר סרוי (Serui) ולכן מומלץ לאורחים להימנע מעמידה בקרבת הנהר ומשחייה בו.

נגיע ללודג' בשעות אחה"צ המאוחרות של יום 11 ויעמוד לרשותנו גם היום הבא כדי להינות  מהפעילויות המעניינות האפשריות: רכיבה על סוסים, טיול רגלי מודרך ושייט בקאנו לאורך הנהר.

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
11-12
נמל התעופה של הארארה (Harare)

ננצל את שעות הבוקר המוקדמות להיפרד מהנוף המשקיף על נהר סרוי (Serui), לפני שנצטרף לכולם לארוחת בוקר במשטח העץ שמעל הנהר. לפני פרידה- נהנה מפעילות ספארי אחרונה ותצפית על חיות הבר בבית הגידול הבתולי הזה, המשתרע על פני לא פחות מ-52 קמ"ר. בסיום הפעילות נשוב ללודג' לארוחת צהריים מוקדמת , לאחריה נתארגן וניסע לנמל התעופה הבינלאומי של הארארה, שבו נעלה על טיסה לאדיס אבבה ומשם לתל אביב.

טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
13
תל אביב

ננחת בתל אביב לפנות בוקר.

14
טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

$
8,160
14 ימים
טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה
אבי שפיר
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    הטיול ענה על כל המשאלות שלנו, נהננו הן מהקבוצה והן מהמסלול, ציון מיוחד ואישי מאיתנו לאבי שפיר שהיה מעולה שבמעולים

    יהודית פפר – טיול לאוגנדה ורואנדה

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    • 9 לילות בלודג’ים, 3 לילות על האנייה.
    • שלוש ארוחות ביום.
    • משקאות כלולים במהלך השייט על האנייה בלבד.
    • טיסות בינלאומית: הלוך מתל אביב דרך אדיס אבבה למפלי ויקטוריה וחזור מהארארה דרך אדיס אבבה לתל אביב.
    • שייט וסיורי שייט כמפורט בתוכנית הטיול.
    • כל הסיורים המפורטים במסלול הטיול.
    • כל הכניסות לשמורות הטבע, תשלום בעבור שימור פארקים לאומיים.
    • הדרכה בעברית .
    • העברות.
    • דמי רישום וטיפול.

    המחיר אינו כולל:

    • אשרות כניסה לזימבבווה(כ-50$) המשולמות במקום.
    • ביטוח אישי ומטען.
    • הוצאות אישיות.
    • שתייה וארוחות שאינן כלולות.
    • מיסים מקומיים שאינם כלולים בכרטיסי הטיסה.
    • כל מה שאינו נקוב במפורש תחת הסעיף “המחיר כולל”.

    הערות ומידע כללי:

    • קבוצה וצוות: 14-20 מטיילים, ומדריך ישראלי מצוות החברה. הטיול וההדרכה על ידי מדריך מצוות החברה- מותנים במינימום 14 נרשמים.
    • מסלול השייט, סדר הביקורים, כמות הימים בכל יעד יבשתי, עלולים להשתנות בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר. התכנית בפועל תיקבע ע”י קברניט האנייה ו/או מנהל ההפלגה ו/או מדריכי הטיול בהתאם לתנאי מזג האוויר, תנאי השטח, נסיבות שונות ומכל סיבה שהיא ע”פ שיקול דעתה הבלעדי של החברה.
    • כל אזכור של חיית בר ספציפית אינה מהווה בשום פנים ואופן ערובה לכך שנפגוש בה הואיל וביקורים ומפגשים אלה מושפעים מגורמים שונים, לרבות, אך לא רק, גבהים שונים של פני המים באגם, עונתיות ומזג אוויר, שכולם עשויים להשפיע על חיות הבר, על חוויית השייט ועל תוכנית הטיול.
    • חיסונים – חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות למקום מגוריכם.
    • הנחיות הקורונה בזמן הטיול הן באחריות המדינה בה אנו מטיילים בלבד ובהתאם לנהלים של חברת השייט וחברות התעופה איתם אנו טסים, על המטייל/ת לדעת כי גם חברת יעדים כפופה להנחיות אלו.
    • ביטוח נסיעות – יש לרכוש ביטוח בריאות הכולל ספורט אתגרי, חילוץ והטסה רפואית מייד לאחר ההרשמה לטיול. על המטייל לכלול ביטוח הכולל ביטול במקרה של אי יכולת להצטרף לטיול עקב מחלת קורונה. חברת יעדים איננה אחראית על הנהלים בשדות התעופה ובמדינות בהם מבקרים ולא תישא בעלויות הכרוכות בהארכת השהייה / מילוי טפסים / סגירת השמיים ו/או כל השלכות אחרות, הקשורות לקורונה בארץ ובעולם. הוצאות אלו יחולו על הנוסעים.
    • תנאי תשלום ודמי ביטול – כמופיע בדף הרישום לטיול. על המטייל לדעת כי לא נוכל להחזיר מקדמות ותשלומים שהועברו לחברת השייט ו/או לסוכן בחו”ל שלא מוחזרים לנו – יש לרכוש ביטוח נסיעות מקיף מיד עם ההרשמה לטיול.
    • דרכון: דרכון תקף לחצי שנה לפחות. חשוב לציין כי רשויות ההגירה מחייבות עבור כל מדינה שני דפים ריקים בדרכון – כלומר בטיול שלנו ארבעה דפים רקים לפחות עבור האשרות. ללא 4 דפים אלה, הרשויות אינן מתירות כניסה למדינה.
    • תחבורה בטיול: טיסות בינ”ל, אנייה, סירות טנדר, סירות מנוע, רכבי 4X4, משאית ספארי בעלת עבירות גבוהה הבנויה במיוחד למסעות מסוג זה, אוטובוס או מיניבוס. הטיול כולל נסיעות ארוכות, לעיתים בדרכי עפר קופצניות. לרגישים לאבק מומלץ להביא מסיכה/בד לכיסוי הפנים. בימי הספארי יהיו נסיעות ברכבי ספארי פתוחים – יש להתלבש בבגדים חמים מאחר והיציאה בשעות הבוקר המוקדמות כאשר עדיין קר.
    • ילדים: לא ניתן לצרף ילדים בני פחות מ-7 לטיולים. ילדים בני 12 ומעלה ישלמו תעריף מבוגר מלא. ילד אחד בן 7 עד 11, החולק חדר עם שני מבוגרים, יקבל 30% הנחה על מחיר הטיול. שני ילדים לא יוכלו לשהות בחדר עם ההורים ועליהם לשהות בחדר נפרד. במקרה בו שני ילדים מתחת לגיל 12 חולקים חדר בעצמם, הם ישלמו תעריף מבוגר מלא. בטיולי השייט לא יתקיימו פעילויות נפרדות לילדים ולא יוצעו תכניות ותפריטים מיוחדים לילדים.
    • על סיפונה של האונייה ישנה ערכת עזרה ראשונה מצוידת במלואה, חליפות הצלה, גלגלי הצלה וסירות הצלה שמספרם מתאים לקיבולת הנוסעים המרבית שלהן. האונייה מפליגה עם סירת טנדר אחת לפחות המשמשת גם כסירת הצלה לאונייה הראשית. האנייה מצוידת במערכת ניווט ורדיו ונמצאת בקשר עם אוניות אחרות ועם רב החובל של אגם קריבה.
    • טיסות: ע”פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ’ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות החברה והחברה כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
    • התמונות להמחשה בלבד והן באדיבות הספק ואייל ברטוב.
    • לדף תנאים כלליים של חברת יעדים טיולי תרבות וטבע: https://yeadimtravel.co.il/general-conditions

    רשימת המלונות לדוגמא:

    האנייה:

    • אנייה קטנה ואינטימית, המציעה 8-10 תאים, הפונים אל נוף מרהיב עין של האגם.
    • כל התאים ממוזגים ופונים לאגם. בכל התאים חדרי רחצה עם מקלחת, הצמודים לחלל השינה.
    • יש באנייה חדר אוכל גדול, פתוח וממוזג וכן אזורי לאונג’ ובר עם טלוויזיה ונגן DVD , מיטות שיזוף וחללים משותפים הכוללים כסאות שיזוף ומערכות לישיבה באוויר הפתוח.
    • על סיפון האונייה אין חיבור אלחוטי לאינטרנט. עם זאת, ניתן לקלוט את רשתות הסלולר / הדור השלישי של זימבבואה ושל זמביה במרבית חלקי האגם כך שתתאפשר גלישה באמצעות נדידת נתונים במכשירים ניידים מרוב מדינות העולם.

    הלינה בלודג’ים או במחנה האוהלים

    • בכל בקתה/ אוהל/ לודג’ ישנו חדר רחצה פרטי הכולל מקלחת ושירותים.
    • בכל הבקתות תמצאו מאווררי תקרה, רשתות להגנה מפני יתושים, מיני בר ופינה מצוידת להכנת קפה ותה בחינם.
    • ברוב הלודגים חוויית טבע אמיתית, שבה בעלי החיים שבאזור חופשיים לשוטט בשטחי המחנה בכל שעות היום והלילה. בין שעת הדמדומים לזריחה, האורחים חייבים להסתובב עם ליווי חמוש בכל שטח המחנה ומ/אל החדר בו הם שוהים.

     

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול שייט בנהר הזמבזי וספארי בזימבבואה

    מה תרצו לחפש?