טיול מאורגן למזרח הודו

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת אורי רמון
A81664C0-70A7-4CA7-8A97-E1648598A84C
21/01/25 -
07/01/25
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
15 ימים

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה לטייל עם יעדים למזרח הודו?

טיול במסלול מיוחד אל מדינת אוריסה, לה מורשת עשירה, ומלאת תוכן. אוריסה שוכנת לחופה המזרחי של הודו, במפרץ בנגל, ולא נמצאת “במסלול הסטנדרטי” של המטיילים בהודו. נגיע אל קולקטה, בירתה של בנגל המערבית.

אוטובוס תיירים ממוזג ונוח בקולקטה ודלהי. ג’יפים מרווחים מסוג טויוטה קריסטל (3 נוסעים ברכב) לטיול באוריסה.

טיול בקבוצה קטנה ובמלונות  4-5* בערים הגדולות. מלונות פשוטים  ברמה בסיסית (הטובים בנמצא) באזור השבטי באוריסה – ראיגאדה וסימיליגודה.

חצי פנסיון – ארוחות בוקר וארוחות ערב לאורך כל הטיול.

ביקור בשווקים ציוריים שם נפגוש שבטים אתניים ותוצרת מקומית

 

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

ת"א – דלהי

ניפגש בנתב"ג ונצא בטיסת לילה ישירה אל דלהי, בירתה של הודו.

1
דלהי

לאחר הנחיתה נצא לבקר בדלהי, בירת הודו. במבט ראשון העיר נראית צפופה ורועשת ואז מתגלה כעיר מרשימה בעלת אדריכלות ייחודית. בזארים צבעוניים, עושר אגדי לצד עוני, ישן מול חדש ומסורת מול קידמה. נצא לטייל בשווקי הענק שהם בעצם סבך סמטאות אינסופי, צבעוני ומגוון, המלא בתבלינים, בגדים, תכשיטים ומאכלים מיוחדים. העיר מלאה במוקדי עניין המספרים את סיפורה של הודו לאורך השנים, עד ימינו אנו. לינה בדלהי.

חנות תבלינים מסורתית, הודו
2
דלהי - בהובנשוואר

נצא בבוקר בטיסה לבהובנשוואר, בירת אוריסה והעיר הגדולה ביותר. בהובנשוואר מכונה "עיר המקדשים של הודו" ומהווה חלק מ"משולש הזהב" של המקדשים באוריסה, יחד עם מקדשי קונראק ופורי. נצא לסיור בעיר המקדשים העתיקה, הבנויה בסגנון האדריכלי הייחודי לאוריסה ("קאלינגה"), המשלב מסורת הינדית, בודהיסטית וג'יינית. בערב נהנה ממופע ריקוד מקומי – ריקוד ה"אודיסי" האופייני לאוריסה (אודיסה). לינה בבהובנשוואר

מקדש לינג'ראג'ה, בהובנשוואר, אוריסה צילום משה שי
3
בהובנשוואר, עיר המקדשים

יום זה נקדיש לסיורים בעיר העתיקה של בהובנשוואר ובסביבתה. בעיר כ-600 מקדשים, מהיפים בהודו, שנבנו מאבן חול אדומה. נשקיף מבחוץ (הכניסה אסורה) על מקדש לינגראג'ה (Lingaraj) המרשים והמפואר המוקדש לאל שיווה, ובמקדש מוקטשוואר היפהפה עטור הפסלים וגילופי האבן. נמשיך לביקור במערות אודאיגירי  (Udayagiri כ-10 ק"מ מערבית לבהובנשוואר. אלו מקדשים ובתים חצובים בסלע, בהם שהו נזירים ג'יינים במאה הראשונה לפנה"ס.  לינה בבהובנשוואר

4
בהובנשוואר - דהולי - פיפלי - פורי

לאחר ארוחת הבוקר נצא לכיוון פורי, אחת מהערים הקדושות והחשובות ביותר בהודו. נעצור לביקור בגבעת דהולי, המקום בו החליט המלך אשוקה להפסיק את המלחמות העקובות מדם ולהמיר את דתו לבודהיזם. נמשיך לכפר הצבעוני פיפלי, שתושביו עוסקים במלאכות יד ואומנויות מסורתיות - עיטורים ייחודיים וצבעוניים המיוצאים מכאן לכל רחבי הודו. אחר הצהריים נגיע לעיירה פורי שעל גדות הים, וניסע להשקיף מלמעלה על מקדש ג'גאנאת, אחד המקדשים החשובים באוריסה, שמוקדש  לאל המקומי.  לינה בפורי.

נשים בלבוש מסורתי, אוריסה, צילום: משה שי
5
פורי - קונארק - כפרי אמנים - פורי

היום ניסע למקדש קונראק, גולת הכותרת של האדריכלות והפיסול של אוריסה ואתר מורשת של אונסק"ו. מקדש השמש בקונארק נתפס כמרכבה ענקית הגוררת את אל השמש על פני השמים בעזרתם של שבעה סוסים מגולפים להפליא. זהו פלא ארכיטקטוני מהמאה ה-13, אחד המונומנטים המפוארים בהודו. בדרכינו חזרה נעצור לביקור בכפר המשמר עבודה באבן וכפר נוסף המשמר אומנויות מסורתיות. בערב נהנה מהשוק הססגוני והשוקק לצד הים. לינה בפורי

מקדש קונראק, אוריסה, מזרח הודו
6
פורי - אגם צ'ילקה - גופאלפור

נשלים את ביקורינו בפורי ונצא אל כפר האורגים אולאסינג. נלמד על שיטת טווית המשי הייחודית של אוריסה, האיקאט - קשירת החוטים וצביעתם בצבעים שונים. נמשיך בנסיעה דרך אגם צי'לקה, לגונת המים המליחים הגדולה ביותר בהודו, בה חיים עופות מים רבים ועשרות אלפי דייגים דגים בה מהכפרים הסמוכים. נגיע לגופאלפור, שהחלה את דרכה ככפר דייגים, התפתחה כעיר נמל והיום מושכת תיירים כבעלת אחד החופים היפים במפרץ בנגל. לינה בגופאלפור

טיול מאורגן למזרח הודו
7
גופאלפור - טאפטאפאני - ראיאגאדה

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה לאזור ראיגאדה, בדרום אוריסה. בו שופעים יערות וצמחיה בינם שזורים כפרים שבטיים רבים, המשמרים את מסורותיהם בעבודות האומנות שבני הכפר מייצרים. נבקר בטאפטאפאני, מעיין חם וקדוש בלב יער אליו עולים לרגל מאמינים הינדואיסטיים, וגם בכפר של בני מיעוט הסאורה המפורסמים בציורי הקיר שלהם המאופיינים על ידי מוטיבים מעולם הטבע והאלים בו הם מאמינים. לינה בריאיגאדה

רועה חזירים, אוריסה, צילום משה שי
8
ראיאגאדה - צ'אטיקונה - סימיליגודה

לאחר ארוחת הבוקר נצא בדרכנו אל העיירה סימיליגודה (Similiguda).  נעצור בשוק השבועי בצ'אטיקונה, אליו מגיעים אנשי שבט הדונגוריה קונד היורדים מהגבעות. הם נושאים איתם פירות, חיות משק וכלי אומנות למכירה בשוק המקומי וכך הם מקיימים קשר עם הקהילות השונות ומבצעים איתן סחר חליפין. הדונגריה הוא אחד השבטים היותר סגורים של אוריסה ומפורסם בתפקידה החשוב של האישה בתא המשפחתי והחברתי. נמשיך בסיורים באזור ובכפרים סביב ככל שיותיר לנו הזמן.  לינה בסימיליגודה.

 

9
סימיליגודה - אונוקודלי

עם בוקר נצא אל אחד משיאי הטיול. ניסע אל העיירה אונוקודלי, שם מתקיים שוק שבועי ססגוני - השוק של בני שבט הבונדה המביאים אליו את תוצרתם וסוחרים עם תושבי המקום. אנשי שבט הבונדה מבדילים את עצמם משאר תושבי האזור – הם "תושבי הגבהות הגבוהות של בונדה", הם מגדלים אורז ומחזיקים פרות ועיזים. ניתן לראות אותם רק כשהם באים לסחור בשוק המקומי של יום חמישי השבועי.  נשות השבט עונדות שרשראות גדולות של חרוזים וכסף המכסות את פלג גופן העליון. לנשות הבונדה יש מעמד חשוב יותר מזה של הגברים בשבט ולפי המסורת הנהוגה, אישה מתחתנת עם גבר צעיר ממנה על מנת שידאג לה כאשר תזדקן. לינה בסימיליגודה.

10
סימיליגודה - וישאקאפאטנאם – קולקטה (כלכותה)

נצא בבוקר מסימיליגודה אל וישאקאפאטנאם, שם נבקר בשוק המקומי של יום שישי ולאחר מכן נעלה את טיסה אל קולקטה, בירתה של מדינת בנגל המערבית. בתקופת השלטון הבריטי העיר היוותה את מרכז השליטה וההשפעה הבריטית בהודו והשילוב של מזרח ומערב ניכרים בה עד היום. זהו מטרופולין מהגדולים והחשובים בהודו והעיר נחשבת לבירת התרבות של המדינה. הוגי דעות, מוסיקאים, סופרים ומשוררים אשר תהילתם נודעה בעולם כולו הגיעו מכלכותה. לינה בכלכותה.

טיול מאורגן למזרח הודו
11
קולקטה (כלכותה) "עיר השמחה"

קולקטה נוסדה כתחנת מסחר של חברת הודו המזרחית, היא הייתה בירתה של הודו תחת הראג' הבריטי בין השנים 1773-1911 והיום ידועה בארכיטקטורה שהשאירו הבריטים בעיר - חותם תרבותי המשתקף באדריכלות ויקטוריאנית, אותה נכיר בסיור רגלי מרתק בין התארים המרהיבים. נכיר גם את קולקטה כפי שמופיעה בספרו הנוגע ללב של דומיניק לאפייר "עיר השמחה" ונאכל במסעדה בנגלית מסורתית. לינה בקולקטה

טיול מאורגן למזרח הודו
12
שווקי הבוקר של קולקטה, אמא תרזה ומקדש קאלי

נצא לבקר בשווקי הבוקר השוקקים של העיר – נחווה את המולתו יוצאת הדופן של שוק הפרחים ושוק "בורה באזאר" – אחד השווקים הגדולים באזור זה של אסיה, המושך אליו קונים אף מנפאל ובורמה השכנות. בתקופת השלטון הבריטי העיר נחלקה לשניים – "העיר הלבנה" שם התגוררו הבריטים וה"עיר השחורה", שם התגוררו המקומיים. בינם נמצא ה"באו באזאר" שהיווה בעצם את "כור ההיתוך" של קולקטה – סינים, יהודים, מוסלמים, פרסים ועוד שתרמו למגוון ולעושר התרבותי וגם לאווירה הקוסמופוליטית של העיר. לינה בקולקטה

טיול מאורגן למזרח הודו
13
קולקטה - דלהי

לאחר ארוחת הבוקר, נבקר בבית היתומים של "האם תרזה", הידועה בזכות הקדשת חייה לסעד ודאגה לנזקקים בכלכותה והפכה לאחת הנשים המפורסמות בעולם. אז נעזוב את קולקטה בטיסה וננחת בדלהי בערב לקראת היום האחרון של הטיול שלנו. לינה בדלהי.

טיול מאורגן למזרח הודו
14
דלהי - תל אביב

חצי יום זה נקדיש לטיול בעיר דלהי. נסייר באזורי העיר השונים, אשר כל אחד מהם מספר סיפור שונה ואחר. בשעות הצהריים המוקדמות ניסע אל שדה התעופה לטיסה ישירה חזרה לת"א. נחיתה בת"א בשעות הערב

15
טיול מאורגן למזרח הודו

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

מחיר יפורסם בהמשך
15 ימים
טיול לאוריסה השבטית ולקולקטה, "עיר השמחה" - מקדשים מרהיבים, תרבויות שבטיות ושווקים מקומיים תוססים ומיוחדים יחד עם חופים בתוליים וטבע פראי.
טיול מאורגן למזרח הודו
אורי רמון
טיול למזרח הודו
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    לעופר היקר,עדיין מרגישה כמו בחלום שקשה להתעורר ממנו.יצאתי לטיול עם צפיות גדולות. התרגשתי וקיוויתי לטיול שונה, אך חוויה כמו שחוויתי, עלתה על כל הציפיות ואף יותר.
    בזכותך עופר, הרגשתי את רג’סטאן בכל החושים. אתה באר של ידע שאין לו סוף. לכל זה מתווספת אישיותך המיוחדת. סבלנות אין קץ, דאגה לפרטים הקטנים כגדולים והכל באהבה גדולה. מקווה לחזור ולטייל איתך.

    אורנה גלבוע – טיול לרג’סטאן הודו

    עדיין כמו בחלום. זה היה הטיול המוצלח ביותר שאי פעם נטלתי בו חלק. מסלול נהדר. לוגיסטיקה מצוינת, בתי מלון נפלאים.
    מעל לכל המדריך עופר צבי שמעבר לידע ואהבתו להודו דאג לכל אחד ואחד מאיתנו. רוצה להודות לכם על הטיול המוצלח ועל כך שלא חסכתם בתנאים הנפלאים שהיו לנו וההפתעות הרבות על הדרך.
    הצבתם רף שאני לא חושבת שחברות אחרות יכולות לו

    ד”ר פנינה אנגלמן – טיול לרג’סטאן – הודו

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    טיסות בינלאומיות ישירות במסלול ת”א – דלהי – ת”א. (אייר אינדיה)

    מיסי נמל (נכונים להיום וכפופים לשינויים יעודכן ביום הכרטוס).

    טיסות פנים בחברות התעופה ההודיות.

    אוטובוס תיירים ממוזג ונוח לביצוע הסיורים והעברות בכלכתה ודלהי. ג’יפים מרווחים מסוג טויוטה אינובה  (3 / 4 נוסעים ברכב) לטיול באוריסה.

    לינה במלונות המפורטים בהצעה: מלונות 4-5* בערים הגדולות. מלונות פשוטים ברמה בסיסית (הטובים בנמצא) באזור השבטי באוריסה – ראיגאדה וסימיליגודה.

    כלכלה: חצי פנסיון – ארוחות בוקר וארוחות ערב לאורך כל הטיול.

    הדרכה: מדריך הטיול – אורי רמון. מדריכים מקומיים הכלכתה ודלהי. מדריך מקומי מלווה דובר אנגלית לאורך הטיול באוריסה

    כניסות לאתרים. שייט באגם צ’ילקה

    מופעי פולקלור מקומיים

    טיפים לנותני השירותים בהודו .

    מים מינרלים – 2 בקבוקים לאדם ליום.

    המחיר אינו כולל:

    ארוחות צהריים ושתייה בארוחות.

    ביטוח רפואי ומטען.

    ויזה אלקטרונית  להודו

    תוספת משקל בטיסות הפנים בהודו מעבר ל 20 ק”ג.

    תוספת ליחיד בחדר

    הערות ומידע כללי:

    ייתכנו שינויים במסלול הטיול ובסדר הביקורים באתרים, בהתאם למצב בשטח, אירועים בלתי צפויים וכו’. מדריך הטיול הוא הסמכות הבלעדית בענין.

    חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות לאזוריכם.

    טיול מסוג זה ובאזור כזה צפוי לשינויים הנובעים משינויי מזג האוויר או תקלות שונות הקשורות לאזור מרוחק (כבישים סגורים, מפולות וכיוצ”ב). אף שאנו עובדים עם ספקים איכותיים, על מטייל היוצא לטיול שכזה לקבל את השינויים בהבנה וחיוך כחלק מהחוויה. מדריכנו יערוך שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע”מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.

    הלינה באזור השבטי באוריסה (שלושה לילות) היא בבתי הארחה פשוטים ובסיסים, הטובים בנמצא.

    עם ההתחייבות לטיול אנו נדרשים להעביר מקדמה בסך 120 דולר לנוסע עבור התחייבות על הטיסות. במקרה של ביטול – לא תוחזר מקדמה זאת.

    הושבה בטיסות –  לצערנו מדיניות חברות התעופה לגבי הושבת קבוצות היא לא לאפשר הושבה מראש בטיסות קבוצתיות. אנו מודעים לחשיבות ומנסים לעשות ככל הניתן, אך אנו מדגישים כי לא נוכל להתחייב למקום הושבה.

    אי הגעה לטיסה  -(non-show) חברות התעופה גובות קנסות מן הנוסעים שלא יודיעו על אי הגעה לטיסה. חשוב מאוד לעדכן אותנו לפחות 3 ימי עבודה טרם יציאת הטיול על מנת שלא ייווצר מצב זה של non show ותשלום קנס.

    על הדרכון להיות בתוקף לחצי שנה לפחות מיום החזרה לישראל, ובתוכו לפחות שני דפים ריקים. על המטיילים לעשות ביטוח בריאות ומטען.

    מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה והמחיר ישתנה בעת הנפקת הכרטיסים תחול התוספת על הנוסע.

    תנאי תשלום ודמי ביטול –  כמופיע בדף הרישום המצורף.

    פרטי הטיסות

     

      AI 140 07JAN  TLVDEL 2110 0610  08JAN

      AI 139 21JAN  DELTLV 1600 1925  21JA

     

     

    רשימת המלונות לדוגמא:

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול מאורגן למזרח הודו

    מה תרצו לחפש?