יעדים מומלצים בדרום הודו

יעדים מומלצים בדרום הודו

נכתב ע"י: גולן לובנוב

תוכן עניינים

המקומות הכי מעניינים בדרום הודו

טיול לדרום הטרופי של תת היבשת ההודית, חושף בפני המטיילים תרבות עתיקה ומרתקת, שלל צבעים, נופים עוצרי נשימה ואנשים מיוחדים ומסבירי פנים. מסע בדרום הודו ייקח אתכם ליעדים רבים כמו קרנטקה, מדינה של שטחים כפריים וחקלאיים לצד מקדשי ג’יין ושווקים אקזוטיים, טאמיל נאדו, המדינה הכי עתיקה בתת היבשת ההודית ואל קרלה, מדינה ירוקה וקסומה ובה שפע של תבלינים ומטעי תה, לגונות שלוות וקהילה יהודית מרשימה אותה תפגשו בקוצ’ין.

אם תמיד חלמתם על טיול בדרום הודו, ריכזנו עבורכם מספר יעדים מומלצים לטיול, מה שבטוח הוא שדרום הודו הולכת להפתיע אתכם בכל כך הרבה דרכים.

מומבאי, שער הכניסה להודו

מומבאי, מרכז העסקים והסחר של הודו, המוכרת בשמה הקודם בומביי, היא שער הכניסה לדרום תת היבשת ההודית. מומבאי ממחישה את הניגודים שבין מסורת עתיקה למודרניזציה, בין עשירים לקבצנים, בין גורדי שחקים לבין שכונות פחונים מאולתרות, כשהיא מציעה חוויה לכל החושים, וניתן לחוש זאת כבר מן הרגע הראשון שמבקרים באתרי העיר. בין האתרים שחייבים להגיע אליהם: שער הודו, קולבה – הרובע הקולוניאלי הסמוך, המכבסה הגדולה דובי גהאט ותחנת הרכבת ויקטוריה שהנה אתר מורשת עולמית של אונסק”ו.

מייסור, עיר הסנדלוו’ד

לאחר שננחת בעיר בנגלור, בירתה של מדינת קרנטקה, ניסע אל מייסור, המוכרת בכינויה “עיר הסנדל” בזכות עצי הסנדלווד (Sandalwood) הגדלים באזור. העיר מייסור נחשבת לאחת הערים המעניינות בדרום הודו, מומלץ לטייל בסמטאותיה ובשוקיה הססגוניים והיפים, במיוחד בשוק הפרחים ושוק הפירות והירקות. בעיר נמצא גם ארמון מהראג’ה, מהמפוארים בארמונות הודו ויעד תיירותי שלא כדאי לפספס. ליד מייסור נמצאת גם שמורת הציפורים רנגנתיטו, שמומלץ לשלב בביקור, ואם יתמזל מזלכם תוכלו לצפות בציפורים נדירות ואקזוטיות בזמן שתשהו שם.
מייסור, עיר הסנדלוו'ד

מקדשי שראוונה בלגולה ובנגלור

מקדשי שראוואנה בלגולה, נחשבים לבין מרכזי העלייה לרגל החשובים לדת הג’יין בהודו, בהם נמצא פסלו הענק והמרשים של הקדוש ג’ייני הבולט למרחוק. לכאן גם פרש הקיסר הראשון של הודו, צ’אנדרה גופטה מאוריה, כשהחליט לוותר על הנאות העולם הזה ואימץ את דת הג’ייניזם.

מדוראי

מדוראי, זו עיר חשובה במדינת טאמיל נאדו, ואחת הערים העתיקות ביותר בדרום הודו. מוקד המשיכה העיקרי של העיר הוא מקדש מינאקשי, השוכן בלב העיר. אי אפשר לפספס אותו הודות לארכיטקטורה מדהימה של מגדלים מעוטרים בדמויות צבעוניות ואלפי מאמינים שמבקרים בו מדי יום. מומלץ לשוב למקדש בשעות הערב, או לתזמן את הביקור לשעות האלו, כדי לחזות בטקס מרהיב המתקיים יום יום במשך אלפי שנים, בו נישא פסלו של שיווה אל מיטתה של מינאקשי.

קרלה, משדות התבלינים אל שדות התה של מונאר

שדות התבלינים ומטעי התה של מדינת קרלה ידועים בכל העולם. בדרך אל העיירה ההררית מונאר תוכלו ליהנות מנופים מדהימים בצדי הדרכים של מטעי הגומי, התה, הקפה, הקינמון והפלפל. העיירה מונאר ממוקמת בהרי הגאט ומוקפת גם היא במטעי תה ציוריים. אם כבר הגעתם לאזור, מומלץ לבקר במפעל מקומי לייצור תה ובחוות תבלינים.

שמורת הטבע פריאר

שמורת פריאר ממוקמת על שפת אגם פריאר ונושאת את אותו שם. בשמורה נמצאת אוכלוסיית פילי בר גדולה, קופים, סנאים ועוד. מומלץ לערוך שייט באגם שבשמורה ולראות אותה מנקודת מבט נוספת.

שייט בתעלות המים של קרלה

שייט בתעלות ובלגונות המפורסמות של מדינת קרלה זו פעילות שאסור לפספס. בתעלות ובלגונות של קרלה מתגוררות משפחות על איים קטנים שמוקפים בדקלי קוקוס, סירות ורשתות דייג. אזור זה מפורסם בעולם כולו, כאשר מומלץ לצאת לשייט בספינות קטנות המאפשרות לרדת ולבקר באיים הקטנים. לאחר השייט מומלץ ללון בשמורת הציפורים קומארקום.
שייט בתעלות המים של קרלה

קוצ׳ין

קוצ’ין זו העיר השנייה בגודלה במדינת קרלה, עיר נמל היושבת על קבוצת איים ונושאת את רישומם של הכובשים הקולוניאליים: הפורטוגזים, ההולנדים והאנגלים. במשך מאות שנים קוצ’ין הייתה מרכז סחר התבלינים ההודי ונחשבה לאחת הערים החשובות בדרום הודו. בעיר נמצא רובע יהודי, עדות לקהילה יהודית מפוארת, כאשר רשתות הדייג הסיניות האופייניות לאזור הן חלק בלתי נפרד מחייהם של המקומיים, כמו גם מנופי העיר. קוצ’ין גם מפורסמת במופע ריקודים  מסורתי – הקטאקאלי שחל מדי ערב ונחשב לבילוי אהוב על תיירים.

וכמובן שאזור דרום הודו שופע בעוד שלל יעדים מדהימים שכדאי לבקר בהם, ריכזנו לכם את המבחר על קצה המזלג, ואם אינכם רוצים לפספס, שום יעד או אטרקציה מיוחדת, מוזמנים להצטרף לאחד הטיולים המאורגנים של חברת יעדים בהודו!

טיילו איתנו

יעדים מומלצים בדרום הודו
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
01.09 -
18.08
יעדים מומלצים בדרום הודו
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת אהד נבו
12 ימים
18.07 -
07.07
יעדים מומלצים בדרום הודו
יציאה מובטחת
יעדים מומלצים בדרום הודו
טיול מלא
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
12.05 -
28.04
יעדים מומלצים בדרום הודו
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

יעדים מומלצים בדרום הודו

מה תרצו לחפש?