טיול מאורגן להודו הלא מתויירת

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת עופר צבי
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
15 ימים

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה לטייל עם יעדים להודו?

טיול יעדים cool אל הודו הלא מתויירת, הסמוייה מן העין, אל מדינות גוג’ראט ורא’סטאן השכנות. ביעדים cool לא רק נבקר אלא בעיקר ניהיה שם ונחווה את הודו הכפרית, הבלתי אמצעית,המרגשת.

בגוג’ראט נבקר באחמדאבאד, שחלקים ממנה הוכרו כאתרי מורשת עולם ונמשיך דרך כפרים ועיירות קטנות אל מדינת המלכים, ראג’סטאן אל ערים עתיקות וציוריות כמו אודייפור וג’איפור.

טיול יעדים Cool הוא הדרך לחוות את הודו ואנשיה בצורה מרתקת וקרובה לטבע המקום.

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

תל אביב - מומביי

ניפגש בנתב"ג בשעות הערב ונצא בטיסה אל מומביי, בעברה מרכז שלטוני בתקופה הבריטית והיום מוקד הכח הכלכלי של הודו. נצא לסיור בעיר באזור הקולאבה, אזור הרחובות הקטנים והמסעדות שמאחורי מלון טאג' מהאהל ו"השער להודו". לצד המבנים בעלי האדריכלות הקולוניאלית העשירה נטייל בשער הודו, בתחנת הרכבת ונפגוש את חיי היום יום והאנשים בעיר המרתקת והשוקקת. לינה מומביי.

1
אל גוג'ראט, אחמדבאד

בשעות הבוקר המוקדמות נצא לתחנת הרכבת של מומביי. נעלה על הרכבת המהירה צפונה אל אחמדבאד אשר במדינת גוג'ראט. אחמדבאד, הגדולה שבערי גוג'ראט והשביעית בגודלה בהודו, הוקמה על ידי הסולטן אחמד שאה ונקראה על שמו. בעיר נמצא קהילות אתניות ודתיות שונות שיוצרות מארג תרבותי מגוון ומעניין. נבקר בחלקה העתיק של העיר, בין סמטאות לגדות הנהר עליו יושבת העיר. לינה אחמדבאד

2
אחמדבאד "עיר נאה, גדולה כלונדון"

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת, נצא לסיור בעקבות המורשת של העיר. תחילתו של הסיור במקדש סוואמיניריאן מנדיר בקאלופור, האזור ההינדי של אחמדבאד וסיומו בג'אמה מסג'יד באזור המוסלמי של העיר. בעיר מסגדים, מקדשים הינדים, מקדשים ג'ייניים (רוב הקהילה הג'יינית בהודו נמצאת בגוג'ראט ורג'סטאן), אשרמים, מבנים מתקופת השלטון המוגולי ועד למבני ציבור מהתקופה הקולוניאלית. כל אלה יוצרים עושר ויזואלי, אדריכלי ותרבותי.
לינה אחמדבאד

3
צפונה דרך פטאן וסידפור

בבוקר נצא אל צפון מדינת גוג'ראט לעיר פושינה. לאורך הדרך נעצור למפגשים עם המלאכות ההודיות המסורתיות. נגיע אל העיירה הקטנה פטאן, הידועה בבאר המדרגות של המלכה, אחד מהמונומנטים האדריכליים המרשימים בהודו. הבאר בפטאן מהווה דוגמא נבנתה במאות ה11 וה 12 על ידי המלכה אוידמאטי כדי לספק מים לתושבים. העיר פטאן מפורסמת גם באריגת בדי הסארי המכונה "אריגת פטולה", שיטת אריגה ייחודית של חוטי המשי לסארי וסודותיה נשמרים בקנאות על ידי המשפחה האורגת בפטאן. אחר הצהריים נצא לכיוון העיר פושינה, החלון לעולם השבטים של מדינת גוג'ראט. בעיר מתגוררים שבטים מגוונים, כל אחד עם סממניו הייחודיים – שבט הגאראסייה מזוהה עם בגדיו הצבעוניים, שבט הרבארי בתכשיטי הכסף העשירים, שבטים אחרים ידועים באומנות הטקסטיל, הקדרות ועוד. לינה פושינה

4
המעבר מגוג'רט לרג'סטאן, אל מאונט אבו

היום נמשיך את סיורנו בעיר פושינה, על שלל מקדשיה, צבעיה ואמונותיה. מקדש אמבאג'י המוקדש לאלה אראסורי אמבה, הוא המקדש המרכזי של האלה, עוד טרם עידן הוודה. שמו של המקדש מקורו במקומו על גבעות אראסור בסמוך למקורות נהר הסראסוואטי. אחר הצהרים נצא בנסיעה אל מאונט אבו, מקום מועדף על זוגות הודיים לעשות בו את ירח הדבש שלהם לאחר החתונה. לינה מאונט אבו (מדינת רג'סטאן)

5
מאונט אבו

מאונט אבו היא הנקודה הגבוהה ביותר ברכס הארוולי שעובר דרך רג'סטאן ולכן שימשה בתקופה הקולוניאלית כעיירת קיט שאליה עברו הבריטים במטרה לברוח מהחום היוקד במישורי רג'סטאן. מאונט אבו נמצאת לחופו של אגם ומוקפת בגבעות מיוערות. האגדה מספרת ששמו של המקום נגזר משמו של הנחש הגדול ארבודה, שבא להצלתו של נאנדי, השור של שיווה. מעבר להיותה מקום משובב נפש, מאונט אבו מהווה מרכז עליה לרגל למאמינים ג'יניים – בדילווארה בסמוך למאונט אבו נמצאים חמישה מקדשים ג'יינים מהמאות ה 11 עד 13. לינה – מאונט אבו

6
אודאייפור

העיר אודאייפור נחשבת לאחת הערים היפות והרומנטיות ביותר בהודו. אודאייפור הידועה כ״עיר הלבנה״, משובצת אגמים וארמונות קסומים. נצא לסייר בסמטאות העיר היפות ועל שפת האגם הציורי. העיר ממוקמת על גדות אגם פיצ'ולה וכוללת בתוכה מגוון של מקדשים וארמונות מתקופות שונות. נצא לבקר במקדשים היפים ובארמון המהרג'ה המרשים. נטייל לאורך האגם ונשוטט בסמטאות העיר ובשוק המקומי. נחווה את אווירת העיר הצבעונית והחיה. הביקור באודאייפור אינו מושלם ללא שייט באגם הגדול והנאה מיופייה של העיר הקסומה. בערב נהנה ממופע ריקוד רג׳סטאני מסורתי. לינה באודאייפור

7
אודאייפור, ראנקאפור ודגורה

בשעות הבוקר נמצא מאודאייפור בדרכנו לדאגורה. בדרך נבקר בקומפלקס מקדשי ראנקפור -המקדשים הג'ייניים היפים בהודו. המקדשים שוכנים בעמק מבודד והינם עבודת אומנות מדהימה של חריטה ופיסול בשיש, המתארים את סיפורי המיתולוגיה ההודית. מראנקאפור נמשיך אל דאגורה. לינה – דאגורה.

8
דאגורה וסביבותיה – הגעה לפושקר

מדגורה נצא ברכבת מקומית לסיור באזור. רוב אזורי הפריפריה המרוחקים בהודו מנותקים עדיין מבחינת תשתיות תחבורה ואינם מרושתים במסילות רכבות. באזור דאגורה, שנחשב לאזור ספר, הקימו הבריטים מסילת רכבת בשנות ה30 של המאה ה 20. נסיעה ברכבת ייחודית זו מאפשרת כמו מסע בזמן במרחבי רג'סטאן. בנסיעה נוכל לצפות מהחלון ברג'סטאן הכפרית. המסילה עצמה מורכבת מ17 גשרים ושתי מנהרות, לאורך של 17 ק"מ. לאחר נסיעה זו נחזור לדגורה לסיור בשווקים. בשעות אחר ההרים נצא באוטובוס לכיוון פושקר. לינה - פושקר

9
פושקר

בבוקר נצא לסיור בעיירה הציורית פושקר השוכנת בלב מדבר, מסביב לאגם יפהפה. העיירה פושקר נחשבת למקום קדוש ומהווה מוקד משיכה למאמינים הינדואים רבים, אך לא רק. האגדה מספרת שהאגם הקדוש בפושקר נוצר מעלי פרח הלוטוס אשר נפלו מידו של ברהמה. זוהי גם משמעות השם פושקר - ״הפרח אשר נפל מהיד״. פושקר נחשבת למרכז רוחני ויש בה 500 מקדשים, 52 ארמונות ו52 גתות. פושקר מהווה מוקד משיכה לתרמילאים צעירים. לינה - פושקר.

10
מפושקר לג'איפור

את שעות הבוקר נקדיש לסיורים רגליים באזור. עקב יופייה והשלווה אותה היא משרה, הפכה פושקר גם ליעד מרכזי המושך תיירים רבים. פושקר היא מוקד עתיק לעליה לרגל למאמינים ההינדים. בעיר נמצא המקדש הגדול ביותר לאל בראהמה – האל הבורא במיתולוגיה ההודית. רוב המקדשים באזור הוקמו במאה ה18 במקומם של מקדשים מהמאות ה13 ואף קודם לכן שנהרסו בידי כובשים מוסלמים. בשעות הצהרים המאוחרות נצא מפושקר אל ג'איפור, בירתה של רג'סטאן. לינה ג'איפור

11
ג׳איפור, העיר הורודה

בבוקר נצא לבקר במבצר אמבר אשר נבנה עוד לפני ייסודה של גא׳יפור, ונמצא בתחומי העיר העתיקה והמבוצרת, המוקפת כולה חומה, אשר הייתה קיימת בסמוך לג׳איפור של ימינו. נמשיך לביקור בארמון העיר, אשר שימש את שושלת המלכים, המהאראג׳ות, שליטי ג'אייפור. נבקר גם במצפה אסטרונומי עתיק ומרשים ביותר, המראה על גדולתו וחכמתו של המלך אשר ייסד את העיר כולה. נמשיך ונבקר באתרים, בשווקים, בין החנויות והדוכנים הקטנים ככל שיותיר לנו הזמן. לינה ג׳איפור

12
מג׳איפור לאגרה – שלטון המוגולים

לאחר ארוחת בוקר מוקדמת, נצא לכיוון אגרה. בדרכנו לאגרה נעצור לביקור בפטהפור סיקרי. את פטיפור סיקרי בנה אכבר, סבו של שאה ג'האן, השליט המוגולי הגדול. פטהפור סיקרי הוקמה בשלהי המאה ה 16 כ37 ק"מ מאגרה והייתה מיועדת להיות מקום מושבו של השליט אכבר, אך העיר ננטשה עקב בעיות באספקת המים. למרות שחלפו 400 שנה, העיר על חורבותיה מרשימה מאוד ויכולותיו האדריכליות של אכבר מרשימות אף היום. מפטהפור סקרי נמשיך לאגרה. באגרה נבקר במבצר אגרה ובטאג' מאהל, אותו מוזוליאום מרשים שבנה שאה ג'האן, נכדו של אכבר, לאישתו האהובה לאחר מותה, מומתז מאהל, סמל לאהבה עמוקה ונצחית.

13
מאגרה לדלהי

דלהי הנה עיר קוסמופוליטית המשלבת ישן וחדש. דלהי הישנה, שנבנתה בסגנון מוגולי במאה ה- 17, וניו-דלהי, הבירה מימי הבריטים שנבנתה במאה ה-20. נצא לסיורינו ונבקר בעיר העתיקה על שווקיה הססגוניים ואתריה ההיסטוריים, נשלב סיור ריקשות ונחזה בסמטאות ובמקדשים המרהיבים. טיולינו בדלהי הינו חוויה עשירה של ה״מסאלה״ ההודית - תערובת עשירה של ריחות, צבעים, טעמים, דתות, תרבויות והיסטוריה מגוונת אשר תשפוך אור על המשך טיולינו. לינה דלהי.

14
דלהי - תל אביב

נצא אל צ'אדני צ'וק, השוק הכי סואן ותוסס בדלהי העתיקה. נצא לסיור ריקשות אופניים מקומיות ונפגוש את הריחות, הצלילים והטעמים של השווקים ההודים. מאוחר יותר באותו היום נצא לכיוון שדה התעופה ונטוס אל ת"א.

15
טיול מאורגן להודו הלא מתויירת

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

$
0
15 ימים
טיול מאורגן להודו הלא מתויירת
עופר צבי
טיול להודו ומפגש בלתי אמצעי עם נופיה ואנשיה
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    לעופר היקר,עדיין מרגישה כמו בחלום שקשה להתעורר ממנו.יצאתי לטיול עם צפיות גדולות. התרגשתי וקיוויתי לטיול שונה, אך חוויה כמו שחוויתי, עלתה על כל הציפיות ואף יותר.
    בזכותך עופר, הרגשתי את רג’סטאן בכל החושים. אתה באר של ידע שאין לו סוף. לכל זה מתווספת אישיותך המיוחדת. סבלנות אין קץ, דאגה לפרטים הקטנים כגדולים והכל באהבה גדולה. מקווה לחזור ולטייל איתך.

    אורנה גלבוע – טיול לרג’סטאן הודו

    הייתה לי הזכות להשתתף בטיול להודו בהדרכת עפר צבי,
    אין לי מילים לתאר את התפעלותי מן הידע המעמיק שלו בתולדות הודו, הפילוסופיות ההודיות השונות והתובנות לגבי אורח החיים, ממעבר לידע וליכולת העברת ידע זה, עפר מצטיין ביחסי אנוש מופלאים – סבלנות אין קץ, חיוך שאינו סר מפניו, תשומת לב לכל אחד מן המטיילים וצרכיהם, נעם הליכות ורוגע מדבק. נראה לי שכל מי שיטייל עם עפר בעתיד יזכה הן בחוויה אינטלקטואלית והן בחוויה אישית מרגשת.

    גליה דורון – טיול להודו

    עדיין כמו בחלום. זה היה הטיול המוצלח ביותר שאי פעם נטלתי בו חלק. מסלול נהדר. לוגיסטיקה מצוינת, בתי מלון נפלאים.
    מעל לכל המדריך עופר צבי שמעבר לידע ואהבתו להודו דאג לכל אחד ואחד מאיתנו. רוצה להודות לכם על הטיול המוצלח ועל כך שלא חסכתם בתנאים הנפלאים שהיו לנו וההפתעות הרבות על הדרך.
    הצבתם רף שאני לא חושבת שחברות אחרות יכולות לו

    ד”ר פנינה אנגלמן – טיול לרג’סטאן – הודו

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    טיסות בינלאומיות ומיסי נמל.
    אוטובוס תיירים ממוזג ונוח לביצוע הסיורים והעברות.
    לינה במלונות המפורטים בהצעה או במלונות דומים
    כלכלה: חצי פנסיון – ארוחות בוקר וארוחות צהריים או ערב.
    מדריך הטיול – עופר צבי ומדריך מקומי מלווה דובר אנגלית לאורך הטיול.
    כניסות לאתרים.
    מפגשים מרתקים עם אנשיה של הודו – טקסים ופולקלור מקומי.
    טיפים לנותני השירותים בהודו .

    המחיר אינו כולל:

    ארוחות שאינם חלק מן התכנית, ושתייה בארוחות.
    ביטוח רפואי ומטען.
    תוספת חדר ליחיד
    ויזה להודו – ניתן לעשות את האשרה ישירות דרך האינטרנט. ניתן לעשות ויזה גם דרך משרדינו.
    הוצאות אישיות (כביסה, תשלום עבור צילום באתרים וכו’) וכל מה שאינו מופיע בסעיף “כולל”.

    הערות ומידע כללי:

    תרופות וחיסונים. – חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות למקום מגוריכם.
    טיול מסוג זה ובאזור כזה צפוי לשינויים הנובעים משינויי מזג האוויר או תקלות שונות הקשורות לאזור מרוחק (כבישים סגורים, מפולות וכיוצ”ב). אף שאנו עובדים עם ספקים איכותיים, על מטייל היוצא לטיול שכזה לקבל את השינויים בהבנה וחיוך כחלק מהחוויה. מדריכנו יערוך שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע”מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.
    המחיר מבוסס על מינימום 15 מטיילים
    על הדרכון להיות בתוקף לחצי שנה לפחות מיום החזרה לישראל, ובתוכו לפחות שני דפים ריקים. על המטיילים לעשות ביטוח בריאות ומטען.

    רשימת המלונות לדוגמא:

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול מאורגן להודו הלא מתויירת

    מה תרצו לחפש?