מקסיקו, בעקבות פרפרי המונרך

מקסיקו, בעקבות פרפרי המונרך

נכתב ע"י: צוות יעדים

תוכן עניינים

מקסיקו היא פדרציה הגובלת בארצות הברית מצפון, יש לה גבולות משותפים עם בליז וגואטמלה, עם האוקיינוס השקט והים הקריבי. מבחינה תרבותית מקסיקו שייכת למדינות אמריקה הלטינית. שטחה של מקסיקו נאמד ב1,973,000 קמ”ר, פי 90 משטחה של מדינת ישראל.

מתי לטייל למקסיקו?

הזמן הטוב ביותר לבקר במקסיקו הוא במהלך העונה היבשה, בין חודשים דצמבר לאפריל, כאשר אין כמעט גשם. החודשים הקרירים והנעימים ביותר הם בין דצמבר לפברואר, אם כי הטמפרטורות עדיין יכולות להגיע לממוצעים של 28 מעלות צלזיוס. אפשר לטייל במקסיקו גם באוקטובר ובנובמבר אבל יש צפי לגשמים ומזג האויר עדיין חם.

נדידת פרפרי המונרך מקסיקו
נדידת פרפרי המונרך מקסיקו

נדידת הפרפרים

נתיב הנדידה המפותח ביותר של פרפרי המונרך אינו דומה למשהו אחר בעולם החי –  שיטת הניווט המסתורית הזו היא אחת מהתופעות המרשימות שהופכות את פרפרי המונרך למשהו כה מדהים. עד היום חוקרים לא בטוחים כיצד נשמרו היכולות הללו אצל פרפרי המונרך, הם מסוגלים לעבור 100 ק”מ ביום ומהירות התעופה שלהם אינה נופלת ממהירות הציפורים. הדבר מעורר השראה אצל התושבים במקסיקו ותיירות אקולוגית מספקת אפשרויות  למטיילים ללמוד ולצפות בתופעה המדהימה של פרפרי המונרך.

נדידת פרפרי המונרך –  מתי?

בחודשי החורף, בשל הקור בצפון אמריקה פרפרי המונרך נודדים מדי שנה מארה”ב ומקנדה אל מקסיקו. פרפרי המונרך יצאו בסוף הקיץ מצפון אמריקה למעוף אגדי דרומה אל עבר מקסיקו, מסע של מעל  3000ק”מ.

היכן נראה את פרפרי הדנאית?

על מנת לצפות בתופעה המדהימה של פרפרי המונרך נלון במקסיקו סיטי וממנה נצא בנסיעה של כשעתיים אל השמורה הביוספרית הנמצאת במזרח מדינת מיצ’ואקן שבמקסיקו. הפרפרים מוכרים בשמם העברי דנאית מלכותית והם נמצאים על עצי האשוח שבשמורה המספקים להם מחסה מרוחות ואולי גם מסייעים בהסוואה.

מקומות שכדאי לבקר בהם בטיול למקסיקו

מקסיקו סיטי – עיר האלים

מקסיקו סיטי ידועה כבירת התרבות של מרכז אמריקה. יש לה היסטוריה מרתקת, מספר גדול ביותר של מוזיאונים, היצע גסטרונומי מגוון והרבה אתרים מרתקים. את הסיור נפתח באתר המייצג את המרתם של אמריקה ותושביה הקדומים לנצרות ואת הנצרות המקסיקנית העכשווית – כנסיית גואדלופה, המוקדשת לפטרונית של מקסיקו ושל האמריקות ומושכת צליינים מרחבי המדינה ומחוץ לה בכל ימות השנה. נמשיך ל”עיר האלים”- טאוטיהואקן, עיר ומרכז פולחן בעלי חשיבות ראשונה במעלה מהתקופה ה”קלאסית. נטייל לאורך “דרך המתים”, נכיר את פירמידות השמש והירח ואת הקשרים בין מדע, אמונה ואמנות בימים קדומים.

סירות צבעוניות שטוחות קרקעית תעלות סיצימילקו מקסיקו סיטי מקסיקו
סירות צבעוניות, תעלות סוצימילקו, מקסיקו סיטי

המרכז ההיסטורי של מקסיקו סיטי

פארק צ’פולטפק הוא ריאה ירוקה בה מצוי אחד המוזיאונים היפים, העשירים, המעניינים והחשובים בעולם – המוזיאון האנתרופולוגי, בו מיטשטשים הגבולות בין ארכאולוגיה לאמנות ובין היסטוריה לפולקלור. כיכר הזוקאלו העצומה שם כדאי לבקר בארמון הלאומי המעוטר בציורי קיר מרהיבים של דייגו ריבירה, שרידי המקדש המרכזי של הבירה האצטקית טנוצ’טיטלאן והקתדרלה הנוטה על צידה.

בעקבות פרידה קאלו

שכונת קויואקאן הבוהמית, היא שכונתה של פרידה קאלו, אחת הדמויות המשמעותיות ביותר בתרבות המקסיקנית. השכונה ידועה בזכות הרחובות המרוצפים באבן והאדריכלות הקולוניאלית. נטייל ברגל בשכונה אל הבית הכחול של פרידה קאלו, המציג את חייה ויצירותיה המיוחדות. משם נמשיך לשכונת מגדלי הפרחים ,סוצ’ימילקו. שכונה זו הייתה פעם שכונתם של בני אצולה מרדניים בדמותה של דולורס אולמדו שהיתה הפטרונית של דייגו ריוורה ופרידה קאלו. נבקר בביתה, במוזיאון הפרטי המעניין ביותר לאומנותם של דיאגו ריביירה ופרידה קאלו.

פלנקה – עיר הכוהנים

אתר המאיה פלנקה הוא אחד האתרים הארכאולוגיים היפים והמפורסמים במרכז אמריקה – עיר המאיה פלנקה, שארמונותיה מתנשאים בראשי פירמידות תלולות, מעוטרים בעושר לא יאמן ומכסים את קבריה וסודותיה של שושלת שליטות ושליטים מופלאים. פלנקה הייתה מרכז פולחני ולימודי חשוב מאין כמוהו בעולם המאיה העתיק. נשוטט בסבך הג’ונגל העוטף את העיר העתיקה ונגלה סודות מן התקופה הקלאסית.

פלנקה, עיר קדומה מתקופה המאיה, מקסיקו
פלנקה, עיר קדומה מתקופה המאיה, מקסיקו

לה ונטה – תרבות אולמקית

בעיירה ווילה הרמוסה נמצא את פארק לה ונטה דרכו נתוודע לתרבות האולמקית הנחשבת לאם התרבויות במרכז אמריקה. באתר תפגשו את ראשי הענק המפורסמים ומונומנטים נוספים.

חבל צ’יאפס – סן קריסטובל דה לאס קאסאס

מדינת צ’יאפס היא אחת מ-31 המדינות המרכיבות את מקסיקו, רוב תושביה הם אינדיאנים. טיסה ממקסיקו סיטי אל העיר טוסטלה גוטיירס, ממנה תיסעו לקניון סומידרו בו זורם נהר גריחלוו,  דרכו חדרה אחת המשלחות הראשונות שסקרו את העולם החדש ערב הכיבושים הגדולים. מומלץ לצאת בשייט בקניון  סומידרו, בו נמצא שילוב של צוקים וצמחים, בעלי חיים כמו תנינים, קופים, ענפות וקורמורנים. המשך נסיעה לכפר צ’אמולה למפגש עם צאצאי התושבים המקוריים באזור, המשלבים בכל פן של חייהם את הישן והחדש.
מומלץ ללון ולטייל בעיירה הקולוניאלית הנעימה סן קריסטובל דה לאס קאסאס הנמצאת בגובה של 2100 מ’. בשנים האחרונות סאן קריסטובל הפכה לעיר קוסמופוליטית בה נמצא מדרחובים צבעוניים ופאבים מקסימים, סיור בעיירה יכלול את בתים הקולוניאליים עם חצרות הפנימיות, הסמטאות הצבעוניות, שוק המקומי הסואן ושוק הארטזניאס (עבודות היד), במקום גם כנסייה המתהדרת ב”בארוק אינדיאני”. לא רחוק מסאן קריסטובל נמצאת שמורת הטבע אגואה אזול (Agua Azul), שבליבה סדרת מפלי מים יפיפיים.

טיול למקסיקו

טיול למקסיקו משלב טבע עשיר ונופים מרהיבים, תרבויות עתיקות מרתקות ומגוונות, אמנות עממית ופולקלור ייחודי, “אינדיאנים בלונדיניים” ומתח חברתי, דמיון מפותח ומצ’ואיזם בוטה, טעמים מסורתיים ובישול יצירתי, ערים קולוניאליות לצד מקסיקו סיטי, אחת הערים הגדולות בעולם, מדינה בפני עצמה, כגלגולה של בירת האצטקים. בטיולים המאורגנים שלנו למקסיקו אנו משלבים מפגש עם חגים ופסטיבלים, יום המתים או חגיגות הפסחא, או תופעות טבע מרשימות כמו צפייה בנדידת פרפרי המונרך. צרו קשר לטיול הבא שלכם למקסיקו .

טיילו איתנו

מקסיקו, בעקבות פרפרי המונרך
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
16 ימים
מקסיקו, בעקבות פרפרי המונרך
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
19 ימים
מקסיקו, בעקבות פרפרי המונרך
ללא תאריך יציאה
בהדרכת דניאל גולדנברג
16 ימים
מקסיקו, בעקבות פרפרי המונרך
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

כתבות נוספות שאולי תרצו לקרוא

לא נמצא מידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

מקסיקו, בעקבות פרפרי המונרך

מה תרצו לחפש?