דרום קוריאה ו

דרום קוריאה ו”גברי הפרחים”

נכתב ע"י: גולן לובנוב

תוכן עניינים

הרושם הראשוני הוא החשוב ביותר

גברים דרום קוריאנים מבזבזים יותר על מוצרי טיפול לעור מאשר כל אוכלוסית הגברים בעולם בכללותה. גברי דרום קוריאה בזבזו כמעט 500 מליון דולר על מוצרי טיפוח בשנה שעברה שהם כמעט 21% מכלל מכירות מוצרי הטיפוח בעולם, בהתאם למחקר שנערך על ידי חברת המחקר יורומוניטור אינטרנשיונאל. משמעות תוצאות אלה שזהו השוק הגדול ביותר למוצרי טיפול לגברים בכול העולם, למרות שיש רק 19 מליון גברים בקוריאה הדרומית. חברת אמורפסיפיק, חברת הקוסמטיקה הגדולה ביותר בקוריאה הדרומית מעריכה שסך המכירות הכוללת בתחום קוסמטיקה לגברים השנה תהיה יותר מ 885$ מליון דולר. מכירות מוצרי הטיפוח רק בשנה האחרונה מוערכות ב 544.5 מליון פאונד. אמורפסיפיק מציעה 17 סדרות טיפוח לגברים, הכוללות עשרות סוגים של מצורים שניתן לבחור מהם ומתפעלת שתי חנויות יעודיות לממכר מוצרי הטיפוח שלה בסיאול.

גברים דרום קוריאנים מוצפים במדיה הפופולארית מידי יום על כמה עור ללא פגמים מהווה חלק קריטי בתכניות הקידום בעבודה ובזוגיות. “בחברה הזאת, הרושם הראושני הוא החשוב ביותר. עורו של אדם הוא חלק חשוב מאוד ברושם, כך שאני מטפל יפה בעור שלי” אומר  קים דיוק-ריונג, סטודנט בן 20.

צ’ו וון היוק עומד לפני המראה בחדר השינה שלו ומורח תלוליות  של מייקאפ בגוון חום צהוב על מצחו, אפו ולחייו, עד שעורו נראה מושלם – חסר פגמים לחלוטין. עור נטול פגמים נחשב לסימן להצלחה חברתית באומה האסייאתית. הוא יוצא לעבודה כשעפרון שחור מדגיש את גבותיו עד שהן נראות עבות ומלאות. “כאשר פניך נקיות וחלקות, אתה נראה מתוחכם וכך נוצר דימוי שלך שאתה יודע להתנהל בצורה טובה” אומר הסטודנט במכללה, בן ה 24. “המראה החיצוני שלך קובע, כך שכשאני מתאפר באירועים מיוחדים, זה מחזק לי את הביטחון העצמי”.המאמצים המדויקים של צ’ו לצייר את הפנים המושלמות הם לא יוצאי דופן בקוריאה הדרומית. המדינה בעלת האופי השמרני מבחינה חברתית שבה יש שלטון גברי מובהק ושירות חובה של שנתיים לגברים, הפכה לבירת צרכני האיפור הגברי של העולם.

הופעה חיצונית היא כוח

“אני יכול להבין מדוע נשים לא אוהבות לצאת מהבית ללא איפור – זה יוצר הבדל עצום” אומר צ’ו גיל נאם, חוקר הונאות ביטוח בן 27 מסיאול. הוא מתחיל את יומו בשימוש במוצרי טיפוח ולחות לעור ולאחר מכן מסיים בשכבת מייקאפ. הוא מזחקי בתיקו ערכת איפור כדרך קבע, כך שהוא יכול לתקן את האיפור במשך היום.

המטמורפוזה של הגבר הדרום קוריאני ממאצ’ו למטופח ומאופר במהלך העשור האחרון ניתנת להסברה באופן חלקי בעקבות התחרות העזה עבור משרות, קידום ורומנטיקה בחברה שבה משפט הפתיחה הקליט ביותר הוא “הופעה חיצונית היא כוח”. לנשים גם יש ציפיות גדלות והולכות מגברים שישקיעו את הזמן והמאמץ לטפח את העור שלהם.

עדויות לכיוון החדש הזה בגבריות הדרום קוריאנית ניראות על נקלה: בבית קפה סואן בסיאול, אישה צעירה שולפת ליפסטיק מתיקה ובאופן אגבי מורחת את שפתי בן הזוג שלה תוך כדי שיחה, בבית מגורים לאוכלוסיה אמידה, השומר בלובי מביט בהולכים והשבים מאחורי שכבת מייקאפ עבה.

חברת התעופה קוריאן אייר מעבירה פעם בשנה קורסים באיפור וטיפוח לכל הדיילים

בזמן שחברות קוסמטיקה אמריקאיות מדווחות על עליה בצריכה מוצרי הטיפוח לגברים, גברים אמריקאים לעיתים קרובות עייפים מכל נושא האיפור – ג’ים שיאה, כותב טור דיעה בעיתון בארה”ב ציין כי “גברים מאופרים זהו טרנד מאוד מטריד”.
למרות זאת, בדרום קוריאה, יופי גברי בעל המושפע מסטנדרטים נשיים / אידאל היופי הגברי בדרום קוראה הוא נשי מאוד ומהווה סימן להצלחה חברתית, טוען רואלד מאילנגקאי, ראש החוג ללימודי קוריאה באוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה.

נערה בלבוש קוריאני מסורתי, סיאול, קוריאה
נערה בלבוש קוריאני מסורתי, סיאול, קוריאה

 

לא כך היה תמיד. הגבר הקוריאני האידאלי היה אמור להיות מחספס וקשוח. כל זה השתנה במהלך שנות התשעים, כאשר הממשלה הקוריאנית הקטינה את היקף הגבלות הייבוא של מוצרים מיפן וחשפה את הדרום קוריאנים לתפיסה שונה של יופי גברי, כולל קומיקס פופולארי שחשף יופי גברי מושפע מאלמנטים של יופי נשי.

ג’יימס טרנבול, כותב ומרצה על פמיניזם קוריאני, מיניות ותרבות פופולארית, אמר שהמשבר הכלכלי שתקף את דרום קוריאה ב 1997 וב 1998 גם היווה גורם מפתח בשינוי דרך החשיבה של האנשים / שינוי התפיסה של האנשים.

חברות שנאבקו על קיומן לעיתים קרובות פיטרו, קודם כל, את הנשים העובדות, מה שהכעיס מאוד את הנשים שכבר ראו כיצד הלחץ שלהן ליחס שיוויוני עבור למושב האחורי/נסוג לאחור ועובר לתנועות מחאה כנגד הקוןלוניאליזציה היפנית והממשלה האוטוקרטית שבאה לאחריה. הזמנים האלה סייעו להבשלת השינוי הויזואלי של הגברים במדיה, אומר טרנבול. נשים, כתוצאה מכך, התחילו לפקפק ב”איך החברה הגברית מכתיבה להן” מה הן צריכות למצוא כ”מושך”.

flower men  – גברי הפרחים

ב2002 מעריצים רבים נהרו אחרי כוכב הכדורגל של דרום קוריאה אהן ג’ונג הוואן – שהפך למנהיגם של ה flower men  – גברי הפרחים – חבורה של גברים יוצאי דופן ביופיים, בעורם החלק, בינהם כוכבי כדורגל אופנתיים וסלבריטאים אשר הצליחו מעל ומעבר במכירות מוצרי הקוסמטיקה לגברים. גברים בכל רחבי קוריאה החלו לחתור להשגתו של אידאל היופי החדש, הנשים, מצדן, עודדו את התהליך וטרנד חדש נולד. עשור לאחר מכן, מודעות פרסומת עם סלבריטאים נאים ומאופרים בכבדות מהוות חלק מהנוף העירוני.

קים ג’ונג הון, 27, עובד תעשיית טכנולוגיה בפאג’ו, אומר שחשיפה אינסופית בתקשורת לגברים מפורסמים בעלי עור חלק עזרה לו להתקדם משימוש במים וסבון למשטר מפורט ומדוקדק הכולל אפילו 8 שלבים, מחלב פנים ועד קרם עיניים ולחות ופודריה.”העור שלי אינו גרוע, אבל המסרים שאנחנו מקבלים באופן שוטף מהמדיה הם שהעור הוא אחד הדברים החשובים ביותר, כך שרציתי לטפח וטפל בו” אומר קים. פעם הנושא נתפס כמוזרות, היום זאת הנורמטיביות החדשה.

 

רחוב סואן בסיאול, קוריאה
רחוב סואן בסיאול, קוריאה

טיילו איתנו

דרום קוריאה ו
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת יובל כלב
13 ימים
04.11 -
23.10
דרום קוריאה ו
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
15 ימים
דרום קוריאה ו"גברי הפרחים"
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

כתבות נוספות שאולי תרצו לקרוא

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

דרום קוריאה ו"גברי הפרחים"

מה תרצו לחפש?