עונה מומלצת לטיול ביפן

עונה מומלצת לטיול ביפן

נכתב ע"י: דליה לויטרשטיין

תוכן עניינים

מבחינת מזג האויר, העונות הטובות ביותר לביקור ביפן הן בחודשי האביב מרץ ואפריל או בחודשי הסתיו אוקטובר ונובמבר. אלו החודשים בהם יפן עמוסה במטיילים באתרים, בפארקים ובמרכזי הערים. אם אתם מעוניינים לבקר במקדשים המדהימים של קיוטו, לצפות בפריחת הדובדבן או להנות מיופייה של השלכת האדומה, תצטרכו לתכנן את הטיול שלכם ביפן בהתאם לעונת השנה.

טירת מטסומוטו, יפן, פריחת הדובדבן
טירת מטסומוטו, יפן, פריחת הדובדבן

עונת האביב – מרץ עד מאי – פריחת הדובדבן

האביב ביפן מפורסם בזכות הסאקורה – פריחת הדובדבן והטמפרטורות הנוחות. ברוב הימים הטמפרטורות נעות בין 10 ל 20 מעלות, כך שמזג האויר אידאלי לפעילות חוץ כמו טיולים רגליים. הזמן הטוב ביותר לצפות בפריחת הדובדבן בקיוטו, טוקיו והאיזורים הסמוכים להן, בעיקר מסוף מרץ עד לתחילת אפריל. תיירים מגיעים ליפן מכל העולם על מנת לפגוש בפריחת הדובדבן, כך שזו לא הפתעה שעונת האביב מציינת את העונה העמוסה ביותר ביפן מבחינת תיירים.

ביקור ביפן בתקופה הזאת, דורש תכנון מדוקדק, מאחר והרכבות, בתי המלון והאתרים יכולים לעיתים קרובות להיות בתפוסה מלאה. שימו לב שמועדי הפריחה משתנים בהתאמה למזג האויר.

עונת הסתיו – ספטמבר עד נובמבר

עונת הסתיו – מביאה איתה הפוגה מבורכת מהחום והלחות של עונת הקיץ. הטמפרטורות יורדות שוב ל 10-20 מעלות, כך ששוב נעים ליהנות מפעילויות בחוץ. צבעיה המשתנים של השלכת, הידועים כקויו או מומיג’י (עלים אדומים ביפנית), משנים את פני הנוף של יפן לאדום בוהק, כתום וגווני הזהב השונים.

ביקור ביפן בסתיו, שלכת ביפן
ביקור ביפן בסתיו, שלכת ביפן

שלכת ביפן

השלכת ביפן המופיעה לרוב בסוף אוקטובר/תחילת נובמבר היא במיטבה בקיוטו – טיול בינות העצים בשלכת, בשבילי הליכה יפים, משולב בביקור במקדשים שניתן לצפות מהם בנוף המרהיב. יפן מהממת ביופייה בזמן החלפת צבעם של העלים לכתום ואדום. במטבח היפני המגוון ישנן מנות שמוקדשות לעונה זו של השנה ומומלץ לנסות מאכלים עונתיים אלה, כגון מטסוטאקה מרק פטריות, סנמה צלויה בגריל ואפילו קרוקטים של דלעת. זה תוספת נפלאה לחוויה היפנית בזמן השלכת, שהיא עשירה מבחינה תרבותית לכשעצמה.

עונת החורף – דצמבר עד פברואר.

עונת החורף יכולה להיות קרה במיוחד באוזרים הצפוניים של יפן, עד שלג כבד. למרות התנאים המקפיאים, הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 5 ל 10 מעלות. יפן היא יעד מצוין לפעילויות ספורט חורף בגלל האיכות השלג, רמת המתקנים ומקומות הלינה והנוף ההררי עוצר הנשימה. בתחילת פברואר מתקיים פסטיבל שלג בסאפורו, באי הצפוני הוקאידו. עוד ייתרון לחורף היפני – חנויות רבות עורכות מבצעים מאמצע דצמבר עד אמצע ינואר. שווה ביותר למי שרוצה מלתחה חדשה.

הגגות המחודדים של הכפר שירקאווה-גו, יפן
הגגות המחודדים של הכפר שירקאווה-גו, יפן

עונת הקיץ – יוני עד אוגוסט

חודשי הקיץ לרוב חמים ולחים. למרות החום, תיירים שמגיעים ליפן בעונה הזאת מגיעים בעיקר לעשות טרקים בהרים באזור הוקאידו בין סוף מאי ועד יולי. לחילופין, ניתן לבלות בחופשות נינוחות בחופי הים. חשוב לשים לב כי במהלך חודשי הקיץ –  יוני, יולי ואוגוסט, הערים המרכזיות כמו טוקיו וקיוטו חמות ולחות, עם פרקי גשם כבדים. בקיץ מומלץ לבקר ביפן באי הצפוני הוקאידו, כאשר האי מכוסה פריחות בר מרהיבות ומתקיימים בו פסטיבלים ססגוניים.

טיילו איתנו

עונה מומלצת לטיול ביפן
ללא תאריך יציאה
בהדרכת עדי ענבר
16 ימים
עונה מומלצת לטיול ביפן
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ליהי קימורה
16 ימים
עונה מומלצת לטיול ביפן
ללא תאריך יציאה
בהדרכת זיוה קימורה
16 ימים
עונה מומלצת לטיול ביפן
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

עונה מומלצת לטיול ביפן

מה תרצו לחפש?