תכנון טיול ליפן בהתאמה אישית

תכנון טיול ליפן בהתאמה אישית

נכתב ע"י: רותם קלמר

תוכן עניינים

רבים רוצים לנסוע ליפן אבל מה שמונע מהם זה החשש מטיול עצמאי במדינה הכל כך שונה הזו. במאמר זה ארצה לנפץ אשליה זו. קל לטייל ביפן באופן עצמאי! יש לזה יתרונות רבים, אך כמובן גם מספר חסרונות ברורים.

מידע כללי לנוסע העצמאי ביפן:

בתי מלון ביפן

ממליץ מאד לבחור את בתי המלון לפי המיקום שלהם – קירבה לתחנת הרכבת. זה מקל מאד!! מאפשר לכם להגיע בקלות מתחנת הרכבת לבית המלון בכמה דקות הליכה ולהיסחב עם התיקים כמה שפחות. כמו כן, ממליץ להזמין את בתי המלון ביחד עם ארוחות הבוקר בסגנון בופה. זה מקל וזה נוח שכן בתי המלון מציעים ארוחת בוקר יפנית ומערבית ביחד (ישנם מלונות בהם 2 חדרי חללים נפרדים לכל אחד, ואז תוכלו לבחור). מבחינת רמת בתי המלון – לפי הסטנדרטים שלכם. באופן כללי, מלונות 4 כוכבים ביפן זה כמו 4 וחצי-5 כוכבים בארץ. המלונות נקיים, מסודרים ויענו על כל הצרכים שלכם.

את בתי המלון יש להזמין מראש. פנו לצוות המשרד לקבלת הצעת מחיר.

סוגי חדרים – באופן כללי, היפנים מעדיפים חדרי TWN (2 מיטות זהות) ולכן ברירת המחדל ביפן היא חדרים מסוג זה. אלו חדרים גדולים ומרווחים יותר מאשר חדרי DBL (לעיתים ההבדל הוא גדול מאד!). לכן, הייתי ממליץ להזמין חדר מסוג TWN (ישנם בתי מלון שאין הבדל בגודל בין שני סוגי חדרים אלו, אך לרוב השוני קיים). ישנם בתי מלון שמציעים גם חדרים יפנים (שינה על מזרן פוטון על הרצפה – טאטמי או חדרים יפנים-מערביים, חדר בסגנון יפני עם 2 מיטות TWN). יש לבדוק בכל מלון באופן ספציפי. חדרים אלו לעיתים יקרים יותר מהחדרים הרגילים (מערביים).

טקס תה מסורתי, יפן צילום: גילה גלעד
טקס תה מסורתי, יפן צילום: גילה גלעד

תחבורה ביפן

באופן כללי, חשוב לציין שהתחבורה הציבורית ביפן מאד מסודרת, מדויקת. חווית המשתמש קלה ונעימה. קשה מאד לא להסתדר או לטעות. היפנים ייצאו מגדרם כדי לעזור לכם ולהראות לכם בדיוק לאן ללכת ולאן לפנות. בכל תחנה מספר סדרנים (שתמיד מדברים אנגלית טובה) שיראו לכם ויכוונו אתכם למקום הרצוי. השילוט ביפנית ובאנגלית. הכריזה גם היא ביפנית ואז באנגלית (ובשל ריבוי התיירות הסינית, לרוב תהיה גם כריזה בשפה הסינית). באופן כללי, ישנן רכבות או אוטובוסים בהן ניתן להזמין מקום מראש. אז תקבלו את מספר הקרון/אוטובוס ואת מספר המושב שלכם. היפנים מאד מקפידים על הסדר!

כרטיס JR – JR הינה חברה פרטית המפעילה קווים אוטובוס ורכבות ביפן. החברה מציעה לזרים בלבד המטיילים במדינה כרטיסים מוזלים המאפשרים למטייל נסיעה חופשית בקווים המופעלים על ידה לפי מספר ימים (שבוע/שבועיים/3 שבועות). בדיקת יעילות כלכלית מהירה כי זה מאד משתלם! (תלוי כמובן במסלול הטיול שלכם). לדוגמא – אם אתם מטיילים ביפן ואתם נוסעים בשינקנסן (הרכבת המהירה) מטוקיו לקיוטו (150 דולר) ואז מקיוטו להירושימה וחזרה (עוד 200 דולר) ואז בחזרה מאוסקה לטוקיו (150 דולר), הרי שכבר שילמתם כמעט כפול ממחיר הכרטיס שתשלמו לכרטיס JR לשבועיים (בלי להזכיר בכלל את התחבורה העירונית בערים עצמן). בקיצור, העסק משתלם בהחלט, אך יש לבחון כל מקרה לגופו (ולכ אין להתייחס להמלצה זו באופן גורף). את הכרטיס יש לקנות מבעוד מועד באופן עצמאי באתר האינטרנט של החברה JR (תוקף הכרטיס כ-60 יום מרגע הקנייה+מספר הימים שהכרטיס תקף (7/14/21).

טוקיו

קווי רכבות ה-JR (מעל פני הקרקע) + קווי ה-Metro (מתחת לפני הקרקע) מספקים רשת קווים מסועפת שתקח אתכם לכל נקודה בטוקיו במהירות ובבטחה. קניית הכרטיסים נעשית בתחנ הרכבת (במכונות מיוחדות לשם כך). במכונות אלו ניתן גם להשתמש בשפה האנגלית. עליכם לבחור את מחיר הנסיעה שלכם (בהתאם למפת התחנות והתעריפים שתמצאו מעל מכונות אלו). ניתן לשלם במטבעות ובשטרות. כמו כן ניתן לקנות כרטיס אותו ניתן להטעין בסכום כסף והוא ישמש אתכם במעברי הכניסה לתחנות עצמן (במקום לשלם כל פעם על כרטיס). כלומר, כרטיס זה יהיה נוח יותר, אך לא יכלול הנחה כלשהי. עם זאת, ישנם כרטיסי נסיעה של חופשי יומי/שבועי. לפרטים ועזרה יש לשאול את הסדרנים במקום. למי שיש את כרטיסי הJR, שימו לב כי כרטיס זה מאפשר לכם נסיעה חופשית בקווי חברה זו באופן חופשי לימים בהם הכרטיס התוקף כמובן (כולל קווי האוטובוס של החברה).

אוטובוסים: חברת אוטובוסים מקומית מפעילה קווים בין הערים הגדולות במרכז האי המרכזי (הונשו) בכלל, ולאיזור האלפיים היפניים בפרט (מטצומוטו, טויאמה, גיפו, טאקייאמה, קאנזאווה, שירקאווה-גו, נאגויה). האוטובוסים מרווחים, ממוזגים ונוחים. עלות האוטובוס זולה יותר מאשר הרכבות אולם משך הנסיעה ארוך יותר (לעיתים כפול). חשוב לציין כי ישנם קווים בהם פועל רק קו אוטובוס (כמו באלפים היפניים – שם אין רכבת בשל תוואי הנוף) ואז האופציה העומדת לרשותכם היא האוטובוס והשכרת רכב. את כרטיסי האוטובוס ניתן לקנות במקום, אולם רצוי להזמין מראש על מנת לשריין את מקומכם בתאריך ובשעה הרצויים לכם (בהתאם לתוכנית הטיול שלכם).

משדה התעופה לטוקיו – לרוב תנחתו בטוקיו (בשדה התעופה נריטה או הנדה). משדה התעופה תוכלו לקחת רכבת למרכז העיר (לאחת מהתחנות במרכז העיר ומשם להתחבר לרשת התחנות של העיר). אופציה נוספת מאד נוחה וזולה היא אוטובוס היוצא לעיתים תכופות שייקח אתכם ישירות לבית המלון! קו זה נקרא ויש לו המון קווים (בהתאם לאיזור הספציפי אליו אתם צריכים להגיע). את העצירות שלו הוא עושה בבתי המלון לפי האנשים שנמצאים על האוטובוס (באותו איזור ספציפי). ניתן לקנות כרטיס בשדה התעופה, מיד בצאתכם לאולם היוצאים. מונית היא האופציה הנוחה ביותר, אך גם היקרה ביותר (מהשדה למרכז העיר, יעלה לכם לא פחות מ-200 דולר, תלוי באיזה שדה נחתתם).

מרכז טוקיו, יפן צילום: גולן לובנוב
מרכז טוקיו, יפן צילום: גולן לובנוב

השכרת רכב ביפן

השכרת רכב ביפן היא אופציה נהדרת בעיקר כאשר מטיילים באופן עצמאי באזור האלפים היפנים וביפן הכפרית שבה התחבורה הציבורית לא מאוד נגישה. עליכם לעשות רישיון נהיגה בין לאומי שמתאים ליפן מבעוד מועד (טרם יציאתכם מהארץ). הרישיון המיוחד הזה עולה כסף. כמו כן, הנסיעה ביפן היא בצד שמאל (ההגה בצד ימין). את הרכב יש לאסוף מתחנת ההשכרה של החברה המבוקשת (לדוגמא- ניסאן, טויוטה, מזדה) ולהחזיר את הרכב בתחנה שבעיר אליה הייתם רוצים להגיע. את הזמנת הרכב אנו יכולים לעשות בשבילכם. השילוט בכבישים מאד מסודר ומשולט ביפנים ובאנגלית כל הזמן. ברכב שלכם תוכלו לקבל מכשיר ניווט (GPS) באנגלית. אפליקציית הוויז עובדת גם כן!

טיולי יום מאורגנים בערים מרכזיות ביפן

מאחר וטיול פרטי בליווי מדריך מקומי עולה המון כסף, קיימת אופציה נוחה וזולה יותר של טיולי יום באוטובוס תיירים. טיולים מאורגנים אלה קיימים בערים הגדולות בלבד, מסלול הטיול ידוע מראש (לרוב למספר אתרים תיירותיים ראשיים בעיר/מחוץ לעיר), וכך גם הזמנים. הטיול מלווה במדריך מקומי דובר אנגלית, אוטובוס תיירם מרווח וממוזג האוסף אתכם מבית המלון הקרוב לזה לשלכם (או מהמלון שלכם), והטיול כולל עצירות באתרים התיירותיים, דמי כניסה והדרכה מתומצתת של המדריך בשפה האנגלית. לרוב האוטובוס יהיה מלא בתיירים נוספים מכל העולם. קחו בחשבון כי זו אופציה זולה (יחסית), יעילה ונוחה אולם החסרונות הם שההדרכה מתומצתת ולא מעמיקה ושאתם מוגבלים ללוחות הזמנים של הקבוצה (והמדריך המקומי) – לרוב העצירות קצרות יחסית (30-45 דקות), אך מספקות. ישנם סיורי יום שלם וסיורי חצי יום (תוכלו לבחור בעצמכם). ארוחת הצהריים כלולה בסיורי היום השלמים, בהם הסיור נגמר בנקודת בה אספו אתכם בבוקר (בניגוד לסיור חצי יום בו תסיימו את הסיור באחת הנקודות לאורך הסיור. את הסיורים יש להזמין מראש! אנא התייעצו עם צוות המשרד.

מקדש פושימי אינארי טאישה, קיוטו, יפן
מקדש פושימי אינארי טאישה, קיוטו, יפן

אונסן – יפן

מה זה אונסן? אונסן הם מרחצאות חמים של מי מעיינות טבעיים. בזכות הפעילות הוולקנית השופעת מתחת לאדמה ביפן, מים תרמים חמים עולים מבטן האדמה ועוברים תהליך קירור ומוזרמים לבריכות שהם אמבט מעיינות חמים וטבעי. המים באונסן חייבים להיות לפחות 25 מעלות צלזיוס. לאונסן נכנסים ללא לבוש כלשהוא (אפשר להתכסות במגבת לפני הכניסה למים), המרחצאות מופרדים לפי מגדר. האונסן ביפן יכולים להיות ציבוריים או פרטיים, לעיתים הם מנוהלים ע”י העירייה או באופן פרטי ע”י מלון או ריוקאן, האונסן יכול להיות ממקום בלב טבע נפלא או בגן יפני מסורתי.

מידע כללי למטייל ביפן

קידות – היפנים אדיבים ושירותיים בצורה יוצאת דופן. הם קדים כל הזמן. אחד לשני, לאורחים, לאנשים שהם מכירים ולאנשים שהם פגשו בפעם הראשונה, בכל מקום, תמיד. זוהי הכרת תודה של צניעות, כבוד ואדיבות. מאחר ומערכת הנורמות התרבותית לא מושרשת בנו המערביים, אל תנסו להבין איך ומתי. פשוט התייחסו באדיבות וכבוד ליפנים והשתמשו בקידה צנועה כהכרת תודה.

טיפים לנותני שירות – לא מקובל להשאיר טיפים במסעדה/סבלים בתי מלון.

אסלה ובית שימוש – האסלה ביפן מושכללת מאד. לצד האסלה תוספת נפרדת של כפתורים ולחצנים משונים. כך למשך לרוב בבתי המלון הגדולים האסלה תחכה לכם מחוממת (קחו בחשבון כשאתם מתיישבים), שחלק מהאסלות ברגע שתתיישבו יתחילו המים לרדת בצורה איטית (המטרה היא לטשטש את רעשי השימוש באסלה), כמו כן ניתן להשתמש בבידה (ניקוי בהתזת מים בעוצמות שונות ובסוגי זרמים שונים) ועוד. כמו כן, תמיד יהיה גם נייר טואלט וכפתור להורדת המים כפי שאנו מכירים במערב.

סדר, משמעת ויעילות יפניים

ליפנים מאד חשוב הסדר. הם נורא ממושמעים ומתנהגים בהתאם לקודים התרבותיים והנורמות החברתיות. כך למשל בכניסה לרכבת עצמה יש לתת קודם כל ליוצאים לרדת מהרכבת ורק לאחר מכן להיכנס בצורה מסודרת (עמידה בתור) לרכבת. בכל מקום ציבורי יש תור מסודר. אין להמתין בסבלנות עד שיגיע תורכם, גם אם זה לוקח זמן. ליפנים סבלנות רבה! היעילות גבוהה ורמת השירות יוצאת דופן. התאימו עצמכם לקודים תרבותיים אלה במהלך שהייתכם ביפן (ומומלץ גם בעת חזרתכם ארצה J ).

השפה האנגלית: מעט מאד יפנים דוברים אנגלית רהוטה. חלקם ידעו מספר מילים או משפטים, אך רובם לא דובר אנגלית כלל. היו סבלניים לכך. אם זאת, כל נותני השירות במקומות הציבוריים (בבתי המלון, בתחנות הרכבת, בתחנות המידע וכדומה) ידברו אנגלית טובה. בחלק קטן מהמסעדות יידעו להסביר לכם או לפחות יהיה תפריט עם פירוט באנגלית.. באלה שלא (הרוב), השתמשו בשיחון או בשפת הסימנים.

נשים יפניות בלבוש מסורתי, יפן
נשים יפניות בלבוש מסורתי, יפן

מחירים ביפן

יפן יקרה (בערך כמו בארץ).  להלן מספר דוגמאות למחירים בסיסיים:

בקבוק מים (300 מ”ל) – 100 יין יפני.

ארוחת צהריים – 1000 יין יפני / ארוחת ערב – 2000 יין יפני (כמובן משתנה באופן אינדיבידואלי כמו גם בעיר/במקום.

נסיעה במטרו/JR בתוך העיר – המחיר משתנה בהתאם למרחק (מהתחנה בה אתם נמצאים עד היעד). 250 יין יפני ממוצע

רכבת מהירה (שינקאנסון) מטוקיו לנאגויה (כשעתיים ורבע – תלוי בסוג הרכבת). בנאגויה, החלפה רציף לרכבת איטית יותר (מאספת) עד טאקייאמה עצמה. בטאקייאמה יחכו לכם מבית המלון/ריוקן וייקחו אתכם למלון. ממליץ מאד להתאכסן בריוקן, בית הארחה יפנית מסורתי לחוויה יפנית אותנטית. חזרה לתחנת הרכבת/אוטובוס, באותה הצורה שהגעתם למלון. לנוחיותכם, הריוקן בו התאכסנתי (Hoshekuko) מספק הסעות מסודרות כל חצי שעה במהלך הבוקר. לטאקיאמה הייתי ממליץ על חצי יום ולא יותר.

יפן יוצאת דופן לעומת חלקים אחרים של העולם. יפן נפתחה לעולם רק במחצית המאה ה-19 ונותרה שונה ומיוחדת כל כך. היא מיוחדת בשפתה, בכתב שלה, בהיסטוריה שלה שאיננה מתחברת לשום היסטוריה המוכרת לנו, ובשפת הגוף של תושביה. ביפן אין פחי אשפה, ואין לכלוך, המכוניות בלי צופרים ורבות מהן חשמליות.  הרכבת עומדת בדיוק במקום, ויוצאת ומגיעה בדיוק בזמן.

יש עוד המון דברים קטנים וגדולים, שאנחנו יכולים לחלום עליהם.

מוזמנים ליצור קשר לתכנון הטיול המיוחד שלכם ליפן, למשפחה או לקבוצות קטנות (מעל 4 מטיילים) – המומחים שלנו ליפן לרשותכם לשיחה ראשונית לתכנון החוויה היפנית שלכם, צוות יפן, יעדים טיולי תרבות וטבע – 03-6446566

 

 

 

טיילו איתנו

תכנון טיול ליפן בהתאמה אישית
ללא תאריך יציאה
בהדרכת עדי ענבר
16 ימים
תכנון טיול ליפן בהתאמה אישית
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ליהי קימורה
16 ימים
תכנון טיול ליפן בהתאמה אישית
ללא תאריך יציאה
בהדרכת זיוה קימורה
16 ימים
תכנון טיול ליפן בהתאמה אישית
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

תכנון טיול ליפן בהתאמה אישית

מה תרצו לחפש?