טיול ברואנדה - ארץ אלף הגבעות

טיול ברואנדה – ארץ אלף הגבעות

נכתב ע"י: צוות מדריכי אפריקה / חברת יעדים

תוכן עניינים

רואנדה מכונה “הארץ בעלת 1,000 הגבעות” ולא בכדי. מדינה זו בורכה בגבעות, הרים ויערות גשם, טבע פראי ואוכלוסייה מגוונת של בעלי חיים.

רואנדה מדהימה! זוהי מדינה לא גדולה ונחבאת אל הכלים יחסית לשכנותיה המפורסמות, אבל עשירה מאוד במראות טבע ונוף, באנשים נפלאים, יפים וחייכנים ובאטרקציות ייחודיות כמו אגם קיבו (Lake Kivu), יערות גשם מרהיבים שבהם שוכנים מינים רבים של פרימטים, ביניהם גם גורילות ושימפנזים, ועיר הבירה התוססת קיגאלי.

מתי לטייל ברואנדה?

מזג האויר ברואנדה נפלא – רוב חלקי המדינה נמצאים ברמה של כ-1,500 מטר הממתנת את החום המשווני. לכן, הטמפרטורות קבועות רוב ימות השנה ונעות בין 20 ל-27 מעלות. החודשים הטובים והמומלצים לטיול ברואנדה הם אלו שבהם לא יורדים גשמים – ינואר עד מרץ ויוני עד ספטמבר. עם זאת, תמיד צריך לזכור שבמזג אוויר עסקינן וייתכנו הפתעות.

שבע האטרקציות החשובות בטיול לרואנדה

1. גורילות ההרים

הפארק הלאומי וולקנוס (Volcanoes National Park) גובל ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו והוא ידוע בעיקר בזכות גורילות ההרים הנמצאות בו. מבקרים מכל העולם נוהרים לכאן כדי לפגוש את הגורילות בסביבתן הטבעית. זוהי חוויה מרתקת ומעוררת התרגשות! הביקור בפארק כולל הליכה רגלית בליווי ריינג’רים מנוסים אל מעבה היער בחיפוש אחר הגורילות. ההליכה עשויה להמשך מספר שעות ובסופה תזכו לפגוש את משפחת גורילות המורכבת מגורים, זכרים מתבגרים, נקבות וזכר שליט כסוף הגב.

גורילות הרים, רואנדה
גורילות הרים, רואנדה

2. הפארק הלאומי ניונגווה – Nyungwe

הפארק הלאומי ניונגווה הוא יער גשם הררי שהתפרסם בזכות 13 מיני הפרימטים שחיים בו, ביניהם גם שימפנזים. ניתן לצאת לסיור מודרך ביער בחיפוש אחר קופי האדם המרשימים הללו, אבל זהירות, מדובר בהליכה קשה במיוחד. לחילופין ניתן לשוטט ביער ולתור אחר הקופים הרבים המאכלסים אותו, או לטפס על גשרים תלויים שמהם נשקף נוף בראשיתי מרהיב.

היער גובל במטעי תה מוריקים שמשגשגים הודות לכמות הגשמים הגדולה. ניתן לבקר בהם ובכפרים הסמוכים אליהם ולהכיר את אורח החיים המסורתי של תושבי רואנדה.

3. אגם קיוו – Lake Kivu

אגם קיוו הוא האגם השישי בגודלו ביבשת אפריקה. יותר ממחציתו נמצאת תחת שליטתה של קונגו השכנה. זהו גוף מים גדול המוקף גבעות גבוהות ונוף עצים ירוק עד. האגם נמצא 1,460 מטרים מעל גובה פני הים, באזור וולקני, על תוואי השבר הסורי האפריקאי, שלאורכו נוצרו מקווי מים רבים באפריקה. מומלץ לשוט באגם ולבקר באיים הקטנים השוכנים בו, בהם ניתן לראות מיני ציפורים רבים ומושבה מרשימה של אלפי עטלפים.

בשעות אחר הצהריים המאוחרות מומלץ לצאת לשייט עם הדייגים המקומיים, העוסקים בעבודת הדייג, מלווים בקולות קריאה ושירה מסורתיים.

דייג באגם קיוו, רואנדה
דייג באגם קיוו, רואנדה

4. קיגאלי, בירת רואנדה

קיגאלי היא בירתה של רואנדה והעיר הגדולה ביותר במדינה. היא מתפרשת בין גבעות ומוקפת הרים, הגבוה שביניהם הוא הר קיגאלי, המתנשא לגובה של 1,850 מטרים. קיגאלי היא המרכז התרבותי, המסחרי והכלכלי של המדינה, והיא משופעת בבתי מלון ומסעדות.

העיר קיגאלי נחשבת לאחת הערים המרתקות באפריקה – שילוב של אדריכלות מעניינת, רחובות שוקקים וגבעות מוריקות. מוזיאון קיגאלי הוא המקום שם תוכלו להכיר את תקופת רצח העם ומלחמת האזרחים ברואנדה.

קצת יותר משעתיים נסיעה מקיגאלי נמצא ארמון המלך בניינזה. מלכי רואנדה נדדו במשך זמן רב בין מקומות שונים, עד שניינזה נבחרה כמקום מושבו של מלך רואנדה. במתחם חיות עדיין פרות ארוכות קרניים, הצאצאיות של בני העדר שאותו טיפח מלך רואנדה.

נשים בשוק מקומי, רואנדה, צילום: משה שי
נשים בשוק מקומי, רואנדה, צילום: משה שי

5. הפארק הלאומי אקגרה (Akagera National Park)

שמורת הטבע אקגרה מאופיינת בסוואנה של עצים ושיחים ואזורי ביצות ואגמים. בשמורה נוסעים ברכבי ספארי וניתן לפגוש מגוון של בעלי חיים כמו פילים, קרנפים, אריות, ג’ירפות, זברות, נמרים, אנטילופות והיפופוטמים.

6. מערות מוסנזה (Musanze Caves)

מוסנזה היא אחת הערים הגדולות של רואנדה, למרגלות הר וירונגה. העיר שוכנת בגובה של 1,850 מטר, ומהווה בסיס נוח ליציאה למפגש המרגש עם גורילות ההרים. ממוסנזה ניתן לצאת גם לסיור מודרך במערות התת קרקעיות, שם תוכלו לשוטט במשך כמה שעות ולא לפגוש נפש חיה, מלבד כמה עטלפים.

7. שביל הנילוס של קונגו (Congo Nile Trail)

שביל הנילוס של קונגו הוא דרך באורך 227 ק”מ לצד אגם קיוו. ניתן לטייל במסלול רגלית או ברכיבה על אופניים. הדרך, המשקיפה על האגם היפה, חוצה גבעות רבות ועוברת דרך כפרים קטנים, שם תוכלו לבקר במסעדות ופאבים מקומיים ולשוחח עם התושבים המקומיים מאירי הפנים.

טיול לרואנדה הוא טיול מרהיב ביופיו ומרתק בזכות המפגש עם נופים יפהפיים, בעלי חיים מרתקים ואנשים מסבירי פנים.

טיילו איתנו

טיול ברואנדה - ארץ אלף הגבעות
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר נעמה מורג
8 ימים
טיול ברואנדה - ארץ אלף הגבעות
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

טיול ברואנדה - ארץ אלף הגבעות

מה תרצו לחפש?