המקומות המיוחדים של הפלופונס Peloponnese - יוון

המקומות המיוחדים של הפלופונס Peloponnese – יוון

נכתב ע"י: גולן לובנוב

תוכן עניינים

חצי האי פלופונס, “כף היד” בדרום יוון השולחת את אצבעותיה לים האגאי, מערסל בין רכסיו את העמקים ששימשו כר להתפתחות התרבותית של יוון, את מיקני וספרטה, התיאטרון והאצטדיון, אמנות ביזנטית ופרקים חשובים בתולדות יוון ממלחמת טרויה ועד יוון העכשווית.

שטחו של הפלופונס, 21,550 קמ”ר והוא ממוקם דרומית מערבית לאתונה. טיול לפלופונס הוא מסע אל יוון האמיתית, יוון של עצי הזית, של כפרים קטנים שטרם השלימו את המעבר למודרניות, הרים וחופים, אוכל טעים ובעיקר מפגש עם התרבות היוונית המסורתית שהשתמרה להפליא בדרומה של יוון. לענף גידול עצי הזית משקל משמעותי בהנעת כלכלת יוון – ברחבי יוון כ132 מיליון עצי זית, 65% מהם גדלים בפולופונס.

הפלופונס, דרום יוון
ברחבי יוון כ -132 מיליון עצי זית, צילום: גולן לובנוב

מזג אוויר בפלופונס

עונות המעבר הן העונות הנוחות ביותר לטיולים ביוון. חודשים מאי יוני וספטמבר הם החודשים המבוקשים ביותר לטיולים בפלופונס ואילו בחודשים יולי ואוגוסט חם ולח וזהו הזמן הטוב ביותר לרחצה בחופים הציוריים של דרום יוון.

מקומות מומלצים לביקור בפלופונס

קלמטה

עיר השוכנת בחוף הדרומי של חצי האי פלופונס.  קלמטה, בירת אזור מסניה, היא עיר יוונית המוקפת מטעי זיתים הגדלים על ההרים מסביבה, יורדים אל העמקים הפוריים עד לחופים המחורצים. באזור הנמל של קלמטה, על הטיילת לאורך חוף הים, תפגשו  מספר רב של טברנות, ברים ומועדונים. מומלץ לערוך סיור אופנים בקלמטה, לטייל בשכונות העיר, אזור מוזיאון הרכבות וכיכרות יווניות מקומיות נעימות. פעם בשבוע ישנו שוק מקומי שאסור להפסיד עם מלא תוצרת חקלאית מהאזור. בשוק השבועי של העיר תפגשו את תוצרת האזור כמו גם את זיתי קלמטה המפורסמים – זיתים גדולים, בצבע חום כהה, בעל מרקם חלק ובשרני, הנקראים על שם העיר קלמטה.

ביציאה ממערת הנטיפים דירוס פלופונס יוון
ביציאה ממערת הנטיפים דירוס פלופונס יוון

תעלת קורינתוס

לתעלה הקורינתית יש חשיבות כלכלית ותיירותית ביוון. למעלה מ-10,000 סירות עוברות בתעלה מדי שנה. תעלת קורינתוס היא פלא הנדסי החוצה את מצרי קורינטוס ומחברת בין הים האגאי לים היוני. אורכה של התעלה הוא כ6.4 ק”מ.

כפרים בחבל ארקדיה

כפרי חבל ארקדיה הפראי והיפה במחוזות ההרריים של הפלופונס. הכפרים ויטינה, סטמניצה, והכפר דימיצאנה הם מהיפים שבכפרי חבל ארקדיה והם נמצאים בנופים הררים וירוקים לצד מנזרים וגשרונים לאורכם של נחלים שופעי מים.

פלופונס יוון
צילום: גולן לובנוב

אולימפיה

מתחם אולימפיה הוא ערש המשחקים האולימפיים. אתר הספורט העתיק יפגיש אתכם עם שרידי המתקנים האולימפיים ועם המקדשים שבמקום כמו  מקדש זאוס, מקדש הרה ומקדש אפולו. כדאי כמובן להשלים את הביקור במוזיאון בו נשמרים הפסלים הנפלאים שנמצאו באתר. אולימפיה הייתה מתחם מקודש במערב חצי האי פלופונס, והיא התפרסמה בשל המשחקים האולימפיים אשר נערכו בעת העתיקה פעם בארבע שנים.

ספרטה

טיול לספרטה (Sparta) שהשקיעה בהקמת צבא ולא בבנייני ציבור מפוארים ואל מיסטרה, בירת הממלכה הביזנטית שהייתה השריד האחרון של האימפריה בשלהי ימיה. ספרטה היא עיר קטנה ביוון ומומלץ לבקר בשרידי העיר וכנסיותיה המצטיינות בציורי קיר צבעוניים. ספרטה הייתה עיר פוליס חשובה ביוון העתיקה.

חבל מאני

חבל מאני הוא טיול ליוון המסורתית כפי שאנו מדמיינים אותה, כפרים הפזורים בנוף של מטעים ענקיים של עצי זית בין ההרים לים, חבל מאני ידוע בכפריו עתירי המגדלים ובמבנים המבוצרים שלו, לצד חופי ים עם מפרצונים דרמטיים וכפרי דייגים מנומנמים. בטיול בחבל מאני תפגשו גם תיירים יוונים הבאים מהערים הגדולות לגלות את יוון המסורתית המשמרת כפרים וטברנות קטנות ואוכל מקומי מתובל וטעים.

דרום יוון, אזור מאני
אזר מאני בדרום יוון

מערת הנטיפים פירגוס דירו

כשנכנסים למערת הנטיפים פירגוס דירו (Pirgos Dirou) מגיעים לנהר תת-קרקעי שהכניסה אליו היא מן השפך בים. זהו אתר הטבע המפורסם ביותר בפלופונס. כשתיכנסו למערה תרדו במדרגות לאגם תת קרקעי בו תעלו על סירה עם מדריך שמיווט בין המנהרות הקטנות, חלקם מוארות בצבעים שונים ומעוטרת בנטיפים וזקיפים, רבים הם עם שמות מעניינים.

מיקני ונפפליון

מיקני  (Mikines), בירת המיקנים, שהתגלתה ע”י היינריך שלימן מגלה טרויה, ועירו של אגממנון – מפקד הצבא היווני במלחמת טרויה. בסיור בעיר נראה את שער האריות, שרידי הארמון וקברי התולוס המרהיבים. נפפליו (Nafplio) היא עיר הבירה הראשונה של יוון המודרנית. מעניין לבקר במבצר הוונציאני האדיר החולש עליה ונשוטט בעיר החביבה. נפפליו היא עיר נעימה ואחת הערים היפות והרומנטיות במזרח הפלופונסוס.

לעיר נפפליו היסטוריה מעניינת – על פי המיתולוגיה, העיר נוסדה על ידי נאפפלוס, בנו של האל פוסידון ובתו של דנאוס  אנימונה. לאורך ההיסטוריה ביו בה ונציאנים וטורקים והותירו את חותמם דרך חומות עתיקות, טירות, אנדרטאות ופסלים. מומלץ לערוך סיור רגלי בעיר העתיקה ולשבת בבתי הקפה או בטברנה מקומית.

טברנה מקומית, יוון
טברנה מקומית, יוון

אתונה

אתונה בירת יוון, היא אחת הערים העתיקות בעולם (3400 שנה).  היא נחשבת למקור התרבות המערבית והשלטון הדמוקרטי. אתונה קיבלה את שמה מהאלה אתנה, שנחשבה לפטרונית של העיר. העיר עתירה באתרים ארכיאולוגים, אתרים היסטוריים ומוזיאונים. שניים מתוכם זכו להיכלל ברשימת אתרי המורשת של אונסק”ו – האקרופוליס ומנזר דפני. במרכז אתונה מתנוסס האקרופוליס, מתחם שהשתמר מימי יוון העתיקה עם  שרידים ארכאולוגיים רבים מתקופת הזוהר של אתונה. ביקור באתונה יכלול כמובן את אתונה “ההיסטורית” – אתר האקרופוליס, הספרייה הלאומית, כיכר סינטגמה, בנין הפרלמנט ומשמר הכבוד המהודר שלפניו.

באתונה כדאי לטייל ברגל ולהנות מסמטאות העיר כמו רובע פלאקה, אזור המסעדות והבילויים בעיר העתיקה של אתונה. כדאי גם לבקר באתונה “המודרנית” – מוזיאון הפולקלור, נמל אתונה, שוק האוכל של אתונה ועוד.

מקומות מומלצים נוספים לביקור הם שכונת פסירי בה בתי קפה שוקקים, חנויות בוטיק וציורי קיר מדהימים, ושכונת אנפיוטקה, כפר קטן מצידו הצפוני של האקרופוליס, בתים צבעוניים וסמטאות ציוריות. לצפייה פנורמית מעל העיר, אפשר לעלות ברכבל לגבעת הזאבים (Likavitos) .

טיול לפלופונס הוא טיול אל חצי אי נפלא בדרומה של יוון, אל סוד הקסם היווני שקשה להתעלם מכוח המשיכה שלו.  זהו אזור מלא קסם עם נופים מדהימים של אלפי עצי זית היורדים מההרים אל חופים מחורצים, אל כפרים המעוטרים במגדלים מבוצרים ועם תושבים חמים וחייכניים.

טיילו איתנו

המקומות המיוחדים של הפלופונס Peloponnese - יוון
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת אלדד אשד
9 ימים
המקומות המיוחדים של הפלופונס Peloponnese - יוון
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
10 ימים
המקומות המיוחדים של הפלופונס Peloponnese - יוון
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר נעמה וילוז’ני
8 ימים
המקומות המיוחדים של הפלופונס Peloponnese - יוון
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

המקומות המיוחדים של הפלופונס Peloponnese - יוון

מה תרצו לחפש?