צפון יוון - המקומות המעניינים בצפון יוון הקסומה

צפון יוון – המקומות המעניינים בצפון יוון הקסומה

נכתב ע"י: דליה לויטרשטיין

תוכן עניינים

צפון יוון הוא האחד האזורים הפחות מוכרים ומתויירים ביחס לשאר יוון. טיול לצפון יוון יפגיש אתכם עם אזור מרתק – שילוב של מרכז, מערב ומזרח מקדוניה, אפירוס וטרקייה – זהו טיול באחד מהאזורים הטבעיים היפים ביותר ביוון כולה. יוון ידועה כערש התרבות המערבית – היא עתירה ועשירה באתרים היסטוריים וחורבות עתיקים למכביר. ברם, אלו אותם אתרים שמושכים אליהם את מלוא תשומת הלב – האקרופוליס, מקדש זאוס, מקדש פוסיידון, חורבות דלפי. רוב התיירים לא מודעים לשפע והעושר התרבותי שמצפה להם בצפון המדינה – באזור מקדוניה.

בטיול לצפון יוון נבקר בסלוניקי המשלבת אתרי עבר, סיפור מרגש של קהילת היהודים עם ניחוחות וצלילים מההווה, אתרי מלכי מקדוניה ובראשם פיליפוס השני ובנו אלכסנדר וקבריהם האגדיים ; נופים וכפרים הרריים.

מתי כדאי לטייל בצפון יוון?

לצפון יוון כדאי לנסוע בתקופת האביב, בחודשים אפריל עד יוני. לאחר המסת השלגים, הטבע ירוק ופורח והיערות, נהרות ונחלים ונמצאים בשיאם. ימי גשם צפויים לאורך חודשי האביב והקיץ – גשמים אלה בהחלט מסייעים לצמחיה לשגשג והנוף נשאר ירוק וחי תודות לימי הגשם. הקיץ חם ואפשר לחזור ולבקר בחודשים ספטמבר – תחילת אוקטובר.

גשר אבן, צפון יוון בתקופת השלכת
גשר אבן, צפון יוון בתקופת השלכת

לאן ניסע לטייל בצפון יוון?

האתרים הארכיאולוגים ורגינה ופלה

אתרים ארכיאולוגיים חשובים בצפון יוון. פלה עיר הולדתו של אלכנסדר הגדול. בעבר עיר מפוארת, בירת ממלכת מקדון. פלה היום היא אתר ארכיאולוגי מרתק, מרוצף שבילי הליכה בין רצפות פסיפס, שריד לפאר וההדר של הציויליזציה העתיקה הזו, לפני 2500 שנה. ורגינה יישוב נטוש, היה בעברו עיר הבירה של האימפריה המקדונית. המוזיאון הארכיאולוגי כולל ממצאים שנחשפו ברחבי האזור ומוצגים באופן כרונולוגי. המוזיאון בורגינה נחשב לאחד מהמוזיאון החשובים ביותר ביוון. בורגינה נמצא את קברי המלכים המקדוניים – אתר תת קרקעי מרתק, שבו מספר אולמות קבורה המתחרים זה בזה בעושרם ובהדרם.

קסטוריה ואגם פרספה

קסטוריה היא עיר יפה היושבת לחופו של אגם ציורי. קסטוריה מיועדת בדיוק לאלו שמאסו במסלול התיירים הסטנדרטי ומחפשים טיול אחר. העיר יושבת על גדותיו של אגם אורסטיאדה, בו נמצא עופות מים כגון שקנאים. סביב לאגם טיילת הליכה נעימה. בקסטוריה נמצא עשרות כנסיות מהתקופה הביזנטית ולאחריה. בקסטוריה כדאי לבקר ב”מערת הדרקון” – מערת נטיפים שהתגלתה לפני כמה עשרות שנים וזכת לשם “מערת הדרקון” על ידי המקומיים המספרים שבעבר התגורר דרקון במערה. לא רחוק מקסטוריה נמצא אגם פרספה, השוכן במפגש הגבולות בין יוון, אלבניה ומקדוניה. כדאי לבקר באזור בכפר דייגים מסורתי על גדת האגם, לצאת לטיול ברגל לאחד האיונים ולשוט באגם השקט כדי לראות עוד מהנופים וממגוון הציפורים.

שמורת הדובים ארקטורוס

ארקטורוס הוא ארגון הפועל לשימור הטבע והסביבה ביוון. הארגון הקים שמורה כדי להגן על הדובים החומים המצויים בסכנת הכחדה. דובים חומים היו נפוצים ברחבי אירופה, אך עקב התפשטות אוכלוסיית בני האדם, הם הלכו ונעלמו. תודות למאמצי ארקטורוס, אוכלוסיית הדובים החומים ביוון הכפילה את עצמה בעשורים האחרונים.

חבל זגוריה – הרי הפינדוס

חבל זגוריה צפון לו באזורים המרוחקים של צפון מערב יוון, בין הרי הפינדוס. אזור זה ידוע ביופי הטבע הפראי ובמסורות העתיקות החבויות בין כפריו. הרים מושלגים (בחורף), יערות מחטניים, מפלים נסתרים ונהרות שוטפים. באופן יחסי, מעט מטיילים מגיעים לאוזר זה, שבו יוון המסורתית מתגלה במלוא הדרה. תחת עצי אורן שוכנים כפרים קטנים, בנויים בתי אבן בני אלף שנה. זרם נהר הוידומאטיס חצב בסלע את קניון ויקוס, הנמצא בליבן של שתי שמורת טבע באזור. הקניון הוצהר כאתר מוגן על ידי אונסק”ו ונכנס לספר השיאים של גינס כקניון העמוק ביותר בעולם. חבל זגוריה הוא “גן עדן” לחובבי טיולי הליכה – שבילים ספוני סחלבים, המעטרים מסלול באורך 40 ק”מ, המורכב מרשת של מדרגות אבן וגשרים, הכמו תלויים מעל הנחלים, המחברים בין הכפרים.

מנזר קיפינה – הרי צומרקה

כאשר חושבים על מנזרי מצוק ביוון, האסוציאציה הראשונה היא כמובן המנזרים התלויים באזור מטאורה. אבל מנזר קיפינה, הנמצא בהרי צומרקה, דרומית לעיירה יואנינה, מציע נופים דרמטיים לא פחות. המנזר, העשוי עץ ואבן, נצמד לקיר הסלע, כמו כוורת, נבנה ב 1212. גשר העץ המתרומם הגן על קהילת הנזירים בתקופת הפלישה של האימפריה העות’מנית והכנסייה עטורה ציורי קיר.

מנזרי מטאורה

מטאורה נתפסת לעיתים כגולת הכותרת של המטיילים ליוון – הנופים המדהימים והמנזרים התלויים הם אחד מהמראות שלא תשכחו מהטיול לאזור זה. השם “מטאורה” משמעו – “תלוי באויר”. זה בהחלט תיאור הולם למנזרים אשר תלויים ממש על קצוות סלעי הענק שעליהם הם ניצבים. בעבר היו מעל 20 מנזרים שפעלו במקום. תהפוכות הזמן לא חסו על מנזרים אלה וכיום רק שישה עומדים על תילם. במטאורה חיה הקהילה הנזירית השנייה בגודלה בעולם.

מנזרי מטאורה, צפון יוון
מנזרי מטאורה, צפון יוון

חלקידיקי והר אתוס

חלקידיקי נמצאת בצפון יוון, ויוצאת מהיבשה בשלוש שלוחות (פנינסולות) כמו קלשונו של פוסידון. תמצאו כאן חופים יפים, מי צלולים, יערות אורנים ומלונות מצוינים. כדאי לצאת לשיט לאחד האיים סביב או לעשות טיולים רגליים בסביבה, בשבילי היערות באזור. הר אתוס, אחת מהפנינסולות, הוא ביתם של 20 מנזרים שבהם מתגוררים מעל 2000 נזירים, מה שהופך את אתוס לקהילה הנזירית הראשונה בגודלה בעולם. זהו המקום הקדוש ביותר לנזירות האורתודוקסית. על נשים אסורה הכניסה וגברים זרים יגלו שקשה להשיג את האישור המיוחל. אפשר להגיע לאתוס בשיט, במהלך העונה סירות יוצאות באופן יומי. בשיט הסירה מקיפה את הפנינסולה ואפשר לצפות במנזרים ממרחק.

סלונקי

סלוניקי, עיר החוף התוססת בצפון הים האגאי, בעלת עבר עשיר ובו פרק יהודי מפואר וכאוב. העיר השנייה בגודלה ביוון, נמצאת במפרץ תרמאיקוס והאוירה בה שונה מאוד מאתונה התזזיתית. ביקור בטיילת שלאורך החוף יוביל אתכם למגדל הלבן המפורסם של סלוניקי. העיר עשירה באתרים היסטוריים, מבנים מהתקופה העות’מנית, הביזנטית  המודרנית, שוכנים זה לצד זה. העיר הוקמה לכבוד אחותו של אלכסנדר מוקדון, הגדול, וקרויה על שמה. לדדיקה היא הרובע ההיסטורי של העיר והיום אזור הבילוי. שפע טברנות ובארים עם נגני בוזוקי נמצאים במקום. סלוניקי נחשבת ל”בירת האוכל” של יוון והמסעדות הן בהחלט הוכחה לכך.

נמל סלוניקי, צפון יוון
נמל סלוניקי, צפון יוון

ניתן בקלות לבלות כאן חודש ימים ועדיין להרגיש כאילו בקושי גירדתם את פני השטח. היעדרותם של המוני התיירים הזרים מהאזור הופכת את החוויה למהנה במיוחד, מסתורית וקסומה.

טיול לצפון יוון טומן בחובו חוויות יווניות אוטנטיות, כפרים הבנויים בתי אבן, טברנות ומלונות מקומיים וחמים, מפגשים עם אנשים ידידותיים במיוחד – להגיש כאילו אתם מגלים חבל ארץ חדש. צרו קשר לטיול הבא שלכם לצפון יוון הקסומה.

טיילו איתנו

צפון יוון - המקומות המעניינים בצפון יוון הקסומה
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת אלדד אשד
9 ימים
צפון יוון - המקומות המעניינים בצפון יוון הקסומה
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
10 ימים
צפון יוון - המקומות המעניינים בצפון יוון הקסומה
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר נעמה וילוז’ני
8 ימים
צפון יוון - המקומות המעניינים בצפון יוון הקסומה
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

כתבות נוספות שאולי תרצו לקרוא

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

צפון יוון - המקומות המעניינים בצפון יוון הקסומה

מה תרצו לחפש?