תכנון טיול להודו בהתאמה אישית

תכנון טיול להודו בהתאמה אישית

נכתב ע"י: גולן לובנוב

תוכן עניינים

הודו היא מדינה מרתקת ונפלאה שתרצו לחזור אליה שוב ושוב. מפסגות ההימלאיה המושלגות בצפון ועד מטעי התה והחופים הטרופים בדרומה של תת היבשת ההודית, הודו מציעה נופים נהדרים לצד דתות, אמונות, דעות שלא תמצאו בשום מקום אחר בעולם.

2 מהדתות הגדולות בעולם נולדו בהודו, ההינדואיזם והבודהיזם. הודו מקיפה מגוון שאין דומה לו של תרבויות, אנשים, שבטים, שפות מקומיות, אמונות ועוד תופעות שקיימות רק בהודו. תכנון נכון וקפדני של טיול מאורגן פרטי בהודו יאפשר לכם לפגוש את המיטב שיש להודו להציע. מתכננים טיול להודו ? אנו נספר לכם את הסודות הכי חשובים בתכנון טיול מאורגן בהתאמה אישית להודו.

מתי לבקר בהודו? – תכנון הטיול לפי מזג האויר

הודו היא מדינה ענקית, השביעית בגודלה בעולם. שטחה של הודו כה עצום, עד שהמרחק בין הרי ההימלאיה ההודית בצפון הודו למישורים הטרופים בדרום תת היבשת הוא למעלה מ 3200 ק”מ. לכן האקלים בהודו מגוון ושונה ממקום למקום.

הזמן הטוב לבקר בהימלאיה ההודית הוא בחודשי עונת המעבר (אפריל ואוקטובר), בחודשים אלו יהיה חם מאוד במישורים (רג’סטאן ודרום הודו). בחבל לדאק נבקר בכלל בחודשי הקיץ (יולי אוגוסט) כאשר בחודשים אלו ברובה של הודו יורדים גשמי המונסון.

ההימלאיה הירוקה, צפון הודו, צילום: רותם קלמר
ההימלאיה הירוקה, צפון הודו, צילום: רותם קלמר

אחד הדברים הכי חשובים בתכנון טיול להודו הוא עונת השנה – מתי נרצה לטייל בהודו ובאיזה אזור? לכל אזור יש את החודשים המומלצים לביקור. חודשי החורף (דצמבר, ינואר ופברואר) מתאימים לדרום הודו, לחבל רג’סטאן ולמזרח הודו (חבל אודישה).

יעדי הטיול בהודו

כאשר אתם מתכננים טיול מאורגן בהתאמה אישית להודו אתם צריכים לקבוע מראש את יעדי הטיול.

לא תמיד זאת משימה קלה ולכן אנו רוצים להציע כמה נקודות למחשבה. האם זה הטיול הראשון שלכם להודו ? מה מעניין אתכם? טיול להימלאיה או חופי דרום הודו? הערים הצבעוניות של רג’סטאן או השבטים של מזרח הודו? בפגישת התכנון אנו נספר לכם על הודו, מה תפגשו ולמה לצפות. בפגישה שכזאת נתאר לכם את הודו וננסה לעזור לכם לקבוע את יעדי הטיול.

מסלולים מאורגנים בהודו לנוסע העצמאי

בטיול מאורגן בהתאמה אישית להודו ניתן לטייל בקבוצת חברים, טיול משפחתי ועם עם בן /בת הזוג. כמה מסלולים לדוגמא:

טיול למדינת רג’סטאן – מאוקטובר ועד מרץ

טיול לדרום הודו – מדצמבר ועד פברואר

טיול להימלאיה ההודית – אפריל / אוקטובר

טיול לחבל לדאק – מאמצע יוני ועד אמצע ספטמבר

טיול לאוריסה ולכלכותה – מדצמבר ועד פברואר

הפסטיבלים בהודו – חגיגה צבעונית

בהודו נמצא פסטיבלים רבים המאופיינים בצבעוניות, טקסים והתלהבות רבה מצד התושבים המקומיים ועולי הרגל. בתכנון מראש ניתן לכלול ביקור בפסטיבל במהלך הטיול ובפגישת האפיון נציג לכם את היתרונות והחסרונות של ביקור והשתתפות בפסטיבלים בהודו. פסטיבלים הודים ידועים הם פסטיבל הקומבה מלה, חגיגות ההולי, פסטיבל הדיוואלי, פסטיבל גאנש, פסטיבל הגמלים ועוד.

טקס הקומבה מלה, הודו. צילום: משה שי
טקס הקומבה מלה, הודו. צילום: משה שי

מדריכים מקומיים בטיולים פרטיים

הבסיס לטיול מוצלח הוא עבודה בשיתוף פעולה עם מדריכים מקומיים מעולים. המדריכים נמצאים איתכם מהבוקר ועד הערב והם צריכים לדעת לשלב בין מקצועיות וידע, אנגלית טובה ואופי נעים. בחברת יעדים אנו יודעים שהמדריכים המקומיים יעשו הכול ליצור לכם חוויות אישיות, ייחודיות ואותנטיות. כמו בכל דבר ישנן איכויות שונות (ומחירים שונים) למדריכים המקומיים.

כמה ימים כדאי לטייל בהודו?

אין לזה תשובה אחת אבל להודו לא כדאי לצאת לטיול קצר. הכוונה – רצוי שמספר הימים המינימלי יהיה לפחות 8 -10 ימים, אנו ממליצים על טיול של כשבועיים.

אחד הדברים החשובים בטיול להודו זה נחיתה רכה ונעימה, לאפשר לכם את הזמן להבין לאן הגעתם. תכנון נכון של ימי הטיול הראשונים ישפיע על המשך הטיול. לדוגמא, כאשר אנו נוחתים בדלהי, אנו מעדיפים שהיום הראשון יהיה רגוע ומעניין, עם ביקורים במספר קטן של אתרים בהם תוכלו לחוות את קבלת הפנים ההודית – השווקים של מרכז דלהי וסיור ריקשה מהנה הם בהחלט התחלה טובה לטיול, הלינה ביום הראשון תהיה כמובן במלון מפנק בדלהי.

טיול מאורגן להודו – למה לשים לב?

טיול מאורגן איכותי מבוצע רק עם ספקים מקומיים איכותיים! ספקים איכותיים הם ספקים שמקפידים על שירותי קרקע ברמה הגבוהה ביותר. ומה הכוונה במילה איכות?

  • רכב – רכב גדול ולא צפוף עם מקום למזוודות. כמובן רכב חדיש ונהג נעים המקפיד מאוד על נהיגה בטוחה ועל שירותיות.
  • מלונות – נכתוב על זה עוד בהמשך אבל מלון טוב הוא המפתח להצלחת הטיול ובמיוחד בהודו.
  • מדריך מקומי – בטיול מאורגן בהתאמה אישית ישנם 2 אפשרויות – מדריך יומי, מדריך שמגיע בבוקר ונמצא איתכם למשך כל היום ומתחלף בין האתרים השונים, או מדריך צמוד לאורך כל ימי הטיול, מדריך אחד שילווה אתכם במשך כל הטיול וילון בצמוד אליכם ( אבל במלונות פשוטים יותר).
  • זמינות המארגנים – אנו מצפים שהטיול להודו יהיה חוויה מלאה ובלתי מתפשרת וכך אנחנו כמו הצוות שלנו בהודו תמיד לרשותכם – לפני הטיול ובמהלכו.
  • הפתעות מיוחדים – אולי הנקודה הכי חשובה – אנו מפתיעים את המטיילים בסדנת בישול וטעימות של מאכלים הודים, סדנת תופים, שיעור יוגה, טיולי ג’יפים, ביקור בשמורת טיגריסים ברג’סטאן (כמו הפארק הלאומי רנטמבור) ועוד הפתעות שנשמור לטיול.

מפגשים עם הודו הכפרית, ראג'סטן , הודו

    • מפגשים עם הודו הכפרית, ראג’סטן , הודו

 

טיול מאורגן אישי – מה כלול במחיר?

חשוב לשים לב מה לא כלול בתוכנית הטיול. לעיתים על מנת להוזיל עלויות, הספקים גורעים מהמחיר חלק מהשירותים מתוכנית הטיול וצריך להוסיף אותם, לדוגמא הכניסות לאתרים בהודו, או ארוחות הערב (אנו כוללים ארוחות ערב בסגנון בופה במלונות). צריך לזכור – לפעמים הזול יכול לפגוע באיכות הטיול. אנו מאמינים בטיול איכותי הכולל את הדברים החשובים.

בתי מלון בטיול מאורגן להודו בהתאמה אישית

הזמנתם את הטיסות להודו, כעת נמשיך לתכנן את הטיול ולבחור את המלונות. הדבר הראשון שנבדוק הוא דירוג המלון והציון שהמלון קיבל. כאשר אנו מתכננים טיול להודו אנו בודקים את הציון שהמלון מקבל על פי חוות דעת אובייקטיביות – בגוגל ובאתרים בהם (רק) המטיילים הם שמדרגים את בתי המלון לאחר ששהו בו. ציון המלון מורכב מסעיפים שונים כמו מיקום המלון, הצוות, ניקיון, מתקנים, אינטרנט והתמורה למחיר (האם המחיר שווה את חווית השהיה). יש לשים לב שלעיתים בסכום קטן ניתן לשדרג את החדר לקומה גבוהה ולנוף יפה יותר. מלונות ייחודיים בהודו – בהודו ישנם מלונות בוטיק נהדרים כמו ארמונות מהרג’ה שהפכו לבתי מלון מפנקים. אנו מאוד ממליצים ללון במלונות בוטיק – זו חוויה נפלאה שבעיקר תקשה עליכם את העזיבה בבוקר. לצד רשתות בין לאומיות כמו הילטון ורדיסון בהודו ניתן למצוא גם רשתות הודיות כמו טריידנט, טאג’ ורשת המלונות היוקרתית אוברוי.

הטיול שלכם מיוחד כמוכם!

טיול מאורגן פרטי להודו יאפשר לכם להתאים באופן אישי את מסלול הטיול ואת רמת בתי המלון המתאימים לכם ולתקציב שלכם! זהו טיול שיעניק לכם את הגמישות לטייל בקצב שלכם, ליצור את החוויה ההודית שלכם.

ואולי נסיים בחוות דעת אחת:

“הי גולן ורותם,

אנו מאוד מאוד נהנים, הטיול ברג’סטאן נפלא, באמת הודו במיטבה. סדנת הבישול והארוחה בבית המשפחה היו חוויה נהדרת. בסוף הארוחה הפתיעו אותנו בעוגת יום הולדת ובאופן ספונטוני הפעמונים של המקדש החלו לצלצל, ממש רגע מיסטי.  אין עליכם! אין עוד חברה כזו בארץ”. ד”ר מירון לשם

טיול מאורגן לנוסע העצמאי להודו, משפחת לשם
טיול מאורגן לנוסע העצמאי להודו, משפחת לשם

טיילו איתנו

תכנון טיול להודו בהתאמה אישית
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
01.09 -
18.08
תכנון טיול להודו בהתאמה אישית
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת אהד נבו
12 ימים
18.07 -
07.07
תכנון טיול להודו בהתאמה אישית
יציאה מובטחת
תכנון טיול להודו בהתאמה אישית
טיול מלא
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
12.05 -
28.04
תכנון טיול להודו בהתאמה אישית
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

תכנון טיול להודו בהתאמה אישית

מה תרצו לחפש?