מדגסקר - עולם יחיד ומיוחד, בפני עצמו

מדגסקר – עולם יחיד ומיוחד, בפני עצמו

נכתב ע"י: ד"ר אבי שפיר

תוכן עניינים

למורים שחורים, חופים ציוריים ושוניות אלמוגים השופעים יצורים ימיים

האי מדגסקר הינה בית למגוון יצורים שאינם חיים בשום מקום אחר בעולם. מדגסקר היא המעבדה הגדולה ביותר של התהליך האבולוציוני …. ולא דוקא איי הגלפגוס. במאמרינו ננסה להבין את החשיבות והייחודיות של מדגסקר, מדינה שהיא אי הרביעי בגודלו בעולם.

אומה אחת, שפה אחת, 18 שבטים

מדגסקר נמצאית כ 400 ק”מ מחופיה המזרחיים של יבשת אפריקה, ממנה היא נפרדה לפני כמאה מיליון שנה. מדגסקר היא אולם תצוגה ענק למגוון אנדמי של בעלי חיים שהשתמרו באי מדגסקר הודות לבידודו.
תושבי מדגסקר- למדגקסר הגיעו 2 קבוצות שונות של אנשים: מאלזים –  פולינזים שהגיעו בסירו קאנו. כך הם חצו את האוקיינוסים לאחר שבועות וחודשים של חתירה. וקבוצות קבוצות של שחורים שהגיעו מאפריקה. באי מדגסקר נמצא גם יש גם קריאולים, סינים וערבים. כמו הרבה דבריים יחודיים רק למדגסקר – זאת המדינה היחידה בעולם שיש בה תערובת של פולינזים ואפריקאים כאומה אחת! אמנם יש 18 שבטים אבל הם אומה אחת עם שפה אחת.  יש פה ייחוד אנושי שלא קיים במקום אחר באפריקה.

מדגסקר - עולם יחיד ומיוחד, בפני עצמו
למורים, מדגסקר

למורים, למורים

90% מהצמחים ובעלי החיים במדגסקר אינם קיימים במקומות אחרים בעולם! הלמורים הם בעלי החיים הבולטים והמזוהים ביותר עם מדגסקר. למורי הצווארון, למור סיפקאה מזרחי, למורי קטה, למור איי איי ועוד.. יש יותר מ 30 סוגים של למורים (ואפילו נתקלתי במאמרים המספרים על יותר מ -50 סוגים של למורים ). נקבת הלמור ממליטה 2 או 3 גורים עליהם היא שומרת עד שיגיעו לבגרותם. הלמורים נעים בחיפוש אחר מזון והם מסוגלים לעבור בקפיצה אחת מרחק של 7 מטר בין העצים.( רק לשם ההשוואה שיא העולם בקפיצה לרוחק מהמקום לספורטאים היא 3.73 מטר).

למור האיי איי הינו הלמור האקזוטי והמיוחד ביותר במדגסקר. ייחודו הוא ביכולתו להגיע למזונות שבעלי חיים אחרים אינם יכולים להגיע אליהם כמו תולעי עץ אותם הוא שומע עם אוזניו הגדולות (כשתראו אותו – תבינו).

בעל חיים – טורף הנמצא רק במדגסקר הוא הפוסה. זהו הטורף הגדול ביותר שחי באי, הוא יודע לטפס על עצים ואפילו לקפוץ בין עצים בניסיונו לצוד למורים.

2  שליש מכל מיני הזיקיות בעולם נמצאים במדגסקר, כ 50 מיני זיקיות. הזיקיות במדגסקר שונות בגודלן ובצבען אבל לכולם תכונה חשובה משותפת: הן ציידות מעולות.

מדגסקר - עולם יחיד ומיוחד, בפני עצמו

במדגסקר נמצא גם צפרדעים, צבים, נחשים, ציפורים ועטלפים ואפילו מקלון. במערב מדגסקר נמצא יערות של עצי באובב ענקיים הנראים כאילו השורשים שלהם בשמיים.

בטיול למדגסקר חשוב לנסות ולעבור בין כל בתי הגידול – נוף, עולם החי והתושבים במקום. בדבר אחד אין ספק, התפתחות התיירות במדגסקר ובניית בתי מלון טובים ונעימים לצד הטבע הנפלא והייחודי – יהפוך טיול למדסקר לחוויה מרתקת ומרגשת. זאת מבלי שהזכרנו את השהיה בנוסי ביי, אי טרופי בצפון מדגסקר בו יקבלו את פנינו למורים שחורים, חופים ציוריים ושוניות אלמוגים השופעים יצורים ימיים ססגוניים.

 

טיילו איתנו

מדגסקר - עולם יחיד ומיוחד, בפני עצמו
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת ד”ר אבי שפיר
15 ימים
11.08 -
28.07
מדגסקר - עולם יחיד ומיוחד, בפני עצמו
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר אבי שפיר
17 ימים
מדגסקר - עולם יחיד ומיוחד, בפני עצמו
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

מדגסקר - עולם יחיד ומיוחד, בפני עצמו

מה תרצו לחפש?