טרק נמר השלג

טרק נמר השלג

תוכן עניינים

נמר השלג, לדאק

פארק ההמיס, לא רחוק מגבול טיבט ולדאק, זהו כנראה המקום הטוב ביותר בעולם בו נוכל לראות את נמרי השלג. כאן, במדבר הגבוה והשומם, בנופים של הרים צחיחים, בשיאו ובנופו של החורף הלדאקי נוכל לראות את החתולים המפוארים האלה. החיפוש שלכם אחר נמר השלג יהפוך להרפתקה של חייכם.

נמר השלג, לדאק, צפון הודו
נמר השלג, לדאק, צפון הודו

איפה הכי טוב לראות נמרי שלג?

חבל לדאק, בצפון הודו, בפארק הלאומי המיס ((Hemis National Park, זהו המקום בו ננסה לראות נמרי שלג בטבע. מקומות נוספים בהם ניתן לראות נמרי שלג הם הרי טיאןשאן בדרום מזרח קירגיזסטן ובמערב מונגוליה, ברכס האלטאי.

פארק ההמיס שבלדאק הוא ביתם של כ200 נמרי שלג, בעיקר באזור הכפר רומבק. בשמורה ניתן למצוא גם בעלי חיים כמו ארגאלי, כבשה הטיבטית, זאב הטיבטי, יעל אסיאתי, שועל אדום ויונקים קטנים יותר כמו סמור הררי וארנבת ההימלאיה. עמק רומבק מציע גם מפגש עם עופות דורסים כמו העיט הזהוב, נשרים ועוד.

באראל, כבש כחול מצוי או כבש ההימלאיה, פארק המיס, לדאק
באראל, כבש כחול מצוי או כבש ההימלאיה, פארק המיס, לדאק

נמר השלג בלדאק

לאדק היא “ארץ מעברי ההרים הגבוהים”, נמצאת בחלקה הצפוני ביותר של תת היבשת ההודית, בגבול טיבט. הנופים שנפגוש בלדאק הם נופי מדבר גבוה צחיחים וציוריים, המשובצים מנזרים בודהיסטים, עמקים ירוקים וכפרים קטנים. עמק רומבק ההממוקם בפארק המיס בגובה 4000 מ’ הוא אחד המקומות הבודדים בלדאק בו ניתן לראות את נמרי השלג במהלך חודשי החורף כאשר הם מגיעים לעמקים בחיפושם אחר טרפם.

טרק נמר השלג בלאדק

המסע אל נמר השלג בלדאק יוביל אתכם אל שמורת המיס שם נלך אל הכפר רומבק בו נשהה כמה ימים ונערוך טיולים רגליים באזור לחפש את נמרי השלג. ננסה, בהובלת הצוות המקומי לעקוב אחרי הנמרים הולכים לשולי המצוק, אולי לשמוע את קריאות ההזדווגות, הכל מתוך מטרה לראות את נמרי השלג. טרק נמר השלג הוא אחד הטרקים הבודדים שניתן לעשות במהלך חודשי החורף בלדאק.

טרק נמר השלג, לדאק, צפון הודו
טרק נמר השלג, לדאק, צפון הודו

קצת על נמרי השלג בלדאק

נמר השלג (Panthera uncia) הוא מין במשפחת החתוליים, אחד מבעלי החיים החמקניים והנדירים ביותר בעולם. הם מכונים בפי התושבים המקומיים “רוח הרפאים של ההרים”. נמר השלג נמצא בשטחים אלפינים, לרוב בגבהים מעל 3000 מ’. הנמרים פעילים במיוחד בעלות השחר, בזמן הדמדומים, הטרף העיקרי שלהם הם יעלים, ארגאלי (כבשי הרים טיבטים)  וכבשים כחולות (כבש ההימלאיה). כפות הרגלים של נמרי השלג גדולות כמו נעלי שלג טבעיות, ובכך הם מונעות את השקיעה בשלג, הפרווה שלהם עבה במיוחד ומתאפיינת בצבעי הסוואה טובים לאזור.

מקומות לביקור – לדאק

לדאק שוכנת בצפון הודו, היא נחשבת כטריטוריית איחוד ומבחינת תוואי השטח, האקלים והעם השוכן בה, ניתן לזהות בה ייחוד וקסם השייך רק לה. טיול לצפון הודו וחבל לדאק הוא מסע אל “פסגת העולם”.

הפארק הלאומי המיס – Hemis national park

הפארק הלאומי המיס ממוקם בגובה שבין 3300 מ’ ל-6000 מ’ מעל פני הים. זהו הפארק הגדול ביותר בהודו והוא מפורסם בזכות נמרי השלג. בפארק המיס מספר מסלולי הליכה העוברים בנופים מדהימים, אסור להיכנס לפארק עם רכב ממונע. פארק לאומי זה הוא ביתם של 70 מיני ציפורים וכ-16 מיני יונקים מלבד נמרי השלג

לה, בירת חבל לדאק

העיר לה, בירת חבל לדאק, נמצאת בגובה של כ-3500 מטרים, על הדרך המסורתית, המגיעה לטיבט. ממנה יוצאים לטיולים באזורים המרוחקים וחוזרים אליה. לה היא עיר עם השפעה בודהיסטית ובמרכזה שוק נפלא של עתיקות, עבודות יד, אמנות מקומית, מסעדות ובתי קפה. בעיר ארמון שמזכיר במבנהו את ארמון הפוטאלה שבטיבט.

מזר טיקסי, לדאק, צילם גולן לובנוב
מזר טיקסי, לדאק, צילם גולן לובנוב

 מנזר טיקסי

כחצי שעה נסיעה מלה, המנזר מיוחד בטקסי הבוקר של הנזירים הבודהיסטים. המנזר ממוקם בגובה של 3,600 מטר בעמק האינדוס. זהו מתחם מרשים בן שתים עשרה קומות ובו פריטים רבים של אמנות בודהיסטית כמו סטופות, פסלים וציורי קיר.

מעבר ההרים “קרדונג-לה” ועמק הנוברה

הדרך מלה אל עמק הנוברה  עוברת במעבר ההרים “קרדונג-לה” –  מעבר ההרים הגבוה בעולם לכלי רכב (5602 מ’) , משם נוכל לראות את רכס הקארקורם –  בו נמצאת הפסגה השנייה בגובהה בהרי ההימלאיה. עמק הנוברה נקרא גם עמק הפרחים ופרוש לאורכו של נהר שיוק הציורי. עמק הנוברה מפורסם בזכות יופיו, אגמים מדהימים, כפרים ציוריים, שדות חקלאיים לצד הרים עם פסגות מושלגות.

מנזר דיסקיט

מנזר דיסקיט והבודהא העצום (מתנשא לגובה של 32 מטרים) נמצאים בעמק הנוברה. מנזר דיסקיט הוא הגדול והעתיק ביותר בעמק.

מנזר המיס

מנזר בודהיסטי ממוקם 45 קילומטר מהעיר לה – המנזר העתיק הוא בין מנזרי לדאק הגדולים והמרשימים ביותר. הפארק הלאומי המיס נקרא ע”ש המנזר שנוסד בשנת 1630.

טיילו איתנו

טרק נמר השלג
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת עופר צבי
14 ימים
17.11 -
04.11
טרק נמר השלג
ההרשמה בעיצומה
13 ימים
26.10 -
14.10
טרק נמר השלג
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
01.09 -
18.08
טרק נמר השלג
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

טרק נמר השלג

מה תרצו לחפש?