לדאק, ארץ מעברי ההרים הגבוהים

לדאק, ארץ מעברי ההרים הגבוהים

נכתב ע"י: גולן לובנוב

תוכן עניינים

טיול לצפון הודו וחבל לדאק – אל “פסגת העולם” הנמצאת בקצה הצפוני של הודו. טיול לנופי המדבר הגבוה המשובץ מנזרים בודהיסטים (גומפות) עמקים ירוקים, כפרים קטנים ואנשים חמים ומאירי פנים. דאק שוכנת בצפון הודו, בין רכס הקארקוראם להרי ההימלאיה. פירוש השם לדאק הוא “ארץ מעברי ההרים הגבוהים” ולעיתים השטח נראה כאילו הנופים לקוחים מכוכב אחר ממש. מבחינת תוואי השטח, האקלים הייחודי והעם השוכן בה, ניתן לזהות בה ייחוד וקסם השייך רק לה.

לדאק אינה נכללת כמדינה עצמאית בפדרציה ההודית אלא מוגדרת כטריטוריית איחוד, מבחינה שלטונית היא כפופה לשלטון הפדרציה. מבחינת הנוף הפיסי והאנושי, הדת והתרבות, לדאק קרובה יותר לשכנתה – טיבט. בני העם הלדאקי הם אנשים מקסימים, שמחים ומסבירי פנים. רובם המכריע בודהיסטים.

גיאוגרפיה של לדאק

חבל לדאק נמצא בגובה של מעל 3000 מ’ מעל פני הים, ומשתרע על פני שטח של 100,000 קמ”ר ומוקף בכמה מרכסי ההרים הגבוהים בעולם. הרי ההימלאיה הם מחסום טבעי לענני הגשם ולכן אזור לדאק הוא צחיח, יורדים בו רק כ 5 מ”מ  של גשם בשנה.

לדאק, צפון הודו
לדאק, צפון הודו

מתי כדאי לבקר בלדאק?

מבחינת מזג האויר ועונות השנה, הזמן הטוב ביותר לבקר בלדאק הוא בין חודש יוני לחודש ספטמבר (מעברי ההרים נפתחים באמצע יוני ונסגרים במהלך ספטמבר). בחודשים יולי ואוגוסט מזג האויר הוא הטוב ביותר לביקור.

כיצד מגיעים ללדאק?

ישנן שתי דרכים להגיע ללדאק: בטיסה לנמל התעופה של לה הממוקם כ 4 ק”מ בלבד ממרכז העיר או בנסיעה ברכב דרך מנאלי (הימצ’ל פראדש) או סרינגאר (קשמיר).

טיסה אל לה, בירת לדאק – ניתן להגיע בטיסה מדלהי, צ’אנדיגאר, ג’אמו ומסריניגאר שבקשמיר. הטיסה ללה עוברת מעל לרכסים העצומים ולנופים הנפלאים של הרי ההימלאיה והיא חוויה בפני עצמה.

טיסה אל לה, בירת חבל לדאק, צפון הודו
טיסה אל לה, בירת חבל לדאק, צפון הודו

טיול מאורגן ללדאק

לטיול בלדאק כדאי להתכונן זמן מה מראש. מבחינת לוחות הזמנים – אנו ממליצים על תכון מסלול באורך 10 ימים לפחות. היום הראשון לאחר הנחיתה בלה מיועד להתאקלמות לגובה – חשוב לנוח בבית המלון ולאפשר לגוף להסתגל לגבהים. מוקד הטיול היא העיירה לה ממנה נצא לטיולים באזורים השונים בלדאק. הלינה בטיול היא בבתי מלון טובים בעיר לה ובריזורטים טובים הממוקמים בטבע נפלא באולטוקפו ובעמק הנוברה.

לה, בירת חבל לדאק

העיר לה, שוכנת בגובה של כ-3500 מטרים על הדרך המסורתית המגיעה לסין ולטיבט.

זו עיר מקסימה עם השפעות בודהיסטיות. בעיר לה נבקר בארמון  שמזכיר במבנהו את ארמון הפוטאלה בטיבט. במרכז העיר נמצא השוק של לה, נבקר בשוק נפלא של עתיקות, עבודות יד, אמנות מקומית, מסעדות ובתי קפה. לקראת השקיעה, כדאי לבקר בשאנטי סטופה.

אולטוקפו – לאמאיורו

אולטוקפו (אולייטוקפו) הוא כפר קטן הממוקם כ-70 ק”מ מערבית ללה. הוא שוכן על הכביש המהיר מסרינגר ללה בגובה של 3048 מטר.  אולטוקפו הוא אחד הכפרים היפים בלדאק והוא משמש כבסיס לחובבי הטרקים. מומלץ לטייל באזור בנופי המדבר הגבוה, במנזר אלצ’י בו נמצאים ציורי קיר עתיקים ובעמק הגבוה למאיורו ומנזר ליקיר הממוקמים בתוך נופי “ארץ הירח” – נוף מדהים עם תצורות גיאולוגיות מוזרות ומיוחדות.

מנזר טיקסי

מנזר טיקסי הוא אחד מהמנזרים המרכזיים בלדאק. המנזר ממוקם בגובה של 3,600 מטר בעמק האינדוס. טיקסי מפורסם בזכות הדמיון שלו לארמון פוטאלה בלהסה, טיבט. השכם בבוקר נצא לצפות בטיקסי הנזירים הבודהיסטים. מנזר זה הוא מתחם מרשים בן שתים עשרה קומות ובו פריטים רבים של אמנות בודהיסטית כגון סטופות, פסלים וציורי קיר. במנזר נפגוש נזירים בודהיסטים המקיימים את תפילות הבוקר. ב1970 ביקר במקום הדלאי לאמה ולכבודו נבנה מקדש מאיטריה – “הבודהה של העתיד” – פסל גדול המכסה 2 קומות.

מזר טיקסי, לדאק, צילם גולן לובנוב
מזר טיקסי, לדאק, צילם גולן לובנוב

מעבר ההרים “קרדונג-לה”

הדרך מלה אל עמק הנוברה  עוברת במעבר ההרים “קרדונג-לה” –  מעבר ההרים הגבוה בעולם לכלי רכב, משם נוכל לראות את רכס הקארקורם –  בו נמצאת הפסגה השנייה בגובהה בהרי ההימלאיה. המעבר נמצא בגובה 5,602 מעל לפני הים.

עמק הנוברה

עמק הנוברה נקרא גם עמק הפרחים ופרוש לאורכו של נהר שיוק הציורי. העמק מפורסם בזכות יופיו: אגמים מדהימים, כפרים ציוריים, שדות חקלאיים, מטעי משמשים, מנזרים עתיקים ונופים מרשימים המשלבים שדות חקלאיים לצד הרים נישאים עם פסגות מושלגות. העמק ידוע גם בדיונות החול הנמצאות בגובה שכזה ובגמלים האפגנים הדו – דבשתיים, מזכרת חיה מימי פעילותה השוקקת של דרך המשי שעברה במקום.

מנזר דיסקיט

מנזר דיסקיט והבודהא העצום הם מהאתרים המרשימים ביותר בעמק הנוברה. מנזר דיסקיט הוא הגדול והעתיק ביותר בעמק. הוא נבנה במאה ה-14 והוא משמש כביתם של

כ-100 נזירים. הנוף הלדאקי הנשקף מהמנזר עוצר נשימה. האטרקציה הגדולה ביותר של המנזר היא פסלו של בודהה המכונה “הבודהה של העתיד” – מאיטריה,  אשר הוכרז כקדוש על ידי הדלאי לאמה ה-14. הפסל העצום מתנשא לגובה של 32 מטרים ונמצא בראש גבעה. למרגלותיו נמצאת תצפית עוצרת נשימה על העמק הקסום.

מנזר המיס

מנזר בודהיסטי הממוקם 45 קילומטר מהעיר לה – המנזר העתיק הוא בין מנזרי לדאק הגדולים והמרשימים ביותר. במנזר נמצא אוסף מרשים של פסלי זהב, כלי נשק עתיקים, כתבי קודש וציורים טיבטיים.

הטיול ללדאק הוא טיול מיוחד במינו, וכל הממדים הללו מצטברים לסך חוויה שאין כדוגמתה.

זהו מסע חיצוני ופנימי כאחד, כאשר בשני מסעות אלה אנו מגלים דברים שלא הכרנו, ומעשירים את הכרותינו עם חבל ארץ אחר, שונה ומרתק.

טיילו איתנו

לדאק, ארץ מעברי ההרים הגבוהים
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
01.09 -
18.08
לדאק, ארץ מעברי ההרים הגבוהים
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת אהד נבו
12 ימים
18.07 -
07.07
לדאק, ארץ מעברי ההרים הגבוהים
יציאה מובטחת
לדאק, ארץ מעברי ההרים הגבוהים
טיול מלא
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
12.05 -
28.04
לדאק, ארץ מעברי ההרים הגבוהים
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

לדאק, ארץ מעברי ההרים הגבוהים

מה תרצו לחפש?