המדינות והטריטוריות של הודו

המדינות והטריטוריות של הודו

נכתב ע"י: דליה לויטרשטיין

תוכן עניינים

הרפובליקה הפדרלית של הודו מונה 28 מדינות, 8 טריטוריות, 400 ערים, 8 ערי מטרופולין כמו ניו דלהי, מומבי, קולקטה, צ’נאי, היידרבאד, בנגלור, אהמדבאד ופונה.

המדינות הללו הן ישויות בשלטון עצמי עם ממשלות נבחרות לכל מדינה. טריטוריות האיחוד אינן מתנהלות עצמאית כמדינה, אלא על ידי השלטון ההודי הפדרלי – הממשל המרכזי מנהל אותן. בירת הודו היא ניו דלהי היא טריטוריית איחוד. הטריטוריות האחרות הן איי אנדמן וניקובר, צ’אנדיגאר, דאדרה ונאטגאר האולי ודמאן דויו, ג’אמו וקשמיר, לדאק, לקשאדוויפ ופונדוצ’רי.

מאז קבלת עצמאותה של הודו בשנת 1947, הרפובליקה הפדרלית של הודו עברה שינויים מבחינה פוליטית וחברתית כלכלית. המודל הפדרלי שהודו אימצה הוא ייחודי לה ומכונה לעיתים קרובות “פדרליזם ריכוזי” (בניגוד לפדרליזם קלאסי כמו בארה”ב).

הודו יצרה ממשלת ריכוז חזקה עם צורת ממשל חזקה, על מנת להתמודד עם החשש הגדול מהתבדלותן של מדינות.

גודלה העצום של האוכלוסייה ההודית, מגוון הדתות, השפות והתרבויות השונות – כול אלה זקוקים לגורם מאחד כדי למנוע את הנטייה הטבעית לבדלנות.

ממשלת האיחוד ההודית היא בעלת סמכויות עליונה מול הממשל המקומי והמשמעות של זה הינה שהחוק של ממשלת הודו יגבר על חוקים של הממשל המקומי.

בזמן חירום, השלטון הפדרלי הופך לבעל סמכויות בלתי מוגבלות וכל המדינות נכנסות תחת שליטתו המוחלטת.

דלהי

שטח: 1483 קמ”ר

שפה: הינדי

תושבים: 33,000,000

טריטורית הבירה הלאומית דלהי – בירתה של הודו וטריטוריית איחוד, אחת מהישובים העירוניים העתיקים בעולם. העיר השנייה מבחינת צפיפות האוכלוסייה בהודו – במקום הראשון נמצאת מומבאי. דלהי נכבשה ונשלטה בידי שליטים רבים במרוצת השנים, על ידי המוגולים, הבריטים והסולטנות של דלהי. בעיר מגוון רחב של תרבויות, אדריכלות היסטורית ומודרנית, פסטיבלים ושווקים.

ראג’סטן

שטח: 342,239 קמ”ר.

שפות: רג’סטאני, הינדי

תושבים: 83,000,000

נמצאת בצפון מערב הודו. המדינה הגדולה ביותר בהודו והשביעית מבחינת גודל האוכלוסייה. רג’סטאן מפורסמת במבצריה, ארמונותיה ותרבותה הצבעונית ושוקקת החיים  ומכונה “ארץ המלכים” לא בכדי. הערים המרכזיות הן ג’ודפור, אודאיפור וג’איסלמאר. ברג’סטאן תמצאו מספר רב של אתרי מורשת לאומית של אונסק”ו.

ראג'סטן

אוטר פרדש

שטח: 240,928 קמ”ר

שפה: הינדי

תושבים: 241,000,000

מדינה במרכז/צפון הודו. אוטר פרדש היא המדינה המאוכלסת ביותר בהודו וגם הצפופה ביותר במדינות העולם. המדינה הרביעית בגודלה בהודו (בערך בגודל של בריטניה). בירתה לקנאו. ערים גדולות אחרות הן אגרה, אלאהדבאד, ורנסי וג’האנסי. ביתו של הטאג’ מאהאל, וחגיגות הקמבה-מלה -פסטיבל הדת הגדול בעולם.

אודיסה

שטח: 155,707 קמ”ר

שפה: אורייה

תושבים: 48,000,000

שנודעה בעבר בשם אוריסה, המדינה השמינית בגודלה בהודו ובמקום ה11 מבחינת כמות האוכלוסייה. נמצאת בצידה המזרחי של תת היבשת, לאורכו של מפרץ בנגל. אודיסה ידועה במגוון תרבויות שבטיות – השבטים באודיסה שומרים על צביונם הייחודי התרבותי ונבדלים זה מזה ובמקדשים ההינדים העתיקים והמרשמים בבובנשוואר וקונראק.

אודיסה

קרנאטקה

שטח:191,791 קמ”ר

שפה: קאנאדה

תושבים: 64,000,000

נמצאת בדרום מערב הודו. המדינה השביעית בגודלה בהודו, והשמינית מבחינת צפיפות אוכלוסייתה. בירתה היא בנגלור, הידועה כ”עמק הסיליקון” של הודו. השפה הרשמית היא קנאדה אך מברים בה עוד שפות רבות אחרות כגון אורדו, טלגו, קונקני, אנגלית ועוד. מדינה בעלת היסטוריה עתיקה מרשמה – היתה ביתן של מספר ציויליזציות עתיקות בדרום הודו.

קראלה

שטח: 38,863 קמ”ר

שפה: מלייאלאם

תושבים: 35,000,000

בדרומה של הודו נמצאת המדינה השלווה קרלה, הידועה בחופיה היפים, תעלות המים הטבעיות והיערות הטרופיים העבותים. בירתה היא טירובנאנטאפורם, אך העיר הגדולה ביותר היא קוצ’י (קוצ’ין) – עיר מבצר השוכנת על אי מול חופי קרלה ומפורסמת בעיקר בגלל הקהילה היהודית שהתגוררה בה עד קום מדינת ישראל.

קראלה

טאמיל נאדו

שטח: 130,058 קמ”ר

שפה: טאמיל

תושבים: 84,000,000

נמצאת בדרום הודו, חלוקת אותו עם שכנותיה קרלה וקרנטאקה. המדינה העשירית בגודלה בהודו, ממוקמת במקום השישי והמכובד מבחינת צפיפות האוכלוסייה. התושבים הם טאמיליים והשפה היא טאמיל – אחת מהשפות העתיקות ביותר שהשתמרו בעולם ומדוברות עד היום. הציוויליזציה בטאמיל נאדו החלה כבר לפני 5000 שנה. טאמיל נאדו מפורסמת במקדשיה, הפסטיבלים והתרבות העשירה.

הימצ’אל פרדש

שטח: 55,673 קמ”ר

שפה: הינדי,פאהארי

תושבים: 7,750,000

מדינה בצפון הודו, על רכס ההימלאיה. עשירה ביערות מחטניים ונופים ירוקים. הפסגה הגבוהה ביותר היא ריאו פורגיילי בגובה 6816 מטרים. המבקרים בה מטיילים בשימלה, דהרמסלה, מנאלי ועמק קולו. בתקופת הראג’ הבריטי, המתיישבים נהרו צפונה להימצ’אל פרדש כדי לברוח מהחום ויצרו להם “ערי נופש” המכונות Hill Stations  לעונות החמות בשנה.

הימצ'אל פרדש

לאדאק

שטח: 59,146 קמ”ר

שפה: הינדי, לאדאקי, אורדו, טיבטית

תושבים: 300,000

טריטוריית איחוד, נמצאת באזור מדברי קר בהימלאיה ההודית, נמצאת בשכנות למדינת הימצ’אל פרדש וטריטורית ג’אמו וקשמיר. לאדאק היא ארצם של הרים גבוהים, קרחונים ופסגות מושלגות. הפסגה הגבוהה ביותר בלאדאק ברכס ההימלאה היא פסגת K2, הפסגה השניה בגובהה בעולם. את לאדאק חוצים מספר נהרות – האינדוס, זנסקאר והשיוק. נהרות אלה זורמים בתחתית עמקים כמו הנוברה והזנסקר שבהם נופים עוצרי נשימה, כפרים קטנים דיונות וקרחונים. האקלים הוא קר ויבש, עם מיעוט של גשמים. רוב התושבים הם ממוצא טיבטי והשפות העיקריות הן לאדאקי, באלטי וטיבטית. הדת השלטת היא טיבטית אך קיים גם מיוט מוסלמי. לאדאק היא יעד פופולארי לתיירים הנמשכים אלה בגלל הנופים הייחודים, פארקים לאומיים לצד התרבות המקומית.

טיילו איתנו

המדינות והטריטוריות של הודו
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
01.09 -
18.08
המדינות והטריטוריות של הודו
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת אהד נבו
12 ימים
18.07 -
07.07
המדינות והטריטוריות של הודו
יציאה מובטחת
המדינות והטריטוריות של הודו
טיול מלא
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
12.05 -
28.04
המדינות והטריטוריות של הודו
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

המדינות והטריטוריות של הודו

מה תרצו לחפש?