טיול מאורגן לבהוטן - הממלכה הנסתרת

טיול מאורגן לבהוטן – הממלכה הנסתרת

נכתב ע"י: עופר צבי

תוכן עניינים

טבע קסום בממלכה המקסימה בה הגברת האושר הוא המטרה העליונה! טיול לבהוטן משלב הליכות יפהפיות בטבע עוצר נשימה, ביקור ומפגש בלתי אמצעי עם נזירים בודהיסטים מסבירי פנים, וכמובן פינוקים כיד המלך וכמיטב המסורת של יעדים! טיול בבהוטן ובנפאל – חוויה המרחיבה את הלב ואת התודעה!

דזונג – Dzong

דזונג הינה מצודה שהיא גם מרכז דתי עם מקדשים, וגם מרכז אדמיניסטרטיבי אזרחי. בבהוטן נהוגה מערכת שלטון דואלית, לה צד דתי וצד אזרחי. גם שני הצבעים בדגל בהוטן מסמלים את שני הצדדים הללו. הצהוב – האזרחי, והכתום – הדתי. הדזונג של פונקהא נחשב ליפה ולמרכזי למעשה בבהוטן. פונקהא היא הבירה העתיקה של בהוטן, ושימשה ככזו עד ראשית שנות החמישים של המאה הקודמת

בהוטן פונאקה דזונג
בהוטן פונאקה דזונג

המשוגע האלוהי, טנטרה וסגידה לפאלוס בבהוטאן

המטייל בבהוטן יתקל במחזה מפתיע ונפוץ מאוד: פאלוס (איבר מין זכרי זקור) בכל פינה… בציורים על קירות הבתים, מגולף בעץ או באבן ותלוי מגגות הבתים, וכמובן פאלוסים בכל הגדלים והצבעים בחנויות המזכרות. מה פשר המחזה הזה?
ובכן, לפאלוס משמעות של פריון, מזל, ברכה והצלחה. אבל גם משמעויות נסתרות ועמוקות. בעבר היו נפוצות בבהוטן אמונות שמאניות ואנימיסטיות (המתורגלות בצורה זו או אחרת גם היום ע״י חלק קטן מהאוכלוסיה), וסביר שהפולחן לסמלי הפריון השפיע על התרבות בבהוטן גם בימינו. מעבר לכך – בבהוטן הזרמים הבודהיסטים המרכזיים הינם מופעים של הואג׳ריאנה (דרך היהלום) – הטנטרה הבודהיסטית. אחד הקדושים הפופולריים ביותר היה מאסטר טנטרי בודהיסטי, פואטיקן ומיסטיקן אקסצנטרי בשם דרוקפה קינליי אשר הגיע לבהוטאן במאה ה-15. דרכו הייתה שנוייה במחלוקת, וכללה גם היכרות מעמיקה עם תענוגות הגוף למיניהם, והתמרתם באמצעות הידיעה הנכונה והתבוננות פנימית להתעלות רוחנית (בדומה למסורת הטנטרה בהינדואיזם, לה קוים משיקים רבים עם הטנטרה הבודהיסטית).
לדרוקפה קינליי יוחסו כוחות על טבעיים, וישנם סיפורים רבים על הדרך בה חולל ניסים והביס שדים אימתניים. בטיולינו היפהפה פגשנו את דמותו של המשוגע האלוהי, ביקרנו במקדש שלו וכמובן שהתרשמנו מהפאלוסים בשלל צבעים, גדלים ועיטורים!

סמל הפאלוס מוצע למכירה, בהוטן
סמל הפאלוס מוצע למכירה, בהוטן

מנזר קן הנמרים

כותב עופר צבי בדרך לקן הנמרים:

עברנו יום יפהפה, גדוש חוויות ובטבע עוצר נשימה. לבסוף הגענו למקדש ״קן הנמרים״ האיקוני, אשר לפי האגדה לשם הגיע פדמסמבהאווה – לו מיוחסת הבאת הבודהיזם לבהוטן בנאה השמינית – רכוב על גבי נמרה אלוהית – ומדט שם. לימים (במאה ה 17) נבנה במקום הקדוש הזה מנזר וכמה מקדשים חשובים. המקום מהווה אתר עליה לרגל למאמינים, וכמובן פנינה ו״היילייט״ לתיירים העושים את הדרך המתפתלת עד לגובה של מעל 3000 מטרים על מנת לחזות ולבקר במקום עוצר נשימה זה!

עופר צבי, תחת מנזר קן הנמרים, בהוטן
עופר צבי, תחת מנזר קן הנמרים, בהוטן

 

 

טיילו איתנו

טיול מאורגן לבהוטן - הממלכה הנסתרת
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת עופר צבי
14 ימים
17.11 -
04.11
טיול מאורגן לבהוטן - הממלכה הנסתרת
יציאה מובטחת
בהדרכת יובל כלב
15 ימים
02.06 -
19.05
טיול מאורגן לבהוטן - הממלכה הנסתרת
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

טיול מאורגן לבהוטן - הממלכה הנסתרת

מה תרצו לחפש?