טיול לבהוטן, ממלכה בלב הרי ההימלאיה

טיול לבהוטן, ממלכה בלב הרי ההימלאיה

נכתב ע"י: גולן לובנוב

תוכן עניינים

ממלכת בהוטן, ארץ דרקון הרעם

בין הרי ההימלאיה, חבויה בין סין, הודו ונפאל, ממלכת בהוטן, “ארץ דרקון הרעם” המכונה גם “השנגרילה האחרונה”. ממלכה קסומה, עטופה בהילת מסתורין, שבה דרקונים מיתולוגיים, יערות ירוקים והאנשים מאמינים באמת בעשיית הטוב. בהוטן שונה מכל יעד אחר. בבהוטן אין רמזורים, עישון ומוצרי טבק אינם חוקיים, גם ציד ודיג. הרים, נקיקים, קרחונים ויער עבות, מנוקדים במנזרים רבים ובטבע עשיר.

מדד האושר הלאומי בבהוטן

ממלכת בהוטן נמצאת במזרח הרי ההימלאיה, בין הודו וסין. אוכלוסייתה המונה כ790,000 תושבים נפוצה על פני 15,000 קילומטרים רבועים. הביטוי “מדד האושר הלאומי” מהווה עבור הבהוטנים את המדד להצלחתה של המדינה וחשוב יותר לתושבים מהתוצר הלאומי הגולמי. מאז שבהוטן הפכה לדמוקרטיה בשנת 2008, ערכי מדד האושר הלאומי הוטמעו באופן רשמי בחוקת המדינה.

טיול מאורגן לבהוטן

טיול לבהוטן הוא טיול לממלכה השומרת על אופייה הבודהיסטי המסורתי ומיישמת את “כלכלת האושר” של תושביה. טיול לבהוטן יפגיש אתכם עם הרים מרשימים, ערים עתיקות, כפרים מבודדים, מעברי הרי ועמקים בהם מתנופפים ברוח דגלי תפילה ואנשים גאים במסורתם העתיקה. טיול לבהוטן מתקיים בקצב אחר, שמעמיק בדתות ובתרבויות המגוונות של תושבי ההימלאיה, תוך שילוב של הליכות טבע קלות ותצפיות נוף קסומות לצד מפגשים בלתי אמצעיים עם אנשי המקום ואורח חייהם המיוחד. זהו טיול של פעם בחיים!

טיסה לפארו – בהוטן

כאשר נטוס מקטמנדו לשדה התעופה בפארו, הר האוורסט ייחשף במלוא הדרו. זו אחת מהנחיתות המאתגרות בעולם – פסגות גבוהות מקיפות את מסלול הנחיתה מכל צדדיו  – זו נחיתה מורכבת ורק קומץ טייסים מיומן מספיק כדי לבצע נחיתה מורכבת שכזו. לא אחת, הטייסים בקו זה מכונים “הטייסים הטובים בעולם”. פארו הינו כפר עתיק והמרכז המנהלתי של מחוז פארו.

מהו דזונג?

הדבר הראשון שנפגוש בפארו (לצד האויר הצלול)  הוא מבנה הדזונג –  סוג של מבצר ומנזר בעל עיצוב ארכיטקטוני ייחודי לממלכה הבודהיסטית בהרי ההימלאיה. מבנים אלה, הפזורים ברחבי בהוטן מכונים “דזונג” – אדריכלות המבצרים והמנזרים העתיקה אופיינית בעיקר בבהוטן וטיבט. המבנה המרשים ביותר הוא רינפונג דזונג (או “המבצר על ערמת תכשיטים”), הנחשב לאחת הדוגמאות הטובות ביותר לאדריכלות הבהוטאנית המיוחדת. הדזונגים היו עמדות מבוצרות שנפרסו ברחבי בהוטן בדרכים ובמעברי ההרים ושימשו את צבא בהוטן בהגנה על המדינה אל מול הפלישות מהדרום (הודו) וצפון (טיבט). מבני הדזונג שימשו גם כמרכזים מנהליים וכמבני מגורים עבור אנשי דת.

 

הדזונג

פארו – עמק הא

מפארו כדאי לצאת ולבקר בעמק הא. נסיעה דרך מעבר ההרים ם צ’אלה – לה הנמצא בגובה 3800 מטר. עמק הא היפה מנוקד בכפרים ובשדות חקלאיים של תבואות דגניםוכגאי לערוך טיולים רגליים ולפגוש את תושבי המקום.

מנזר קן הנמרים

מפארו נצא אל אחד המנזרים המפורסמים בבהוטן, מנזר טאקסאנג, הלא הוא ״קן הנמרים״. המנזר בנוי על צדו של צוק המתנשא כ- 900 מטרים מעל עמק פארו. לפי ההיסטוריה הכתובה של בהוטן, המשלבת היסטוריה ואגדות, בשנת 747 לספירה, גורו רינפו’צה, הפך את בת זוגו האלוהית לטיגריס בוער מעופף ועף בשמים על גבו מטיבט. הוא נחת בעמק פארו ונלחם בשד שעמד בפני התפשטות הבודהיזם וניצח אותו. מנזר קן הנמרים הינו אחד האתרים המקודשים ביותר לבודהיזם בבהוטן, ומהווה אתר חשוב לעלייה לרגל, אליו שואף כל מאמין בהוטני להגיע לפחות פעם אחת בימי חייו

 

מנזר קן הנמרים

טימפו, בירת בהוטן

עיר הבירה טימפו נמצאת במרחק שעת נסיעה מפארו. הדרך מתפתלת בין הרים, נחלים, גשרי חבלים ומנזרים עתיקים המנקדים את הנוף. תימפו (או טימפו) עצמה היא עיירה קטנה ומקסימה, המאופיינת באדריכלות מסורתית ובניה נמוכה. כלבים משוטטים הם מאפיין של הבירה ולעתים קרובות הם נראים שוכבים בעצלתיים בשמש, סוסים ופרות המהלכים על הכביש הם מראה נפוץ. נסיעה של 10 דקות מהעיר תקח אתכם לפסלו של לורד בודהה המתנשא מעל העמק. בטימפו נמצא גם המוזיאון הלאומי, שנבנה כמו בית מסורתי ומציג את החיים והתרבות המקומית. מוזיאון הטקסטיל הוא יעד חשוב לביקור – בדים ארוגים בעבודת יד הם אחד מ -13 האומנויות המסורתיות של בהוטן. אומנות האריגה נחשבה לאמנות חשובה ביותר במשך מאות שנים והבדים, על שלל הגוונים, הדוגמאות והסמלים המופיעים עליהם, הם חלק בלתי נפרד מכל היבט של ההיסטוריה התרבותית של בהוטן.

פונאקה ועמק פונאקה

פונאקה נמצאת במרחק של שלוש שעות נסיעה מטימפו והיא בירתה לשעבר של בהוטן. כדאי לצאת ולבקר בעמק היפה – נסיעה דרך שדות אורז אל הצ’ורטן שממוקם בנקודת התצפית על כל עמק פונקה. מומלץ לבר בדזונג היפה של פונקה אשר נבנה בשנת 1637 וממוקם בנקודת מפגש הנהרות מוצ’ו ופוצ’ו.

דגלי תפילה בבהוטן

דגלי התפילה הבודהיסטים – כחול לשמים, לבן לעננים, אדום כאש, ירוק למים וצהוב לאדמה, פזורים בכל רחבי בהוטן  – בכל גשר, עץ, כפר ורחוב, תלויים באוויר ההרים ומתנפנפים מתוך שמחה אמיתית. הדגלים הם חלק מהתרבות בבהוטן ולצד נופי הרים מרשימים ותושבים חמים הם חלק מההרמוניה של ממלכת בהוטן – סוג של אושר.

טיול לבהוטן

טיול לבהוטן זהו טיול בקצב אחר, שמעמיק בדתות ובתרבויות המגוונות של תושבי ההימלאיה, תוך שילוב של הליכות ותצפיות נוף קסומות ומפגשים בלתי אמצעיים עם אנשי המקום ואורח חייהם המיוחד. זהו טיול של פעם בחיים

טיילו איתנו

טיול לבהוטן, ממלכה בלב הרי ההימלאיה
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת עופר צבי
14 ימים
17.11 -
04.11
טיול לבהוטן, ממלכה בלב הרי ההימלאיה
יציאה מובטחת
בהדרכת יובל כלב
15 ימים
02.06 -
19.05
טיול לבהוטן, ממלכה בלב הרי ההימלאיה
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

טיול לבהוטן, ממלכה בלב הרי ההימלאיה

מה תרצו לחפש?