טיול 12 ימים לאלבניה ומקדוניה

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
12 ימים

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה לטייל עם יעדים לאלבניה ומקדוניה?

אלבניה, במפגש שבין יוון לבלקן, בין רומי לביזנטיון, בין העותומנים לאירופאים, בין האלבנים עצמם לאיטלקים, בין הקומוניסטים לשאר העולם וכיום בין מרכז אירופה לחוף הים… ומקדוניה השכנה, החולקת
עם אלבניה פרקים שונים בהיסטוריה, רכס הרים יפהפה, אגם ונהר – כל אלה בנוף נהדר, הררי ומיוער,עשיר במים ובאוכלוסייה מסורתית מסבירת פנים.

נטייל ברכב, בכלי שיט ומעט אף ברגל; נסייר בין אגמים טבעיים ומלאכותיים ומעיינות מרהיבים; נכיר את האופן בו נקבעו הדת, השפה, האלף-בית והזהות האישית בבלקן; נבחן את הקשר בין שרידי הביצורים הקדומים לבין מאות אלפי הבונקרים המודרניים;

נכיר את הפן היהודי הייחודי לאזור ואת סיפורם של עשרות חסידי אומות העולם המוסלמים; נבלה בערים העותומניות השמורות טוב מבכל מקום אחר באימפריה לשעבר ונהנה מצביעת אפור-העבר בשלל צבעי
הקשת של ההווה.

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

טיסה למקדוניה – ביקור בסקופיה

נטוס, דרך אתונה, לסקופיה בירת מקדוניה – עיר שישן וחדש משתלבים בה באופן יחודי. נסייר בעיר העתיקה ובעיר החדשה באתרים המאפשרים הצצה אל התרבות העותומנית, אל העולם הביזנטי ואל חייה של אמא תרזה, ילידת העיר, ובאלו המציגים בהדר עכשווי את המורשת המקדונית. נבקר במוזיאון–מרכז תרבות הפורש את תולדות יהודי מקדוניה מן העבר הרחוק ועד היום, ונחוש את דופק החיים בבירה הצעירה, שהיא דוגמא למורכבות המופלאה של הבלקן. לינה בסקופיה.

1
מים, מים ומים

ניסע אל הראשון מבין מספר אגמים נפלאים שנבקר במהלך הטיול. אגם מטקה, בלב שמורת טבע עשירה במיוחד, שוכן בקניון מרשים, ששימש מקלט לצמחים רבים בתקופת הקרח האחרונה ולנזירים נוצרים בתקופה העותומנית. נטייל בנוף הקדומים בשייט וברגל. נמשיך
מערבה ונחצה את הפארק הלאומי מברובו, אזור אלפיני בו מצוי גולם קוראב - הגבוה בהרי מקדוניה ואלבניה, על הגבול ביניהן. ניסע לאורך חופו של הגדול באגמי מקדוניה ונגיע, בתחומי הפרק, למנזר ביגורסקי – מהיפים בבלקן – בו נראה בין השאר את האיקונוסטזיס הנפלא, מלאכת מחשבת של עבודה בעץ, שעיצובו הציב רף חדש ליצירות מסוג זה. נמשיך בנופים המרהיבים של מערב מקדוניה ולקראת ערב נגיע לאגם אוכריד היפיפה. לינה באוכריד.

2
יופי ביזנטי והמעבר לאלבניה

לחוף אגם אוכריד, חלק ממערכת מורכבת במיוחד של אגמים, מעינות ונהרות עליים ותת-קרקעיים, נבקר בעיירה השוכנת על גדת האגם המרהיב ולרגלי מצודה ציורית, ומתהדרת בסמטאות עתיקות ויצירות אמנות חשובות שהכניסוה לרשימת "אתרי המורשת העולמית" של אונסק"ו. נבקר בכנסיות בהן נמצאים אוצרות האומנות העיקריים, במצודה, בפסיפסים שלרגליה, במדרחוב ובטיילת שעל גדת האגם. אחר הצהריים נבקר במעיינות הייחודיים היוצרים את אגם אוכריד באתר סווטי נאום הסמוך. בנסיעה קצרה נגיע לגבול אלבניה, נחצה אותו ונמשיך לעיר המחוז קורצ'ה. לינה בקורצ'ה.

טיול 12 ימים לאלבניה ומקדוניה
3
מעבר להרי החושך

נבקר בקורצ'ה, מהמרכזים החשובים של "הרינסאנס האלבני" וצומת דרכים ומסחר חשוב. ניסע לרגלי הרי גרמוז הכבירים שעל הגבול היווני – דוגמה אחת מרבות לקשר בין גיאוגרפיה, היסטוריה ויופי – ובעמק הנהר ויוסה, נחצה מעברי הרים מרשימים ונבקר בקניונים היפיפיים של הדרום הרחוק. לקראת ערב נגיע לג'ירוקאסטר, "המבצר הכסוף" ואחת מ"ערי המוזיאון" האלבניות. לינה בג'ירוקאסטר.

4
עיר הכסף, עין התכלת ומבצר בין ים לים

נבקר בג'ירוקאסטר, עיר הולדתם של הרודן האלבני אנוור הודג'ה ולהבדיל, של סופרה המפורסם איסמעיל קאדרה. נסייר במצודתה האדירה, בבתי האבן המבוצרים האופייניים לה ובסמטאות הססגוניות שביניהם. נמשיך ל"עין התכלת" - מעיין מיוחד במינו שהיה לאתר נופש מרהיב - ונבקר בו ובסביבתו. אחר הצהריים נסייר באתר הארכאולוגי הייחודי בוטרינט, שנופיו מתחרים בעושר עתיקותיו, ונסיים בעיירת הנופש סרנדה, בה אותרו לאחרונה שרידי בית כנסת בתוך אתר ארכאולוגי מורכב. לינה בסרנדה.

5
העיר הלבנה

ניסע, בעוד דרך יפיפייה, לבראט – היפה והנעימה ב"ערי המוזיאון", המצטיינת בבתי עץ מקסימים ובאלפי חלונות שהיו לסמלה. נבקר במבצר הציורי, בו נראה הן כמה משיאיה של האמנות האלבנית הן בית אופייני המציג את החיים המסורתיים באלבניה, נכיר את סיפורם המיוחד של יהודי אלבניה ושל חסידי אומות העולם המוסלמים, ונשוטט בסמטאות שבין הבתים הלבנים - הריכוז העשיר ביותר של בתים עותומניים מקוריים. לינה בבראט.

6
מדרום לצפון

ניסע בכביש החוף לשקודרה, בירת הצפון והקתולית שבערי אלבניה, השוכנת על גדת אגם יפיפה. ניהנה מנופי האגם, נבקר במבצר רוזאפה הרומנטי-דרמטי, החולש על מפגש נהרות, ובעיר המתחדשת. לינה בשקודרה.

טיול 12 ימים לאלבניה ומקדוניה
7
נוף, נוף ונוף

נקדים ונצא אל חלקה הצפוני, המיוער, הפראי והמרהיב של אלבניה. ניסע לאורך האגם התחתון משלושת אגמי הסכר האדירים שעל הנהר דרין ונפליג במעבורת לאורך האגם שמעליו, כשסביבנו נופים אלפיניים מהמסעירים ביותר בבלקן. נמשיך לעמק ולבונה המרהיב - בימה לפעולתם של רועי צאן וגיבורים לאומיים גם יחד, ונטייל לאורכו. לינה באזור ולבונה.

8
סכרים, אגמים ומה שבינהם

נמשיך בטיול, ברכב וברגל, לאורך אגם הסכר העליון, המרהיב מכולם. נצא מהאזור המיושב בדלילות ונחצה את ארץ הגבעות שמדרום לו. לקראת ערב נגיע לקרויה, מרכז ההתקוממות האלבנית נגד העותומנים, בסיס חשוב נוסף של הצלת יהודים במלחמת העולם השנייה וכיום אחד ממעוזי התיירות במדינה. לינה בקרויה.

9
גיבורים ו"גיבורים"

נבקר במצודת קרויה, במוזיאון סקנדרבג - הגיבור הלאומי - ובבזאר העותומני המשופץ. בצהריים נמשיך לטירנה, בירת אלבניה, ונתחיל את הביקור בה. נכיר את המרכז ההיסטורי (זה שפעם היה היסטרי) ובו מרכיבים עותומניים, איטלקיים, קומוניסטיים ועכשוויים זה לצד זה. נבקר במוזיאון הלאומי, במסגד העתיק בעיר וב"בלוק" הקומוניסטי - אזור יוקרתי ונבדל שהפך למוקד החיים בעיר - ונכיר את חגיגת הצבעים של ראש העיר שהיה לראש ממשלה. לינה בטירנה.

טיול 12 ימים לאלבניה ומקדוניה
10
מטירנה לתל אביב

להשלמת הביקור בטירנה נבקר בבונקר האנטי-אטומי של הרודן אנוור הוג'ה, שהיה לבימה לאמנות בת זמננו, לרגלי הר דייטי, "הריאה הירוקה" של טירנה, ועוד ככל שיתיר הזמן. אחר הצהריים נצא בטיסה, דרך אתונה, לתל אביב, בה ננחת לפנות בוקר המחרת (25.6).

11
טיול 12 ימים לאלבניה ומקדוניה

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

מחיר יפורסם בהמשך
12 ימים
טיול לאלבניה ומקדוניה - טבע עשיר, מים רבים, ומפגש בין הנצרות לאסלם באירופה
דיצה
ד"ר דיצה קמפלר
טיול לאלבניה ומקדוניה
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    מסלול הטיול – מעולה. תנאי הטיול – מעולים מדריכת הטיול – דיצה – אין מספיק מילים לשבח
    צוות המשרד- כנ”ל

    ד”ר יצחק נקים – טיול לאלבניה ומקדוניה

    מסלול מעניין הכולל טבע עוצמתי, מבנים הסטורים, מבני דת ומבצרים המגדירים את אלבניה. בתי המלון היו ברמה טובה מאוד!
    הנאה צרופה היתה ליהיות מודרכת ע”י דיצה וגם המדריך המקומי, אלייה, הפליא באופן העברת החומר

    כרמלה נהרי – טיול לאלבניה

    שמחנו לטייל במסלול הלא מוכר והמיוחד הזה! כל תנאי הטיול היו טובים ומתאימים למקובל בחברת יעדים…
    ד”ר דיצה קמפלר היתה מדריכה מעולה מכל הבחינות האפשריות . אין מילים לתאר את גודל ועוצמת החוויה שעברנו, העצמה של יופיה של אלבניה ובמיוחד בדרך של דיצה להנגיש לנו את אלבניה מכל הבחינות…

    עדנה רונן – טיול לאלבניה

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    טיסות בינלאומיות בחברת אייג’יאן איירלנייס במסלול ת”א-אתונה-סקופיה/טירנה-אתונה-ת”א.

    מיסי  נמל בסך 110 יורו. במידה ומיסי הנמל יעלו במועד הכירטוס, התוספת תחול על הנוסע.

    לינה בבתי מלון ברמה טובה (רשימת בתי מלון לדוגמא בסוף ההצעה).

    אוטובוס תיירים ממוזג לביצוע הטיול (יום 9 – וואנים קטנים במידת הצורך).

    הטיול מבוסס על בסיס חצי פנסיון לאורך הטיול – כולל ארוחת בוקר וערב.

    כניסות לכל האתרים המוזכרים, שייט, סיורים וביקורים במוזיאונים כמפורט בתוכנית הטיול.

    מדריך ישראלי מצוות יעדים  טיולי תרבות וטבע – ד”ר דיצה קמפלר.

    מדריך מקומי דובר אנגלית לאורך הטיול.

    טיפים לנותני השירות המקומיים לאורך הטיול.

    ערכת שמע אלחוטית לכל מטייל.

    בקבוק מים אחד למטייל/ליום.

    A3 929  14JUN  TLVATH  0510 0720

    A3 984  14JUN  ATHSKP  1045 1115

    A3 973  24JUN  TIAATH  1725 1935

    A3 928  24JUN  ATHTLV 2355 0200 (25JUN)

    המחיר אינו כולל:

    הוצאות בעלות אופי אישי (טלפון, כביסה, דמי צילום באתרים וכיוצ”ב).

    סבלות בבתי המלון.

    ביטוח בריאות ומטען.

    שתייה וארוחות צהריים.

    תוספת חדר ליחיד: 330 אירו.

    כל מה שאינו נזכר במסגרת הסעיף כולל.

    בדיקות קורונה בארץ ובחו”ל.

    הערות ומידע כללי:

    מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם והתוספת תחול על הנוסעים.

    חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות לאזוריכם.

    טיול מסוג זה צפוי לשינויים הנובעים משינויי מזג האוויר או תקלות שונות הקשורות להגבלות הקורונה (מוזיאונים / אתרים סגורים). אף שאנו עובדים עם ספקים איכותיים, על מטייל היוצא לטיול שכזה לקבל את השינויים בהבנה כחלק מהחוויה. מדריכנו יערוך שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע”מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.

    הנחיות הקורונה בזמן הטיול הן באחריות המדינה בה אנו מטיילים בלבד ובהתאם לנהלים של חברות התעופה איתם אנו טסים, על המטייל/ת לדעת כי גם חברת יעדים כפופה להנחיות אלו.

    באחריות המטיילים לרכוש ביטוח נסיעות מקיף הכולל התייחסות וכיסוי לנושא הקורונה. חברת יעדים איננה אחראית על הנהלים בשדות התעופה ובמדינות בהם מבקרים ולא תישא בעלויות הכרוכות בהארכת השהייה / מילוי טפסים / סגירת השמיים ו/או כל השלכות אחרות, הקשורות לקורונה בארץ ובעולם. הוצאות אלו יחולו על הנוסעים.

    על המטייל לדעת כי לא נוכל להחזיר מקדמות ותשלומים שהועברו לחברת התעופה ו/או לסוכן חו”ל שלא מוחזרים לנו גם באם חברתנו תאלץ לבטל או לדחות את הטיול מצידה בשל וריאנטים חדשים/ עליה בתחלואה והשלכות נוספות של הקורונה על הטיול. יש לרכוש ביטוח נסיעות מקיף מיד עם ההרשמה לטיול.

    תנאי תשלום ודמי ביטול –  כמופיע בטופס הרישום.

    רשימת המלונות לדוגמא:

    Hotel Bushi
    Laki Hotel & Spa
    Hotel Life Gallery
    Hotel Argjiro
    Hotel Butrinti
    Hotel Mangalemi
    Hotel Grand Europa
    Hotel Margjeka
    Hotel Colosseo

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול 12 ימים לאלבניה ומקדוניה

    מה תרצו לחפש?