טרק לאוורסט – מסע אל ההר הגבוה בעולם

טרק לאוורסט – מסע אל ההר הגבוה בעולם

נכתב ע"י: גולן לובנוב

תוכן עניינים

טרק להר האוורסט איננו טיפוס לפסגת ההר הגבוה בעולם (8848 מ’) כי אם טרק מדהים אל ההרים והנופים למרגלות הר האוורסט. הטרק לאוורסט מספק הזדמנות למפגש בלתי אמצעי עם כפרי שבטי השֶׁרְפָּה, קרחונים, יערות ציפורים, נהרות שוצפים ומעברי הרים.

האוורסט הוא יותר מהַר והמסע לבסיס הר האוורסט הוא יותר מטרק. זהו מסע אל אחד המקומות המאתגרים והמרגשים בעולם הטרקים. זהו טרק למיטיבי לכת, הרוצים לחוות חוויה מאתגרת ומרגשת בפסגת העולם.

טרק לאוורסט – מסע פיזי או מנטלי ?

טרקים, טיולים רגליים מאפשרים לכולנו לחוות את עצמנו בנופים הרריים עוצרי נשימה.

טרקים מייצרים תחושה של רוגע, שלווה וחיבור אל המראות והקולות של הטבע.

טרק להר האוורסט, ההר הגבוה בעולם, הוא חוויה יוצאת דופן המשלבת כושר גופני לצד כוח רצון, הגשמת מטרות פיזיות כמו מעבר פס בגובה 5200 מ’ לצד פריצת גבולות אישיים ותחושה נפלאה של הישגים והעצמה אישית.

קשה לתאר את הרגשת ההתעלות שתשטוף אתכם בדרך חזרה מהטרק כאשר תעברו את הפס האחרון ותרדו בגבהים והחמצן יתחיל למלא את הריאות שלכם – תרתי משמע!

הגעה לקטמנדו

קטמנדו, בירת נפאל היא העיר הגדולה במדינה, ולרוב נבלה בה מספר ימים לפני הטרק ולאחריו. קטמנדו ממוקמת בגובה של 1,400 מ’ מעל גובה פני הים, ולרוב נבקר בקטמנדו ובעיירות פטן, בהקטפור ודוליקל.

קטמנדו
קטמנדו, נפאל

משמעות השם אוורסט

הר האוורסט (Everest) ידוע לנפאלים כסגרמטה (Sagarmatha) ולטיבטים כצ’ומולונגמה (Chomolungma), “התגלה” בשנת 1852.  האוורסט הוכרז כ”הר הגבוה בעולם” ונקרא באנגלית על שם סר ג’ורג’ אוורסט, ששימש בזמן “גילויו” כסוקר הראשי של הודו. טנזינג נורגיי וסר אדמונד הילרי היו הראשונים שהעפילו בשנת 1953 אל פסגתו של האוורסט, אשר היווה את מטרתם העליונה של מטפסי ההרים מכל העולם.

תחילת הטרק לאוורסט – נמצ’ה בזאר

תחילת הטרק לאוורסט היא בטיסה מקטמנדו אל שדה תעופה קטן בעיירה לוקלה. לאחר הנחיתה נצא בהליכה אל העיירה נמצ’ה בזאר, הבירה המנהלית של האזור, שם נשהה שני לילות כאשר מטרת היום השני היא הסתגלות לגבהים. באם תוכלו לתאם זאת, שוק השבת של העיירה הוא אירוע חשוב ומביא אליו חקלאים ותושבים מהאזור. ביום ההסתגלות ניתן לצאת לטיולים רגליים לטאמה (Thame) ולקומג’ונג (Khumjung) כאשר בדרך תפגשו אבני מאני (Mani) מגולפות המסמנות את השביל אל עמק רחב זה וגומפה (Gompa) – מנזר טיבטי הצופה על העמק.

מסלול הטרק להר האוורסט

הטרק לאוורסט עובר ביערות עצי אורנים וארזים, מטעי תפוחים, טרסות חקלאיות, כפרים קטנטנים עם תושבים חייכניים, בתי תה ופנסיונים ציוריים. לאורך המסלול נחלוף לצד שיירות היאקים הנושאות על גבם אוכל לתושבי האזור וציוד טרקים למשלחות הטיפוס. נוכל לראות גם איילי מוּשְׁק ועיזי הרים.

לאחר שנעזוב את נמצ’ה בזאר נפגוש דרך מדהימה ביופייה לאורכו של נהר דוד קוסי, נהר החלב בגלל צבע המים, ורכסי אמה דאבלם, לוטסה והאוורסט נישאים לפנינו. חורשות, יערות רודודנדרון, קירות מאני, מבני צ’ורטאן מקודשים וגשרים תלויים מעל הנהר יוצרים נופי הליכה מדהימים. הנוף הנשקף בבוקר ממנזר טנגבוצ’ה,  נחשב לאחד היפים בעולם. המשך הליכה ולינה בפנסיונים ציוריים עשויים עץ דרך הכפרים דבוצ’ה ודינגבוצ’ה יביאו אותנו אל לובוצ’ה ואל מחנה הבסיס של האוורסט (Everest Base Camp)

מחנה הבסיס של האוורסט –   Everest Base Camp

מחנה הבסיס של האוורסט הוא אחד משני מחנות הבסיס משני צדי ההר הממוקם בנפאל בגובה של 5,364 מ’ (מחנה הבסיס הצפוני נמצא בגובה 5,5150 מ’ בטיבט שבסין). מחנה האוורסט  משמש משלחות של מטפסי הרים לעלייה וירידה מהר האוורסט. הדרך אל מחנה הבסיס עוברת ליד קרחון קומבו הציורי. הלינה היא בגורק שפ הנמצאת בגובה 5184 מ’.

טיפוס אל קאלה פטאר

קאלה פטאר הוא נקודת תצפית בגובה 5,643 מ’ ממנו נשקף הר האוורסט במלוא הדרו. את הטיפוס על הקאלה פטאר מתחילים מוקדם בבוקר כדי לצפות בזריחה ובנופים היפים ביותר של האוורסט. לעיתים העלייה בגובה איננה פשוטה וזמן העלייה מתארך, הנוף יהיה מרהיב בכל מקרה.

ניתן להמשיך את הטרק אל אגמי גוקיו או לחזור בחזרה דרך אל נמצ’ה בזאר ואל הטיסה מלוקלה לקטמנדו.

גוקיו – Gokyo Peak

למי שמחפש לטפס אל פסגת הגוקיו הנמצאת בגובה 5357 מ’, יימצא נוף נפלא של הר האוורסט ושל אגמי הגוקיו הציוריים לצד הקרחון הגדול ביותר בהרי ההימלאיה של נפאל. אחד הדברים המייחדים את הטרק אל אגמי הגוקיו הוא השביל הצר מנמצ’ה בזאר העובר בדרך ציורית במיוחד כאשר לאורך הדרך תפגשו את הפסגות הלבנות המרשימות של רכסי  Ama Dablam ו-Thamserku לצד יערות רודודנדרן והעיירה פורצה טנגה הממוקמת בנוף נפלא.

גוקיו – Gokyo Peak

מהם החודשים הטובים ביותר לטרק האוורסט?

החודשים הטובים ביותר לטרק לאוורסט הן סוף חודש פברואר עד מאי, או סוף חודש ספטמבר עד נובמבר.

היכן לנים בטרק לאוורסט?

בתי תה (Tea House) הינם שילוב של פנסיונים ומקום לפגוש טרקריסטים מכל העולם. ברוב בתי התה יש חדרים זוגיים ואפילו חדר ליחיד, מלבד בתי התה הממוקמים בגובה רב, שם הלינה היא בחדרים קבוצתיים – דורמיטורי. תנאי הלינה הם בסיסיים בעיקרם. גם החדרים הפרטיים מציעים תנאים בסיסיים בלבד, כמו מיטה זוגית ולא הרבה מעבר מזה. ברוב בתי התה יש מים זורמים ובחלקם מוצעים מים חמים לרחצה בתוספת תשלום. פעולת דודי השמש תלויה בתנאי מזג האוויר. רוב בתי התה מציעים אפשרות לחשמל להטענת מכשירים כטלפונים סלולאריים ומצלמות – לעיתים זה יהיה בתוספת תשלום.

מה אוכלים במהלך הטרק לאוורסט?

במהלך טרק את ארוחת הבוקר וארוחת הערב נאכל בבית התה בו נלון. ארוחת הצהריים תיהיה באחת מהמסעדות הקטנות לאורך המסלול. בטרק לאוורסט אוכלים לרוב את מנת ה”דאל בהאט” (Dal Bhat) הנפאלית המסורתית, המורכבת מאורז ועדשים, ישנם גם מאכלים ותבשילים נוספים מתפוחי אדמה, אורז, ירקות, נודלס. תבשיל (נזיד) שרפה, הוא מאכל פופולרי בטרק, והוא כולל רצועות בצק רכות, ירקות ובשר. מאכלים נוספים שתפגשו בארוחת הצהריים או הערב בטרק: מומוס, כיסונים במילוי ירקות, בשר או גבינה, לעיתים ספגטי למי שמעדיף מנה מערבית. אפשר גם לקנות בירה מקומית או משקאות קלים אך אלו יהיו יקרים בשל עלות השינוע לאזור.

טרק בנפאל

שתיית מים בטרקים

בשעות הערב תמלאו את הבקבוקים שלכם בבתי התה שמספקים מים מורתחים, אנו לא ממליצים לקנות מים מינרלים בשל השמירה על איכות הסביבה. אסור לשתות מים מנהרות לאורך הטרק. אפשר להשתמש בטבליות קלות ונוחות לנשיאה לטיהור מים (טבליות כלור או יוד). בשל הגובה, מומלץ לשתות  3-4 ליטר ליום, מים מורתחים, מסוננים או מטוהרים, לצד מרק טעים.

כיבוש טרק מחנה הבסיס של האוורסט היה מסע שהדהד עם דופק האתגר והניצחון כאחד. רוחות ההימלאיה לחשו סיפורים על חוסן בזמן ניווטתי בשטח המחוספס, כל צעד מהווה עדות לרוח האדם.

חווית הטרק היא הרגשה נפלאה! המרחבים העצומים, הפסגות המושלגות, מעברי ההרים והנופים עוצרי הנשימה לצד הקושי והאתגרים הם היוצרים את היופי האמיתי של מסעות הטרקים.

חברת יעדים טיולים טיולי תרבות וטבע מתמחה בטרקים בעולם, לרכס האנפורנה, לממלכת מוסטנג ולהר הגבוה בעולם, הר האוורסט. צרו קשר לטרק שיהיה חוויה מרגשת ובלתי נשכחת.

טיילו איתנו

טרק לאוורסט – מסע אל ההר הגבוה בעולם
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת עופר צבי
14 ימים
17.11 -
04.11
טרק לאוורסט – מסע אל ההר הגבוה בעולם
ההרשמה בעיצומה
13 ימים
26.10 -
14.10
טרק לאוורסט – מסע אל ההר הגבוה בעולם
יציאה מובטחת
בהדרכת יובל כלב
15 ימים
02.06 -
19.05
טרק לאוורסט – מסע אל ההר הגבוה בעולם
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

טרק לאוורסט – מסע אל ההר הגבוה בעולם

מה תרצו לחפש?