בורמה - המקומות שחייבים לבקר בהם

בורמה – המקומות שחייבים לבקר בהם

נכתב ע"י: מדריכי בורמה - חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

תוכן עניינים

מיאנמר, או כפי שאנחנו מכירים אותה, בורמה, היא אחד המקומות האחרונים שבהם אורח החיים כמעט ולא השתנה. בורמה כמעט ולא הושפעה מתרבות המערב. מפגש עם בורמה דומה למסע בזמן – קצב החיים הוא קצב התקדמות עגלות השוורים. הקסם של בורמה יפגיש אתכם עם נופים קסומים, ארמונות, פגודות ומקדשים ועם תושבים חמים ומסבירי פנים המשמרים אורח חיים מסורתי. בטיול לבורמה תבקרו באגם אינלה הציורי, בבגאן – ארץ המקדשים, בהר פופה הקדוש, במנדלי וביאנגון בירתה של בורמה.

הזמן הטוב ביותר לבקר בבורמה

התקופה הטובה ביותר בשנה לביקור במיאנמר היא בחודשים נובמבר ועד לפברואר – הימים יהיו יבשים וחמימים. אפשר לבקר בבורמה גם בחודשים אוקטובר ומרץ אפריל -אבל ייתכן שבחודשים אלו מזג האויר יהיה חם.

המטבח הבורמזי

המטבח הבורמזי משלב קולינריה שהושפעה מהמדינות השכנות – הודו, סין ותאילנד.

המטבח הבורמזי מאופיין במגוון רחב של מנות, כולל קארי בורמזי, סלטים בורמזיים ומרקים מקומיים אותם אוכלים יחד עם מנת אורז לבן. בבורמה לא תפגשו את סניפי מקדונלד’ס, אלא מטבח מקומי עם תערובת של טעמים הודיים, סיניים ותאילנדים. בטיול לבורמה תכירו מאכלים בורמזים כמו מוהינגה, קערה של אטריות אורז עם בסיס של מרק דגים, דאן באוק – הגרסה הבורמזית לביריאני ההודי, דג בקארי – מעדן מקומי בתוספת ירקות, אטריות בסגנון מדינת השאן – אטריות אורז דקות במרק עם בשר ושומשום קלוי בשמן שום – בתיאבון!

7 המקומות שחייבים לבקר בבורמה

1. אגם אינלה – Inle Lake – פנינת בורמה

אגם אינלה ממוקם במדינת השאן, במרכז המדינה. אגם אינלה היא הפנינה של בורמה, אגם מים מתוקים בגובה של 880 מ’ ובשטח של 116 קמ”ר. חלקים גדולים של האגם מכוסים בצמחים צפים ובו מגוון דגים, שחפים נודדים היוצרים שמורה ביוספרית מדהימה. השייט באגם הוא בסירות קטנות ומסורתיות בין כפרים הבנויים על כלונסאות. בית הספר, המפעלים הקטנים, הבתים – כל בנוי על כלונסאות עץ כמו גם הערוגות הצפות בהם מגדלים תוצרת חקלאית. כמעט כל כפר מתמחה בסוג אומנות ייחודי, כמו טווית משי בעזרת נולים, ייצור שמשיות ומניפות מנייר, תכשיטים, סיגרים, קדרים ועוד. בתי מלון על כלונסאות באגם אינלה אחת החוויות שאסור לפספס היא לינה על מלון הבנוי על כלונסאות עץ – כיף להתעורר עם נופי ורעשי האגם בשעות הבוקר.

בורמה, דייגים באגם אינלה, צילום: משה שי
בורמה, דייגים באגם אינלה, צילום: משה שי

2. בגאן, עיר אלפי המקדשים

בעבר היו באזור באגן למעלה מ-10,000 מקדשים, מנזרים ופגודות הממוקמים במישור נהר האירוואדי. היום נותרו כ-2200 מקדשים  היוצרים מראה מופלא. בטיול לבגאן כדאי להגיע גם בשעות אחר הצהריים ולהנות משקיעה מדהימה. ניתן לטייל בבגאן בהליכה, רכיבה על אופניים ואף בעגלת סוסים מסורתית. אפשר גם להשכים קום ולצאת לטיסה  בכדור פורח מעל מישורי המקדשים.

בגאן עיר המקדשים, בורמה
בגאן עיר המקדשים, בורמה

3. פגודת שוודגון, ינגון – הכתר של בורמה

פגודת השוודגון היא האתר הדתי החשוב ביותר במיאנמר. הפגודה המוזהבת נמצאת בעיר הבירה, ינגון, והיא מהווה את אחד מאתרי התיירות המרשימים של המדינה. גובהה של הפגודה הוא 99 מטרים וניתן לראות אותו כמעט מכל מקום בינגון, ביום ובלילה, כאשר הגג המוזהב מאיר את העיר. הגג הפגודה מצופה זהב, יהלומים, אבני אודם ואבני ספיר – הכתר של בורמה. הביקור בפגודת השוודגון היא חווייתית בעיקר במפגש עם אלפי עולי הרגל, משפחות רבות מגיעות להתפלל בה לפחות פעם אחת בחייהם.

4. הר פופה – האולימפוס הבורמזי

הר פופה, מרחק שעתיים נסיעה מבגאן, הוא הר געש כבוי, המתנשא לגובה 1500 מ’ וידוע בשם “האולימפוס הבורמזי”. ההר שימש בתפקיד רוחני מרכזי לאורך כל ההיסטוריה של מיאנמר, יש בו מקדש חשוב מאוד לבורמזים והוא מהווה מוקד עליה לרגל. אנו ממליצים לערוך טיול הליכה מהנה לרכס המיוער ממולו של הר פופה, שם גם נמצא ריזורט ומומלץ לשבת ולשתות משהו ולצפות אל עבר ההר היפה.

5. נהר האירוודי – ציר תחבורה

נהר האירוודי זורם לאורך 2170 ק”מ, מתוכם  כ 1700 ק”מ מתאימים לשיט, מה שהפך את הנהר משחר ההיסטוריה ועד היום לציר התחבורה המרכזי של מיאנמר. בטיול המאורגן לבורמה אנחנו יוצאים בשייט מפאקוקו אל בגאן, זהו שייט מרתק אשר יפגישנו עם חיי המקומיים. בשנים האחרונות קמו כמה חברות שמקיימות טיולי שייט במעלה נהר האירוואדי.

6. מערות פינדאיה, רמת השאן

פינדאיה היא עיירה קטנה ברמת השאן שבמזרח בורמה, השוכנת בלב נוף חקלאי, לחוף אגם מלאכותי קטן וציורי. בפאתי העיירה פינדאיה נמצאת מערת פגודת הזהב, מערת נטיפים טבעית, בתוכה חצובים אלפי פסלי בודהה כאשר העתיקים ביותר מתוארכים לשנת 1773. לצד הביקור במערה כדאי ללון בעיירה ולטייל ברגל בין עצי הבניאן העתיקים ובשוק העיירה הקטן.

קבוצת נזירים, בורמה
קבוצת נזירים, בורמה

7. גשר U Bein אמרפורה, מנדליי

גשר ההולכי רגל הארוך בעולם U Bein הוא אחד האתרים המצולמים ביותר בבורמה. זמן נהדר לבקר בגשר הינו בזריחה כאשר הגשר מלא בנזירים ובתושבי המקום ובעת השקיעה, זמן בו האור הוא אידיאלי לצילום הגשר. הגשר נמצא באמרפורה, הבירה העתיקה של מיאנמר הממוקמת לא רחוק ממנדליי, העיר השנייה בגודלה בבורמה. מנדליי היא בירתה התרבותית של מיאנמר, היא שוכנת על גדות נהר האירוואדי ועליה כתב רודיארד קיפלינג את שירו “השערים של מנדליי”.

טיול מאורגן לבורמה, אחת מהמדינות המופלאות בדרום מזרח אסיה – מסע אל נופים קסומים ותרבות מעניינת שלא נחשפה עדיין לעולם המערבי. לצד לינה במלונות בוטיק נפלאים ושירות מרגש שלא חוויתם בטיולים אחרים, בטיול זה תפגשו ארמונות ופגודות עשויים מעץ מעוטר ומגולף בטכניקות אומנותיות מקומיות. במיאנמר, היא בורמה לשעבר, תפגשו תרבות ייחודית ומראות מהיפים בדרום מזרח אסיה.

טיילו איתנו

בורמה - המקומות שחייבים לבקר בהם
ללא תאריך יציאה
בורמה - המקומות שחייבים לבקר בהם
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

כתבות נוספות שאולי תרצו לקרוא

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

בורמה - המקומות שחייבים לבקר בהם

מה תרצו לחפש?