טיול מאורגן לרומניה

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת עופר צבי
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
10 ימים

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה לטייל עם יעדים לרומניה?

מסע מרתק בזמן לערים עתיקות בהשפעה גרמנית של ימי הביניים כמו קלוז’ נפוקה, ברשוב וסיביו,

מעברי הרים לצד אגמים מדהימים, ביקור במחוז מרמורש הגובל עם אוקראינה בצפון, אזור של כפרי איכרים המפורסמים בשערי העץ המגולפים להפליא ובכנסיות העץ הגבוהות שבהם.

בטיולנו נשלב ביקורים וטיולים רגליים באתרי טבע ובמחוזות שבהם המילה קידמה אינה מוכרת, נטעם ממטעמי המטבח הרומני, נבקר בבתי כנסת ונלמד על עברה המרשים של הקהילה היהודית.

טיול בהדרכת עופר צבי, בקבוצה קטנה ובתנאים טובים

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

תל אביב - בוקרשט - סיביו

ניפגש בנתב”ג ונצא בטיסת אל- על אל בוקרשט בירת רומניה, הגעה בשעות הבוקר המוקדמות ונסיעה צפונה לאורך נהר אולט המדהים, המתפתל כנחש וחוצה את הרי הקרפטים. בדרך נבקר  במנזר קוזיה שנבנה במאה ה-14. אחר הצהרים נגיע אל סיביו, אחת מהערים החשובות בטרנסלבניה. העיר סיביו נוסדה ע”י הסאקסוניים הגרמניים בימי הביניים ומאוחר יותר הוקפה בחומה חזקה. נצא לסיור בעיר העתיקה, בין הכיכרות הרבות בתי הגילדות הצבעוניים, מגדל השעון. ארוחת ערב ולאחריה נטייל במדרחוב שבעיר העתיקה. לינה סיביו.

1
סיביו – מעבר ההרים טרנסאגרשאן

בבוקר נצא לטיול טבע אל עבר מעבר ההרים טרנסאגרשאן ,ואל אגם BALEA  – אגם טבעי  הנמצא בגובה של מעל 2000 מ’ ,נוף המזכיר משהו את הרי ההימאליה. נטייל באזור.  בצהריים נחזור אל עבר סיביו ונמשיך אל יער דומבראבה, שם נבקר במוזיאון הכפר הענק והמרשים – זהו מוזיאון חי בו נראה מבנים כפריים ובתי עץ אותנטים רבים שהורכבו מחדש. ארוחת ערב. לינה בסיביו.

2
טורדה, קלוז’ נפוקה

בבוקר נצא צפונה אל נקיק טורדה – בקע בתוך הרי גרניט, נערוך סיור רגלי במקום. נמשיך בנסיעה צפונה ונגיע אל היפה בערי רומניה, קלוז’ נאפוקה. קלוז’ היא עיר עם גוון ימי ביניימי ובה כיכרות רבות ובניינים עתיקים. נבקר בגן הבוטני, בבית הכנסת המקומי (באם יהיה פתוח) ,ובשוק הירקות והפירות של העיר. לינה בקלוז’. מחוז מאראמורש הביקור בעמקים ובעיירות של מחוז מאראמורש דומה למסע  בזמן. מחוז זה גובל עם אוקראינה בצפון ובגלל הניתוק שיצר מחסום הררי לא הושפע האזור ע”י חידושי המאה ה- 20. החיים במחוז זה מתנהלים סביב כנסיות העץ הכפריות לצד עגלות עץ רתומות לסוסים. הביקור בעיירות ואורח החיים המרתק מזכיר משהו את סיפוריו של עגנון על הקהילות היהודיות במזרח אירופה.

3
מחוז מאראמורש – סיגטו מארמאציה, עמק איזה

נצא צפונה אל עבר העיר סיגטו מארמאציה (הקרויה כיום סיגט), בירת חבל מאראמורש, הנחשב ליפה ביותר ברומניה. הדרך עוברת בנוף הררי של יערות עבותים ונהרות, איכרים העובדים בשדות, עגלות עמוסות הרתומות לסוסים ועוד. לאורך הדרך נראה את שערי העץ המגולפים להפליא – סמליו של מחוז מאראמורש. נגיע לסיגט ונבקר במוזיאון לזכר השואה שהוקם בביתו של אלי ויזל שנולד במקום. ניסע לכפר ספינצה המפורסם בבית הקברות “השמח” שבו, הייחודי במצבות העץ המגולפות המתארים את המנוחים ע”פ משלח ידם. לינה איזור סיגט.

4
ויסאו דה סוס – רכבת קיטור לאורך הנהר

בבוקר נצא לטיול ברכבת הקיטור על מסילה שהושלמה בשנת 1932 והקטרים הם בני אותה תקופה ועדיין פועלים. המסילה הונחה לאורך נהר VASER, לתוככי היער, כדי להוציא את גזעי העצים הנכרתים המהווים נדבך מרכזי בכלכלת האזור. הרכבת יוצאת מדי בוקר מן העיירהVISUE DE SUS  ויוצאת במסלול בין הרים נישאים, מכוסים ביערות, שרחבי העלים שבהם, צבועים בגווני זהוב, צהוב וארגמן. בתווך, זורם הנהר בשצף קצף. הרכבת עוברת על גבי גשרים מצד אחד של הנהר לשני, גזעי עצים פזורים פה ושם. לינה איזור סיגט.

5
המנזרים המצוירים – סוצ’בה

ניסע דרך עיירות קטנות אל אזור דרום בוקובינה נבקר במנזרים המצוירים שהינם חלק מהאתרים החשובים באירופה. המנזרים הוקמו במאה ה – 16, ובשנת 1993 הוכרו ע”י אונסק”ו כאתרים ברשימת “מורשת העולם”. כדי ללמד את סיפורי התנ”ך והברית החדשה לאיכרים שלא ידעו קרוא וכתוב, צוירו אלה בצבע על קירות הכנסייה. כך מכוסים הקירות בפרסקאות מקסימים – אומנות במיטבה. נבקר במנזר בוורונץ, בו הפרסקו המתאר את יום הדין הוא היפה ביותר בבוקובינה. נתרשם מציורי קיר מרשימים נוספים המתארים סיפורים מספר בראשית ועוד.. ארוחת ערב. לינה בגורה הומורולוי.

6
פיאטרה נאמץ ושמורת הטבע צ’אילאו

נצא בנסיעה אל עבר פיאטרה נאמץ, נעצור לביקור טבע ונוף הכולל טיול רגלי קצר בשמורת טבע צ’אילאו הנקראת גם “האולימפוס המולדובי”. בצוהריים נגיע אל העיר פיאטרה נאמץ השוכנת למורדות הקרפטים. נבקר בעיר בעלת שרידים ארכיאולוגיים מתק’ סטפן הגדול כמו מבצר העיר ועוד. ארוחת ערב. לינה פיאטרה נאמץ .

7
קניון ביקז והאגם האדום

בבוקר נצא לבקר בקניון ביקז וה”לאקו רושו” –  האגם האדום. נמשיך אל “פנינת הקרפטים” העיר ברשוב .בעבר היוותה העיר מרכז סחר חשוב והיום הינה מרכז תיירות ונופש. נסייר  במרכז העיר העתיקה – פיאצה ספאטולוי. נטייל במדרחוב ובשוק הירקות המפורסם של העיר. ארוחת ערב. לינה בפויאנה ברשוב

8
בראן – טירת דרקולה – פויאנה ברשוב

יום נהדר של אתרים וטבע : נבקר בטירת בראן הנודעת כטירתו של הרוזן דרקולה , הטירה הוקמה בשנת 1382 כמגן גבול וכנקודת מכס והיא יושבת בנקודה השולטת על מעבר הרים חשוב .נטייל בטירה , בחדרים ובמעברים המסודרים כמבוך ונראה אומנות פאודלית של ריהוט עתיק ,כלי חרסינה  ועוד.. נשמע את האגדה על הרוזן האכזר  שנקרא גם ” דראקול ” (השטן ) ועל שמו צצה אגדת הערפד. נמשיך אל פויאנה  ברשוב בירת הסקי של רומניה , העיירה נמצאת בגובה 1020 מ’ והינה  עיירה “אלפינית”  בהרי הקרפטים. נטייל בשבילי ההרים המיוערים והציוריים ונערוך תצפיות על הטבע מסביב.  לינה בפויאנה ברשוב

9
סיניה – בוקרשט - תל אביב

בבוקר נצא אל עיירת סקי וקייט נוספת – סיניה. שמה גזור מהר סיני שכן הקים אותה נסיך רומני שביקר בסיני בתקופת מסעות הצלב. נבקר בארמון פלש , אחד היפים בארמונות אירופה , הארמון נבנה בסגנון הרנסאנס הגרמני בשנת 1866 והוא מרשים ביופיו. לאחר הביקור נמשיך אל בוקרשט – אליה נגיע בשעות אחר הצהריים . סיור קצר בגדולה בערי רומניה והינה מרכזה הפוליטי ,הכלכלי והתרבותי של המדינה. בשעות הערב העברה לשדה התעופה וטיסה אל ת”א.

10
טיול מאורגן לרומניה

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

מחיר יפורסם בהמשך
10 ימים
טיול לרומניה בתקופת השלכת - העונה היפה ביותר בקפרטים, היסטוריה מרתקת, פולקלור ושפע של סיפורים מרתקים
עופר צבי
עורפ צבי
טיול לרומניה
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    לא הכרתי את רומניה ומאוד נהניתי. לדעתי היה בנוי נפלא – מהדרום לצפון וחזרה. עופר צבי – פשוט נפלא! היה כיף, קבוצה נפלאה, מדריך סופר סופר. מאוד נהניתי מההסברים.

    נילי – טיול לרומניה

    לעופר הרועה בשושנים,
    קשה לי לישכון על מי מנוחות ובהסכמת חבריי לקבוצה שדבריהם נכונים כנכון היום.
    למרות תפקידך הייחודי משהו שכופה עלינו את אחריותנו. הלכנו אחריך ,בעיניים פקוחות ובהשתאות.
    על המראות שפרשת לפנינו. תורתך אומנותך והכל בצינעה וברוח שלווה. הלוואי ויירבו רועים כמוך בינותינו.

    רפי רייפן – טיול לרומניה

    לעופר היקר,
    קשה לחזור וללעוס שוב ושוב את אותן המילים המשבחות ומעלות על נס את כל הקשור לטיול ממנו חזרנו רק הלילה.אבל מה לעשות כול הקבוצה מצביעה ביד אחת על ציון סיכום 10+.בחירת צוות נפלא, מסלול מענין ומאתגר.יחסי אנוש מעולים בין חברי הקבוצה שהינו תוצאה ישירה של ההכוונה והזרימה מלמעלה.הכל מתחיל מהראש.
    מקווה להתראות בטיול הבא.

    רותי ברסלר – טיול לרומניה

    שלום גולן וחברת יעדים,
    חזרתי השבוע מטיול יפה מאד ברומניה עם קבוצת פנינה בהדרכתו המעולה של עופר צבי יחד עם המדריך הרומני אדריאן, וברצוני לברך אתכם על הארגון של הטיול המוצלח הזה.
    תודה רבה ואני אשמח להמליץ בחום עליכם ועל המדריכים.
    בידידות

    ד”ר רוזלי בר – טיול לרומניה

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    טיסות במסלול: ת”א –בוקרשט – ת”א בחברת טארום (טיסות המגיעות השכם בבוקר לרומניה ויוצאות בערב) ולכן מאפשרות 10 ימי טיול מלאים. מסי נמל 90 דולר נכון ליום מתן ההצעה – יעודכן ביום הכירטוס.
    לינה בבתי מלון ברמה טובה – שמות בתי המלון לדוגמא – מופיעים בהצעה.
    ארוחת בוקר וערב לאורך כל המסלול. (לא כולל ארוחת ערב ביום הטיסה חזרה)
    סיורים וביקורים, כמפורט בתוכנית.
    טיולי טבע ומפגש בלתי אמצעי עם תושבי הרי הקרפטים וחבל מאראמורש.
    כניסות לכל האתרים המוזכרים.
    אוטובוס תיירים ממוזג לביצוע הטיול.
    מדריך ישראלי מצוות יעדיםDestinations
    מדריכים רומנים מקומיים.
    טיפים לנותני השירותים ברומניה.

    המחיר אינו כולל:

    הוצאות בעלות אופי אישי ( כביסה , טלפונים וכיוצ”ב ) .
    ביטוח בריאות וחפצים אישיים.
    ארוחות צהריים.
    כל מה שאינו נזכר במסגרת הסעיף כולל .

    תוספת ליחיד בחדר

    הערות ומידע כללי:

    רומניה הינה מדינה יפה ובעלת טבע נפלא אבל עדיין לא מפותחת דייה במתן שירותי תיירות,  אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומם מראש ( לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מוזיאונים  וכיוצ”ב ) מדריכנו יערוך שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע”מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה . עם ההתחייבות לטיול אנו נדרשים להעביר מקדמה בסך 90 דולר לנוסע עבור התחייבות על הטיסות. במקרה של ביטול – לא תוחזר מקדמה זאת.

    רשימת המלונות לדוגמא:

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול מאורגן לרומניה

    מה תרצו לחפש?