טיול מאורגן למדינות אקס יוגוסלביה – סלובניה, קרואטיה, בוסניה ומונטנגרו

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה לטייל עם יעדים למדינות אקס יוגוסלביה?

טיול עומק לארבע המדינות המרתקות והיפות מבין מדינות יוגוסלביה לשעבר.

מדינות אלו מציגות נופים פראיים במרומי האלפים הדינרים, מפרצים כחולים של הים האדריאטי אל מול אלפי איים, אגמי טורקיז במרומי האלפים היוליים ושמורות טבע נדירות – חלקן מוכר יותר וחלקן פחות.

לצד הטבע והנופים הקסומים נבקר בערי חוף עם עבר וניחוח וונציאני לצד כפרים בלקניים הרריים, כמו גם לערים יפיפיות כמו לובליאנה, ספליט, מוסטאר וסארייבו, ונתוודע לתרבויות הקבוצות האתניות השונות בפדרציה היוגוסלבית לשעבר.

זהו מפגש בין תרבותי עם אלמנט בין דתי חזק,  מפגש מרתק ומורכב ולעיתים גם קצת קשה לעיכול מחד ולחיזוי העתיד- מאידך, וכול זה ממש בליבה של אירופה.

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

תל אביב - לובליאנה

ניפגש בנתבג טיסת אחה"צ מת"א ללובליאנה (טיסה דרך וינה). נחיתה והעברה למלון ללינה באזור לובליאנה.

1
סלובניה: לובליאנה - בלד

את מחציתו הראשונה של היום נבלה בטיול בבירת סלובניה, ונצא לסיור בעיר האלגנטית ביותר מבין ערי יוגוסלביה לשעבר. קודם שנצא מערבה  אל עבר אגם בלד נבקר אחה"צ בכפר הקטן שקופיה לוקה שמצפון ללובליאנה . אח"כ   נמשיך לביקור ב"כפר המסמרים" קרופה ונגיע  לאגם היפה של בלד לקראת ערב. לינה באזור בלד

2
סלובניה: הפארק הלאומי "טריגלב"

נבקר בקניון ווינטגאר, אח"כ לתצפית מרהיבה על אגם בלד ומשם ניסע לאגם הקרחוני של בוהין. במידה ומזג האוויר יאפשר זאת- נעפיל ברכבל לפסגת הר ווגל. לעת ערב נשוב למלוננו באזור אגם בלד.

3
סלובניה: מערת שקוצ'יאן, קרואטיה: חצי האי האיסטרי.

נצא מבלד אל חבל קארסט הגובל באיטליה , חבל ארץ  שהרי הגיר שלו המחלחלים מי גשמים ויוצרים מערות נתנו לעולם את המושג " תופעת הקארסט". נבקר במערת שקוצ'יאן  (אתר מורשת עולמית של אונסקו), שבה זורם נהר תת קרקעי. אחה"צ נמשיך לקרואטיה , אל חצי האי האיסטרי ונבקר בכפר "הוונציאני" רוביני. ממנו נמשיך ללינה בעיר אופטיה.

4
קרואטיה : מפלי פליטביצה

נפרד מקו החוף האדריאטי בעיירת החוף סיין ונעפיל אל מורדות האלפים הדינרים, בתוכם חבויה שמורת הטבע פליטביצה. נטייל ברגל, לאורך גשרוני עץ, בין עשרות מפלים (96) ו-16 אגמי טורקיז מרהיבים. לקראת שעות הערב נחצה את הגבול לבוסניה ונלון באזור העיירה ביהאץ'.

"סטארי מוסט" גשר האבן של מוסטר, בוסניה
5
בוסניה : נהר האונה , קרואטיה : העיר העתיקה של שיבניק

בבוקר נצא לגלות "ארץ פלגי מים " נוספת, הפעם בלתי מוכרת וכמעט שאיננה מתוירת, נהר האונה השוצף שבגבול בוסניה – קרואטיה. אחה"צ נמשיך דרומה אל קרואטיה ונבקר בעיר העתיקה של שבניק שעל חוף הים האדריאטי. לינה באזור שיבניק/טרוגיר.

6
קרואטיה : ספליט , בוסניה –הרצגובינה : פוטיצ'לי ו-מוסטאר.

נמשיך מזרחה לחוף הים האדריאטי אל העיר העתיקה של ספליט ואל ארמון הפרישה הגדול של הקיסר הענק דיוקליטניאנוס. משם נמשיך לאורך מפרציו הכחולים של הים האדריאטי עד לגבול עם בוסניה – הרצגובינה. נחצה אל חבל הרצגובינה ונבקר בכפר פוטיצ'לי ( מעין "עין הוד" בוסני בכפר עות'מאני שהשתמר להפליא). לעת ערב נגיע לעיר מוסטאר. לינה בעיר.

7
בוסניה : ממוסטאר לסאראייבו , לאורך נהר הנרטבה

את הבוקר נפתח בביקור בגשר העתיק ( זה פרוש המילה מוסטאר) שיש לו עיירה העתיקה מסביבו, אח"כ נמשיך אל בלאגאיי, שם בוקע נהר הבונה מתוך בולען קארסטי ענק בתחתית ההר. אח"כ נעלה צפונה לאורך נהר הנרטבה  ונעצור ביבלניצה – שם התרחש הקרב המיתולוגי  של טיטו ולוחמיו נגד הנאצים (" הקרב על הנרטבה"). משם נמשיך צפונה לעבר סארייבו , עם עצירה נוספת בקוניץ- בגשר העות'מאני המשופץ על הנרטבה. לינה בסאראייבו.

8
בוסנייה : סאראייבו

יום בסאראייבו – ה"קאלאיידוסקופ" של הבלקן. כאן נפגשו המזרח עם המערב, הנצרות עם האסלאם,האימפריות העות'מאנית מול האימפריה האסטרו הונגרית  וחלומותיה של "סרביה הגדולה". ו(גם)כאן, תחת השלטון המוסלמי של התורכים,  פרחה קהילה יהודית ספרדית גדולה ומפוארת , ממגורשי ספרד ופורטוגל. לינה באותו המלון בסאראייבו.

9
מונטנגרו : הפארק הלאומי "הרי הדורמיטור".

נצא מסאראייבו מזרחה ונסע לאורל נהר הדרינה ("גשר הדרינה" של חתן פרס נובל לספרות-איוו אנדריץ') עד למעבר הגבול הקטן למונטנגרו, שם נפגשים הדרינה והפיבה. אחרי החצייה יטפס הכביש מעלה מעלה , לאורך נהר הפיבה אל העיירה פלוז'ין. שם נעזוב את אוטובוס ונעבור למיני וואנים שיקחו אותנו לטיול בשבילים שבמרומי הרי הדורמיטור ( שגם הוא נכלל מאז 1980 בין אתרי המורשת העולמית של אונסקו). לעת ערב נגיע ללינה בעיירת הסקי ז'אבליאק.

10
מונטנגרו : קניון נהר הטארה

נצא מז'אבליאק לטיול רגלי קל סביב "האגם השחור" ואח"כ ניסע לגשר ג'ורג'ביץ.  נרד אל ערוץ נהר הטארה ונצא, אם ייתאפשר  לרפטינג של כשלוש שעות בנהר שקניונו נחשב העמוק ביותר באירופה. אח"כ נסע  בקניון , לאורך הנהר, עד עיירת הסקי קולאשין. לינה בעיירה.

מונטנגרו
11
מונטנגרו : מהאלפים הדינרים לחוף הים האדריאטי

נצא מקולשין לטיול רגלי בשמורת ביוגראדסקה . אח"כ דרומה לאורך ערוצו הקניוני היפיפה של נהר מוראצ'ה. נחצה את פודגוריצה – הבירה "היוגוסלבית" הלא מלבבת של מונטנגרו ונסע לעיירה הקטנטונת רייקה צ'רנוביצה. נשלב הפלגה באגם המים המתוקים הגדול בבלקן- אגם סקאדאר ומהעיירה הקטנה וירפאזאר נסע למלוננו על חוף הים האדריאטי  באזור פטרובץ, לא לפני תצפית על האי היפיפה סווטי סטפן.

12
מונטנגרו : מלחמת העצמאות המונטנגרית בעות'מאנים

נעלה ממלוננו אל הר החירות המונטנגרי – הר לוצ'ן. קודם נבקר בבירה העתיקה "המונטנגרית" – צטנייה. אח"כ נמשיך לטפס במעלה הר לובצ'ן אל הכפר המיוחד נייגושי. משם למאוזוליאום של סימלה הלאומי של מונטנגרו . אח"כ נרד ב-26 פיתולים חדים אל חופו של "הפיורד" ונבקר בעיירה העתיקה של קוטור. לעת ערב נחזור אל  מלוננו  מאמש.

13
ממונטנגרו חזרה לקרואטיה – אל דוברובניק "פנינת הים האדריאטי"

בדרכנו חזרה לקרואטיה ניסע לאורך חופי "הפיורד" שהוא בעצם מפרץ רגיל אך בעל צורה לא רגילה) של קוטור, על העיירות היפות שלחופו ושני איים מעניינים במרכזו. אחרי חציית הגבול נגיע לקראת הצהריים לביקור בנסיכות רגוזה לשעבר , היא דוברובניק של היום , המכונה ולא בכדי- "פנינת הים האדריאטי". עם סיום הביקור ניסע למלוננו בעיירה הייפה , על חוף מפרץ נאה – העיירה צבטאט.

דוברובניק, קרואטיה
14
לחופי הים האדריאטי בצבטאט - חזרה לתל אביב

את מחציתו של היום נבלה במלוננו  או לחופי שני המפרים המקיפים את החלק העתיק של צבטאט. אח"כ נאכל צהריים במסעדות הדגים הנפלאות שלחופי המפרץ ונקנח בגלידה איטלקית נהדרת . משם לנצא דוברובניק הסמוך, ממנו נמריא בשעות  הצהריים המאוחרות ארצה.

15
טיול מאורגן למדינות אקס יוגוסלביה - סלובניה, קרואטיה, בוסניה ומונטנגרו

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

מחיר יפורסם בהמשך
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    המסלול היה מגוון, יפה ומעניין. תנאי הטיול מצויינים ומפנקים. יובל – מדריך הטיול – מעולה. שופע ידע, מלא סבלנות. הצוות המשרד “אין עליו” (תודה על הזומים בתקופת הקורונה). דליה מקסימה. תודה רבה

    רותי צוראל – טיול למונטנגרו

    גולן שלום, הטיול היה מצויין, בתי המלון נהדרים והכל עבד בצורה מדהימה. רמי היה מעולה וכולם מאוד נהנו. תודה לך ולצוות על הכל. קבוצת ירון גולן (קבוצת שושנה)

    קבוצת שושנה – טיול לקרואטיה, סלובניה, בוסניה ומונטנגרו

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    טיסה של חברת התעופה “אוסטריאן איירליינס” במסלול ת”א וינה לובליאנה
    מיסי נמל והיטלי דלק.
    ארוחות: ארוחות בוקר וערב לאורך כל הטיול.
    אוטובוס תיירים ממוזג ונוח עפ”י התכנית.
    מדריך ישראלי
    מדריכים מקומיים דוברי אנגלית בסיורי הערים.
    כניסות לאתרים.
    טיפים לנותני השירותים בחול .
    מינוואנים בפארק דורמיטור, ראפטינג בנהר הטארה , שייט באגם סקאדר .

    המחיר אינו כולל:

    כל מה שאינו נכלל בסעיף “כולל”.
    הוצאות אישיות.
    ארוחות צהריים ושתייה בארוחות הערב.
    ביטוח בריאות ומטען.

    תוספת ליחיד בחדר

    הערות ומידע כללי:

    הטיול מבוסס על מינ’ 20 מטיילים בקבוצה.

    ייתכנו שינויים במסלול הטיול ובסדר הביקורים באתרים, במידה ואתר מסוים יהיה סגור במהלך הטיול– אנו נדאג לביקור באתר אחר. יש לקחת בחשבון שהטיול נערך בתקופת הקורונה וייתכן ויהיו שינויים שלא נדע עליהם מראש.

    חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות לאזוריכם.

    יש לוודא שהביטוח שלכם מכסה פעילות אתגרית.

    הושבה בטיסות –  לצערנו מדיניות חברות התעופה לגבי הושבת קבוצות היא לא לאפשר הושבה מראש בטיסות קבוצתיות. אנו מודעים לחשיבות ומנסים לעשות ככל הניתן, אך אנו מדגישים כי לא נוכל להתחייב למקום הושבה.

    אי הגעה לטיסה -(non-show) חברות התעופה גובות קנסות מן הנוסעים שלא יודיעו על אי הגעה לטיסה. חשוב מאוד לעדכן אותנו לפחות 3 ימי עבודה טרם יציאת הטיול על מנת שלא ייווצר מצב זה של non show ותשלום קנס.

    על הדרכון להיות בתוקף לחצי שנה לפחות מיום החזרה לישראל, ובתוכו לפחות שני דפים ריקים. על המטיילים לעשות ביטוח בריאות ומטען.

    מחיר הטיסות נקבע ברגע התשלום ואישור ההזמנה.

    לתשומת ליבכם – במידה וחברת יעדים תאלץ לבטל את הטיול מצידה כתוצאה מהשלכות הקורונה ( עלייה בתחלואה, ביטול מטיילים וכיוצ”ב) – לא יוחזרו דמי רישום ומקדמות (תשלומים) שהועברו לחברות התעופה ולסוכן בחו”ל. על המטייל לדעת כי לא נוכל להחזיר מקדמות ותשלומים שלא מוחזרים לנו גם באם חברתינו תאלץ לבטל את הטיול מצידה בשל וריאנטים חדשים/ עליה בתחלואה / ביטול משל מטיילים והשלכות נוספות של הקורונה על הטיול.

    הנחיות קורונה:

    הנחיות הקורונה בזמן הטיול הן באחריות המדינה בה אנו מטיילים בלבד ובהתאם לנהלים של חברות התעופה איתם אנו טסים, ועל המטייל/ת לדעת כי גם חברת ‘יעדים’ כפופה להנחיות אלו.

    לקראת יציאת הטיול אנו נעדכן אתכם בנהלים ובהנחיות ממשלת מרוקו, משרד הבריאות הישראלי בכל מה שקשור לכניסה למדינה וטיול בה בזמן הקורונה.

    באחריות המטיילים לרכוש ביטוח נסיעות מקיף הכולל התייחסות וכיסוי לנושא הקורונה. חברת יעדים איננה אחראית על הנהלים בשדות התעופה ובמדינות בהם מבקרים ולא תישא בעלויות הכרוכות בהארכת השהייה / בידוד ואישפוז / סגירת השמיים/ מילוא טפסים ו/או כל השלכות אחרות, הקשורות לקורונה בארץ ובעולם.

    לאורך הטיול חלה חובת עטיית מסיכה בזמן הנסיעות, הסיורים והביקורים באתרים השונים. ריחוק חברתי נהוג במקומות הבילוי, בתי הקפה והמסעדות.

    במידה ומצב ה’קורונה’ ישפיע על ביקורים באתרים מסוימים במהלך הטיול, נערוך שינויים במסלול בהתאם.

    תנאי תשלום ודמי ביטול:

    בהתאם לדף תנאים כלליים של חברת “יעדים”.

    https://yeadimtravel.co.il/general-conditions

    רשימת המלונות לדוגמא:

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול מאורגן למדינות אקס יוגוסלביה - סלובניה, קרואטיה, בוסניה ומונטנגרו

    מה תרצו לחפש?