טיול לוייטנאם הסמויה מן העין

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת פיקי דיין
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
17 ימים

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה לטייל עם יעדים לוייטנאם?

טיול מיוחד אל וייטנאם הסמוייה מן העין.

מסע מרתק אל נופים מגוונים. נופי הרים וטרסות בצפון וייטנאם, ביתם של שבטי ההרים הססגוניים.

הטיול לוייטנאם הלא מתויירת מתקיים בתנאים טובים של לינה ונסיעה והוא כולל מפגשים בלתי אמצעיים עם צפון וייטנאם ואנשיה.

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

האנוי

בשעות אחר הצהריים נגיע אל האנוי, בירתה ההומה של ווייטנאם, והלב של כלכלתה ותרבותה של המדינה שבשנים האחרונות עושה צעדי ענק בהתפתחותה ממדינה קומוניסטית לסוג של מעצמה אזורית. העברה למלוננו במרכז העיר. לינה  בהאנוי

1
הרומנטית והקסומה

בשעות הבוקר נצא אל אגם “החרב המתהפכת” במרכז העיר ונראה את התושבים שמתרגלים טאי צ’י. נמשיך אל מטבח מקומי שמתמחה בהכנת באן קון, מאכל בוקר פופולארי בוייטנאם. נמשיך לסיור ריקשות סביב לעיר העתיקה ואותו נקנח בשוק דונג שואן, השוק הגדול ביותר בהאנוי.  נמשיך אל פרויקט “וייטנאם הירוקה” אשר עיקרו הקמת חווה אורגנית אשר נועדה לספק פרנסה למספר משפחות החיות בכפר סמוך. זו הזדמנות לראות ולחוות את חיי הכפר של ווייטנאם, תוך מפגש בלתי אמצעי עם הטבע המיוחד של המדינה הסוב -טרופית. לאחר ההגעה אל החווה נצא לראות את השדות האורגניים, נלון בלודג’ ייחודי.

ויאטנם הסמויה מן העין
2
אל הצפון הרחוק

נמשיך בנסיעה צפונה. ניסע בדרכים צדדיות אשר יובילו אותנו אל המפגש הראשון עם ארץ של טרסות אורז, שבטי מיעוטים צבעוניים, והנופים המרהיבים אשר הינם פניה האמיתיות של דרום-מזרח אסיה. חואנג סו פי נחשבת למקום בו הנופים הללו הם היפים ביותר, ולכן זו תחנה מצוינת להתחיל בה את המסע המיוחד שלנו אל ווייטנאם הפחות מוכרת לתיירים מן המערב. לינה בחואנג סו פי

3
הליכה בין שדות האורז

את היום כולו נקדיש להליכה בדרגת קושי קלה עד בינונית ( יותאם לאופי המטיילים ) במסלול העובר לאורך טרסות אורז וגינות ירק קטנות. בשעות הבוקר המאוחרות נגיע לכפר אופייני לבני מיעוט התאי (Tay) – הקבוצה האתנית השניה בגודלה בווייטנאם (אחרי בני הוויט Viet, הרוב בווייטנאם). בכפרי התאי מתגוררות כ-15-20 משפחות, רובן בעלות שייכות משפחתית. נבקר בבתי המקומיים, ונעצור לכוס תה ולשיחה. אחר הצהריים נמשיך בהליכה, ונשוב בהליכה למלון ללילה שני בהואנג סו פי.

4
אל נופי הטרסות – קוואן בה

נצא לנסיעה בין כבישים החובקים את עיקולי ההרים הדרמטיים לאורכם נחצבו במהלך הדורות טרסות האורז אשר מהוות את אחד מהנדבכים החשובים של כלכלת ותרבות האוכלוסיה המקומית. על אף היותה של ווייטנאם אחת מיצואניות האורז הגדולות בעולם, למעלה מ-50% משטחי הגידול של האורז נעשה בחלקות קטנות בבעלות משפחתית. המופע של טרסות האורז בחלקים נידחים אלו של המדינה חושף חלק מהעוצמה הכלכלית של המדינה הזו אשר משמרת את החקלאות הפשוטה והמסורתית כחלק חשוב מכלכלתה, ובכך, מאפשרת גם לפרטים בחברה להיות חלק מהמכונה הכלכלית וליהנות ממנה. נלון את הלילה בתנאים פשוטים בלודג’ אשר הוקם באחד ממבני הכפר העתיקים.

ויאטנם הסמויה מן העין
5
מקוואן בה לדונג וואן

בשעות הבוקר נבקר בשער השמיים (Heaven Gate) הנקודה הגבוהה ביותר במחוז קוואן בא, בעבר נקודת הכניסה לממלכה האוטונומית של בני מיעוט הה’מונג, והיום – נקודת תצפית מרהיבה על הר התאומים המוכר גם כ”הר הפיה”. מכאן נרד אל קניון יין מין. הקניון הצר מהווה את אחד המראות האופייניים מחד והדרמטיים מאידך של האזור. את נוף הטרסות המרהיבות מנקדים כפרים של כמה מבין 17 המיעוטים המיישבים את האזור, אשר היקנו לו מעמד של פארק גאולוגי גלובלי של אונסק”ו. מעבר לשימור של נופי ההרים הגירניים, אונסק”ו שמה לה למטרה לשמר את תרבותם ומורשתם של התושבים  בעל היסטוריה חשובה לאזור. לקראת ערב נגיע אל דונג וואן (Dong Van), בירת המחוז ללינה.

6
שוק המיעוטים הגדול

בשעות הבוקר נבקר בשוק המיעוטים של דונג וואן. זהו הגדול ביותר מבין שבטי המיעוטים המתקיימים באזור, ואליו מגיעים בני השבטים השונים באזור במיטב מלבושיהם הצבעוניים לרכוש את צרכיהם, להחליף סחורות, ולא פחות חשוב- לצורך החלפת רכילות עסיסית. זוהי הזדמנות מיוחדת לפגוש גם בבני שבטים החיים הרחק בהרים, במקומות שהגישה אליהם כמעט ואינה אפשרית. בשעות הצהריים, נצא אל מעבר ההרים מא פי לנג (Ma Phi Leng), ממנו נשקפים חלק מן המראות המרשימים ביותר של האזור. נמשיך אל העיירה הציורית מאו ואק (Meo Vac) בה נלון את הלילה.

7
עם בני הלולו והטאי

היום נחצה ממחוז הא-גיאנג למחוז קאו באנג, מהיפים שבמחוזותיה של ווייטנאם. הגבול בין שני המחוזות המרהיבים הללו נמתח לאורך נתיב זרימתו של נהר נו קה, אשר זורם על פני כמעט 200 קילומטר בין סין לווייטנאם. ניסע אל אל באו לאק, ביתם של בני הלולו הניכרים בבגדיהם הצבעוניים. השפה הכתובה של בני הלולו אבדה מן העולם והם חיים על פי לוח שנה של 11 חודשים. ראש הכפר, אחראי על שימור המסורת. נמשיך בנסיעה אל האזור של בני מיעוט הטאי (Tay), הידועים בבגדיהם השחורים. נבקר בכפרם בו מתפללים בסינית, על אף שהכתב הסיני כבר נשכח. בשעת ערב מאוחרת נגיע אל קאו באנג (Cao Bang) בה נלון.

8
מערות נסתרות ומפלים אדירים

נצא מזרחה, אל עבר הגבול הסיני. נעצור לביקור במערות נום נאו, מערכת המערות מהיפות בווייטנאם ובה נטיפים וזקיפים מרהיבים ביופיים. לאחר שיטוט בן כשעה בין התצורות המרהיבות שיצר נהר תת קרקעי במעבה האדמה, ניסע אל מפלי באן גיוק (Ban Gioc). רוחבם של המפלים כ-200 מטר, רגל אחת בסין, ורגל אחת בווייטנאם. נטייל ברגל בשבילים המובילים לנקודות תצפית מעל המפל העצום, והלאה בין אשדי המפל. בשעת אחר הצהריים נשוב על עקבותינו ונשוב לקאו באנג ללינה.

ויאטנם
9
שמורת בא בה

מקאו באנג ניסע אל בא בה (Ba Be), שמורת טבע מופלאה אשר עיקרה האגם הגדול בווייטנאם הנושא את אותו השם, ורכס ההרים המקיף את האגם, ובו יערות סובטרופיים, מערות, תצורות סלע, ומיעוטים אתניים. לאחר שנגיע אל האכסניה בה נלון, נצא להליכה קלה בכפרי המיעוטים שבסביבה. לינה בייתית בכפר לצד שמורת בא בה

10
חזרה לציוויליזציה

בשעות הבוקר נתור את שמורת בא בה. נבקר במערת פונג, במפלי דאו דאנג ובבריכת הפיות. נעזוב את שמורת בא בה, ואת האזור של צפון-מזרח ווייטנאם, אחד המחוזות המרשימים והפחות מוכרים בווייטנאם, שבוודאי עוד ייראה גידול מהיר בתנועת המבקרים אליו. בשעות הערב המאוחרות נגיע חזרה להאנוי.לינה בהאנוי

11
הבירה העתיקה האו לו ושייט בטאם קוק

נצא  דרומה לכיוון העיירה נין-בין. נתחיל את הסיור בהואה לו, בירתה הקודמת של הממלכה הקדומה דיי קו ויאט. נמשיך לשמורת טאם קוק שפירושה “שלוש המערות”. המקום מכונה “האלונג על היבשה” בשל הנוף המיוחד של הרי הגיר, שנראים כאילו הם צפים בין שדות האורז. אחר הצהריים נצא לשייט בסירות קטנות באזור קסום ומיוחד זה, נעבור דרך נקרות ומערות אשר חצבו מי הנהר בסלעי הגיר. בתום הביקורים נשוב להאנוי. לינה בהאנוי

12
כפרי אמנים סביב להאנוי והמעבר לדונג הוי

יום זה יוקדש לסיור בכפרי האמנים שמחוץ לעיר. כפרים אלו שומרים על מסורות עתיקות של עבודות יד כאשר כל כפר מצטיין באומנות ייחודית לו. נבקר בכפר המתמחה בציור מקומי, בכפר הידוע בכל וייטנאם בקדרים המעולים שלו ובכפר המשמר את אורחות החיים של וייטנאם המסורתית. בתום הסיור ניסע אל שדה התעופה של האנוי, ממנו נטוס אל דונג הוי, בירת מחוז קוואנג בין. לאחר הנחיתה, העברה אל מלוננו. לינה בדונג הוי

וייטנאם
13
אל עולם חבוי של מערות

עם בוקר ניסע אל מחוץ לעיר, אל מערת פונג נהא (Phong Nha), כאן נצא לשייט בן כשעה אל תוככי המערה אשר שימשה בתקופת המלחמה כמקום מסתור ומקלט לבני הכפר הסמוך מפני ההפצצות התכופות של האמריקאים ובעלי בריתם. במערה אוסף מרשים של זקיפים ונטיפים הניבטים מכל עבר תוך כדי השייט. מפונג נהא נעלה לכיוון הרכס המרכזי של הפארק הלאומי פונג נהא-קא באנג (Phong Nha-Ka Bang National Park). חציו של הפארק נמצא בשטח ווייטנאם, וחציו בשמורת טבע מעבר לגבול, בלאוס. הנוף של הפארק הלאומי נחשב לייחודי בכל דרום מזרח אסיה. פנינו אל המערה שעד לפני זמן לא רב נחשבה המערה הארוכה וככל הנראה היפה בשמורת הטבע כולה. אורכה הכולל של המערה 31 ק”מ, וגובהה מגיע עד ל100 מטר מהרצפה לתקרה, אך רק קילומטר אחד פתוח לציבור. נטייל במערה המקסימה ובסביבתה, ואחר הצהריים ניסע חזרה ללינה בדונג הוי, בירת המחוז.

14
לב ליבה של המלחמה

נצא דרומה, אל אזור עם היסטוריה מרתקת! האזור שימש כאזור המפורז בתום מלחמת הודו-סין הראשונה, שהביאה לסילוקם של הצרפתים, ומאוחר יותר כקו הגבול שבין שני הכוחות שלחמו על השליטה בווייטנאם – כוחות הצפון והדרום.נבקר במחילות ווין מוק, נראה את גשר היאן לונג שעובר מעל לנהר בן האי (Ben Hai). הגשר סימל בעבר את חלוקתה של המדינה, והיום מהווה סמל לאיחודה מחדש של המדינה. נמשיך ונטייל באזור ולקראת ערב נגיע אל הואה בה נלון את הלילה.

15
אל דאנאנג – גשר הזהב

נצא את הואה אל דאנאנג דרך מעבר האי ואן, בתרגום חופשי “המעבר שבין העננים”, ממנו נשקפים נופי ים סין הדרומי. לקראת צהריים נגיע אל העיר דאנאנג, ונצא לבקר בגשר החדש שנפתח זה מכבר, גשר הזהב (Cau Vang). הגשר, המעוצב כנישא על שתי ידיים עשויות בטן מציע תצפית נפלאה על קו החוף של דאנאנג. באם יספיק הזמן (הביקור בגשר עלול להתארך בשל ההמתנה לרכבל), נבקר בפסל הבודהא הענק של דאנאנג הנישא לגובה של בניין בן 30 קומות. בערב נגיע אל המלון בדאנאנג ללילה אחרון בטיול.

16
חזרה הביתה

בשעות הבוקר ניסע אל שדה התעופה של דאנאנג ממנו נצא בטיסה אל סייגון, העיר הגדולה במדינה ומרכז הכלכלה הוייטנאמית. לאחר הנחיתה, ובהתאם ללוח הזמנים, נצא לחצי יום של סיור בעיר בדגש אומנות. נבקר במוזיאון האומנות של סייגון, בגלריה מקומית ובסטודיו של אמן מקומי. בערב העברה לשדה התעופה לטיסה בין לאומית ליעדינו.

17
טיול לוייטנאם הסמויה מן העין

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

$
0
17 ימים
למרות היותה יעד תיירותי מוכר, וייאטנם עדיין מרגשת בכל פעם מחדש, בכל טיול
טיול לוייטנאם הסמויה מן העין
פיקי דיין
טיול לוייטנאם
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:
    No data was found

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    לינה ע”ב ארוחת בוקר במלונות ובאכסניות המצויינים בתכנית
    רכב ממוזג לנסיעות והעברות
    מדריכים מקומיים דוברי אנגלית
    שתי טיסות פנים מהאנוי לדונג הוי, ומדאנאנג לסייגון
    פעילויות וכניסה לכל האתרים ושמורות הטבע המצויינות בתכנית
    ארוחת צהריים עם משפחה בכפר

    המחיר אינו כולל:

    טיסות בינ”ל (מחיר ניתן בנפרד)
    ויזה לוויטנאם (משולמת בכניסה למדינה: 25$ במזומן)
    ארוחות שאינן כלולות. שתייה בארוחות
    טיפים לנותני השירות המקומיים
    ביטוח והוצאות אישיות

    תוספת ליחיד בחדר

    הערות ומידע כללי:

    תרופות וחיסונים. – חברתינו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות למקום מגוריכם.
    טיול מסוג זה ובאזור כזה צפוי לשינויים הנובעים משינויי מזג האוויר או תקלות שונות הקשורות לאזור מרוחק (כבישים סגורים, מפולות וכיוצ”ב). אף שאנו עובדים עם ספקים איכותיים, על מטייל היוצא לטיול שכזה לקבל את השינויים בהבנה וחיוך כחלק מהחוויה. צוות יעדים / הסוכן המקומי יערוך שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע”מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה.
    במקרה של ביטול או שינוי בטיסות או בשירותי הקרקע בשל אירועי כוח עליון (אירועים פוליטיים, אירועי איתני הטבע כמו סופות/ טייפונים/התפרצות הרי געש וכד’), חברת יעדים לא תישא באחריות הכספית של השינויים שינבעו כתוצאה מכך.

    רשימת המלונות לדוגמא:

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול לוייטנאם הסמויה מן העין

    מה תרצו לחפש?