טיול מאורגן לארמניה וגאורגיה

4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
15 ימים

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה כדאי לכם לטייל איתנו לארמניה וגיאורגיה?

ארמניה וגיאורגיה שוכנות באזור הקווקז. אלו מדינות הרריות ויש בהן נוף מגוון של רמות, עמקים ומישורים. בארמניה ובגיאורגיה נמצא מנזרים עתיקים ומבצרים מוקפים חומות, כפרי רועים מסורתיים ופריחה מרהיבה באביב.

טיול מקיף וגדוש בהדרכת רוני טואג

טיול בקבוצה קטנה ואירוח בבתי מלון טובים

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

תל אביב - טיביליסי (גיאורגיה)

בשעות הערב ניפגש בנתב”ג ונצא בטיסה ישירה אל טיביליסי, בירת גיאורגיה. לאחר הנחיתה ניסע לבית המלון ללינה. לינה טיביליסי.

1
טיביליסי – מצ’חטה – אזור הקווקז הגבוה

לאחר ארוחת הבוקר נצא לביקור בבירתם של הגיאורגים – טביליסי. נתחיל בחלק העתיק של העיר, היושבת על גדות נהר הקורה ונטפס דרך הסמטאות אל מבצר נאריקאלה שנבנה במאה ה- 4. נבקר בקתדרלת ציון שנבנתה כהעתק לכנסיית “ציון” בירושלים, בשדרות שותה-רוסטוולי המפוארים. בצהריים נצא אל עבר הרי הקווקז הגבוה. נבקר בבירתה העתיקה של גיאורגיה – מצ’חטה, היושבת על מפגש נהרות קורה וארגו. נבקר בקתדרלת סווטי טסחובלי – “העמוד הנותן חיים”, המקודשת ביותר בגיאורגיה. ניסע צפונה בדרך הצבאית המחברת את גיאורגיה ורוסיה, אל לב הקווקז הגבוה ואל אתר הסקי גודאורי. לינה וארוחת ערב במלון הרים בגודאורי.

2
טיול בהרי הקווקז הגבוה – הר קזבגי ועמק סנו

יום של טבע ונוף בהרי הקווקז. נצא צפונה לעבר הגבול הרוסי בדרך הצבאית ונעצור לביקור באנדרטת “אחוות העמים”,המציינת את מערכת היחסים בין גיאורגיה לרוסיה. נבקר בעיירה קזבגי השוכנת למרגלות הר קזבגי, שפסגתו מתנשאת לגובה 5033 מ’. נטפס ברכבי שטח אל ההרים ואל כנסיית השילוש הקדוש, שנבנתה בראש ההר. נמשיך בנסיעה יפה דרך כפרים קטנים – בתי חקלאים עם גינות רחבות לאורך נהר סנו ובשעות אחר הצהריים המאוחרות חזרה לגודאורי. לינה וארוחת ערב במלון הרים בגודאורי.

3
אל מערב גיאורגיה, גורי – קוטאיסי

נסיעה מערבה דרך מעבר הרי ריקוטי המיוערים אל קוטאיסי – העיר השנייה בגודלה בגיאורגיה. בדרך נבקר בעיר גורי, שידעה פריחה כלכלית בימי הזוהר של דרך המשי המפורסמת, והיא גם עיר הולדתו של סטאלין. נבקר באופליציחה, עיר החצובה בסלעי ההרים מהמאה ה-6 לפנה”ס. לאחר הביקור נמשיך מערבה ונגיע לקוטאיסי, עיר עתיקה עם רחובות המרוצפים באבן, הבנויה סביב נהר ריוני ובה התגוררה קהילה יהודית ענפה. בהתאם לזמן ההגעה, נסיעה ללינה בעיירת מעיינות המרפא – צחלטובו (עיירה שהייתה מאד אהובה על סטאלין). 

4
קוטאיסי – מסטיה, בירת חבל סוואנטי

בבוקר נבקר בקוטאיסי, שם נתחיל בשוק העיר המקורה והססגוני ובו שפע ירקות, תבלינים ועוד תוצרת חקלאית ונמשיך אל בית הכנסת המפואר של הקהילה היהודית השנייה בגודלה בגאורגיה. לאחר הביקור נצא בנסיעה דרך העיר זוגדידי אל המורדות הדרומיים של הרי הקווקז הגדול – חבל סוונאטי, בו נמצאים ההרים הגבוהים ביותר והקרחונים הגדולים ביותר בגיאורגיה. ניסע בדרך הררית במעלה נהר אינגוארי בתוך יערות עבותים לצדי מפלי מים רבים, נבקר בסכר הגדול אינגורי וניסע אל העיירה מסטיה השוכנת בגובה 1,400 מ’ ומשמשת ככנקודת המוצא לטיולים בחבל סוואנטי. נערוך ביקור בעיירה מסטיה, בין מגדלי השמירה והבניינים העתיקים. לינה: מסטיה.

5
מסטיה – אושגולי, הכפר הגבוה באירופה – רכבי 4X4

לאחר ארוחת הבוקר ניסע אל ישוב הקבע, ככול הנראה הגבוה ביותר באירופה – אושגולי, הנמצא בגובה 2200 מ’. האזור כולו הוכר כאתר מורשת עולם של אונסק”ו וכולל מקבץ ציורי של מספר כפרים בהם מגדלי שמירה הצמודים לבתים וממוקמים מתחת לפסגתו המושלגת של ההר הגבוה ביותר בגיאורגיה – הר שחארה. נצא להליכה רגלית בנופי האזור המדהימים ולאחריה נחזור למסטיה. לינה: מסטיה.

6
מסטיה – מערת נטיפים פרומוטאוס

לאחר ארוחת הבוקר נשלים את ביקורינו בחבל סוואנטי ונבקר בבית מקומי ובמגדל השמירה הצמוד אליו. ניסע אל עבר קוטאיסי. לינה בעיירת מעיינות המרפא צחלטובו.

7
קוטאיסי – אל הרי הקווקז התחתון, בקוריאני

בבוקר נבקר בכנסיית גלאטי המדהימה ולאחר מכן נמשיך למערת נטיפים קרסטית, שנחשפה לציבור רק בשנים האחרונות. נערוך סיור במערה בין נטיפים, זקיפים וזרימות מים תת קרקעיות. בצהריים ניסע אל בקוריאני, עיירת סקי היושבת באזור של יערות, המכסים חלקים גדולים של הרי הקווקז התחתון. נעצור לביקור בבורג’ומי ונטעם מי מעיינות, הנחשבים למים הטבעיים המשובחים ביותר בגיאורגיה (ובכל מדינות ברה”מ לשעבר). נמשיך בכביש מתפתל אל העיירה בקוריאני, היושבת בלב ההרים ומשמשת כנקודת מוצא לטיולי טבע וסקי (בחורף). לינה: בקוריאני.

8
וורדזיה והמלכה תמרה – ארמניה

בבוקר נצא בנסיעה דרומה אל העיירה אחליציחה. נמשיך בנסיעה בנוף של טבע פראי לעבר הגבול עם תורכיה אל אחד האתרים החשובים בגיאורגיה – עיר המערות וורדזיה, קומפלקס מרהיב של אלפי מערות חצובות בסלע מתקופת שלטונה של המלכה תמרה. בכנסייה נראה פרסקאות בצבעים נהדרים המספרים על תמר ואביה, המלך גיורגי השלישי, מערכות של בורות מים, מנהרות ועוד. לאחר הביקור נמשיך בנסיעה ונחצה את הגבול לארמניה, נגיע בשעה מאוחרת למלון בעיירה גיומרי. לינה: גיומרי

9
גיומרי – הר אראגטס – ירוואן

בבוקר נצא לטיול במרכז גיומרי, נטייל סביב הכיכר המרכזית ונראה את הקתדרלה והכנסייה שנפגעו ברעידת האדמה החזקה שפקדה את העיר בשנת 1988. לאחר הסיור בעיר, ניסע דרך הכפרים היזידים סביב הר אראגטס המתנשא לגובה של 4090 מ’. נשלב נסיעה ברכבים קטנים למבצר אמברד המרשים, הממוקם על צוק בגובה של 2,300 מ’ ומשקיף על עמק הר אררט. נמשיך בנסיעה לירוואן – בירת ארמניה והעיר הגדולה במדינה. ארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה: ירוואן.

10
ירוואן – מנזר גגארד

בבוקר נצא אל מנזר גגארד – מנזר “החנית הקדושה”. נמשיך אל הכפר גרני ונערוך תצפית אל קניון הבזלת שנמצא מתחת לכפר. נרד לטיול רגלי אל הקניון ובסיום הטיול נחזור אל הכפר לביקור במקדש גרני. נחזור לירוואן ונבקר במוזיאון כתבי היד הארמני והמרשים. נעלה לאתר “יד ושם” הארמני ונטייל סביב כיכר הרפובליקה. ארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה: ירווא

11
ירוואן – מנזר חור ויראפ – גוריס

בבוקר נפרד מירואן וניסע בכוון דרום-מערב אל מנזר חור ויראפ, הנמצא על הגבול הטורקי מול הר אררט. נמשיך בנסיעה בסמוך לגבול עם נחצ’יבאן – רפובליקה אוטונומית של אזרבייג’ן, המופרדת ממנה על ידי ארמניה. נגיע לכפר ארני שם נבקר ביקב מקומי ונהנה מטעימות יין. נצא בכלי רכב קטנים לתחילתו של מסלול הליכה רגלי בנוף נפלא. נטייל באזור ונמשיך בנסיעה מזרחה אל העיר גוריס. לינה: גוריס. * בתי המלון בגוריס הינם ברמה נמוכה מהמוכר לנו.

12
הכפר חנדזורסק – טאטב

בבוקר נצא מגוריס עם רכבים קטנים וניסע אל הכפר חנדזורסק, השוכן מול ההרים של נגורנו קרבאך. נצא לטיול רגלי באתר טבע יפה, המשלב נופים בסגנון עמק הגרמה שבקפדוקיה תורכיה וכפרי מערות. לאחר הביקור נמשיך אל מנזר טאטב שנבנה בימי הביניים והינו אחד המנזרים היפים בארמניה אליו נעלה בדרך מפותלת. לאחר הסיור נרד חלק מן הדרך עם הרכבל הארוך בעולם, ונמשיך עם הרכבים חזרה לגוריס. לינה בגוריס.

13
גוריס – דיליג’אן

נצא מגוריס מערבה אל האתר הפרהיסטורי קראהונג’ – מעגל אבנים אסטרונומי, ששימש כמרכז דתי ותרבותי. נמשיך בנסיעה אל הכפר יארגיס, מקום מושבם של האחים אורבליאן, מלכי ארמניה במאות ה- 13-14. בקרבת הכפר נתגלה בית קברות יהודי שנחפר ונחקר על ידי משלחת משותפת שהורכבה מחוקרים מרשות העתיקות, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת ירוואן. נמשיך לקראוואן סראיי אשר נבנה על ידי הנסיך צ’זאר אורביליאן ב-1332 והיה חלק מסדרת החאנים לאורך הציר שבין פרס ללב ארמניה ולגיאורגיה. נמשיך בדרכינו ונחצה את מעבר ההרים לאורך חופו המערבי של אגם סוואן, המשמש כמאגר מים הגדול של ארמניה. לינה בדליג’אן.

14
דיליג'אן - מעבר לגיאורגיה - תל אביב

נצא מדיליג’אן, שבמאה ה-19 ובעידן הקומוניסטי שימשה כאתר נופש לתושבי ברית המועצות וניסע לביקור במנזר אחפאט, מהמנזרים היפים ביותר בארמניה. בשעות הצהריים, ניסע אל מעבר הגבול עם גיאורגיה, ולאחר השלמת הסידורים, נחצה את הגבול ונמשיך לנמל התעופה בטביליסי, לטיסה לתל אביב. 

15
טיול מאורגן לארמניה וגאורגיה

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

מחיר יפורסם בהמשך
15 ימים
רוני טואג
טיול לארמניה וגיאורגיה
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    לגולן שלום רב,
    אני מבקש במכתב זה להודות לך על האירגון ללא הדופי של הנסיעה שלי לגאורגיה ולארמניה. היו לי הרבה חששות לקראת הנסיעה לארצות לא מוכרות אלו, וביחוד העניין של מעבר הגבול בין שתי המדינות לתוך ארמניה, החלפת נהג ומדריך, וחזרה רק כמה שעות לפני הטיסה הביתה מטביליסי. המסלול, ומקומות הלינה, גם בבתי מלון וגם בפנסיונים היו מצוינים.
    מודה לך מקרב לב על הסיוע והארגון ומקווה שאוכל גם בעתיד להסתייע בשרותיך המצוינים

    פרופ’ שחל עבו – טיול לגיאורגיה וארמניה

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    טיסות בין לאומיות במסלול תל אביב – טיביליסי – ת”א.
    מסי נמל דולר מתומחר על 116 דולר ( 18.1.16) – מסי הנמל יעודכנו ביום הכירטוס.
    לינה בבתי מלון ברמת תיירות טובה וראשונה.
    כלכלה: ארוחות בוקר וארוחות ערב לאורך כל הטיול ( ביום הטיסה חזרה ארוחת צהריים ) .
    אוטובוס תיירים ממוזג לביצוע הסיורים וההעברות עפ”י המסלול.
    רכבי שטח – מיניוואנים 4X 4 בקווקז הגבוה – באזור סוונאטי וקזבגי.
    מדריך איכותי מצוות יעדים טיולי תרבות וטבע בע”מ – המתמחה בגאורגיה ובתרבותה – רוני טואג.
    כל הפעילויות המוזכרים בפירוט המסלול וכניסות לאתרים.
    מדריכים מקומיים דוברי אנגלית.
    טיפים לנותני השירותים בחו”ל.
    ויזה לארמניה.
    מכשירי שמע.
    מופעי פולקלור.
    מים מינרלים – בקבוק לאדם ליום.

    המחיר אינו כולל:

    ארוחות צהריים ושתייה בארוחות.
    ביטוח בריאות ומטען.
    הוצאות אישיות וכל מה שאינו מופיע בסעיף “כולל”.

    הערות ומידע כללי:

    גיאורגיה וארמניה הינן מדינות יפות ובעלות טבע נפלא אבל עדיין לא מפותחות דיים במתן שירותי תיירות, אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומם מראש (לדוגמא כבישים סגורים מפאת שיפוצים, מוזיאונים וכיוצ”ב ) מדריכנו יערוך שינויים (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת רק ע”מ לשפר את מסלול הטיול להביא להצלחתו המלאה. עם ההתחייבות לטיול אנו נדרשים להעביר מקדמה בסך 120 דולר לנוסע עבור התחייבות על הטיסות. במקרה של ביטול – לא תוחזר מקדמה זאת.

    רשימת המלונות לדוגמא:

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול מאורגן לארמניה וגאורגיה

    מה תרצו לחפש?