טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת עמיר בלבן
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
18 ימים
טיול טבע הרפתקני יוצא דופן

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה כדאי לכם לטייל איתנו בטיול ושייט גיאוגרפי אל האמזונס והפנטנל בברזיל?

שייט באמזונס וטיול אל הפנטנל שבברזיל. האמזונס – הנהר הגדול ביותר בעולם וסביבו יער הגשם הגדול בעולם. הפנטנל, אזור הביצות הגדול בעולם, בו ניתן לצפות בקלות במגוון בעלי החיים החיים בו: תנינים, קופים, חוטמנים, שאגנים, קאפיברות ואם יתמזל מזלנו: היגואר המלכותי.

במשך מאות שנים משך היער האמזוני את גדולי ההרפתקנים, מגלי הארצות וחוקרים נלהבים מכל העולם- מדובר באחד המקומות הפראיים, הנידחים והקיצוניים שנותרו בכדור הארץ. במסגרת טיול השייט הגיאוגרפי, אנו נשוט בנהר האמזונס כשעצי הג’ונגל מתנשאים מעלינו, נפגוש במאות מינים של ציפורים צבעוניות, זוחלים, דולפינים (של מים מתוקים) וקופים, ונצפה בשקיעות מרהיבות על פני המים של אגן האמזונס. במהלך השייט נרד ונצא למסלול הליכה בג’ונגלים ונלמד על מרכיבי היער, הפירות הטבעיים, מיני עצים ייחודיים וחיות היער.

לאחר מכן נטוס אל הפנטנאל שבברזיל, אזור הביצות הגדול בעולם אשר הוכרז ע”י אונסק”ו כאתר מורשת עולמית.  למעשה זאת דלתה עצומה של נהרות שמוצפת בכל שנה וכאשר היא עולה בכמה מטרים בתקופת הגאות, היא יוצרת את אחד מבתי המחייה המרתקים ביותר בעולם לבעלי חיים ולצמחים ייחודיים. חיי הבר בפנטנאל עשירים וכוללים אינספור בעלי חיים שאפשר לחזות בהם. השיא בפנטנאל הוא היגואר המלכותי שאם יתמזל מזלנו נזכה לראותו.

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

טיסה תל אביב- סאו פאולו

נטוס מתל אביב דרך מדריד אל סאוּ פאוּלו ברזיל.

1
סאו פאולו

בשעות הבוקר ננחת בסאו פאולו, בירת מדינת סאו פאולו ברזיל, המרכז הפיננסי, העסקי והתעשייתי החשוב ביותר באמריקה הלטינית. סאו פאולו הינה העיר הגדולה בברזיל והמאוכלסת ביותר ביבשות אמריקה, עם כ-12 מיליון תושבים בעיר וכ-21 מיליון במטרופולין שלה.
נצא לסיור בעיר, נאכל ארוחת ערב ונלון בסאו פאולו. (ארוחת ערב כלולה)

2
סאו פאולו- מנאוס

היום נטוס בטיסות פנים לעיר מנאוס, בירת מדינת אמזונאס שבצפון מערב ברזיל, מנאוס ממוקמת בלב יערות הגשם של ברזיל, על גדת נהר הריו נגרו, בצומת הנהרות הגדולים ריו נגרו ונהר הסולומואיס, והיא משמשת כנמל עיקרי וכמרכז כלכלי באזור.
לאחר הנחיתה נועבר למלון שלנו. לינה במנאוס. (ארוחת בוקר וערב כלולות)

3
עלייה לשייט באמזונס

לאחר ארוחת הבוקר נעלה על האנייה שלנו, שממתינה לנו במזח בית המלון.

נהר האמזונאס זורם בצפון ברזיל ויער הגשם הגדל באגן ההיקוות של הנהר, יער האמזונאס, הוא הגדול בעולם, ומהווה מחצית משטחי יערות הגשם בעולם. שטח אגן הניקוז של האמזונס הוא כ- 7,000,000 קמ"ר והוא מתפרש על כשליש משטחה של דרום אמריקה. באמזונס נמצא טבע עשיר בצורה יוצאת דופן, יותר מ- 30% מהמגוון הביולוגי שעל כדור הארץ נמצא באזור זה - מעריכים כי אזור האמזונאס משמש בית לכ-2.5 מיליון זנים של חרקים, עשרות אלפי מיני צמחים וכ-2,000 מיני ציפורים ויונקים.
נצא לשייט במורד הזרם לפגוש את מפגש הנהרות, מפגש המים השחורים (והצלולים והקרירים) של הנהר ריו נגרו, עם מי נהר החומים (חמימים ועמוסי חרסית) של הסולומואיס המגיע ממורדות הרי האנדים. המים מסרבים להתמזג וזורמים זה לצד זה לאורך כתשעה קילומטרים עד שהם הם מצטרפים לנהר האמזונס הראשי. מי שילווה אותנו לאורך כל השייט באמזונס הינו קפטן ומומחה האמזונות המכונה "קפטן מו" ו/או בנו ג'וניור.
במהלך השייט כלולות 3 ארוחות ביום.

שיט בנהר האמזונס
4
סיור במנאוס

נתחיל את היום בביקור בנמל מנאוס השוקק והססגוני ונצא לסיור בעיר שעל גדות האמזונס.
נבקר באתרים החשובים ביותר של העיר מנאוס, בית האופרה, ה-"Teatro Amzonico", שוק האוכל שבו מוצע למכירה מזון מקומי טרי וקתדרלת מנאוס.
לאחר מכן, נמשיך את השייט שלנו לאורך הנהר.

טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל
5
שייט עד לאגם Janauac

היום נעלה על סירות הקאנו הממונעות שלנו לבקר בשמורת טבע אקולוגית באמצע האמזונס, ולהכיר את הצמחים והציפורים של היער. אחר הצהריים המאוחרים נגיע לאגם Janauaca, אגם גדול מוקף יער טבעי. תוכלו לראות שם ליליות אמזונס ענקיות עם עלים בקוטר של עד כ- 2 מטר.
במהלך הערב נפליג רחוק יותר במעלה הנהר לאגם Jutai, אשר המים השחורים שלו נטולי יתושים.

טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל
6
כפר Jutai

נשכים מוקדם בבוקר ונצא לשייט בסירת קאנו ונחזה בג'ונגל המתעורר. שעות הבוקר המוקדמות הינן זמן מצוין לצפייה בציפורים.
אחר הצהריים נבקר בכפר Jutai, נצפה באנפות וקורמורניים על רקע שקיעה אמזונית יפהפייה.
באמצעות סירות הקאנו החשאיות, נחפש חיים ליליים ביער- קיימנים, איגואנות ועטלפים. עם חזרתנו לסיפון, נמשיך לשוט במעלה הנהר לאורך הלילה.

טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל
7
קופי השאגנים

התעוררתם פעם לצליל קולות קופי שאגן? קוף שאגן הוא קוף הידוע בקולו הרועש ומשם שמו. גודלם של קופי השאגן נע בין כ- 56-92 ס"מ ללא הזנב, שעשוי להגיע לאורך זהה. השאגנים חיים בצמרות העצים ביערות הגשם בקבוצות של 10 עד 18 פריטים, בהן יותר מזכר אחד. היום נצא לסיור בוקר לצפות בקופים המרתקים הללו.

נשוט בחזרה במורד הנהר ונעצור בשוק צף מקומי. לאחר עצירה טכנית לאספקה במנאוס, נמשיך את המסע שלנו במעלה הריו נגרו.

טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל
8
פגודאו

נשכים קום ונרד מהאנייה לסיור בנהר הקטן פגודאו. נצא לסיור צפרות של כשלוש שעות אל תוך היער. ככל שנטייל יותר אל פנים הארץ מהנהר, כך תגדל התחושה של ג'ונגל אמיתי.

בהמשך ניהנה משחייה מרעננת במימיו הקרירים והבטוחים של הריו נגרו ונתור אחר דולפינים בנהר הריו נגרו.

נשוט במעלה הנהר לכיוון ריו קוייראס שבו נצפה בקמפינייה, יער מסוג אחר, סבך של עצים ננסיים, סחלבים וברומליות הצומחים בקרקע וחזזיות הגדלות על החול הלבן.
בהמשך הערב ניהנה מסעודת ברביקיו לאור מדורה, שתיערך במיוחד בשבילנו על חופי החול. הלילה נוכל לבחור לישון בערסל טיפוסי בסככה על החוף או בחדר שלנו באנייה.

טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל
9
ריו קוייראס

נמשיך לשוט במעלה הריו קוייראס ונחלוף על פני מפלי חול בפלגים היוצאים מהנהר. במהלך היום ניהנה מהזדמנות לפגוש מקרוב את משפחות הקאבוקלו המקומיות (צאצאים להורה ברזילאי ילידי ולהורה שחור, שמוצאו מאפריקה שמדרום לסהרה). נוכל ללמוד על חיי המשפחות בג'ונגל של האמזונס.

לעת ערב, ובכפוף לתנאי מזג האוויר, נביט לשמים ונחפש בהם את "הצלב הדרומי" וקבוצות כוכבים נוספות הנצפות בשמיו של חצי כדור הארץ הדרומי.

טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל
10
אנאוילייאנס

היום נשוט בחזרה לריו נגרו אל עבר אנאוילייאנס ,"אזור 400 האיים", אחד מקבוצות איי הנהר הגדולות בעולם, המפורסם כבית גידול לשפע של עופות, ובכללם טוקנים, תוכים ותוכי מקאו.
אחה"צ נצא בסירות קאנו לטיולי שייט בין האיים, שבמהלכם נצפה בעופות ובבעלי חיים נוספים.
סיור לילי בקאנו יאפשר לנו לחפש אחר חיים ליליים.

טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל
11
מנאוס - סיום השייט- קויאבה

לאחר שנעגון במנאוס, ניפרד לשלום מהאנייה ומהצוות שלנו, אשר הראה לנו את המיטב שיש לשייט באמזונס להציע. עתה נטוס אל הפנטנאל שבברזיל, אזור הביצות הגדול בעולם המשתרע באמריקה הדרומית על שטח כ-250 אלף קמ”ר.
ניסע לנמל התעופה, אל סאו פאולו וממנה בשתי טיסות פנים אל קויאבה Cuiaba.
לינה בקויאבה (ארוחת בוקר וערב כלולות)

12
ביצות פנטנל

שמורת הפנטנאל שוכנת מדרום לאגן האמזונס וממזרח לשרשרת הרי האנדים.בשנת 2000 הכריז אונסק”ו על אזורי הפנטנאל שבברזיל כאתר מורשת עולמית. הפנטנל הוא אזור הביצות הגדול, דלתה עצומה של נהרות שמוצפת בכל שנה וכאשר היא עולה בכמה מטרים בתקופת הגאות, היא יוצרת את אחד מבתי המחייה המרתקים ביותר בעולם לבעלי חיים ולצמחים ייחודיים.
חיי הבר בפנטנאל עשירים וכוללים אינספור בעלי חיים שאפשר לחזות בהם כגון: קפיברות (המכרסם הגדול בעולם), זאבים, לוטרות, תניני קיימן, קופי שאגן וקופים ממינים אחרים, איילים, ארמדילים, טפירים דובי נמלים ממספר מינים, חוטמנים ועוד.
בביצות ונהרות הפנטנאל חיים נחשי אנקונדה ענקיים, כמו גם דגי פיראנה המפורסמים בקטלניותם כאשר הם מתקבצים בחבורות, בפנטנאל שפע של עופות מים, עופות דורסים רבים, ציפורי שיר ותוכים רבים, טוקאנים יפהפיים.
במהלך שלושת הימים הקרובים, נלון בלודג'ים בפנטנל ונצא לסיורי הליכה, נצא לשייט בסירות כדי לצפות ביגואר ולחקור את הטבע המופלא באזור הביצות ולראות בעלי חיים, נצא לספארי לילה ולשייט בקאנו בשעות בוקר מוקדמות.
לינה בלודג'ים בפנטנל, שלוש ארוחות ביום כלולות.

טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל
13-15

נתחיל את הבוקר מוקדם בטיול שייט בקאנו בזריחה כדי לראות את הטבע המופלא של הפנטנל בפעם האחרונה לטיול זה.
לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מהפנטנל וניסע לשדה התעופה ונעלה על טיסת פנים אל סאו פאולו.
לאחר הנחיתה נועבר למלון שלנו ונסעד ארוחת ערב אחרונה ביחד לטיול זה.
לינה בסאו פאולו. (ארוחות בוקר וערב כלולות).

16

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לשדה התעופה ונטוס מסאו פאולו דרך מדריד לארץ.

  • תוספת מחיר ליחיד: $5,315
  • הטיול מותנה במינימום 16 משתתפים.
  • פנו אלינו לקבלת קובץ עם פרטי האניה, החדרים ותמונותיהם.
טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל
17-18
טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

מחיר יפורסם בהמשך
18 ימים
טיול ושייט גיאוגרפי אל האמזונס והפנטנל בברזיל
עמיר בלבן
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    המסלול מתוכנן מעולה, שילוב של ימים עירוניים וטבע עוצמתי. משה המדריך – בעל ידע רב, מאוד אנושי וחם. אחד המדריכים הטובים שאני מכירה. תודה על השירות המסור והקשוב. אתם מעולים. נהנתי לנסוע דרככם, יודעת שיש על מי לסמוך ואתם קשובים ומכונים לעזור. בתקווה לימים טובים ולעוד הרבה טיולים.

    ענת סקילי – טיול לארגנטינה, צ’ילה וברזיל

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    • טיסות בינלאומיות וטיסות פנים.
    • תחבורה: טיסות בינלאומיות ופנימיות, אנייה, אוטובוס להעברות ולסיורים, סירות וג’יפים.
    • לינה: במהלך השייט באמזונס לינה באנייה קטנה (עד 20 מטיילים) בתנאים בסיסיים. לפני ואחרי השייט- לודג’ים או מלונות ברמת תיירות טובה היכן שניתן. מכיוון שהטיול הוא טיול אחר, עם דגש על מחקר והגעה למקומות נידחים, על המטייל לקחת בחשבון כי רמת הלינה והמזון בפנטנל ובאמזונס היא אינה רמת התיירות הרגילה והמוכרת במדינות מפותחות, אלא ברמה בסיסית בלבד.
    • כלכלה: כלכלה מלאה בשייט + בלודג’ים בפנטנל (חלק מארוחות הצהריים יהיו ארוזות/ ארוחות פיקניק). בשאר הימים: חצי פנסיון (ארוחת בוקר + ערב).
    • מים, קפה ותה במהלך מסע השייט באמזונס.
    • כל הסיורים כמפורט במסלול, לרבות כניסה לשמורות הטבע, כניסה לפארקים לאומיים, לשמורות של ילידים, למוזיאונים ולאתרים.
    • דמי רישום וטיפול.
    • תשר לצוות האנייה, למדריכים מקומיים ולנהגים.

    המחיר אינו כולל:

    • ביטוח רפואי ומטען.
    • שתייה וארוחות שאינן כלולות.
    • הוצאות בעלות אופי אישי
    • שינוי במיסי דלק שיחול מיום פרסום הטיול ועד לתאריך כרטוס כרטיסי הטיסה.

    הערות ומידע כללי:

    • מדובר בטיול טבע ייחודי והרפתקני המאפשר חשיפה למגוון חוויות, רצף נופים משתנים על גדת הנהר האדיר בעולם באזורים מבודדים. המסלול משלב בין טיול שייט ומסע הרפתקאות של טבע פראי בג’ונגלים של האמזונס, לביצות של פנטנל, עולם חי עשיר ומגוון.
      בשל אופיו המיוחד של הטיול, בחלק ממקומות הלינה וכן באנייה במהלך השייט הלינה והכלכלה הן ברמה בסיסית בלבד. תקשורת ואינטרנט במהלך הטיול יהיו מוגבלים ולא תמיד זמינים.
      • מכיוון שמדובר בטיול שייט לאזורים מרוחקים בנהר האמזונס, תכנית השייט כפופה לשינויים ותלויה במזג האוויר, בגובה פני המים, בשיקולים הקשורים לניווט ובנסיבות נוספות, בהתאם להחלטת צוות השייט והקפטן. בנוסף, מכיוון שמדובר בטיול מיוחד, החורג ממסלולי התיירים ומבקר במקומות נידחים ולא מתויירים, המסלול אינו סופי והוא פתוח לשינויים.
      • היות ומדובר ביעד מבודד יכולות לקרות תקלות שמקורן בחוסר המודעות המקומית לדרישות מטיילים ותיירים בכלל, להבדלי תרבויות וכן לרמת שירותים בסיסית שהתייר הישראלי אינו רגיל אליה. זאת ועוד, שירותי התיירות בברזיל אינם מפותחים כמו במדינות אחרות ויתכנו בטיול תקלות בלתי צפויות. זהו חלק מאופי הטיול וההרשמה לטיול מהווה הסכמה לכך.
      קבוצה וצוות: 16-20 מטיילים בלבד. הטיול מותנה במינימום 16 משתתפים. מדריך ישראלי ידריך את הטיול בעזרת מדריכים מקומיים.
      חיסונים: חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות למקום מגוריכם. חיסונים כנגד קדחת צהובה, טטנוס וצהבת A ו – B הינם הכרחיים באזורים בהם נטייל. במידה ומסיבה כלשהי אין באפשרותכם לקבל את החיסונים יש לקבל מכתב מרופא שמפרט את הסיבה.
    • הנחיות הקורונה בזמן הטיול הן באחריות המדינה בה אנו מטיילים בלבד ובהתאם לנהלים של חברת השייט וחברות התעופה איתם אנו טסים, על המטייל/ת לדעת כי גם חברת יעדים כפופה להנחיות אלו.
    • ביטוח נסיעות – באחריות המטיילים לרכוש ביטוח נסיעות מקיף למשך כל זמן הטיול הכולל שייט בסירות זודיאק והתייחסות וכיסוי לנושא הקורונה. חברת יעדים איננה אחראית על הנהלים בשדות התעופה ובמדינות בהם מבקרים ולא תישא בעלויות הכרוכות בהארכת השהייה / מילוי טפסים / סגירת השמיים ו/או כל השלכות אחרות, הקשורות לקורונה בארץ ובעולם. הוצאות אלו יחולו על הנוסעים.
    • לאנייה יש ערכת עזרה ראשונה, אך אין רופא על הסיפון או אמצעים רפואיים אחרים. במקרה של מקרה חירום רפואי, האנייה תשוט לרופא המקומי הקרוב ביותר או, אם נדרש, לבית חולים.
    • טיסות: ע”פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ’ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות החברה והחברה כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.
    • לדף תנאים כלליים של חברת יעדים טיולי תרבות וטבע https://yeadimtravel.co.il/general-conditions
    • התמונות הינן להמחשה בלבד והן באדיבות הספק.

    רשימת המלונות לדוגמא:

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול ושייט גיאוגרפי באמזונס והפנטנל בברזיל

    מה תרצו לחפש?