טיול בפולין - לגלות את הפנינה של אירופה

טיול בפולין – לגלות את הפנינה של אירופה

נכתב ע"י: זאב רגב

תוכן עניינים

פולין, מדינה במרכז אירופה, עשירה בהיסטוריה, תרבות וטבע. בצפונה מתהדרת באגמים יפים רבים המחוברים בתעלות ובחופים חוליים ארוכים לאורך הים הבלטי. בדרום המדינה מצוי אזור הררי, הרי הטטרה יחד עם ערוץ נהר הדונייאץ המהווים גבול טבעי עם סלובקיה. פולין ידועה גם בשפע יערות ובאין ספור ומישורים פוריים. הפולנים הם מקבלי פנים ומתייחסים בצורה חיובית מאוד למטיילים המגיעים למדינה ומתאימים עצמם, באמצעות בתי מלון מודרניים, מרכזי ספא, מוזיאונים אין ספור ומאכלים פולניים טיפוסיים ששמם יצא למרחוק.

הערים והאתרים המפורסמים ביותר של פולין

וורשה

בירת פולין, מהווה מוקד תיירותי חשוב, לרוב שער הכניסה לפולין וגם העיר הגדולה  במדינה. העיר מלאה באטרקציות כמו העיר העתיקה המשוחזרת להפליא, ארמון התרבות, שריד להיסטוריה הקומוניסטית, הנתיב המלכותי ופארק שופן, מוזיאון פולין המיוחד – מוזיאון המוקדש לאלף שנות יהדות פולין ארמונות המלוכה כמו ארמון וילאנוב ועוד.

וורשה פולין
מרכז וורשה

קראקוב

אחת הערים היפות ביותר בפולין. במשך דורות הגיעו אליה אמנים ואדריכלים מאיטליה, גרמניה והולנד. בעיר נמצא את המספר הרב ביותר של מבנים עתיקים – כיכר השוק הישן ובית הבדים, כנסיית מריה, מוזיאון הנסיך צ’רטוריסקי עם הציור של ליאונרדו דה וינצ’י “הגברת עם החמוס”. ארמונות ימי הביניים , ארמון הוואבל ,הטירה המלכותית והרובע היהודי הישן, מהיפים והמיוחדים ביותר באירופה.

טירת מאלבורק

אחת הטירות הטווטוניות הגדולות ביותר שנבנו אי פעם. אתר מורשת עולמית של אונסק”ו. הטירה נבנתה במאה ה-13 ושימשה כמקום מגורים והגנה למסדר. בטירה מוזיאון ענבר מהחשובים במוזיאונים של אבני החן. הטירה נפגעה קשות במלחמת העולם השנייה ושוקמה במשך שנים רבות ומהווה אטרקציה תיירותית עולמית.

טירת מאלבורק
טירת מאלבורק

מכרות המלח בוויליצ’קה

מכרה המלח הקדום בעולם. במכרה נמצא ערים אמיתיות של מלח, כנסיות, קפלות, וציורי קיר חצובים במלח. האתר בעומק של 64 מטרים מתחת לאדמה, מגיע עד לעומק של למעלה מ 300 מטרים. המכרה בוויליצ’קה הוא מהאתרים הראשונים בעולם שנכנסו לרשימה של אתרי המורשת העולמית של אונסק”ו.

זאקופנה

עיירת נופש הסקי בחלקה הדרומי של פולין. בסמוך נמצא הפארק הלאומי טטרה – הפארק הזה נמצא בלב ההרים עם נופים עוצרי נשימה מוקף בפסגות אגמים צלולים ומפלים רבי הוד והדר. רבים אוהבים לטייל בעיר גם בקיץ, מי ברגל בהרים ומי ברחוב קרופובקי המפורסם, בבתי הקפה, המסעדות וחנויות היוקרה, לצפות באדריכלות המייחדת את האזור ולטעום מהאוכל ההררי המפורסם. בהקשר זה ניתן להזכיר את הרפטינג בנהר דונאייץ – נהר הזורם בעמק דרך צוקים גיריים ומהווה אחד ממוקדי התיירות.

גדנסק

העיר היפה ביותר בים הבלטי, השישית בגודלה בפולין. אחת משלוש ערים, יחד עם גדיניה וסופוט, הידועה כאתר נופש ייחודי בים הבאלטי. מלכי פולין צעדו ברחוב הראשי בעיר, דלוגה, ובכיכר הגדולה. הרחוב מוקף במבנים הסטורים מהמאה ה- 17 המשמרים את המראה הישן ושפע הצבעים לא מפסיק לרגש רבים. הרחוב והכיכר מלאים בתי קפה רבים, מסעדות, וחנויות מזכרות. במקום אטרקציות רבות כמו בית ארטוס, אשר שימש את איגוד הסוחרים, בית העירייה מהמאה ה-13 מהגבוהים ביותר באירופה, בו מצוי מוזיאון העירייה, פסלו של נפטון עם המזרקה  וכמובן שנציין גם את כנסיית מריה, העגורן המיוחד והנמל הישן שלאורך הנהר.

גדנסק
גדנסק

טורון

מרכז העיר העתיק של העיר הוא מקום לידתו של ניקולאוס קופרניקוס. גם עיר זו הוכרזה על ידי אונסק”ו כאתר מורשת עולמית. האבירים הטווטוניים בנו את העיר במאה ה – 13. טורון יוצאת דופן  בכך שהעיר השתמרה כמעט כולה על מבצריה בנייניה הכנסיות והחומות שבה. העיר ידועה גם כמקור המצאתו של הג’ינג’ר ברד. בין האטרקציות נמצא גם חומת העיר והמגדל הנטוי, פסלו של קופרניקוס. האתר הבולט בכיכר השוק של העיר העתיקה הוא בית העירייה הישן – בית העירייה נחשב לאחד המרשימים מסוגו במרכז אירופה. ליד בית העירייה נמצאים מזרקת השייט ופסל החמור של טורון.

וורוצלב

היא שילוב של עיר עתיקה, נהר רחב ידיים, אדריכלות גותית מדהימה, חיי תרבות ואמנות תוססים ואווירה צעירה בזכות אוכלוסיית סטודנטים הלומדים באוניברסיטת וורוצלב, אשר מהווה בזכות עצמה אטרקציה תיירותית. ראשיתה של וורוצלב באי טומסקי שבמרכזו כנסיית יוחנן המטביל, וסביבו נהר האודר – לא בכדי נקראת העיר ונציה של פולין. בביקור בעיר נסייר בעיר העתיקה והכיכר המפוארת (כיכר השוק), בבית העיריה ונצפה במקבץ מבנים בסגנון הרנסאנסי שהשתמרו ויחד עמם גם סגנונות גותיים מימי הביניים. בצד המערבי של השוק ניצבים “בית שמש הזהב” בית “עוף החול” , ובית “כלב הצייד “המוזהב, כל זה לצד ארמון המלוכה, הכנסייה ע”ש ארזבת והמנזר הברוקי. הביקור בעיר וסביבתה מהווה חוויה נעימה ורגועה.

טיילו איתנו

טיול בפולין - לגלות את הפנינה של אירופה
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת זאב רגב
9 ימים
12.09 -
04.09
טיול בפולין - לגלות את הפנינה של אירופה
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת זאב רגב
8 ימים
24.07 -
17.07
טיול בפולין - לגלות את הפנינה של אירופה
מקומות אחרונים
טיול בפולין - לגלות את הפנינה של אירופה
יציאה מובטחת
בהדרכת זאב רגב
9 ימים
23.06 -
15.06
טיול בפולין - לגלות את הפנינה של אירופה
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

כתבות נוספות שאולי תרצו לקרוא

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

טיול בפולין - לגלות את הפנינה של אירופה

מה תרצו לחפש?