צפון וייטנאם - מסאפה להלונג ביי

צפון וייטנאם – מסאפה להלונג ביי

תוכן עניינים

צפון וייטנאם הינו אזור יפיפה לבקר בו וטיול מעניין שעומד בפני עצמו. בצפון וייטנאם תפגשו נוף הררי מדהים של הרים נישאים וטרסות אורז, כפרים קטנים, שבטים ומיעוטים אתניים לצד האנוי הבירה הרומנטית. למרות שצפון ווייטנאם הולכת ותופסת את מקומה החשוב במפת התיירות, עדיין לא תמצאו שם את המסחריות של סייגון והדלתא של המקונג שנמצאות בדרום ווייטנאם.

תושבי צפון וייטנאם

תושבי צפון וייטנאם רואים עצמם שונים מבחינה תרבותית מאלה שבדרום המדינה. צפון וייטנאם קרובה יותר לסין ואת ההשפעות של השכנה מצפון תפגשו בטיול – גגות סיניים, מנות שמושפעות מהמטבח הסיני וכמובן השפעה פוליטית שנשתמרה מאז מלחמת וייטנאם. תושבי צפון וייטנאם הם בדרך כלל הם מסורתיים יותר בתחומי החברה, האומנות והמלאכות המסורתיות אותם תפגשו במהלך הטיול.

אישה וילד בלבוש שבטי מסורתי, צפון וייטנאם
אישה וילד בלבוש שבטי מסורתי, צפון וייטנאם

מתי לטייל בווייטנאם

הזמן הטוב ביותר לבקר בווייטנאם הוא בין נובמבר לאפריל. בגלל המבנה הגיאוגרפי של המדינה – צרה וארוכה ומשתרעת מצפון לדרום ולכל אורכה היא גובלת בים, מזג האוויר ניתן לחלוקה לפי אזורים.

מזג האויר בהאנוי ובצפון וייטנאם – מחודש נובמבר עד חודש אפריל מזג האויר אמור להיות קריר ויבש יותר. דצמבר וינואר יכולים להיות קרירים ולעיתים אפילו קרים וכדאי להתארגן מבחינת ביגוד. חודשים מאי עד אוקטובר הם תקופה פחות מומלצת – חם ולח.

טיול בהתאמה אישית לצפון וייטנאם

צפון וייטנאם מתאימה מאוד לטיול מאורגן לנוסע העצמאי. בסיס הטיול הוא בהאנוי ממנה נצא בטיולים אל סאפה ושבטי הצפון, שמורת טאם קוק, מפרץ לאן הא ובהתאמה לסוג הטיול נוסיף סיורים מיוחדים. לדוגמא, בטיול משפחות אנו מבקרים ולנים בכפר האותנטי קי סון, כפר השוכן בסביבה חקלאית שם נפגוש את וייטנאם המרתקת והמסורתית, נערוך שיעור בישול של אוכל וייטנאמי מסורתי ונצא לטיול רכוב לנכיר את הסביבה המקומית – כפרים ושדות חקלאים.

היכן לבקר בצפון וייטנאם

האנוי, מרכז הטיולים של צפון וייטנאם

האנוי בירתה של ווייטנאם היא מרכז הטיולים בצפון ווייטנאם, הכוללים ביקורים בסאפה או בהאלונג ביי. הטיולים יצאו מהאנוי הרומנטית והשוקקת, עיר עם השפעות תרבותיות מסין ומצרפת. האנוי מתחדשת ומתפתחת אבל תמיד שומרת על אופייה המסורתי – מרכז העיר הוא כמוזיאון ארכיטקטוני המשמר אופי פרובינציאלי צרפתי של שנות ה – 30.

בטיול בהאנוי כדאי לבקר במוזוליאום ובביתו של הו צ’י מין, אבי האומה הווייטנאמית המודרנית, באתרים היסטוריים ודתיים כגון פגודת העמוד הבודד או פגודת טראן צ’וק, הנחשבת ליפה והעתיקה מבין הפגודות של האנוי, מקדש הספרות והאוניברסיטה הראשונה של וייטנאם. כמובן כדאי לצאת לסיור ריקשות מסורתיות אל שווקי העיר. האנוי היא  עיר נעימה המשובצת אגמים וגנים ציבוריים, שם תפגשו שיעורי אירובי ואפילו קבוצת יוגה פותחת את הבוקר בשיעור צחוק. כמובן שאסור לותר על סיור סיקלו ברחבי הרובע העתיק.

וייטנאם

סיור אוכל בהאנוי

סיור אוכל בהאנוי הינו חוויה מומלצת, דרכו תכירו את הקולינריה הטעימה והבלתי נשכחת של ווייטנאם – במהל הסיור כדאי לטעום את כריכי הבאן מי הנעשה בהשראה צרפתית, מרק האטריות המפורסם עם בשר ועשבי טיבול טריים, מנת אורז דביקה עם תוספות נהדרות. לצד המסעדות הנהדרות ישנם בהאנוי בתי קפה חדשים וייחודיים הממוקמים לצד בצי הקפה המסורתיים.

הלונג ביי

האנוי היא המרכז ממנה תצאו לטיולים בצפון ווייטנאם. ממנה תצאו ותזרו אל הרי הצפון, אל שמורות הטבע ואל האלונג ביי, אחד המקומות היפים בעולם. מפרץ הלונג הציורי והמפורסם, עם פסגות אבן הגיר המדהימות והמערות הקרסטיות בהם תבקרו. הלונג הפכה בשנים האחרונות לאטרקציה תיירותית עמוסת מבקרים ולכן אנו ממליצים על שהייה במפרצים קרובים אחרים שהם מדהימים באותה מידה אבל עמוסים פחות כמו לאן הא ובאי טו.

מפרץ הלונג - הלונג ביי, וייטנאם, צילום: משה שי
הלונג ביי, וייטנאם, צילום: משה שי

פעילויות ולינה בהלונג ביי

מפרץ הלונג המרהיב הינו אחד מפלאי הטבע של וייטנאם ומעל מימיו השקטים והכחולים של המפרץ מזדקרים יותר מ-3000 איים וצוקים עשויים אבן גיר שיוצרים נוף ייחודי. בטיול לווייטנאם אתם תגיעו אל המעגן ותצאו לשייט במפרץ, אשר הוכרז על ידי אונסק”ו כאתר מורשת טבע עולמי. הסיור כולל ביקור והליכה במערות הנטיפים, שייט בקיאקים, שחייה ופעילויות נוספות. את הלילה תעשו בתא מפנק על הספינה מול נופו המדהים של המפרץ.

טאם קוק – האלונג ביי ביבשה

שמורת טאם קוק נמצאת כ-2.5 שעות נסיעה דרומית להאנוי, באזור נין בין שהופך לאחד היעדים הפופולריים ביותר בצפון ווייטנאם. זהו אזור של טבע פראי בנופים מדהימים. טאם קוק היא עיירה קסומה במחוז נין בין ונחשבת לאחד המקומות היפים והאותנטיים ביותר בווייטנאם – מאוד כדאי לטייל ברחוב הראשי שבעיירה בין דוכני המזון וחנויות המזכרות.

פעילות חובה הינה השייט בסירות קטנות לאורך שדות האורז מהם מתנשאים הרים קרסטיים לגובה של מאות מטרים ונראים כאילו הם צפים בין שדות האורז – לא לשווא קיבל האזור את הכינוי “הלונג ביי ביבשה”. לצד השייט בסירות ניתן לערוך סיורי הליכה כמו הטיול להר האנג מואה שם נמצאות נקודות תצפית אל נופי האזור הציוריים. כדאי לבקר גם בעמק הואה לו הסמוך,  מקום שהיה לבירתה העתיקה של ווייטנאם במאה ה-10, שם נמצא מקדש המלך קינג דין לצד ארמונות ומקדשים ושרידים של מצודה עתיקה.

עיירת ההרים סאפה

נסיעה מהאנוי אל העיירה סאפה, הגובלת עם סין השכנה (ועל שום כך ההשפעה הסינית באזור זה).  אזור סאפה נחשב לאחד היפים  בכל וייטנאם – זהו אזור של הרים נישאים ועמקים תלולים, טרסות ירוקות וכפרי שבטים מקומיים. באזור סאפה כדאי לצאת לטיולי הליכה נעימים בין הכפרים הרבים השוכנים באזור, שם תהייה לכם הזדמנות לפגוש את המקומיים ולהכיר את אורח חייהם. בטיולים באזור אנו ממליצים לקחת את הרכבת והרכבל להר פאנסיפאן, הפסגה הגבוהה ביותר בווייטנאם.

שדות האורז באזור סאפה, צפון וייטאנם
שדות האורז באזור סאפה, צפון וייטאנם

שווקי סאפה

לאחר ארוחת הבוקר אתם תבקרו באחד השווקים הססגוניים המתקיימים מדי יום באחד הכפרים. שוק באק אה הינו אחד הגדולים והססגוניים והוא מתקיים כל יום א’. זהו  שוק שבועי הומה אדם. בשווקים מתכנסים בני שבטים שונים, ביניהם הה’מונג הפרחוניים, בני הדזו ובני הדאי, להחליף סחורות ולמכור מרכולתם, דוכנים העמוסים מוצרי מזון וירקות לצד מלאכות יד ואומנויות מסורתיות מקומיות.

טיול לצפון ווייטנאם בהתאמה אישית – מסלול לדוגמא:

טיול לצפון וייטנאם הוא הוא מסע מרתק אל הרים נישאים, תרבות מפוארת, מטבח טעים ושווקים צבעוניים. זהו טיול של כ-10 ימים בהם תחוו חוויה מרתקת  בצפון וייטנאם. להלן מסלול טיול לדוגמא – מוזמנים לפנות אלינו לטיול מאורגן לצפון ווייטנאם בהתאמה אישית.

ימים 1-2 – הגעה להאנוי ויום טיול בהאנוי.

יום 3 – נסיעה לכפר קיי סון ומפגש עם וייטנאם המסורתית

יום 4 – שמורת הטבע טאם קוק – הואה לו

יום 5 – אזור נין בין – מערות ונקרות – נסיעה למפרץ הלונג ביי

יום 6 – מפרץ הלונג ביי – בצהריים נסיעה להאנוי

ימים 7-9 סאפה – שווקים טיולים בסאפה

יום 10 חזרה להאנוי

 

טיילו איתנו

צפון וייטנאם - מסאפה להלונג ביי
ללא תאריך יציאה
צפון וייטנאם - מסאפה להלונג ביי
ללא תאריך יציאה
צפון וייטנאם - מסאפה להלונג ביי
ללא תאריך יציאה
בהדרכת אהד נבו
18 ימים
צפון וייטנאם - מסאפה להלונג ביי
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

צפון וייטנאם - מסאפה להלונג ביי

מה תרצו לחפש?