טיול לפיליפינים – ביקור בגן עדן טרופי

טיול לפיליפינים – ביקור בגן עדן טרופי

נכתב ע"י: צוות יעדים

תוכן עניינים

הפיליפינים היא מדינת איים בקצה המזרחי ביותר של יבשת אסיה. בפיליפינים מעל 7000 איים בגדלים שונים הנמצאים באוקיאנוס השקט. תודות לארץ המגוונת, תוכלו למצוא בפיליפינים חופים נפלאים הנושקים אל מים צלולים, פלאי טבע, כמו נהר תת קרקעי, הרי געש, טרסות אורז, מסלולי הליכה קלים, אוכל מקומי ייחודי, פסטיבלים צבעוניים המשקפים את התרבות המגוונת ותושבים מקומיים ידידותיים להפליא, המכונים כ”אחד העמים המאושרים בעולם”.

תושבי הפיליפינים

תושבי הפיליפינים ידועים כאנשים נעימים ומכניסי אורחים ולרוב הפיליפינים נחשבת ל”מדינה הידידותית ביותר באסיה”. הכנסת האורחים נובעת מהקונספט של “המשפחה המורחבת” – הם מתייחסים בחיבה ובקבלה לזרים כמו אל בני משפחה. הפיליפינים גאים מאוד בארצם, ביופייה ובתרבותה ולכן ששים לעזור לתיירים זרים כדי שיחוו גם הם את המיטב שיש למדינה להציע..

פיליפינים

מה יש לאכול? – המטבח הפיליפיני

אם יש מילה שמתארת את המטבח הפיליפיני, הוא בעצם מטבח שמהווה כור היתוך של ערב רב של תרבויות, מכיוון שהפיליפינים נשלטו על ידי ספרד, ארה”ב ואפילו יפן. זאת ועוד, לפיליפינים קשר עמוק למלזיה ולסין. ההיסטוריה העשירה וההשפעות התרבויות המגוונות יצרו מטבח ייחודי, השונה מהמדינות השכנות. למרות כל ההשפעות החיצוניות, המטבח הפיליפיני בהחלט הטביע את חותמו בסצנה הגסטרונומית. מנות מפורסמות הן למשל האדובו – מנת בשר – חזיר או עוף, מבושלת בחומץ לרוטב סויה. אם תשמעו “האלו-האלו” הכוונה היא לא לשיחת טלפון אלא למאכל קייצי העשוי קרח כתוש, חלב ופירות מומתקים. כיאה לאי בעל אקלים טרופי, מנגו הוא אחד הפירות הנפוצים והטעימים שיש לפיליפינים להציע והוא נמצא במאכלים ובמשקאות.

מזג האויר בפיליפינים

בפיליפינים הקיץ שורר כל השנה. כך שאם אתם רוצים לברוח מהחורף, החודשים הטובים לטיול בפיליפינים הם ינואר ופברואר – ימי שמש עם טמפרטורות נעימות. עונות השנה מתחלקות לשתיים: העונה ה”יבשה” והעונה ה”רטובה”. העונה היבשה – בין החודשים נובמבר עד מאי. העונה הרטובה בדרך כלל מתחילה ביוני ומסתיימת באוקטובר, בעונה זאת קיים סיכוי לטייפונים.

פסטיבלים בפיליפינים

הפיליפינים בהחלט יודעים כיצד לחגוג במסיבות רחוב, והם עושים זאת בשלל צבעים ותלבושות. הפסטיבלים בפיליפינים נודעים כחגיגות השמחות והרעשניות ביותר ברחבי אסיה. הפסטיבלים הם בעלי נופך דתי, היסטורי או תרבותי.

אחד מהפסטיבלים הדתיים הוא אטי-אטיהאן, נחגג כל שנה בינואר בקאליבו, אקלאן לכבוד הילד הקדוש – סנטו ניניו – הכוונה לישו הילד. במצעד עמוס החוגגים, מתקיים מופע צבעוני של המשתתפים, תלבושות אקסטרווגנטיות, ריקודים ברחובות ושפע דוכני מזון בדרך.

הפסטיבל שכולם מחכים לו, מתקיים מידי שנה בינואר בסבו – פסטיבל סינולוג, גם הוא לכבוד הילד הקדוש. פסטיבל זה מושך אליו מיליוני חוגגים. במצעד ברחוב הראשי, המשתתפים בתלבושות הססגוניות רוקדים את “ריקוד פסטיבל הסינולוג”, ברקע מופע זיקוקים ומסיבות רחוב סביב המצעד.

לאוהבי הפרחים שבינכם ולבעלי האצבעות הירוקות, יש פסטיבל שממש אסור לכם לפספס בפיליפינים – פסטיבל פנגבנגה, גאוות אזור באגויו – פסטיבל הפרחים השנתי, בו תזכו לצפות בשלל הפרחים של הפיליפינים – תהלוכה ותצוגה מרשימה, ססגונית ורעננה של עשרות אלפי פרחים וחוגגים.

פסטיבל פנגבנגה– פסטיבל הפרחים השנתי, פיליפינים
פסטיבל פנגבנגה– פסטיבל הפרחים השנתי, פיליפינים

הג’יפני בפיליפינים

מיד לאחר הגעתכם לפיליפינים, לא תוכלו לפספס את כלי הרכב הצבעוניים האלה, השועטים ברחובות מנילה ואזורים עירוניים שוקקים אחרים ברחבי הפיליפינים. רכב זה ייחודי לפיליפינים ומהווה את כלי התחבורה הראשי של האוכלוסייה המקומית. הרכבים צבועים בצבעים עזים ויעד הנסיעה תלוי כשלט מלפנים. כלי רכב מעניין נוסף הוא רכב תלת גלגלי, שמזכיר את הטוק-טוק הנפוץ בתאילנד וגם בהודו, אבל זה בעצם אופנוע עם תא נוסעים צמוד אליו.

לאן נטייל בפיליפינים?

מנילה, בירת הפיליפינים

ההיסטוריה הפיליפינית נחלקת לשניים: התקופה פרה קולוניאלית, בה חיו שבטים אשר נשלטו על ידי שליטים מקומיים ולאחריה – שנים רבות של כיבוש – ספרדים, אמריקאים ויפנים. שתי הכנסיות העתיקות ביותר בפיליפינים נמצאות במנילה – כנסיית סאן אוגוסטין וקתדרלת מנילה. מבצר סנטיאגו הוא מצודה היספנית מרשימה שכיום מכילה מספר מוזיאונים – כדאי לבקר בו אם מגיעים למנילה. אתר “חובה” נוסף הוא “אנדרטת ריזאל” לכבוד הגיבור הלאומי, חוסה ריזאל. בסמוך לאנדרטה, נמצאת ה”צ’יינה טאון” של מנילה – הצ’יינה טאון העתיקה ביותר בעולם, כאן תמצאו את כל מה שיש לצ’יינה טאון להציע – אוכל סיני, תרופות ומרקחות, מקדשים בודהיסטים ועוגיות ירח.

הר הגעש טאאל

הר הרגש טאאל בבאטנגאס, באי לוזון, הוא מהרי הגעש הפעילים ביותר בפיליפינים. נמצא כשעת נסיעה מעיר הבירה מנילה. הר הגעש נמצא במרכזו של אגם טאאל. אפשר לעלות על סירה מהעיר טאליסאי כדי להגיע בשיט למכתש. טאאל הוא הר הגעש הפעיל הקטן ביותר בעולם.

מפלי פסנג’אן

המפלים בפיליפינים הם מאתרי ה”חובה” בארכיפלג. המפלים מרשימים בגודלם ובצורתם ומהפנטים את הצופים בהם. מפלי פסנגאן הם מהמפלים המפורסמים ביותר בפיליפינים, המפל נופל מגובה 91 מטרים, בשלוש דרגות. את המפל מזין נהר פסנגאן בגלל קרבתו לאזור מנילה והם מושכים אליהם תיירים רבים מרחבי העולם. ההגעה אל המפל היא בשיט בסירה – חוויה בפני עצמה. השיט יובל אתכם במעלה הזרם דרך נופים טרופיים, בריכות טבעיות ומערות.

צפון לוזון – טרסות האורז של בנאווי Banaue ובאטד Batad

לצפות בטרסות האורז של בנאו בזריחה הוא בהחלט מראה שלא תשכחו. טרסות אלה קיימות כבר 2000 שנה, נחשבות ל”פלא השמיני” ומייצגות את ההתיישבות והציוויליזציה של החברה החקלאית בפיליפינים. הטרסות נחצבו ביד לתוך צלע ההר וכך נוצרו שדות/חלקות אנכיים, שבהן מגדלים אורז וירקות. אם אתם רוצים לבקר במקום שבו הזמן כאילו קפא מלכת, לחוות כיצד היו החיים טרם עידן המודרניזציה, כדאי לכם לבקר בקורדילרס – בצפון האי לוזון. 250 קילומטרים ממנילה, נמצאות הטרסות המרשימות האלה, המכונות “מדרגות לגן עדן” – טרסות האורז באזור איפוגאו, בהרי הקורדילרה. הנוף ההררי המרשים, בו גלים-גלים של טרסות אורז חצובות מעשה אדם, למרחקים ככחול שהעין יכולה לראות. טרסות אלה קיימות כבר מאות שנים, טרם הגעת הקולוניאליסטים לפיליפינים ונחשבות לחלק מהותי מהאומנות, המסורת והמשמעות של התרבות הפיליפינית.

טרסות אורז, צפון האי לוזון, פיליפינים
טרסות אורז, צפון האי לוזון, פיליפינים

האי פלוואן – אל נידו

בקצהו הצפוני של האי פלוואן תוכלו למצוא חלק מהחופים היפים ביותר בפיליפינים, כאלו שלא תמצאו באף מקום אחר באיים. לא רק חול לבן ורך ומים צלולים, אלא גם מצוקי אבן גיר, מערות נסתרות, ואיים יפים לא רחוק מהחוף. מהעיר המרכזית היא אל נידו, ניתן לקחת שייט יומי אל חופים מבודדים. סביב לאל נידו עצמה גם יש חופים יפים, למי שלא רוצה להתרחק. שדה תעופה קטן ליד אל נידו מציע טיסות ישירות למנילה.

הנהר התת קרקעי underground river

הנהר והפארק הלאומי פוארטו פרינססה הוא אתר מורשת של אונסק”ו ואחד משבעת פלאי תבל החדשים. הנהר התת קרקעי זורם במערכת של מערות נטיפים, המציגות נטיפים וזקיפים מרשימים. השיט בנהר התת קרקעי, על מי אזמרגד, בינות לנטיפים, על מי טורקיז במערות קרירות, הוא בהחלט אחת מגולות הכותרת של הטיול בפיליפינים.

האי בוהול

האי בוהול נחשב לאחד מהיעדים הטובים ביותר לביקור בדרום מזרח אסיה. השילוב בין היופי הטבעי והאתרים השונים מושך אליו מבקרים רבים. אפשר לשלב בין טיולים רגליים בטבע ובשמורות, סיור בין המבנים הקולוניאליים וגם מנוחה וספורט ימי בחופים היפים.

קופי טרסיוס Tarsier

קופיף או טרסיוס , בפיליפינים תוכלו למצוא את היונק הקטן ביותר בעולם. קופיף זה מגיע לגודלה של כף יד של אדם מבוגר. יצורים ליליים אלה הם בעלי עיניים גדולות ייחודיות וניתן למצוא אותם רק באזור בוהול – זהו זן אנדמי שחי באזור הזה בלבד. באי חיים 100 פרטים שנמצאים בשמורה. הם אינם יכולים לחיות בשבי. גודלו של קופיף טרזייר כ- 10 ס”מ. הם ערים בלילה וישנים ביום כשעיניהם פקוחות

גבעות השוקולד  Chocolate hills

“גבעות השוקולד” הם בעצם כינוי לתופעת טבע ייחודית. יותר מ1200 גבעות שנראות כמו “נשיקות” שוקולד (כמו של המותג המפורסם). האזור היה בעבר מתחת לפני הים, והגבעות האלה מתפרשות לכל עבר. הן עשויות בעצם ממושבות אלמוגים בגוון “חום שוקולד”, שתנאי הזמן, סחף וגשם השאירו עליהם את חותמם. בגבעות השוקולד כדאי לבקר בעונה היבשה, בין נובמבר למאי, מכיוון שבעונה הרטובה, גבעות השוקולד מתכסות בעשב והופכות ירוקות.

גבעות השוקולד, האי בוהול, פיליפינים
גבעות השוקולד, האי בוהול, פיליפינים

סבו

האי סבו מפורסם בחופים היפים ובאתרי הצלילה המרהיבים. האי סבו מושך אליו גם אוהבי טבע וגם חובבי היסטוריה – אפשר ללמוד על נקלה משפע השרידים שנותרו עומדים על תילם מתקופת הכיבוש הספרדי.

המלכה של הדרום – העיר סבו

העיר סבו היא אחת מהערים הפופולאריות ביותר בפיליפינים. העיר ידועה כ”מלכה של הדרום”. המבנים בעיר הם תערובת של אדריכלות מודרנית יחד עם אדריכלות קולוניאלית ספרדית, שעמדה במבחן הזמן. בסבו תמצאו גם את המפלים הציוריים ביותר בפיליפינים – מפלי קווסאן.

טיילו איתנו

טיול לפיליפינים – ביקור בגן עדן טרופי
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
18 ימים
טיול לפיליפינים – ביקור בגן עדן טרופי
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
17 ימים
טיול לפיליפינים – ביקור בגן עדן טרופי
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

כתבות נוספות שאולי תרצו לקרוא

לא נמצא מידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

טיול לפיליפינים – ביקור בגן עדן טרופי

מה תרצו לחפש?