טיול צלמים למזרח טיבט

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת יובל כלב
A81664C0-70A7-4CA7-8A97-E1648598A84C
26/09/24 -
15/09/24
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
12 ימים

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה לטייל עם יעדים לטיבט?

טיול בדגש צילום מיוחד ועוצמתי לאזורי השוליים של הרמה הטיבטית וסין (מחוז סצו’ואן).

הדרכה כפולה: הצלם המקצועי אלי אטיאס והמדריך הבכיר יובל כלב.

טיבט עברה לא מעט תהפוכות במהלך המאה ה20. למרות הסיפוח לסין, השאיפה היא עדיין לשמר את התרבות ואת הרוח כפי שהתקיימה לפני מאות שנים.

נבקר במנזרים עתיקים שוקקי פעילות שם העם הטיבטי עדיין מצליח לשמור על אמונותיו ופולחניו, עיירות נידחות, הרים מושלגים ונישאים, יערות בראשיתיים, אגמים ציוריים, כפרים נידחים ותרבות עתיקה שמנסה לשרוד את תהפוכות ואתגרי הזמן והמקום.

חוויה בלתי נשכחת שתישאר חקוקה בלב זמן רב.

** הטיול מתאים רק לחובבי צילום המבקשים ללמוד ולשפר את יכולות הצילום שלהם על רקע אחד האזורים הנידחים והמיוחדים של סין (מזרח טיבט).

קבוצה קטנה (עד 15 איש) ואיכותית.

ימים מלאים וגדושים.

ליווי מקצועי של צלם העיתונות התיעודי אלי אטיאס.

הדרכה מעמיקה של יובל כלב.

ביקור באזורי שהם השוליים של מפת התיירות בסין.

מנזרים נידחים, שמורות טבע בראשיתיות כפרים שהקדמה פסחה עליהם ועוד ועוד..

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

מחוז סיצ'ואן

לאחר טיסה לא ישירה לסין ננחת בצ׳נגדו (Chengdu), בירתו של מחוז סיצ׳ואן (Sichuan), שהוראת שמו המקובלת – ״ארבעת הנהרות״ על שם ארבעת הנהרות העצומים החוצים אותו. המחוז מילא מאז ומעולם תפקיד חשוב בייצור ואספקת מזון לאימפריות הסיניות השונות, ולכן זכה לכינוי ״אסם התבואה של סין״. עם הנחיתה בשדה התעופה של צ׳נגדו, נפנה היישר אל דוג׳יאנגיאן (Dujiangyan) בהתאם לשעת הנחיתה נצא לביקור במרכז לשימור וריבוי דובי פנדה – החיה שהפכה לסמל לשימור הטבע והסביבה. לכאן הובאו בראשית שנות השמונים שלושה גורי פנדה שנמצאו נטושים ביער לאחר שאמם ניצודה, וכאן נולד הפרויקט שהפך לשם דבר בעולם, ובמיוחד, בעולם ההגנה על ערכי הטבע.  בסופו של היום נפנה למלון ללילה ראשון בסין, ולמנוחה מבורכת אחרי הטיסה הארוכה מזרחה.

1-2
אל שולי הרמה הטיבטית

נעזוב את דוג׳יאנגיאן, ונפנה בנסיעה אל השוליים המזרחיים של הרמה הטיבטית . נבקר בעמק שני הגשרים (Shuangqiao Valley), היפה מבין שלושת העמקים החורצים את מורדות הר ארבע האחיות אשר פסגותיו נישאות אל 6,250 מטר מעל לפני הים. נהנה ממראות ראשית השלכת בטרם ניסע אל דאנבה (Danba). דאנבה מפורסמת במגדלים המבוצרים שלה, בכפרים הטיבטיים הציוריים שלה, ובבנות המחוז הנודעות ביופיין. המגדלים של דאנבה החלו להיבנות בתקופת שושלת מינג. מכיוון שדאנבה ישבה בחיץ שבין האזור הטיבטי לזה המאוכלס בבני ההאן, מלחמות רבות רגשו על תושבי המחוז אשר פשוט היו ״יורדים למקלטים״ כל אימת שנתרגשה עליהם רעה כזו או אחרת. נשוטט בין הכפרים, נראה את הארכיטקטורה המיוחדת המאפיינת את כלל המרחב הטיבטי, וכמובן – את הטיבטים תושבי הכפרים.

3
אל עומק התרבות

יום ארוך לפנינו, שיצפון בחובו מפגשים בין-תרבותיים מרגשים. נבקר בבתיהם של הטיבטים, נראה מקרוב את אורחות חייהם ומסורותיהם בתוך הנופים המרהיבים של שולי הרמה הטיבטית - הרים נישאים של רכס ההימלאיה העצום – "גג העולם". בטרם נעזוב את אזור דאנבה, נעצור לצלם ממרחק את הכפר ג׳יאג׳ו (Jia ju) הציורי, אשר זכה לתואר "אחד מששת אזורי הספר היפים בסין". נבקר ביער האבנים השחור, לרגלי הר יאלה (Yala Snow Mountain) והקרחונים המרהיבים שלו, ובסופו של היום נגיע אל מנזר שאולינג (Shouling לא לבלבל עם שאולין) אחד המנזרים היפים והחשובים במחוז. המנזר העתיק שנוסד לראשונה ב-1650 (אך נדד ממקום למקום במהלך השנים) מציע לבד מהיכלות התפילה הצבעוניים שלו, גם תצפית על עמק לוהו (Luhuo ) הפרוש תחתיו.

טיול צלמים למזרח טיבט
4
אגמים

נתחיל את הבוקר בתצפית על אגם קאסה (Kasa) הקדוש טרם נחצה ממחוז לוהו אל גאנזי (Ganzi). נמשיך אל מקדש גאנזי. המקדשים הבודהיסטיים, מעבר לתפקיד הקלאסי של מקום תפילה ופולחן, מהווים את אחד היסודות החשובים ביותר עליהם נשענת התרבות הטיבטית, שאימצה אל ליבה את הבודהיזם במאה ה-7. ביקור במנזרים ובמקדשים הטיבטים מהווה לא רק הצצה אל חיי הדת, הפולחן והנזירות, אלא גם מקום למפגשים בלתי אמצעיים עם האוכלוסייה אשר עבורה המקדש מהווה לא רק אתר פולחן ועליה לרגל, אלא גם מרכז קהילתי וחברתי חשוב.  המנזר, אשר הוקם על ידי החושוטים המונגולים באמצע המאה ה-17 שונה במבנהו ממנזרים אחרים שנראה לאורך הטיול. מכאן אל מאניגאנגו (Manigange) – עיר מסחר חשובה על דרך התה והסוסים ההיסטורית היושב על נקודת מפגש אסטרטגית של מספר עמקים, ולפיכך, ״משפך״ של דרכים רבות החוצות את שולי הרמה. נסיים באגם אילחון להאטסו (Yulong Lacuo Lake) המצוי בגובה של מעל ל-4,000 מטר מעל לפני הים. האגם, המוקף פסגות מושלגות עד הינו אתר עליה לרגל פופולרי, ומסלול ״קורה״ מקיף אותו. (מסלולי היקפי המשמש עולי רגל המקיפים אתרי קדושה). בסופו של היום נפנה אל העיר דרגה (Derge) ללינה.

5
כתבים עתיקים

נתחיל את הביקור בבית הדפוס המסורתי של דרגה, אשר נוסד בראשית המאה ה-18, ונחשב לאורים ותומים של כתבי הקודש הטיבטיים. אוסף של 217 אלף לוחות הדפס הנשמרות בקפדנות בבית הדפוס מכילות, כך נהוג לחשוב, כ-70% מכלל כתבי הקודש הטיבטיים. איכות העבודה הקפדנית מעניקה לספרים המודפסים בדרגה חשיבות מיוחדת, היות ומדובר באחד משלושת מרכזי התרבות החשובים בטיבט. תהליך ההדפסה בדרגה ממשיך ונעשה באופן ידני כפי שנעשה כאן מזה כ-300 שנה. נעצור לביקור במקדש גונצ׳ן (Gonchen) השייך לזרם הסאקיה (Sakya) אחד מארבעת הזרמים העיקריים בבודהיזם הטיבטי. נמשיך אל העיירה באיו (Baiyu) לביקור בבית מלאכה המייצר חרבות טיבטיות בתהליך מסורתי. למרות תדמיתם של הטיבטים כבודהיסטים עדיני נפש, הרי שהם, הלכה למעשה עם של לוחמים עזי נפש שלתקופה קצרה אף הקימו את האימפריה הטיבטית שחלשה על הרמה הטיבטית כולה, על חלקים נרחבים מרמת פמיר, ואף על חלקים אדירים מסין – משיאן במערב, אפגניסטן במזרח, ועד מפרץ בנגל בדרום. לפיכך, כלי זין הינם, עד עצם היום הזה, סמל מעמד חשוב בטיבט.

6
כשפוליטיקה ודת

ליבו של היום הזה – ביקור במנזר יארצ׳ן** (Yarchen Temple). קומפלקס אדיר הזה היווה עד לא מזמן את ריכוז המנזרים הצפוף בעולם, בית לכעשרת אלפים נזירים ונזירות (למעשה, הנזירות היוו את הרוב המכריע, ולכן כונה האזור בחיבה – ״עיירת הנזירות״). בשנים האחרונות, בשל המצב הפוליטי, רבים מאוד מבין הנזירים והנזירות מורחקים מן המתחם, וחלקים שלמים שלו נחרבים. זוהי הזדמנות, אולי אחרונה, לחזות באוכלוסייה אדירה של נזירים בודיהטים-טיבטיים החיים חיי פרישות ועוני משווע מתוך בחירה. אנו לא נדע עד לרגע האחרון אם יתאפשר לנו לרדת למחנה, או שנצפה בו מרחקו, אבל נעשה כל מאמץ אפשרי להיכנס למנזר עצמו. בסוך הביקור נצא בנסיעה ארוכה (4 שעות) אל העיירה שינלונג (Xinlong).

** הביקור במנזר מותנה באישור השלטונות הסיניים. במידה ולא יתאפשר לנו לבקר במנזר נבקר במנזר אחר.

טיול צלמים למזרח טיבט
7
יום מהציורים

השכמה הכי מוקדמת שאפשר, ויציאה הכי מוקדמת שאפשר כדי להגיע באור הבוקר של אגם צוקה (Cuoka Lake) – שאין תיאור מתאים לו לבד מההגדרה המילונית לאגם ציורי. פשוט כך. הלאה אל ליטאנג (Litang) – עיירה טיבטית טיפוסית המפורסמת בתרבות הסוסים שלה. אחר הצהריים נגיע אל שינדוצ׳יאו (Xinduqiao) – העמק שזכה לכינוי ״גן העדן של הצלמים״ על שום השלכת המרהיבה על רקע ההרים הנישאים בעלי פסגות הקרח. כאן נבקר שוב בכפרים טיבטיים טיפוסיים.

8
ערבות העשב

התרבות הטיבטית הינה במידה רבה, כמו תרבויות אחרות של נוודים באסיה, תרבות סוסים. הטיבטים מתנאים בסוסיהם, חוגגים לכבודם, וגאים בהם מאוד. לפיכך, ערבות העשב, מקום מרעה לסוסים, והמקום בו נוטים הם את אוהליהם נחשבות לחלק מהותי, כמעט ערש התרבות הטיבטי. ניסע אל ערבות העשב המפורסמות של טאגונג (Tagong) ומכאן, אל קאנגדינג (Kangding) אשר במשך הדורות נחשבה שער הכניסה של דרך התה והסוסים מסין לטיבט. בדרכנו אל קאנגדינג נעצור בשמורת אגם איש הפרא להליכה קצרה ככל שיתיר הזמן.

טיול צלמים למזרח טיבט
9
רום ההר

את היום כולו נקדיש לשמורת הטבע האילוגו (Hailuogou)– שמורת הקרחונים המפורסמת ובה תצפית על הר גונגה (Gongga) הנישא לגובה 7,556 מטר מעל גובה פני הים – הפסגה השלישית בגובהה מחות לרכס ההימלאיה.  לאחר הטיול בשמורה, נפנה אל העיר צ'נגדו אליה נגיע בשעת ערב מאוחרת.

10
חזרה לישראל

לאחר ארוחת הבור ניסע אל שדה התעופה של צ'נגדו. כאן נעלה על הטיסה חזרה הביתה, דרך יעד ביניים כמובן. נחיתה ביום 12.

11
טיול צלמים למזרח טיבט

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

$
5,795
12 ימים
טיול מיוחד ועוצמתי לאזורי השוליים של הרמה הטיבטית וסין (מחוז סצו'ואן)
טיול צלמים למזרח טיבט
יובל כלב
טיול צלמים לטיבט
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    המסלול היה מגוון, יפה ומעניין. תנאי הטיול מצויינים ומפנקים. יובל – מדריך הטיול – מעולה. שופע ידע, מלא סבלנות. הצוות המשרד “אין עליו” (תודה על הזומים בתקופת הקורונה). דליה מקסימה. תודה רבה

    רותי צוראל – טיול למונטנגרו

    טיול באזור יוון ההררית ויואנינה. תנאי הטיול היו טובים. יובל מדריך הטיול מעולה. הצוות המקומי היה יעיל, אדיב ומסביר פנים. תודה ליובל על הליווי המקצועי והרגיש. אין כמוך!

    דיטה שנער – טיול ליוון

    תנאי הטיול היום טובים מאוד. הרכבים, בתי המלון והארוחות היו מעולים. יובל מדריך מעולה. הפגין ידע מעולה בכל התחומים החשובים מעבר לציפיות. יובל מסודר ודואג לכל, עד הפרט האחרון. מעבר לזה, הוא פשוט אדם נעים ואנטיליגנטי שכיף לשהות במחיצתו.

    טיול למרוקו

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    לינה: בבתי מלון ברמת תיירות טובה (תכנית המלונות המפורטת והסופית תימסר בפגישת התדרוך). לפחות לינה אחת תהיה בבתים מקומיים בתנאים פשוטים ביותר. על המטיילים לחת בחשבון כי רמת המלונות באשורים אלה של סין נמוכה מהמקובל במערב.

    כלכלה: פנסיון מלא. חלק מהארוחות צהריים – פיקניק.

    תחבורה: באוטובוס תיירים ממוזג. כלי תחבורה אחרים (סירות) כמפורט בתוכנית.

    דמי כניסה: לאתרים כמפורט בתוכנית.

    הדרכה: צלם מקצועי – אלי אטיאס, מדריך גיאוגרפי בכיר מצוות יעדים – יובל כלב.

    מדריך מקומי דובר אנגלית לכל אורך המסלול.

    דמי רישום: 50$ המהווים גם ביטוח ביטול – ר’ הערות.

    דמי שתייה: טיפים לנותני השירותים בחו”ל .

    פגישת בחינת תיק עבודות לאחר הטיול.

    מע”מ.

    המחיר אינו כולל:

    טיסות ומיסי נמל מכל סוג.

    הוצאת דרכון או הארכת תוקפו.

    ארוחות שאינן כלולות ברשימת “המחיר כולל”.

    ביטוח רפואי ומטען – ניתן לרכישה במשרדנו.

    בדיקות קורונה בארץ ובחו”ל.

    הוצאות בעלות אופי אישי.

    ויזה לסין.

    תוספת חדר ליחיד: 795$

    הערות ומידע כללי:

    לאדם בחדר זוגי בקבוצה של 13-15 איש: 5050$

    לאדם בחדר זוגי בקבוצה של 10-12 איש: 5795$

    לאדם בחדר זוגי בקבוצה של 8-9 איש: 6450$

    על המטיילים לקחת בחשבון כי אזורי הטיול נמצאים בשולי מפת שירותי התיירות בסין ורמתם נמוכה מהרמה המקובלת במערב. במהלך הטיול עלולים לצוץ תקלות במלונות, מסעדות, תחבורה, אתרים ונותני שירותים שונים. אנחנו כמובן ננסה להתאים את עצמנו למצב בשטח ולעשות את הטוב ביותר.

    חלק מהאתרים במסלול דורשים אישורי כניסה משלטונות סין. במידה ולא נקבל אישור, נדאג למצוא תוכנית חלופית.

    תכנית היום הראשון והיום האחרון עשויה להשתנות על פי לוח זמני הטיסות.

    לתשומת ליבכם – במידה וחברת יעדים תאלץ לבטל או לדחות את הטיול מצידה כתוצאה ממצב רפואי כללי (מגפה), ביטול מטיילים, ביטול טיסות שאינו תלוי בנו, מלחמה\מצב בטחוני וכיוצ”ב – לא יוחזרו דמי רישום ומקדמות \תשלומים שהועברו לחברות התעופה ולסוכן בחו”ל. על המטייל לדעת כי לא נוכל להחזיר מקדמות ותשלומים שלא מוחזרים לנו.

    ייתכנו שינויים במסלול הטיול ובסדר הביקורים באתרים, במידה ואתר מסוים יהיה סגור במהלך הטיול– אנו נדאג לביקור באתר אחר.

    חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות לאזוריכם.

    על הדרכון להיות בתוקף לחצי שנה לפחות מיום החזרה לישראל, ובתוכו לפחות שני דפים ריקים. על המטיילים לעשות ביטוח בריאות ומטען.

     

     

    תנאי תשלום ודמי ביטול:

    בהתאם לדף תנאים כלליים של חברת “יעדים”.

    https://yeadimtravel.co.il/general-conditions

     

    טיסות:

    אנו ממליצים בחום להזמין את הטיסות דרכנו. נדגיש כי מחיר הטיסות בד”כ עולה עם הסמיכות למועד הטיול ולכן רצוי להזמינם בהקדם.

    ע”מ להזמין טיסות ניתן ליצור קשר עם איריס במייל – [email protected]

     

    אלו הטיסות המומלצות:

    CX676 15SEP TLVHKG 1435  0540

    CX986 16SEP HKGCTU 1000 1240

     

    CX987 25SEP CTUHKG 1355 1655

    CX675 26SEP HKGTLV 0115 0745

    רשימת המלונות לדוגמא:

    Dujiangyan – Center International Hotel
    Danba – Lanfeng Hotel
    Luhuo – Gasa Hotel
    Derge -Tro La
    Biayu – Dibazha Homestay
    Xinduqiao – Langji Mizang Hotel
    Kangding – Yoyo City Gesang Flower Hotel
    Hailuogou -Hailuogou Gongga Shentang Hot Spring

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול צלמים למזרח טיבט

    מה תרצו לחפש?