האטרקציות של גואטמלה

האטרקציות של גואטמלה

נכתב ע"י: צוות חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

תוכן עניינים

טיול לגואטמלה הינו טיול למדינה קטנה המשמרת אורח חייה מסורתי. גואטמלה היא הפנינה של מרכז אמריקה. מדינה יפיפייה, בה תפגשו הרי געש וחופים בים הקריבי ובאוקיינוס השקט. בכפרים ההרריים של גואטמלה תמצאו תושבים בבגדיהם המסורתיים, טקסים, פולחנים ושווקים ססגוניים. גואטמלה גובלת במקסיקו, בליז, הונדורס ואל סלבדור.

טיול בגואטמלה

גואטמלה ידועה בשם “הלב של עולם המאיה” והיא באמת כזאת , טיול מאורגן בגואטמלה הוא מסע בזמן אל כפרים קטנים ושווקים ססגוניים, אל תרבות המאיה ואל ג’ונגלים ציוריים ובתוכם פירמידות מרשימות, כל זאת לצד לינה במלונות מפנקים, חלקם מלונות בוטיק המשמרים את עברם בצורה יוצאת דופן.

תרבות המאיה בגואטמלה

תרבותה של גואטמלה מושפעת מאוד מתרבות המאיה. העקבות שהשאירו בני המאיה מציגים דרך חיים ייחודית בגואטמלה – אנשים חרוצים, מנהגים דתיים ושפות שמקורן אינו ספרדי. בתרבות גואטמלה נמצא מגוון של קבוצות אתניות, אמונות ומסורות שונות ודומות. בגסטרונומיה של גואטמלה המנות המסורתיות מלוות בתוספת תירס, מרכיב קדוש משהו עבור התושבים המקומיים. גם באומנות האריגה המסורתית, נפגוש נשים שעדיין שוזרות את החוטים באריגי התלבושות שלהן באותו אופן שנשתמר מאות שנים.

פירמידה, עתיקות שבט המאיה, טיקאל גואטמלה
פירמידה, עתיקות שבט המאיה, טיקאל גואטמלה

מתי הזמן הטוב ביותר לטייל בגואטמלה?

הזמן הטוב ביותר לבקר בגואטמלה הוא מנובמבר עד אפריל, במהלך העונה היבשה. הטמפרטורות חמות ונעימות. ברמות הימים יהיו חמימים ונעימים אך הלילות קרירים.

אוכל בגואטמלה

רוב המאכלים המסורתיים במטבח בגואטמלה מבוססים על השפעות של תרבות המאיה לצד השפעה ספרדית כאשר תירס (טורטיות טריות מקמח תירס), צ’ילי ושעועית הם המרכיבים העיקריים במטבח בגואטמלה. גואטמלה היא גם ביתו המפורסם של האבוקדו ואין כמו להזמין טורטיה במילוי גוואקמולה. ישנם מאכלים שנהוג לאכול בימים מסוימים בשבוע או בחגים, לדוגמא פיאמברה, סלט עם מרכיבים רבים אותו נהוג לאכול ביום המתים ולחלוק עם משפחות אחרות.

כיצד להגיע לגואטמלה?

רוב המטיילים מגיעים לגואטמלה בטיסה לעיר הבירה גואטמלה סיטי. ישנן טיסות מקנקון אל שדה התעופה פלורס, ליד טיקאל. ניתן גם לחצות את הגבול ולהיכנס לגואטמלה באופן יבשתי – כך לרוב אנו עושים בטיולים למקסיקו וגואטמלה.

לאן נטייל בגואטמלה?

אגם אטיטלן

אגם אטיטלן (Atitlan) ממוקם בלוע כבוי של הר געש השוכן בין קונוסים וולקניים נוספים – אגם אטיטלן הוא מהאגמים היפים בעולם.

בטיול באזור אגם אטיטלן מומלץ לצאת להפלגה באגם ולבקר בכפרים השוכנים על גדותיו הרחוקות. בכפר סן חואן לה לגונה (San Juan La Laguna) שם תפגשו את מלאכת האריגה ובכפר סנטיאגו אטיטלן (Santiago Atitlan) אפשר לבקר בביתו של מהשימון, ספק אל ספק גנגסטר המהווה מוקד עליה לרגל בגואטמלה. כדאי להגיע גם לכפר סנטה קטרינה פלופו, בה הבתים צבועים בכחול ומעוטרים במוטיבים מתרבות המאיה כמו ציפורים ופרפרים. כדאי לבקר גם בעיירה פנחצ’ל הממוקמת על שפת אגם אטיטלן. מלון בוטיק ייחודי ומומלץ באזור הוא מלון אטיטלן, יקר אבל חווית השהייה נהדרת.

אגם אטיטלן, גואטמלה. צילום: משה שי
אגם אטיטלן, גואטמלה. צילום: משה שי

שוק צ’יצ’יקסטננגו – Chichicastenango

שוק צ’יצ’יקסטננגו הוא השוק השבועי הגדול ביותר במרכז אמריקה. כולם יהיו בשוק של צ’יצ’י (שם החיבה של השוק): מוכרים וקונים שהגיעו מקצווי גואטמלה, בני העיירה שחייהם מתנהלים בהתאם לימי השוק בה, המוני תיירים ובהם גם אתם. בשוק תפגשו את הלבוש הצבעוני והמסורתי של הנשים וגם כמה גברים; האריגים שצבעוניותם מתחרה בזו של הפירות, הירקות והפירות הצבעוניים; השמאנים שעוסקים בענייניהם ובענייני אחרים בתוך הכנסייה, בבית הקברות ועל הגבעות סביב; הקדושים הלבושים אף הם בבגדי חג; נגני המרימבה ומפוצצי החזיזים – זהו יום שוק ויום חג לכולם, ויש הרבה עבודה לכל החושים. אנו ממליצים להתמקם במלון סנטו תומס הנהדר בערב שלפני השוק ולצפות בתושבים המקומיים המגיעים עם סחורותיהם להקים את השוק וכן לצפות בשוק המתעורר ביום המחרת.

אנטיגואה הקולוניאלית

אנטיגואה (Antigua), היא הבירה העתיקה וההיסטורית של גואטמלה ואחת הערים הקולוניאליות הקסומות ביבשת. סיור באנטיגואה כולל את המבנים הקולוניאליים אשר שרדו את רעידות האדמה שהביאו להעברת הבירה מכאן. בטיול בעיירה תפגשו את האוניברסיטה הישנה והקתדרלה בכיכר, קשת הנזירות ואת המזרקה המשושה המרשימה. כדאי לבקר גם במוזיאון הקפה והמוזיקה בקסה קוחום, שם תכירו את תהליך הכנת הקפה ותאזינו לצלילי מוזיקה מקומית.

חגיגות הפסחא באנטיגואה – יום שישי “הקדוש”

מדי שנה, בשבוע שלפני חג הפסחא, מציינים הקתולים ברחבי העולם את מסע הייסורים של ישו בדרכו לגבעת הצליבה, בתהלוכות בהן נישאים פסלי הקדושים ובימות עליהן מוצגים האירועים המרכיבים את הסיפור בפרטי פרטים. התהלוכות באנטיגואה מצטיינות בעושרן, בגודלן, במסורתיות העמוקה שלהן, ובראש ובראשונה בכך שהן מתקדמות על פני מרבדי פרחים המוכנים מבעוד מועד. הרחובות באנטיגואה מעוטרים בשטיחי פרחים שנארגו ביד והמשתתפים צועדים בתהלוכות מרשימות. זהו זמן נהדר להגיע ולבקר באנטיגואה בזמן החגיגות הכי אותנטיות באמריקה הלטינית.

הר הגעש פקאיה

פקאיה הוא הר געש פעיל הנמצא סמוך לאנטיגואה והוא נחשב להר הגעש הפעיל ביותר בגואטמלה.

כדאי לטפס להר הגעש פקאיה, הר מעניין במיוחד, ואם לא יהיה פעיל מדי, כדאי לעלות ברכיבה על סוסים (ובליווי צמוד של הסייסים) על מדרונותיו לתצפית על הלוע ה”תורן”, על שדות הלבה הקפואה גם אם לא ממש קרה, ועל הנוף היפה מסביב, שגם בו נזהה כמה הרי געש אחרים בגואטמלה.

הר הגעש פקאיה, גואטמלה, צילום: משה שי
הר הגעש פקאיה, גואטמלה, צילום: משה שי

טיקאל – Tikal

במישור העצום של חבל פטן נמצאת בטיקאל, החשובה והגדולה בערי המאיה בגואטמלה, שננטשה לפני כאלף שנים אך שרידיה שבים ומתגלים ביער גשם מרשים ביותר. הסיור במקום עובר בין פירמידות שונות ומשונות, ארמונות ומקדשים המעידים על עוצמתה ויופייה של טיקאל, שבילי יער העוברים בין עצי סייבה וענקים אחרים לצמחי מרפא מעניינים ונחפש את בעלי החיים המסתתרים – או לא – עליהם וביניהם.

לוינגסטון והחוף הקריבי

העיירה לוינגסטון שוכנת בסמוך לשפך נהר הריו דולסה לים הקריבי. זהו המקום בו נפגוש את  בני הגריפונה, שמוצאם בבני תערובת של עבדים שחורים מאפריקה. בעיירה ישנם  מטעי קוקוס, בתי עץ צבועים בשלל צבעים וכלכלה המבוססת על דיג. אפשר להגיע ללוינגסטון בהפלגה על הנהר המתוק, ריו דולסה.

כפרים ושווקים בגואטמלה

כפרי גואטמלה הציוריים הם מקום שאסור לפספס, בעיקר בימי שוק מקומי בהם התושבים לובשים בגדים ארוגים מסורתיים. אין מקום צבעוני יותר מהשווקים של גואטמלה. כמעט בכל כפר או עיירה יש שוק שכזה וכדאי לברר מראש מהם הימים השבועיים בהם פועל השוק.

אישה וילד בשוק גואטמלה
אישה וילד בשוק, גואטמלה

העיר השנייה בגודלה בגואטמלה, העיר קצאלטננגו, נקראת בקיצור גם שילה והיא מהווה נקודת יציאה טובה לביקור בכפרים סוניל ואלמולונגה – בסוניל נמצאת כנסייה יפה,  קאופרטיב אורגות מקומי ובית קברות בו המצבות בנויות מאריחים. לבתי הקברות בגואטמלה מקום חשוב מכיוון שיום המתים הינו החג החשוב בגואטמלה.

כדאי לבקר גם בכפר סולולה שנמצא לא רחוק מאגם אטיטלן, בו הנשים לבושות בצבעי שחור ואדום. כדאי גם לבקר בשוק של סוללה, אחד השווקים העמוסים והצבעוניים בגואטמלה.

גואטמלה סיטי

גואטמלה סיטי, בירת גואטמלה, עיר המשלבת ישן וחדש יחד עם קסם לטיני. נמל התעופה הבינלאומי של גואטמלה סיטי לה אורורה היא נקודת ההתחלה או הסיום לטיול בגואטמלה.

טיילו איתנו

האטרקציות של גואטמלה
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
16 ימים
האטרקציות של גואטמלה
ללא תאריך יציאה
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
19 ימים
האטרקציות של גואטמלה
ללא תאריך יציאה
בהדרכת דניאל גולדנברג
16 ימים
האטרקציות של גואטמלה
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

כתבות נוספות שאולי תרצו לקרוא

לא נמצא מידע

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

האטרקציות של גואטמלה

מה תרצו לחפש?