יעדים מומלצים בצפון ומרכז הודו - רג'סטאן וצפונה

יעדים מומלצים בצפון ומרכז הודו – רג’סטאן וצפונה

נכתב ע"י: גולן לובנוב

תוכן עניינים

למי שחושב על לנסוע להודו לראשונה, לא טייל בה בעבר או שמא לא הגיע לאזורים אלה בטיולים קודמים – אנו ממליצים לשלב במסלול שלכם את צפון הודו ומרכזה.

הודו היא תת יבשת ענקית ומגוונת שמורכבת מפסיפס של אזורים ונופים שונים, פסיפס של אמונות ודעות, של ישן וחדש, של מדבריות לצד אגמי מים, ערים עתיקות לצד כפרים קטנים, תושבים מקומיים מקבלי אורחים לצד רוכלים ומקבצי נדבות.

המקום הראשון שאנו רוצים להמליץ עליו לביקור בהודו הוא מדינת ראג’סטן, מדינה צבעונית ומרתקת ביופייה, עמוסה באגדות וסיפורי גבורה ואהבה. מדינת ראג’סטן היא תמציתה של הודו כולה, עם אנשים נפלאים וארמונות לרוב.

יעדים מומלצים בהודו
ציורי קיר, ג’איפור

למה להתחיל את הטיול בהודו, במדינת ראג’סטן?

הארמונות המפוארים והמבצרים המיתמרים מזוהים יותר מכל עם עברה העשיר של מדינת ראג’סטן. הסיפורים ואגדות העם אודות הנסיכים והמלכים מאפשרים הבנה עמוקה יותר של המחוז הגדול בהודו, היהלום שבכתר ההודי.

הערים בראג’סטן היו ממלכות בעברם, הן נבנו על ידי המהרג’ה המקומי והן קרויות על שמו: ג’איפור נבנתה על ידי המהרג’ה ג’אי ואודייפור על ידי השליט אודיי, ג’ודפור על ידי המהרג’ה ג’וד וכך הלאה – משמעות המילה פור (pur) הינה עיר. כל עיר עם הייחוד והצבע שלה.

השווקים בראג’סטן הינם לב ההוויה בחיי היום יום וחשוב שלא לטעות, השווקים הללו אינם רק ססגוניים, אקזוטיים ותוססים – הם גם לב הכלכלה ההודית.

ברג’אסטן תמצאו הכל מהכל. צבעוניות מהפנטת, נופים עוצרי נשימה, בעלי חיים, ארמונות מרשימים, תרבות מפוארת ואנשים מרתקים עם מסורות מופלאות. ביקור ברג’אסטן יבטיח לכם תאווה לעיניים ולחיך.

ראג’סטן, קרובה לטאג’ מהאל

אין ספק שהמונומנט המפורסם  והחשוב ביותר בהודו, הנחשב לאחד מפלאי עולם – הוא הטאג’ מהאל. פאר האומנות ההודית. זהו מבנה קבר שבנה הקיסר המוגולי שאה ג׳האן לזכר אשתו האהובה מומתאז’ שמתה בעת לידת ילדם ה- 14. עד היום מהווה סיפור זה, והטאג׳ מהאל, סמל לאהבה עמוקה ונצחית. הטאג’ מאהל נמצא בעיר אגרה וזהו אתר חובה למטייל בהודו, לצד ביקור במבצר האדום שנמצא גם הוא באגרה.

סביר להניח שטיסתכם תהיה לעיר הבירה דלהי וביקור באגרה יוכל להוות את שער הכניסה לטיול בראג’סטן. אגרה אמנם לא נמצאת בראג’סטן (אלא במדינת אוטר פרדש) אבל היא ממוקמת כ 5 שעות נסיעה בלבד מהעיר ג’איפור ובדרך אליה נמליץ לכם לבקר בעיר הנטושה פטהפור סיקרי, עיר עתיקה עם ארכיטקטורה מדהימה אשר נבנתה על ידי גדול הקיסרים המוגולים – אכבר.

טאג' מהאל
אגרה, טאג’ מהאל

ג’איפור, העיר הורודה

לכל עיר בראג’סטאן צבע שונה, ג’איפור היא בירת מדינת ראג’סטן, העיר הוורודה. תשכחו את כל מה שידעתם אודות ערי בירה. ג’איפור, היא חוויה בה טרם נתקלתם. בין המשאיות, המכוניות, הריקשות והאופניים, על כבישים מרכזיים וראשיים, תמצאו פילים, גמלים, סוסים וחזירים. פקק תנועה יעיד על פרה קדושה המתמקמת באמצע הרחוב, ואם תרימו את מבטכם תוכלו לצפות בקופים ארוכי זנב מדלגים בין גגות הבתים. ב- 1876, לקראת ביקורו של אדוארד הנסיך מוויילס, הבתים ברחובות הראשיים נצבעו בצבע ורוד שעדיין שולט בעיר, ומהווה אחד המאפיינים הבולטים שלו. הארמון מזכיר את מערתו של אלאדין, עמוס באוצרות, חרבות מעוטרות, בגדים מפוארים, כדי כסף עצומים, אקדחים, תכשיטים ועוד.

את מצפה הכוכבים של העיר אי אפשר לפספס. המבנה הצהבהב נישא לגובה, שעון השמש מודד את הזמן בדיוק של עד 2 שניות, והכי חשוב – אסטרולוגים ממתינים לזוגות צעירים ומוודאים את התאמתם זה לזו לקראת חתונתם.

משם, מעבר חד אל השוק לוקח את המבקר אל עומקה של חוויה רב חושית. הבדים הצבעוניים, התכשיטים המנצנצים, הטורבנים והשמשיות תופסים למבקר את העין. ריח הקטורת עולה באוויר, מנחה לאלים. בכל פינה מחכה לקונים צ’אי מתוק או גלידת קולפי פיסטוקים מענגת, ורחשי ההמולה עוטפים את המבקרים ומקיפים אותם. בתוך כל הצבעוניות של העיר בולטות במיוחד נזירות הג’יין, לבושות בלבן צחור, כשחייהן מקודשים לשמירה על מסורותיהן ואמונתן.

שווקי ג’איפור ססגוניים ומרתקים – מומלץ להשכים קום ולבקר בשוק החלב הייחודי המתקיים בשעות הבוקר המוקדמות, ולאחר מכן להמשיך לשוק הפרחים הצבעוני וכמובן אל שוק הפירות והירקות.

הודו
ארמון הרוחות, ג’איפור, העיר הורודה

טיגריסים בראג’סטן – הפארק הלאומי רנטמבור

בשנים האחרונות מנסה הודו לשמר את מספרי הטיגריסים הנמצאים בשטחה באמצעות פארקים לאומיים ושמורות טבע לאורכה ורוחבה של תת היבשת, בהן משוטטים להם החתוליים הענקיים והמלכותיים הללו. הפארק הלאומי רנטמבור נמצא בראג’סטן וחווית הביקור בו מרגשת ומרתקת, במיוחד באם נפגשים עם הטיגריס המלכותי. בשמורות מבקרים בספארי ג’יפים בליווי פקח מוסמך. בשמורה מתגוררים מגוון של בעלי חיים: ציפורים, איילים, נמרים, צבועים, קופים, מיני זוחלים, אך גולת הכותרת היא כמובן, הטיגריס, טורף העל ומלך השמורה.

אודייפור, העיר הלבנה, הרומנטית שבערי ראג’סטן

אודייפור נחשבת לרומנטית שבערי ראג’סטן, עם שבעה אגמים המתמזגים יחדיו, איים קטנים וצמחיה עשירה. האוצרות האמיתיים של העיר נמצאים בארמון האגם הבוהק בלובנו, הנראה כאילו צף על האגם, ובארמון העיר, עם צבעו הנראה כשנהב שהופך לענבר עם השקיעה המרהיבה. הביקור באודייפור אינו מושלם ללא שייט באגם הגדול והנאה. לא רחוק מאודייפור נמצאים אקלינגי, מכלול מקדשים מעניין, ונאגדה, ששימשה כעיר בירה קטנה בעברה. נזכיר רק במילה אחת את מקדשי הג’יין העצומים של ראנקפור שנמצאים בין נרלאי (ארמון מורשת בלב המדבר) לאודייפור והם אחד משיאי האדריכלות של המקשים בהודו, עם 1,444 העמודים המגולפים כל אחד באופן ייחודי, אין שני עמודים זהים.

מה שמשלים את חווית הביקור באודייפור היא הלינה במלונות מעולים, חלקם מלונות מורשת ( hotels Heritage) ארמונות מהרג’ה שהפכו לבתי מלון מפוארים ומפנקים המשמרים את האוירה המלכותית של המלכים והנסיכים. כאשר תלונו במלון מורשת זה – תרגישו כמו המהרג’ות של פעם, שליטי הודו הידועים.

ראג'סטן הודו
ארמון אודאיפור

ג’ודפור, כחול עד קצה האופק

במבט על ממצודת העיר, הצבע הבולט, כמעט היחיד שנראה לעין, הוא הכחול בו צבועים מרבית הבתים של ג’ודפור. כחול הוא הצבע של הברהמינים.  רק עם הכניסה אל תוככי העיר העתיקה, נחווה את הצבעוניות החזקה. ססגוניות השוק המשמר את המלאכות ההודיות המסורתיות, ריחות השמנים והבשמים וטעמם של המאכלים והתבלינים המקומיים.

ג’איסלמר, עיר בתוך המדבר

אנו ממליצים לכלול בטיולכם גם את עיר המבצר ג’איסלמר – “העיר הזהובה” העיר בנויה באבן חול בסגנון מדברי יפהפה, ובשעת השקיעה זוהרת כולה בצבע זהוב, ומכאן כינויה זה. העיר שוכנת בעומק המדבר, באזור בו נמצאים כפרים המשמרים אורח חיים מסורתי.

אמריצר ומקדש הזהב

אמריצר היא העיר הגדולה במדינת פנג’אב, המרכז הדתי וההיסטורי החשוב ביותר למאמיני הדת הסיקית. באמריצר נמצא מקדש הזהב, המוקף בבריכת “הנקטר” שם כדאי לבקר במטבח העצום המאכיל אלפי אנשים מדי יום ביומו ולהקשיב לשירת ההלל של עולי הרגל. כדאי גם לצפות  בטקס “נעילת שער הגבול” בין הודו לפקיסטאן. זהו טקס יוצא דופן אשר מדגים באופן צבעוני ומרתק את היחסים המיוחדים בין שתי המדינות.

דרמסאלה

דרמסאלה והעיירה הטיבטית מקלוד גאנג’ , מקום מושבו של הדלאי לאמה וממשלת טיבט הגולה, עיירה בעלת אופי ייחודי בהרי ההימלאיה ההודית. בדרמסאלה תפגשו מקרוב את סיפורם של הפליטים הטיבטיים בהודו ותכירו את הבודהיזם הטיבטי. אנו ממליצים לשלב טיולי הליכה בין הכפרים הסמוכים, דרמקוט ובהגסו, כך תחושו בהוד נופי ההימלאיה.

ההימאליה ההודית (Hero)

טיילו איתנו

יעדים מומלצים בצפון ומרכז הודו - רג'סטאן וצפונה
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
01.09 -
18.08
יעדים מומלצים בצפון ומרכז הודו - רג'סטאן וצפונה
יציאה מובטחת
יעדים מומלצים בצפון ומרכז הודו - רג'סטאן וצפונה
טיול מלא
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
12.05 -
28.04
יעדים מומלצים בצפון ומרכז הודו - רג'סטאן וצפונה
טיול מלא
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
02.04 -
19.03
יעדים מומלצים בצפון ומרכז הודו - רג'סטאן וצפונה
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

יעדים מומלצים בצפון ומרכז הודו - רג'סטאן וצפונה

מה תרצו לחפש?