טיול מאורגן למונטנגרו ובוסניה הרצגובינה

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
10 ימים

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה כדאי לכם לטייל איתנו למונטנגרו ובוסניה הרצגובינה?

טיול מקיף בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר אל לב הבלקן, פינה יפיפייה בדרום-מזרח אירופה ששבה והייתה בימה למורכבותה ההיסטורית והתרבותית של היבשת יבשת אירופה.

טיול בין שכיות חמדה לא מוכרות בנופים הרריים פראיים. קניונים מרהיבים של נהרות המפלסים דרכם בין צוקים נישאים, כפרים מסורתיים המשמרים

טעם של פעם, ערים שישן וחדש נפגשים בהן במגוון תרבותי ייחודי, גשרים עתיקים המאפשרים מפגשים אלה ומספרים את סיפורם, המון ירוק ושפע של מים…

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

מונטנגרו – מאגם סקאדאר לחוף האדריאטי

נטוס דרך וינה לפודגוריצה (Podgorica), בירת מונטנגרו. משדה התעופה ניסע לאגם סקאדאר (Lake Skadar), האגם הגדול בבלקן, ששינויים עונתיים בעומק מימיו גורמים להופעה והעלמות של עשרות איים בו. נפליג בין צמחי הגומא, הנופר והנימפאה האופייניים לאגם ונראה כמה ממאות מיני הציפורים החיות או חולפות בו. לינה בחוף המונטנגרי.

1
ארצם של לוחמים ומשוררים

נבקר בעיר העתיקה של בודווה (Budva) – “דוברובניק הקטנה”  שעל שפת הים האדריאטי. נמשיך לצטיניה (Cetinje), בירתה ההיסטורית של מונטנגרו, ונבקר בארמונו של המלך ניקולה – מעצבה של הממלכה המונטנגרית קצרת הימים. משם נרד בכביש הנחש המפורסם המתפתל בנוף מרהיב לחופי מפרץ קוטור (Kotor) ונבקר בעיר-החומה היפיפייה, שנתנה לו את שמה. לינה באזור קוטור.

2
בוגומילים ודרווישים – ממונטנגרו אל בוסניה הרצגובינה

נחצה את הגבול אל בוסניה הרצגובינה, מדינה שטרם השלימה את התהוותה, בה נפגוש כמה מ”סודותיהן” של כיתות דתיות מיוחדות: הבוגומילים באתר הקבורה המפתיע ברדימיליה (Radimlja), ובו עשרות מצבות אבן גדולות, מעוטרות בתבליטי דמויות וסמלים מסתוריים, שהחוקרים עדיין מתווכחים על מקורם; והדרווישים בבלגאי (Blagaj), שם ניצב המנזר שלהם לצד מעיין-מערה פנטסטי, בשילוב נפלא של מעשי אדם וטבע. לקראת ערב נגיע למוסטאר (Mostar), בירת הרצגובינה, הקרויה על שם הגשר העתיק שנבנה מחדש בליבה. לינה במוסטאר.

3
גשרים בין עבר להווה ובין מלחמה לשלום

נבקר בעיר העתיקה של מוסטאר. נראה את הגשר הנפלא, המופיע בין אתרי המורשת העולמית ברשימת אונסק”ו, את אחד הבתים העותומניים המרשימים ואת השוק שסביבם. אחר הצהריים, בדרך לסרייבו (Sarajevo), נראה את גשר יבלניצה – עדות מרשימה במיוחד למלחמת הפרטיזנים היוגוסלביים בגרמנים במלחמת העולם השנייה – ונבדוק מה קרה לבונקר האטומי של טיטו. לינה בסרייב

4
סרייבו העותומנית, האוסטרית, היוגוסלבית, היהודית והעכשווית

נבקר בסרייבו, בירת בוסניה הרצגובינה – העיר שהייתה, לטוב ולרע, סמל מרשים ביותר לרב-תרבותיות של הבלקן. נטייל בעיר התורכית העתיקה, בעיר האוסטרית ההדורה ובעיר הבוסנית המודרנית – בירת אחת המדינות הצעירות בעולם – שכמעט כל פינה בה מספרת סיפור. נפקוד את המקום בו נורתה יריית הפתיחה של מלחמת העולם הראשונה, נבקר במוזיאון היהודי ונשמע על תפקידה המיוחד של הקהילה היהודית של סרייבו בעבר ובהווה. לינה בסרייבו.

5
מ”הגשר על הדרינה” אל “ההרים השחורים” חזרה למונטנגרו

בנסיעה מסרייבו דרומה נחצה את הרי ביילשניצה היפיפיים ונרד לעמק נהר הדרינה. ניסע לאורך הנהר עד לווישגראד, בה ניצב “הגשר על הדרינה” – גיבור ספרו של איוו אנדריץ’, חתן פרס נובל לספרות, ואתר נוסף ברשימת המורשת העולמית של אונסק”ו. נחצה את הגבול בחזרה למונטנגרו. ניסע בנוף הררי, ירוק ומרהיב מעמק הדרינה במעלה ההרים ואל עמק הטארה – “הקניון הגדול של אירופה”, מעליו עובר עוד גשר אדיר, וגם לו סיפור…  לינה בז’בליאק (Zabljak).

6
נופים ואנשים בהרי דורמיטור

נטייל בפארק הלאומי דורמיטור (Durmitor), המקיף את היפים והמרשימים בהרי מונטנגרו, בכלי רכב קטנים, בדרכים יפיפיות ומעט גם ברגל. נבקר בכפרים הרריים ונסייר בין נופים קרחוניים בחלקו הגבוה של רכס הדינרידים, מעל ומתחת לקו היער. לינה בז’בליאק.

7
האגם השחור, האגם הלבן, וקניון מורצ’ה

נשלים את הביקור בדורמיטור ב”אגם השחור”, לגדתו נטייל בשביל יער קסום. נמשיך לביקור בשמורת ביוגראד, שבלבה “האגם הלבן”. נדרים בקניון מורצ’ה ונציץ למנזר שבמרכזו, המתהדר בגנים מטופחים. לקראת ערב נגיע לפודגוריצה, בירת מונטנגרו בה התחלנו את הטיול. לינה בפודגוריצה.

8
מנזר אוסטרוג ופודגוריצה, העיר המתחדשת

בבוקר נעלה (בעיקר ברכב…) למנזר אוסטרוג, האתר הקדוש ביותר במונטנגרו,  ה”תלוי” על צוקים מעל לתהום. נשוב לפודגוריצה, בירת מונטנגרו המתנערת ממורשתה כ”עירו של טיטו”, ונשלים את הביקור בעיר ככל שיתיר הזמן. אחר  הצהריים נטוס דרך וינה לתל אביב, אליה נגיע אחרי חצות.

9-10
טיול מאורגן למונטנגרו ובוסניה הרצגובינה

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

מחיר יפורסם בהמשך
10 ימים
דיצה
ד"ר דיצה קמפלר
טיול למונטנגרו ובוסניה הרצגובינה
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    גולן שלום, הטיול היה מצויין, בתי המלון נהדרים והכל עבד בצורה מדהימה. רמי היה מעולה וכולם מאוד נהנו. תודה לך ולצוות על הכל. קבוצת ירון גולן (קבוצת שושנה)

    קבוצת שושנה – טיול לקרואטיה, סלובניה, בוסניה ומונטנגרו

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    לינה בבתי מלון ברמה טובה, מלונות 4 כוכבים. מצורפת רשימה לדוגמא בסוף ההצעה.
    טיסות בינלאומיות סדירות בחברת “אוסטריאן איירליינס” לפודגוריצה (מונטנגרו) דרך וינה. (פרטי הטיסות מופיעים בהמשך ההצעה)
    מיסי נמל בסך 312 דולר (נכונים לאוקטובר 2018 וכפופים לשינויים, יעודכן ביום הכרטוס. במידה ויחול שינוי התוספת תחול על המטיילים).
    חצי פנסיון, ארוחות בוקר וארוחות ערב לאורך כל הטיול.
    מופע פולקלור.
    אוטובוס תיירים ממוזג ונוח עפ”י התכנית, ביום 7 ויום 9 נסיעה בכלי רכב קטנים, שייט באגם סקאדאר.
    מדריכה ישראלית מצוות יעדים טיולי תרבות וטבע – ד”ר דיצה קמפלר.
    מדריכים מקומיים דוברי אנגלית בסיורי הערים.
    מכשירי שמע אישיים.
    מפגש הכנה וחוברת מידע לקראת יציאת הטיול.
    כניסות לאתרים, כמפורט בתוכנית.
    תשר לנותני שירות מקומיים.
    מים מינרלים – בקבוק לאדם ליום.

    המחיר אינו כולל:

    הוצאות אישיות (כביסה, תשלום עבור צילום באתרים וכו’) וכל מה שאינו מופיע בסעיף “כולל”.
    ארוחות צהריים, ארוחת ערב ביום הטיסה חזרה לארץ.
    שתייה בארוחות (הכלולות ושאינן כלולות).
    ביטוח רפואי ומטען.

    הערות ומידע כללי:

    טיול מסוג זה ובאזור כזה צפוי לשינויים הנובעים משינויי מזג האוויר או תקלות שונות הקשורות לאזור מרוחק (כבישים סגורים, מפולות וכיוצ”ב). אף שאנו עובדים עם ספק איכותי, על מטייל היוצא לטיול שכזה לקבל את השינויים בהבנה וחיוך כחלק מהחוויה.
    הטיול מבוסס על מינימום 20 מטיילים.
    הושבה בטיסות – לצערנו מדיניות חברות התעופה לגבי הושבת קבוצות היא לא לאפשר הושבה מראש בהזמנה קבוצתית. אנו מודעים לחשיבות ומנסים לעשות ככל הניתן, אך אנו מדגישים כי לא נוכל להתחייב למקום הושבה.

    רשימת המלונות לדוגמא:

    Hotel Pine
    Hotel Mostar
    Hotel Bristol
    Hotel Soa
    Hotel Best Westen Podgorica

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול מאורגן למונטנגרו ובוסניה הרצגובינה

    מה תרצו לחפש?