טיול לאוזבקיסטן

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת אלון ויינר
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
9 ימים

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה לטייל עם יעדים לאוזבקיסטאן?

טיול לאוזבקיסטן הוא מסע למחוזות קסומים, הולכים ונעלמים, מסע בזמן לדרך המשי.

בטיול נבקר בשווקים, במדרסות ובארמונות הענק של עריה המרכזיות של אוזבקיסטן: טשקנט הבירה, חיווה – עיר המוזיאון, בוכרה ברוכת השמש וסמרקנד היפה.

זהו טיול איכותי המבוסס על קבוצה קטנה – עד 24 מטיילים.

הטיול יתקיים בתנאים טובים מאוד (רשימת בתי המלון מופיעה בהצעה).

טיול בהדרכת אלון ויינר, מדריך מעולה המתמחה בארצות מרכז אסיה ובתרבותן

“טיול עם טעם של עוד, הקבוצה כולה נתנה ציון 10. כמטיילים די וותיקים טרם נתקלנו בתופעה המסתכמת בשם, אלון ויינר ! תודה , זהבה ונתן בוכבינדר”

 

 

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

תל- אביב – טשקנט

ניפגש בנתב"ג ונצא בטיסה ישירה לטשקנט (Tashkent), בירת אוזבקיסטן (Uzbekistan). טשקנט היא עיר סובייטית לשעבר וחצי מתושביה הם דוברי רוסית. בזמנים הקשים של מלה"ע ה-2 העיר זכתה לשם "טשקנט – עיר הלחם", וזו אחת הסיבות לזרם העקורים ממזרח אירופה שמצאו בה מקלט בימי המלחמה. עם הנחיתה ניסע למלון ונתארגן לקראת ארוחת ערב באחת ממסעדותיה המגוונות של הבירה. לינה בטשקנט.

העיר העתיקה של חיווה, אוזבקיסטן
1
טשקנט

יום טיול מלא בטשקנט בירת אוזבקיסטן. נבקר במוזיאון לאמנות שימושית, שנפתח ב-1937 ומשמש להצגת חפצי נוי ועיצוב של תחילת המאה. הבניין עצמו בנוי בסגנון אוזבקי מסורתי מעניין. נבבזאר הגדול צ'ורסו (Chaharsu), שוק פירות יבשים ומזכרות. נבקר בשוק החיות, בשוק כלי העבודה, אגף התבלינים, הפירות והירקות. מהשוק נמשך במטרו ונבקר במספר תחנות רכבת תחתית שהן כשלעצמן מוזיאון שיש וגרניט. נמשיך למתחם חזרתי-אימום  שנבנה לכבוד הכרזתה של טשקנט החילונית כבירת התרבות האיסלמית העולמית ב2007. במתחם ממוקמת מדרסת בארק חאן מהמאה ה-16, מוזיאון המכיל את הקוראן של עותמאן, תלמידו של מוחמד מהמאה ה-7, ומסגדים שונים. ארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה בטשקנט. נסייר בבזאר הגדול צ'ורסו (Chaharsu), שוק פירות יבשים ומזכרות. נבקר בשוק החיות, בשוק כלי העבודה

2
טשקנט – אורגנץ' - חיווה

בשעות הבוקר המוקדמות נצא בטיסה אל אורגנץ' (Urgench) ממנה נמשיך בנסיעה כ- 25 ק"מ אל חיווה, עיר- מוזיאון – העיר העתיקה שבין החומות, הממוקמת בנווה המדבר של חורזם. לפי האגדה נוצרה חיווה כאשר בנו של נוח, גילה כאן באר. חיווה – פנינת נווה המדבר החורזמי – ממוקמת באחד המרכזים החשובים על דרך המשי. רוב יצירות המופת הארכיטקטוניות מרוכזות באיצ'אן-קאלה (Itchan Kala) - העיר הפנימית של חיווה המוקפת חומות מרשימות השומרות על הליבה של העיר (הוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסקו). בזכות החומות נשתמרו עד ימינו יצירות ארכיטקטוניות שנבנו במשך מאות שנים: ארמונות, מבצרים, מדרסות, מינארטים, מסגדים, קרוון סראי ועוד. נבקר באתרים כמו: המאוזוליאום על שמו של פאהלוואן מחמוד (Pahlvan Mahmud) הגיבור המקומי שכבש את יצרו, מסגד יום השישי העתיק, בו 218 עמודי עץ מגולפים, מגדל Kalta Minar, מינרט ומדרסה על שמו של Islam Khoja, מדרסת Muhammed-Amin-Khan, ארמון Kunya-Ark וארמון tash hauli . נמשיך ונבקר בבתי המלאכה לעבודות יד שונות כמו גילופי עץ, בית מלאכה לבובות תיאטרון העשויות מעיסת נייר ועוד. נצפה במופע ריקודים ושירה מקומיים בליווי ארוחת ערב. לינה בחיווה.

3
חיווה - בוכרה היפה

נסע לבוכרה דרך מדבר הקיזיל-קום. בדרך נעצור לתצפית על נהר האמודריה - ללמוד על הצומח במדבר. בשעות אחר הצהריים המאוחרות נגיע לבוכרה. (באם תהיה רכבת באותו היום ניסע דרך זו ברכבת). "בוכרה היפה" ממוקמת בנווה מדבר עצום המקבל את מימיו מנהר הזרפשן. בוכרה נחשבת לעיר היפה מבין ערי דרך המשי. מרכז העיר העתיקה הוא שמורה אדריכלית הכוללת כ-150 מבנים מוגנים. בחלקה העתיק של העיר נדמה כאילו הזמן עמד מלכת במאות השנים האחרונות. לאחר ההתארגנות במלון נבקר ב"לאב-י האוז" Lyab-I Hauz , בריכת מים גדולה ומרכז חיי העיר וברובע היהודי בו שכנה קהילה יהודית מפוארת. הבריכה מוקפת עצים עתיקים, בתי קפה בהם משחקים המקומיים דמקה וגרסה מקומית לשש בש. לא הרחק מהם ניצב רכוב על חמורו פסלו של נאסר-א-דין (Nasraddin),  הבדחן הנודע, אשר בחכמתו ובהומור שלו לקח מן העשירים ונתן לעניים. בצד אחד של הבריכה מדרסת 'נאדיר דיוואן באגי' (Nadir Divan-Beghi), אשר בעבר שימשה כ'קרוון-סראי' (Karavan Sarai) אכסניה לאדם ולבהמה על דרך המשי. ממולו מתנשא ה'חאנקא' (khanaka) שבה מצאו מחסה הדרווישים (Dervishim). ליד הלאב-י-האוז ממוקם הרובע היהודי בו מתגוררות כיום כמאה משפחות. נשוטט בן סמטאותיו, נראה את בית הכנסת העתיק ואת בית ספר היהודי שרובם המוחלט של התלמידים בו אינם יהודים. ארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה בבוכרה.

4
בוכרה

לאחר ארוחת הבוקר נצא ליום סיור חוויתי בעיר בוכרה ((Bukhara. בוכרה הייתה אחת מתחנות המסחר החשובות בדרך המשי. נבקר ב'ארק' –  (Ark) ארמון החורף של האמיר המשמש כמוזיאון, נלך לאורך השוק העתיק שמורכב מכיפות מסחר, נתרשם מן המינרט פוא-י קלאן (Poi-Kalian) המפורסם שהיה ידוע בעבר כמבנה הגבוה ביותר בעולם. לצידו עומד המסגד הגדול של בוכרה שבו יכולים להתכנס עשרות אלפים וממולו המדרסה על שם 'מיר-י אראב' (Miri Arab). נבקר בשווקים המקורים ובמדרסת CHOR MINOR. נצא אל פאתי העיר ונבקר בארמון הקיץ של האמיר האחרון של בוכרה (סיטורה-י- מוחי חוסא- ארמון הכוכבים והשמש), הנמצא בפרברי העיר. ארוחת ערב באחת ממסעדות העיר בליווי מופע. לינה בבוכרה.

5
בוכרה - סמרקנד

הבוקר נשלים את הביקורים בבוכרה. בין השאר נבקר במוזילאון איסמעיל סמאני  מן המאה ה-10 הנחשב ליצירת מופת בתחום הארכיטקטורה. משם נפנה לצ'שמה איוב (Chashma Ayub) (מעין איוב). אחה"צ נעלה על רכבת לעיר סמרקנד. עם הגיענו לסמרקנד נבקר במצפה הכוכבים שבנה המלך האסטרונום אולוג-בג, נכדו של האמיר טימור, וכן נבקר בקבר המיוחס לנביא דניאל. ארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה בסמרקנד.

חיווה, איצ'אן קלה, (מגדל) מינרט קלטה מינור , אוזבקיסטן
6
סמרקנד

יום טיול מלא בעיר הציורית, סמרקנד, עיר של כיפות ומינרטים מצופים קרמיקה בגווני טורקיז. העיר אשר הייתה המוקד הכלכלי, התרבותי והאינטלקטואלי של מרכז אסיה במאות ה- XIV-XV. נבקר בנקרופוליס 'שאה-י זינדה' (Shahi Zinda)- השאח החי - שהקרמיקה שלו מעוררת עניין בעולם כולו. נבקר  ב'גור-י אמיר' (Gur Emir) המוזוליאום, שבו קבורים טימור לנג  (Timur Lang) וממשיכיו (מאה 15). נכיר מקרוב את כיכר רגיסטאן (Ragistan) – מדרסת אולוגבק, מדרסת האריות (שר-דור) ומדרסת הזהב (טיליה-קארי). נצפה בשרידי מסגד  'ביבי חאנום' (Bibi Khanum) שהיה הגדול ביותר במרכז אסיה, ומשם נצעד לשוק המרכזי והצבעוני של סמרקנד המלא כל טוב, פירות וירקות טריים ויבשים, מיני מאפה, ממתקים, תבלינים, ביגוד, כלי אוכל ועוד. ארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה בסמרקנד.

7
סמרקנד - טשקנט

היום נמשיך את טיולינו בעיר סמרקנד. נבקר בבית הקברות היהודי ובבית הכנסת העתיק "גומבאז", נמשיך למפעל מקומי בו מייצרים שטיחים ורקמות משי בשיטות מסורתיות. נבקר במצפה הכוכבים של אולוגבק, נכדו של האמיר טימור ששלט בסמרקנד בתחילת המאה ה15 והקדיש את רוב זמנו לאסטרונומיה ומתמטיקה, נמשיך למוזוליאום בו קבור ע"פ מסורות מקומיות הנביא דניאל ובהמשך נבקר במוזיאון אפרוסיאוב, הכולל שרידים מציורי הקיר העתיקים שקישטו את אפרוסיאוב את קירות ארמון השליט באפרוסיאוב. אחה"צ נצא ברכבת מהירה לטשקנט ובהגיענו נצא לארוחת ערב במסעדה מקומית. לינה בטשקנט.

טיול לאוזבקיסטן
8
טשקנט - תל אביב

היום נשלים ביקורינו בטשקנט הבירה. נבקר בכיכר אמיר טימור, בכיכר העצמאות, באתר ההנצחה לחללי צבא האדום במלחמת העולם השנייה וכן באתר ההנצחה לקורבנות הטיהורים הסטליניסטים שעוצב בצורה ייחודית.  נשוטט לאורך המדרחוב, שנקרא "ברודווי" ונראה את תיאטרון נאבואי (Navoi) – משכן התיאטרון, האופרה והבלט שנבנה ב1949 על-ידי שבויי מלחמה יפניים. בצהריים נצא לשדה התעופה בטשקנט לטיסתנו הישירה חזרה ארצה. ננחת בתל אביב בשעות הערב.

9
טיול לאוזבקיסטן

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

מחיר יפורסם בהמשך
9 ימים
אוזבקיסטן, מדינה צבעונית הנושאת בתוכה הסטוריה ארוכת שנים לצד שווקים ואתרים מדרך המשי האגדית
טיול לאוזבקיסטן
אלון ויינר
טיול לאוזבקיסטן
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    המסלול תוכן באופן הגיוני וזורם. הלוגיסטיקה נוהלת היטב – הארגון והביצוע. רוב בתי המלון היו טובים מאוד. אלון ויינר – שופע ידע, מעביר באופן הומוריסיטי, איכפתי, אמפאטי ודואג לכל נוסע באופן אישי. שאפו לארגון ולביצוע. ההמלצות שהפנו אליכם מוצדקות.

    פניטה רוזנבאום – טיול לאוזבקיסטן

    המסלול היה מעניין. אין ספק שקיבלנו את התנאים הטובים ביותר – בתי המלון, האוטובוסים, הטיסות, הכלכלה… מי שעשה את הטיול למעולה זה אלון. הוא השקיע את כולו בטיול. גם המדריך המקומי היה מעולה.

    רלי ושלמעון גליקליס – טיול לאוזבקיסטן

    המסלול היה מצוין. הלכנו אחרי אלון בעיניים עצומות. התנאים היו מצוינים, נהג, ארוחות, מלונות. המדריך שלנו – אלון – דמות מיוחדת במינה מכל הבחינות. לא יכולנו לבקש מדריך טוב יותר. מעולה. היתה אוירה נינוחה. כמה שתיארו לנו את אוזבקיסטן ומה שראינו במו עיניינו היה אושר גדול. טיול מקסים ומעניין. טיול מסוג אחר.

    אמבר אלי ושרה – טיול לאוזבקיסטן

    המסלול היה מעניין. התנאים היו טובים- בתי המלון, האטובוסים, הטיסות, הכלכלה… אין ספק שקיבלנו את התנאים הטובים ביותר. מה שעשה את הטיול למעולה זה אלון. השקיע בטיול זה הכל! אין על אלון. עבד קשה מאוד. המדריך המקומי דאג לקבוצה לכל דבר – איפשר למשתתפים להנות מכל רגע.

    רלי ושמעון גליקליס – טיול לאוזבקיסטן

    ליעדים שלום, חזרנו מטיול באוזבקיסטן בהדרכת אלון ויינר – הציפייה לטיול מוצלח התעוררה אצלי בזכות טיפולו המסודר של רותם.אכן, נהננו מעל ומעבר למצופה, לטובה! אלון הוא אוצר בלום של ידע בלתי נדלה. הוא אדם שליו במיוחד ומעניק מכול הלב. שמחתי להכיר את חברת יעדים שהתגלתה כחברה אמינה ויותר מזה.

    אסתר ספקטור ואברהם בוים – טיול לאוזבקיסטן

    נדדה קבוצת ישראלים
    במשך 15 ימים ארוכים,
    מהאגם והמפלים בקירגיזסטן
    ועד המדבר והפורטל באוזבקיסטן,
    הו, אלון נישא כה גדול הינך
    את קבוצתנו הובלת בדרך הברוכה,
    בעל ידע רב ושפות שלוש
    עם מכשירי שמע ויחסי אנוש,
    אנו מסיימים בזאת מסע מוצלח מאד
    עם הרבה, הרבה, הרבה, טעם של עוד!

    יובל בן דרור – טיול לאוזבקיסטן וקירגיסטן

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    טיסות בינלאומיות ישירות בחברת אוזבקיסטן איירוויז במסלול: ת”א – טשקנט – ת”א.

    מיסי נמל והיטל דלק (מחיר מסי הנמל והדלק יעודכנו בהתאם לשינויים – כחודש לפני היציאה).

    טיסת פנים טשקנט-אורגנץ’ (ביום 3).

    בתי מלון ברמה טובה – רשימה בסוף ההצעה.

    סיורים, ביקורים וכניסות לאתרים, כמפורט בתוכנית.

    כלכלה: חצי פנסיון  – ארוחות בוקר (בבתי המלון) וערב (במסעדות מקומיות).

    תחבורה: אוטובוס תיירים ממוזג לביצוע סיורים והעברות, רכבת מחיווה לבוכרה (במידה ותהיה. אם לא, נסיעה באוטובוס), רכבת מבוכרה לסמרקנד, רכבת מסמרקנד לטשקנט.

    מדריך ישראלי איכותי מצוות ‘יעדים – טיולי תרבות וטבע’ – אלון ויינר.

    מופעי פולקלור במהלך הטיול.

    מדריך מקומי דובר אנגלית.

    בקבוק מים לאדם ליום.

    תשר לנותני שירותים מקומיים.

    ערכת שמע לכל מטייל.

    מפגש הכנה עם המדריך לפני היציאה לטיול.

     

    המחיר אינו כולל:

    ביטוח בריאות וחפצים אישיים.

    ארוחות צהריים ושתייה בארוחות.

    כל מה שאינו מופיע בסעיף “המחיר כולל”.

    תוספת לחדר יחיד

    דמי צילום באתרים.

    בדיקות קורונה בארץ ובחו”ל.

    הערות ומידע כללי:

    מחיר הטיול מבוסס על מינימום 20 מטיילים.

    מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם והתוספת תחול על הנוסעים.

    תרופות וחיסונים – חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות למקום מגוריכם לקבלת הנחיות.

    נכון לרגע זה (דצמבר 22) לא נדרשת ויזה לאוזבקיסטן, במידה וזה ישתנה תחול עלות הויזה על המטיילים.

    הנחיות הקורונה בזמן הטיול הן באחריות המדינה בה אנו מטיילים בלבד ועל המטייל/ת לדעת כי גם חברת יעדים כפופה להנחיות אלו. לקראת יציאת הטיול אנו נעדכן אתכם בנהלים ובהנחיות של ממשלת אוזבקיסטן, משרד החוץ הישראלי וחברת התעופה בכל מה שקשור לכניסה למדינה זו וטיול בה בזמן הקורונה.

    באחריות המטיילים לרכוש ביטוח נסיעות מקיף הכולל התייחסות לנושא הקורונה, הוצאות בעת בידוד ואשפוז. חברת יעדים לא תישא בעלויות הכרוכות בבידוד / הארכת השהייה וכל הקשור לכך.

    רמת בתי המלון והשירותים, בעיקר מחוץ לערים המרכזיות, אינה ברמה המוכרת לנו במערב, ויש לקחת זאת בחשבון.

    אוזבקיסטן הינה מדינה בעלת מאפיינים של מדינת עולם שלישי. על אף שאנחנו עובדים עם נותני שירותים מהשורה הראשונה, עדיין ייתכנו בעיות שלא תמיד נדע על קיומן מראש (לדוגמא -כבישים סגורים מפאת שיפוצים, שינויי מועדים של אירועים וכיו”ב). על הנוסע לקבל זאת כחלק מאופי הטיול בארצות יעד אלו. באם יהיה צורך מדריכנו יעשו שינויים בשטח, לטובת ורווחת הנוסעים.

    על המטייל לדעת כי חברת יעדים לא תוכל להחזיר מקדמות ותשלומים שלא מוחזרים לנו. יש לרכוש ביטוח נסיעות מקיף (כולל סעיף קורונה) מיד עם ההרשמה לטיול.

    תנאי תשלום ודמי ביטול – כמופיע בדף הרישום לטיול.

     

    רשימת המלונות לדוגמא:

    Tashkent – Lumiere Hotel & Spa

    Samarkand – Movenpick Hotel

    Bukhara – Garden Plaza Hotel

    Khiva – Farovon Hotel

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול לאוזבקיסטן

    מה תרצו לחפש?