טיולי משפחות בחו

טיולי משפחות בחו”ל

נכתב ע"י: גולן לובנוב

תוכן עניינים

טיולי משפחות גיאוגרפים ליעדים רחוקים

טיולי המשפחות לחו”ל הפכו מזמן למסעות אקזוטיים ליעדים כמו צפון וייטנאם, הרי ההימלאיה ההודית, יפן והרי הקווקז בגיאורגיה. אם בעבר טיולי המשפחות היו בעיקר לאמסטרדם, פריס ולונדון, הרי שבשנים האחרונות יותר ויותר משפחות מחפשות חוויה שונה ואותנטית דרך מפגש הרפתקני עם תרבות מקומית רחוקה – כפרים, שווקים, טקסים ונופי הרים. טיולים שהיו פעם נחלתם של מגלי ארצות הופכים ליעדי טיול אטרקטיביים למשפחות.

טיול משפחות להודו, ראג’סאן

לקראת חגי תשרי הגיעה אלינו משפחה בת 5 מטיילים (זוג הורים וילדים בגלאי 11-13-15) המחפשת הרפתקה שונה. לאחר פגישה בה העלינו מספר רעיונות נבחר היעד – מדינת ראג’סטן בהודו. קבענו “לתפור” טיול של 12 ימים ולהתמקד באזור שבין דלהי לאודייפור. נסיעה ברכב חדיש מסוג טמפו טרבל עם מדריך מקומי איתו יש לנו הכרות אישית ארוכת שנים דרך כפרים וערים ססגוניות כמו ג’איפור, פושקר, אגרה והטאג’ מאהל עד לאודייפור היפה ולחזור לדלהי בטיסה. גולת הכותרת הייתה הלינה בארמונות מהרג’ה שהוסבו למלונות מפנקים בלב המדבר ויציאה לטיולי ג’יפים בכפרי הסביבה שם פגשו המטיילים עולם לא נודע של טקסים מרתקים ואומנויות מסורתיות הנשמרות בקפידה. פירוש השם של מדינת ראג’סטן היא מדינת המלכים ולינה בארמונות המהרג’ה המפוארים שהפכו למלונות מדבריים יוצרים תחושה ייחודית הלקוחה מאגדות אלף לילה ולילה והחוויה הינה חוויה מרגשת לילדים. הצוות המקומי, לבוש בבגדים הודים מסורתיים, מעניק יחס חם, הסיורים והביקורים בכפרים הקטנים והמרוחקים מרתקים את המשפחה שנקלעה ל”מסע בזמן” במדבר ראג’סטאן.

טיול משפחות להודו, ראג'סאן

טיול משפחות להרי ההימלאיה הירוקה

בחודשי המעבר (בחודשים אפריל או אוקטובר) אנו ממליצים על טיול משפחות אל ההימלאיה ההודית. טיול המשפחות להימלאיה ההודית מתחיל בדרמסאלה (אליה נגיע בטיסה) ומסתיים באזור מנאלי. זהו מסלול מרתק וחדשני אל צפון הודו. בדרמסאלה נתוודע אל התרבות הטיבטית דרך ביקור במקדש הדאלאי-לאמה והשלמת סיבוב הליכה סביב ה”קורה”. בטיולינו אנו משלבים ביקור בכפר הילדים הטיבטי שם ננסה לפגוש ולהכיר את הילדים ואת סיפורם האישי. אחד משיאי הטיול הינו “חידוש” שהולך ומתפתח באזורי תיירות רחוקים יותר והוא לינה בפנסיונים ביתיים נעימים, בהימלאיה קוראים לזה לודג’ים אקולוגים. הלודג’ים המשפחתיים שוכנים קרוב לבתי התושבים בתוך טבע ציורי, בין חיות הבר, ציפורים, פרפרים ופרחים המעטרים את היערות סביב. הלודג’ים הללו מנוהלים על ידי משפחות אשר מארחות אותנו למפגש מרגש ובלתי אמצעי עם הווי החיים המקומי שלהם ואפילו הליכה משותפת אל בית הספר – יחדיו עם ילדי המשפחה. בטיול משפחות זה אנו משלבים סדנאות בישול וסדנאות אומנות, ביקור בכפרים וסיורים רגליים נעימים אל נופי הרים דרכם נגלה את הפינות הנסתרות של הרי ההימלאיה.

טיול משפחות להרי ההימלאיה הירוקה

טיול משפחות להרי ההימלאיה – צילום תמיר פאול

חווית ספארי משפחתית בטנזניה

טנזניה היא ללא ספק יעד הספארי העשיר ביותר באפריקה. היא שופעת שמורות טבע, ביתם של מיליוני בעלי חיים – עדרי הזברות, נדידת עדרי הגנו, אנטילופות, טורפים לצד אנשי שבט המסאי –  אפריקה במיטבה. ספארי משפחתי בטנזניה הינה חוויה משפחתית מרתקת ומומלצת. בחודשים דצמבר – ינואר – חופשת חנוכה, העדרים הגדולים מתרכזים בחלקים הדרומיים של שמורת הסרנגטי, כאשר בפברואר הנקבות ממליטות את הדור החדש ולאט לאט מתחילים כולם לעלות צפונה – מתאים לחופשת הפסח. ביולי – אוגוסט, תקופת החופש הגדול, העדרים עוברים למסאי מרה בקניה שזהו החלק הצפוני ביותר של מסלול הנדידה. באוקטובר, חגי תשרי, עדרי הגנו נוהרים במאות אלפים בבת אחת חזרה לחלקים הדרומיים. זהו מסלול הנדידה שהם עושים מזה עשרות אלפי שנים ויותר. בספארי בטנזניה תבקרו בשמורת טרנגירי ובמכתש נגורונגורו, תיפגשו עם שבט המסאי ושיאו של הביקור יהיה בשמורת סרנגטי המהווה בית לאוכלוסיית הפרסתנים הגדולה בעולם. אוכלוסיית טורפים עשירה אורבת לעדרים בדרכם האינסופית: להקות של אריות, צבועים מנומרים, נמרים וברדלסים.

טיול ספארי לטנזניה

טיול משפחות ליפן

טיול משפחות ליפן הוא טיול המשלב חוויות יפניות כמו אירוח אצל משפחה יפנית מקומית, ביקורים ברובע האראג’וקו (Harajuku) – מרכז הבילוי הססגוני ומפתיע של צעירי טוקיו, פארק הדרך האלפינית, פארק קופי המקוק, טירות סמוראי, פארק במבוק ועוד. טיול המשפחות ליפן מתמקד בשלושה אזורים עיקריים: העיר קיוטו והסביבה, האלפים היפנים והעיר טוקיו וסביבתה. בטוקיו ניתן לבקר בדיסני סי, פארק שעשועים הנמצא רק ביפן. יפן היא אחת המדינות המיוחדות ביותר בהן אפשר לבקר עם ילדים, הכל בה כל-כך אחר ושונה, כך שלא משנה איזה ספר תקראו או איזה סרט תראו אודותיה, המפגש האמיתי איתה – ישאיר אתכם מופתעים לבטח. הטכנולוגיה המתקדמת, מרכזי העסקים השוקקים, הרכבות המהירות, מרכזי-הקניות וכמובן המפגש עם היפנים עצמם, מראה הגיישות היפהפיות, מקדשי הזן הנפלאים, הנופים הגעשיים – כל אלה חוברים יחד לחוויה יפנית משפחתית שרשמיה יישארו חקוקים אצלכם עוד תקופה ארוכה לאחר החזרה הביתה.

טיול משפחות ליפן – ברובע האראג’וקו

טיול משפחות ליפן
צילום: גילה גלעד

טיול משפחות לוייטנאם ושבטי הצפון

טיול משפחות לצפון וייטנאם – ההמלצה שלנו היא להתמקד רק בצפון וייטנאם. הטיסות המתבקשות לטיול זה הינם להאנוי – עיר הבירה הרומנטית בצפון ויטנאם, בה נבקר באתרי ושווקי העיר, נערוך סיור סיקלו, סדנאות אומנויות מסורתיות וסיור אוכל מקומי. לאחר מכן ניסע לשני אתרי טבע מדהימים: שמורת הטבע טאם קוק ומפרץ הלונג ביי. שמורת טאם קוק (Tam Coc) , פירוש שמה “שלוש המערות” וייחודה הוא הנוף הקרסטי של הרי הגיר המתנשאים לגובה של מאות מטרים ונראים כאילו הם צפים בין שדות האורז. אזור נוסף בו נבקר בטיול זה הינו מפרץ האלונג המרהיב ביופיו, בו מתרוממים מתוך הים 3000 איים המשובצים בנקרות ומערות נטיפים. נלון בספינה המשייטת בנופי המפרץ ונהנה מפעילויות כמו שייט קיאקים, טיולי הליכה במערות הנטיפים ורחצה בים.

הספינה למעשה הינה מלון צף ובלילה נלון בתאים פרטיים על הסירה. בטיול המשפחות לוייטנאם אנו משלבים רעיונות ופעילויות עדכניים בהתאם להתפתחות התיירות באזור כמו הכפר קיי סון, כפר אותנטי השוכן בסביבה חקלאית שם נפגוש את ויאטנם המסורתית. נערוך שיעור בישול של אוכל ויאטנמי מסורתי ונבקר בגן הירח הבנוי המסורתי. נצא לטיול רגלי או כשאנו רכובים ע”ג אופניים ונכיר את הסביבה המסורתית – כפרים ושדות חקלאים, שווקים קטנים, ומבנים מסורתיים, חלקם בני 200 שנה ויותר. נלון בבית הארחה ויאטנמי שנבנה במקום. שיא הטיול הינו הביקור בשבטי ההרים של צפון ויטנאם. לאחרונה נבנתה דרך יבשתית נופית ויפה אל העיירה סאפה על מנת לפגוש את השבטים המקומיים המתגוררים באזור, נשלב ביקורים וטיולי הליכה באזור הכפרי, בשוק המיעוטים הססגוני ועוד.

טיול משפחות לוייטנאם ושבטי הצפון

שייט קיאקים במפרץ האלונג

קוסטה ריקה, פורה וידה למשפחות

קוסטה ריקה היא מדינה טרופית מדהימה ביופייה, כשצידה האחד חופי הים הקריבי, ומהצד השני חופי האוקיינוס השקט. טיול מאורגן למשפחות לקוסטה ריקה מאמת את המיתוס שבו גן העדן הופך למציאות. שמורות טבע מדהימות, מגוון בעלי חיים, חופים ציוריים לצד ים כחול, פעילויות הרפתקניות כמו טיולי הליכה, קיאקים, אומגות וגשרים תלויים לצד שימור בלתי מתפשר של הטבע, ולצד כל זה תנאים נהדרים ומגוון אפשרויות לטיול ברכב עם מדריך או ברכב שכור. לודג’ים קסומים ומפנקים המשתלבים בטבע נפלא לחופי הים הקריבי והאוקיאנוס השקט. בטיול לקוסטה ריקה נבקר בשמורת טורטוגרו, שמורת צבים היושבת על החוף הקאריבי. נערוך סיור הליכה למרגלות הר הגעש ארנל, אזור נוף שופע ירוק שגשמים טרופיים שומרים על רעננותו כל ימות השנה. שמורת מונטה ורדה – שמורת יער העננים נמצאת על רכס הררי וטרופי, ומכונה גם “יער ערפל“ בגלל יערות הגשם הצפופים וירוקי העד. ביער חיים עצלנים, קופים, נחשים, מאות מיני פרפרים ומגוון רב של ציפורים. בשמורת מונטה ורדה “תרחפו” באומגות בין צמרות העצים. סיום הטיול בקוסטה ריקה הוא בשמורת מנואל אנטוניו, בה נמצאים החופים היפים והציוריים ביותר.

טיול משפחות לקוסטה ריקה

טרק למשפחות לגיאורגיה

הרעיון האחרון שלנו לטיול משפחות אוהבות טבע הוא לגיאורגיה. גיאורגיה היא יעד נפלא למשפחות המעדיפות לשלב טיולי הליכה אותם אנו ממליצים לעשות בחבל סוואנטי המרוחק והמסתורי בזכות נופי ההרים הנישאים ומגדלי השמירה שהשתמרו מתקופת ימי הביניים. בטיול המשפחות שלנו לגיאורגיה ננחת בטביליסי, עיר הבירה של גיאורגיה, ממנה ניסע אל חבל הארץ הצפוני – סוואנטי, האזור בו נמצאים הקרחונים האדירים, הכפרים הנידחים וההרים הגבוהים בגאורגיה. אזור סוואנטי כולו הוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו. אנו נטייל ברגל למפלי אושבה (Ushba waterfall) ולקרחון שחארה (Shkhara Glacier) – ונערוך פיקניקים בטבע. רוב הלינה תיהיה בעיירה מסטיה, בירת אזור סוואנטי ממנה נצא לטרק משפחתי במסלול מעגלי אל הכפרים אדישי (Adishi) , איפרארי (Iprari ) ואושגולי (Ushguli) בהם נלון בפנסיונים מקומיים הבנויים אצל המשפחות המקומיות ונחווה הכנסת אורחים חמה ומאכלים סוואנטיים מסורתיים. במהלך הטרק הציוד שלנו ינוע מכפר לכפר ע”ג סוסים או רכב מקומי. (יש לארגן זאת מראש).

טרק למשפחות לגיאורגיה

לסיכום, כמו שכתבנו בהתחלה, טיול המשפחות עליהם אנו ממליצים לא היו מביישים שום טיול גיאוגרפי אל מחוזות רחוקים. צריך הרבה דמיון ורצון לחוות הרפתקה משפחתית ייחודית ומרגשת, כמובן תוך הקפדה על תכנון רציני המבוסס על ניסיון ואהבה לטיולים. חווית המפגש עם חקלאי שחורש במחרשה ביד עם סוס, נסיעה בעגלות רתומות לסוסים או שוורים והוצאת מים מהבאר לשתיית מים הינם מסוג החוויות שיישארו עם הילדים והמשפחה לשנים ארוכות.

טיילו איתנו

טיולי משפחות בחו
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת עופר צבי
15 ימים
01.09 -
18.08
טיולי משפחות בחו
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת אהד נבו
12 ימים
18.07 -
07.07
טיולי משפחות בחו
ההרשמה בעיצומה
בהדרכת שמעון דיגה
9 ימים
11.07 -
03.07
טיולי משפחות בחו"ל
הרשמו לרשימת הדיוור של ״יעדים״

הצטרפו לקהילה של אוהבי טיולים, מגלי ארצות ותרבויות, מטיילים הרוצים לחוות ולגעת בעולמות אחרים, מופלאים.

למה להרשם לדיוור שלנו?

כתבות נוספות

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

יש לנו מספר טיולים בלתי נשכחים

  • כחברה המאמינה כי רק מטיילים מרוצים הם מטיילים שחוזרים, “אנו כאן בשבילכם” עם חיוך לכל שאלה ובקשה.
  • אנו מאמינים שמקצועיות ומצוינות הם הבסיס להצלחת הטיול. אנו מוציאים טיולים רק ליעדים בהם יש לנו הכרות מעמיקה.
  • הטיולים שלנו מושקעים ואיכותיים – הם יגשימו את החלומות שלכם.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

טיולי משפחות בחו"ל

מה תרצו לחפש?