טיול לדרום איטליה

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
12 ימים

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה לטייל עם ידעים לדרום איטליה?

טיול מקיף וגדוש חוויות לדרום “המגף האיטלקי” בהדרכת ד”ר דיצה קמפלר

טיול בקבוצה קטנה, בבתי מלון מעולים, חלקם מלונות בוטיק ייחודיים, ובאוירה איטלקית מיוחדת האופיינית לאזור.

כותבת ד”ר דיצה קמפלר:  ב”עולם אוטופי” היו רבים מהאיטלקים בוחרים לעבוד בצפון איטליה (או מחוץ לאיטליה), ולחיות בדרומו של המגף. האקלים הים-תיכוני של הטבע והאנשים, הטעמים, הריחות, הקולות והצבעים פועלים כחבלי קסם. כמה מאתרי התיירות המושכים ביותר באיטליה, חלקם ידועים ומפורסמים ואחרים עלומים ומפתיעים, שוכנים בדרום הפחות מוכר.

עיירות המשמרות יותר מניחוח של ימי הביניים; בתי טרולי עגולים ובתי מערות חצובים; שרידים יווניים רבי רושם ו”כנסיות תחרה” מרהיבות;  ציורי הקיר הנפלאים באנאייני;

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

ת"א – רומא – ברינדיזי

אחר הצהריים נטוס דרך רומא לברינדיזי. לאחר הנחיתה ניסע למלוננו בלצ'ה.

1
לצ'ה – סנטה מריה אל בניו

ניסע לביקור בלצ'ה, "פירנצה של הבארוק", המתהדרת בסגנון בנייה ייחודי, עתיר קישוטים ועיטורים, בו נעשה שימוש נפלא באבן המקומית. נשוטט בעיר ונראה את בתי המידות המפוארים ואת הפנינה בכתר "כנסיות התחרה" האופייניות לאזור. לאחר מכן נמשיך לעיירה סנטה מריה אל בניו, בה נבקר במוזיאון המספר את סיפור מחנות עקורים יהודיים אשר הוקמו בסוף מלחמת העולם השנייה בעיירות בחצי האי סלנטו, קצה ה"עקב". יושבי מחנות אלה ושכניהם האיטלקים קיימו קשרי רעות שהפיצו, בסיומו של עידן חשוך במיוחד, "אור בקצה המגף". לאחר מכן נשוב לארוחת ערב ולינה בלצ'ה.

2
אוטרנטו – ברינדיזי - אלברובלו

ניסע לעיירת החוף המקסימה אוטרנטו, הישוב המזרחי ביותר באיטליה. נטייל בעיירה המבוצרת מחוץ לחומות ובתוכן, נלמד על תפקידו המיוחד של הישוב הזעיר במקום יחודי זה ונבקר בקתדרלה הנורמנית, שבה רצפת פסיפס נדירה עתירת סמלים רב-תרבותיים. נמשיך צפונה ונבקר בברינדיזי, אשר מילאה תפקיד מפתח בעליה ב'. במבואות הנמל העתיק נראה את אחד העמודים הרומיים שסימנו את קצה היבשתי של ויה אפיה, הדרך מרומא מזרחה, ומולו את האנדרטה המרשימה שבנה מוסוליני לכבוד יורדי הים האיטלקים. אחר הצהריים ניסע לאלברובלו שבארץ ה"טרולי" - בתים ציוריים עם גגות קוניים, ביטוי נוסף לקשר בין ההיסטוריה האזורית, האדם והטבע. נבקר במבנים יחודיים אלה, שחלקם עדיין משמשים למגורים וכמנהגנו נצפה עליהם מנקודות תצפית שונות. ארוחת ערב ולינה באזור אלברובלו.

טיול לדרום איטליה
3
מטרה – בארי

ניסע למטרה שבחבל בזיליקטה, השוכנת עמוק ב"ארץ שכוחת אל" - עיר בתוך הר, שבתי ה"סאסי" שלה חצובים במדרונו של גיא עמוק, ואופיים המיוחד משפיע על אורחות החיים בה. נסייר בסמטאות של שכונות הסאסי, נבקר בבתי המערות בהן התגוררו רבים מתושבי העיר עד אמצע המאה ה-20 ובאחת מ"כנסיות הסלע" החצובות המתהדרות בציורי קיר צבעוניים, נצפה על המכלול הציורי מכיוונים שונים ונכיר גם היבט אמנותי של החיים בארץ הגזרה שהייתה פעם בזיליקטה. אחר הצהריים נחזור לחבל פוליה - "עקב המגף" - ונבקר בבארי, עיר נמל ומסחר חשובה ובירת החבל, שחלקה העתיק שומר על צביון ימי-ביניימי מובהק. נסייר בעיר העתיקה שהיא גם שוק ססגוני ונכיר את גילגוליו של סן ניקולאס החביב, קדוש גנוב ומגניב שעלילותיו חוצות יבשות ותרבויות. ארוחת ערב ולינה בבארי.

4
קסטל דל מונטה – טראני – סן ג'יובני רוטונדו

ניסע לקסטל דל מונטה, "מבצר ההר" המתומן, היפה והמרשים בשורת המבצרים שבנה פרידריך השני "פאר העולם" לצורך מסעותיו בדרום איטליה. נכיר את "כתר האבן של פוליה" מפנים ומחוץ. אחר הצהריים נמשיך לביקור בעיירת הדייגים היפהפייה טראני, שבמהלך "מתיחת הפנים" שעברה לאחרונה "שוחרר" בית הכנסת העתיק שהיה בה מן השימוש המאוחר שנעשה בו כבכנסיה, כדי לשוב למעמדו כאחד ממרכזיה של יהדות פוליה. לאחר מכן ניסע לעיירה סן ג'ובאני רוטונדו בה חי ופעל הנזיר המרפא פאדרה פיו, ונראה את אחד המצגים העכשוויים, העשירים והמפתיעים המלווים את עיצובו של קדוש בן זמננו. ארוחת ערב ולינה בסן ג'ובאני רוטונדו.

5
מונטה סנט אנג'לו – ויאסטה – יער הצללים

ניסע ונבקר במונטה סנט אנג'לו - שם, לזכר התגלות של הרב-מלאך מיכאל לפני למעלה מ-1500 שנה, התפתח אתר עליה לרגל המציין את סופו של "נתיב המלאך" שתחילתו במונט סן מישל שבנורמנדי. אחר הצהריים נמשיך לאורך חופו הדרומי, היפיפה של ה"דורבן" לויאסטה – עיירת דייגים ואיכרים שהפכה למעוז תיירות קטן בצל מבצר מרשים. לאחר מכן נטייל ב"יער הצללים", המתהדר בעצי אלון ואשור עתיקים במרכז הגרגאנו. ארוחת ערב ולינה בסן ג'ובאני רוטונדו.

6
פאסטום – מקדשים, ציורים ומוצרלה די בופאלה

נחצה את "המגף" מערבה לפאסטום, מן האתרים הארכיאולוגיים החשובים ביותר באיטליה, בו נמצא אחד משלושת המקדשים היווניים השמורים באופן הטוב ביותר בעולם העתיק כולו. נטייל בין המקדשים המפוארים, האמפיתאטרון שמילא תפקיד מיוחד בגילוי מחדש של האתר הנשכח, והממצאים המוצגים בסמוך – מכדי דבש עתיקים ביותר דרך עיטורי מבנים ועד ציורי קברים נדירים, כולל "הצוללן" המפורסם. נבקר גם בחווה בה מייצרים גבינת מוצרלה מחלב בופאלה, ביקור בו נקרא דרור לחוש הטעם. לאחר הביקור והטעימות נמשיך לסורנטו, העיירה הדרומית היפיפיה השומרת על אופייה ויופייה למרות היותה מרכז תיירות מהחשובים באיטליה. ארוחת ערב ולינה באזור סורנטו.

טיול לדרום איטליה
7
חוף אמלפי

נטייל באחת הדרכים היפות ביותר באירופה לאורך חוף אמלפי - רצועה סלעית, מפותלת, הנמתחת לאורך עשרות קילומטרים של מצוקים הנשברים בדרמטיות אל הים בין שטחים מעובדים צבעוניים, כפרי דייגים ועיירות עתיקות. נצפה מלמעלה על עיירת הנופש היוקרתית פוזיטאנו וחופה הוולקני, השחור; נבקר באמלפי ונלמד על עוצמתה הימית של העיירה הזעירה; ונעלה לראוולו הצופה אל החוף המרהיב מגובה. נסייר במרכז העיירה, בסמטאות הקסומות ובגנים היפיפיים של אחת הווילות המפורסמות שבה. נשוב לאזור סורנטו לארוחת ערב ולינה.

8
האי קאפרי

נבקר היום בקאפרי, אי החלומות. נפליג מסורנטו לנמל הגדול שלה ובמידה ומזג האוויר יאפשר זאת, נעבור לסירה קטנה יותר בה נפליג כדי לראות את הפרליוני - הצוקים המפורסמים, המרהיבים של קפרי. בשל הסבירות הנמוכה לבקר במערה הכחולה המפורסמת, והמאמץ הכרוך בכך, נוותר על ביקור זה. נעלה בתחבורה מקומית לעיירה אנה קאפרי ונמשיך ברכבל ל "מונטה סולרו", הר השמש, ממנו נשקף נוף עוצר נשימה של מפרץ נאפולי וקו החוף האמלפיטני. נחזור לאנה קאפרי ונבקר בוילה סן מיקלה, ביתו הקסום של אקסל מונתה, הסופר השוודי עתיר הזכויות ומחבר "מגלת סן מיקלה". בתום הביקור נשוב בשייט לסורנטו. ארוחת ערב ולינה בסורנטו.

9
פומפיי – נאפולי

ניסע לחפירות פומפיי, עיר שכוסתה באפר געשי בשנת 79 לספירה. נשוטט ברחובות העיר, בין חנויות, מסעדות, מאפיה, בתי עשירים ובית המרחץ, ולא נוותר על בית הבושת המקומי המפורסם והמיוחד. אחר הצהריים נמשיך לנאפולי ונסייר בשכונות הפחות מתויירות שלה, שרבים מכירים רק מן הספרות הנאפוליאנית העשירה, ובמרכז ההיסטורי, שהוא גם מרכז הקניות והבילויים שלה. ארוחת ערב ולינה בנאפולי.

10
נאפולי

בשעות הבוקר נבקר במוזיאון הארכאולוגי, בו אוסף עשיר של ממצאים מחפירות פומפיי והרקולנאום, ונבקר (אם יתאפשר) גם ב"חדר הסודי" שנפתח לפני כמה שנים לציבור. לאחר מכן נמשיך לסיור בנאפולי התת קרקעית, הכוללת רשת מסועפת של תעלות, מנהרות ומאגרי מים. חלק קטן ממערכת מסועפת זו נחקר, נחפר והוכשר לביקורי תיירים. נמשיך לטייל ב"ספאקה נאפולי", לב העתיקה והציורית ונבקר באתריה הייחודיים. ארוחת ערב ולינה בנאפולי.

11
מונטה קסינו – רומא – ת"א

עם בוקר נצא מנאפולי צפונה. נבקר במונטה קסינו - המנזר העתיק בו גובשה הרגולה הבנדיקטינית, ומעוזם של הגרמנים במלחמת העולם השנייה, שהיה ליעד הפצצות ומוקד קרבות מפורסם. נבקר במנזר עצמו, שנבנה מחדש לאחר המלחמה, ונראה אותו גם מנקודת מבטם של הכובשים. בסיום הביקור נמשיך לנמל התעופה של רומא לטיסת אחר הצהריים לתל אביב.

12
טיול לדרום איטליה

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

מחיר יפורסם בהמשך
12 ימים
ב"עולם אוטופי" היו רבים מהאיטלקים בוחרים לעבוד בצפון איטליה (או מחוץ לאיטליה), ולחיות בדרומו של המגף.
דיצה
ד"ר דיצה קמפלר
טיול לדרום איטליה
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    הטיול היה מקיף ומעניין. דיצה מדריכת הטיול – מעולה ++. כישורים ויכולת מנהיגות מעולים. השכילה לשמור על לכידות הקבוצה גם בתנאים לא פשוטים. ידע מעמיק שהועבר בשפה ברורה מאוד – מדירכת טיולים מעולה ואדם מצוין. עם מדיכה כמו דיצה, הטיול הוא חוויה מעשירה ומרנינה. ייש כוח ליכולת המנהיגות ולידע שהועבר באופן ברור וחכם.

    חמדה ארנון – טיול לדרום איטליה

    מסלול מצוין, מגוון ומעניין. דיצה מדריכה מעולה. בעלת ידע רב, אינטיליגנציה רגשית גבוהה, יחסי אנוש מעולים. הטיול מדהים. דיצה מדריכה מעולה ומיוחדת ןנשמח להמשיך ולטייל איתה.

    פרח בן גד – דרום איטליה

    מסלול הטיול – מעולה. תנאי הטיול – מעולים מדריכת הטיול – דיצה – אין מספיק מילים לשבח
    צוות המשרד- כנ”ל

    ד”ר יצחק נקים – טיול לאלבניה ומקדוניה

    מסלול הטיול תואם מראש עם חברי הקבוצה והיה מוצלח מאוד. דיצה מדריכה פנומנלית.

    שרה ומנחם רובינשטיין – טיול לגרמניה

    בוקר טוב גולן, תודה על טיול נפלא!! זוכר שבשיחתנו האחרונה אמרת שאביך הסביר לך שלא מספיק להיות ׳בחור טוב׳, ויחד קיוינו ששיחתנו הבאה תהייה אחרי שאווכח שדאגת להכי טוב? בזכותך ובזכות הסוכן היווני ‘ג’ורג’ ונציגיו – זכינו למיטב. שבכל יום שעבר, ציינו האנשים כמה נפלא הטיול. והעיקר- דיצה הנפלאה, שסחפה את כולנו לגבהים – האיחוד של הכל הפך את יוון עבורנו לחוויה מרוממת – (הרבה מעבר לפסגת האולימפוס!)
    תודה ענקית לך!!!

    תמי קלקה – טיול ליוון

    תודה רבה על טיול מאוד מוצלח, לסרדיניה קורסיקה. וכמובן תודה רבה על כל הצ’ופרים, קפה וגלידה הרגשנו כמו ביום כיף.
    כרגיל דיצה קמפלר הייתה מדהימה !! הידע, ההסברים, הדאגה לכולם. הארגון, היכולת להשיג עבורינו מנותני השירות הכל בדרכי נעם. עוברת באוטובוס עם מפה ומסבירה לכל כמה מטיילים לחוד.
    המסלול מעניין והנופים באמת עוצרי נשימה.

    חנה אקרון – טיול לסרדיניה וקורסיקה

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    טיסות בינלאומיות.

    מיסי  נמל – נכון ליום מתן ההצעה – יעודכן ביום הכרטוס, כחודש לפני היציאה.

    לינה בבתי מלון מדרגת תיירות טובה – מצורפת רשימת בתי מלון לדוגמא.

    אוטובוס תיירים ממוזג לביצוע הטיול.

    הטיול מבוסס על בסיס חצי פנסיון לאורך הטיול – כולל ארוחות בוקר וארוחות ערב (לא כולל ארוחת בערב בלילה הראשון עקב הגעה מאוחרת למלון).

    כניסות לכל האתרים המוזכרים, שייט, סיורים וביקורים במוזיאונים כמפורט בתוכנית הטיול.

    מדריכה ישראלית מצוות יעדים טיולי תרבות וטבע – ד”ר דיצה קמפלר.

    טיפים לנותני השירות המקומיים לאורך הטיול.

    ערכת שמע אישית.

    בקבוק מים אחד לאדם ליום.

    מיסים מקומיים.

    המחיר אינו כולל:

    הוצאות בעלות אופי אישי (טלפון, כביסה, דמי צילום באתרים וכיוצ”ב).

    שימוש באוטובוס מעבר לשעות הפעילות המותרות.

    ביטוח בריאות ומטען.

    סבלות בבתי המלון (אין סבלות בבתי המלון).

    ארוחות צהריים ושתייה במהלך ארוחות הערב.

    ארוחת ערב ביום ההגעה (הגעה מאוחרת למלון).

    כל מה שאינו נזכר במסגרת הסעיף כולל.

    תוספת ליחיד בחדר: 699 אירו

    בדיקות קורונה בארץ ובחו”ל.

    הערות ומידע כללי:

    המחיר מתייחס לקבוצה של מינימום 20 מטיילים.

    מיסי הנמל והדלק נכונים ליום פרסום הטיול. במידה ויחול שינוי, המחיר ישתנה בהתאם והתוספת תחול על הנוסעים.

    תרופות וחיסונים – חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות למקום מגוריכם לקבלת הנחיות.

    הנחיות הקורונה בזמן הטיול הן באחריות המדינה בה אנו מטיילים בלבד ועל המטייל/ת לדעת כי גם חברת יעדים כפופה להנחיות אלו. לקראת יציאת הטיול אנו נעדכן אתכם בנהלים ובהנחיות של ממשלת איטליה, משרד החוץ הישראלי וחברת התעופה בכל מה שקשור לכניסה למדינה זו וטיול בה בזמן הקורונה.

    באחריות המטיילים לרכוש ביטוח נסיעות מקיף הכולל התייחסות לנושא הקורונה, הוצאות בעת בידוד ואשפוז. חברת יעדים לא תישא בעלויות הכרוכות בבידוד / הארכת השהייה וכל הקשור לכך.

    חיסונים – לקבלת מידע על חיסונים יש לפנות ללשכת הבריאות באזור המגורים.

    הושבה בטיסות – לצערנו מדיניות חברות התעופה לגבי הושבת קבוצות היא לא לאפשר הושבה מראש בטיסות קבוצתיות. אנו מודעים לחשיבות ומנסים לעשות ככל הניתן, אך אנו מדגישים כי לא נוכל להתחייב למקום הושבה.

    על הדרכון להיות בתוקף לחצי שנה לפחות מיום החזרה לישראל, ובתוכו לפחות שני דפים ריקים.

    פרטי הטיסות לטיול זה

    AZ  813 26SEP TLVFCO    1430  1715

    AZ 1625 26SEP FCOBDS   2140  2250

    AZ  812  07OCT FCOTLV    1600  2020

     

    רשימת המלונות לדוגמא:

    Lecce – Mercure President

    Alberobello – Grand Hotel La Chiusa di Chietri

    Bari – Oriente

    San Giovanni Rotondo – Centro di Spiritualita’ Padre Pio

    Sorrento – Grand Hotel Vesuvio

    Napoli – Una Hotel

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול לדרום איטליה

    מה תרצו לחפש?